Specialized Epic HT: Nová čistokrvná XC raketa

Medzi najočakávanejšie novinky 2017 v portfóliu XC/maratón bezpochybne patrí model Epic HT. Epic ako model, ktorý sme poznali doteraz, už má na pretekárskej scéne čo to odjazdené a dôkazom sú napr. mnohé úspechy jazdcov Specialized Racing Team.

Nový Epic HT v podstate nie je až tak celkom nový. Vo všeobecnosti sa jedná a nástupcu modelu Stumpjumer HT. Rozhodnutie redizajnovať a premenovať už aj tak veľmi úspešný model Stumpjumper HT bolo celkom logické - Stumpjumper znamená TRAIL. Specialized tak oddelil dva diametrálne rozdielne modely s podobným názvom.

Takto sa podarilo zjednotiť skupinu XC bicyklov so spoločnými vlastnosťami pod jeden názov - Specialized Epic. Je už len na vás, či dáte prednosť celoodpruženej verzii, ktorá je pohodlná v zjazdoch, ale určite má čo ponúknuť aj v tých najnáročnejších stúpaniach alebo si vyberiete nekompromisný a na váhu orientovaný stroj s jasným dôrazom na maximálny prenos sily. Jednoducho, full alebo HT s jasným zameraním.

Ako to už býva, najväčšiu slávu zožne model S-works, ale Specialized myslí aj na obyčajných ľudí a nový Epic HT bude dostupný aj v cenovo priateľnejších kategóriách výbavy. Napríklad váha rámu Epic comp HT je 1 180 g, čo je iba o pár gramov viac ako doteraz vážil Stumpjumer HT S-Works.

Vrstvy karbónu

Medzi najväčšie prednosti bicyklov zameraných na preteky patrí váha. Ani tu sa Specialized nenechal zahanbiť a váha rámu top modelu S-Works je úctyhodných 812 g. Spolu s ultraľahkým lakom je váha rámu 828 g vo veľkosti M. Je to vďaka novej technológií výroby rámov a CNC úpravám karbonových segmentov. Ďalšou novinku je chránič proti otočeniu riadítok pri páde. Chránič taktiež eliminuje poškodenie hornej rámovej trubky. Výhodou je možnosť demontáže v prípade, ak by sa novému majiteľovi predsa len nepáčil.

Všetky ostatné vlastnosti rámu, na ktoré sme boli zvyknutí u predchodcu Stumpjumper HT, ostali zachované. Rám je pripravený aj na montáž Di2 sady, montáž SWAT boxu a tiež samozrejme zostali zachované aj úchyty na dve fľašky.

Veľkým “prekvapením” je stále možnosť použitia prešmyku (v dnešnej dobe jednoprevodníkov), čím sa rám stáva zaujímavejším pre ešte väčšiu skupinu bikerov.

Specialized nezabudol ani na nežnejšie pohlavie

Rám disponuje upravenou geometriou, ktorá je prispôsobená samozrejme pre ženské proporcie. Taktiež veľkosti boli jemne upravené. Za podstatnú časť zmien môžu dámy ďakovať pomerne početnému zastúpeniu žien v Specialized Racing Teame.

Dosť bolo o samotných rámoch, poďme sa pozrieť na celé bicykle. Na nových Epicoch môžeme nájsť vidlice RockShox RS1 alebo úplne vynovené modely SID, obe verzie so Specialized úpravou Brain - teda známa technológia, ktorá umožní, aby vidlica sama reagovala na nerovnosti. Túto vymoženosť poznáme hlavne z celoodpruženého modelu Epic, kde Brain úspešne funguje už dlhú dobu. Aj vďaka tomu má jazdec možnosť sa maximálne sústrediť na jazdu a neriešiť odpruženie. Ostáva už “len” koncentrácia na jazdu a výber správnej stopy v zjazde.

Hneď po ráme a vidlici sú veľmi dôležité kolesá - ako inak, Roval. U top modelov nájdeme ľahké karbónové ráfiky s výpletom a nábojmi od DT Swiss. U nižších modelov nájdeme základné, ale aj tak kvalitné a trváce kolesá. Hlavnou prednosťou zadnej stavby rámu je jej šírka. Doteraz sme boli zvyknutí na 142 mm, no teraz je to 148 mm, čo značne zvyšuje tuhosť a držanie stopy v rozbitom teréne. Nový rám sa môže pochváliť ešte jednou výhodou, ktorá ale nebude veľmi často využívaná - možnosť použitia plášťov o rozmere 2.3".

S komponentmi to bude rôzne. Kým u top modelu S-works nájdeme horúcu novinku SRAM Eagle 1x12, u nižších modelov to budú rôzne variácie sád.

Nový Epic HT je vďaka svojmu pomenovaniu predurčený na úspech. Použité materiály a najnovšie technológie z tohto bicykla robia odistenú zbraň. Tento bicykel nie je určený iba na pretekanie a naháňanie sekúnd, vďaka ponúkanému komfortu je dobrou voľbou pre všetkých, ktorí majú radi rýchlejší štýl jazdy a nevyžadujú celoodpružený bicykel. Jednoducho, dobre spravené HT má stále čo ponúknuť...

Základné Specialized prevedenie stojí 1 599€ a Comp Carbon World Cup si môžete dopriať od 2 499€. Ďalšie podrobnosti sa môžete dozvedieť TU.

Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

RockShox patrí dlhoročne medzi lídrov na trhu s odpružením. Po minuloročnom update vidlíc Pike, Lyrik a ZEB prišli na rad aj cenovo dostupnejšie alternatívy.
MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
Pozvánka: Škoda HORAL MTB Maratón – dominanta je späť

Radi by ste zažili Kráľovu hoľu počas maratónu Horal ako bývalo zvykom? Po dlhom čase je tento legendárny kopec a symbol trate Krejzi späť.