Test: Vidlica SR SUNTOUR RUX R2C2 2017 - niečo pre zjazdárov

SR SUNTOUR predstavil ďalšiu FR/DH vidlicu na začiatku zimy a plný očakávaní som sa ju rozhodol vyskúšať, aj keď tomu dlhá zima ešte bránila.

Akonáhle krabica dorazila, neváhal som ju rozbaliť a vo vnútri bola mohutná vidlica s celkom slušnou váhou.

Nastavenie tvrdosti zabezpečuje vzduchová patróna. Vnútorné nohy majú priemer 38 mm, čo vidlici pridá na tuhosti aj na váhe, ale tú zredukuje vzduchová patróna. Korunky sú mohutné, na tých výrobca nešetril, samozrejme nechýba ani príprava na integrovaný predstavec na vrchnej korunke. Úchyt na brzdový strmeň je prispôsobený kotúču 203 mm post mount. Kompletnú sústavu vidlice a jej tuhosť uzatvára 20 mm pevná os.


Špecifikácia:
  • zdvih: 200 mm
  • korunky: AL 7075
  • krk: AL 7050
  • vonkajšie nohy: Magnézium
  • vnútorné nohy: Dural
  • pevná os: 20 mm
  • max. veľkosť kotúča: 203 mm
  • úchyt brzdového strmeňa: Post Mount
  • váha: 2 884 g
  • dĺžka hlavového stĺpika: 245 mm/AHEAD TAPERE
  • veľkosť: 27,5
  • tlmenie: olej
  • pruženie: vzduchová patróna
  • nastavenia: tvrdosť/tlak vzduchu, H/L speed rebound, H/L speed compresion
  • cena: cca 900 €

Montáž vidlice


Keďže nová RUX obsahuje tapered stĺpik a rám, na ktorom som sa ju rozhodol vyskúšať, mal vidlicu s klasickým stĺpikom, bolo nutné zohnať hlavové zloženie s konkrétnym priemerom do hlavovej trubky a tapered stĺpikom. Nasledovala demontáž, montáž hlavového zloženia a nahodenie vidlice už pokračovalo štandardne. Koleso upínala 20 mm pevná os na 6 mm a 4 mm imbus (na výber pritom výrobca dáva dve možnosti - uvoľnenie bez použitia náradia alebo s použitím náradia pre zhodenie kolesa, ako tomu bolo v tomto prípade). Montáž brzdy bola bez adaptéra, keďže výrobca použil technológiu montáže post mount (priame uchytenie). Zručnejší človek to dokáže s potrebným náradím aj doma v garáži, v inom prípade odporúčam využiť služby vášho obľúbeného bikeservisu.

Zoznámenie sa s nastaveniami




Vidlicu testujem pri továrenských nastaveniach, bez akýchkoľvek úprav. Pri prvom pohľade na vidlicu sa zdali nastavenia komplikované, ale zdanie niekedy klame. V ľavej nohe sa nachádza vzduchové pruženie regulovateľné ventilom. Vrch pravej nohy obsahuje nastavenie low/high speed compression (nízko/vysokorýchlostné nastavenie kompresie) a zospodu pravej nohy sa nachádza nastavenie low/high speed rebound (nízko/vysokorýchlostné nastavenie odskoku).

Polohy:

  • low speed compression: 16
  • high speed compression: 5
  • low speed rebound: 28
  • high speed rebound: 5


Podmienky pre test

Suchý podklad, les, jednoduchá tréningová trať obsahujúca korene, kamene, klopené zákruty, odklopené zákruty, skoky od malých po väčšie. Vonkajšia teplota bola okolo 5°C.

Jazdenie





Vidlicu som nafúkal pre váhu jazdca cca 85 kg s pumpou na tlmiče, nasledovalo postláčanie na rovinke, kontrola SAQ (zanorenie vidlice pri bežnom zjazdovom postoji) a išlo sa na vec. Prvotný pocit z vidlice bol tuhý chod a išla trochu ťažšie do zdvihu, čo mohlo mať za príčinu chladné počasie a vzduchové pruženie. Po pár metroch sa vidlica rozbehala a už bolo cítiť, že pracuje. Nastavenia boli v začínajúcich polohách, čiže pootvárané, zaujímalo ma, koľko sa bude zanárať pri rôznom teréne, skokoch a nastavení konkrétnej váhy jazdca. Rezerva zdvihu bola okolo 40%, tak som z nej trocha odfúkol a začalo to byť "to pravé orechové". Vyskúšal som vidlicu v začínajúcich nastaveniach a pochopiteľne v koncových, kde výrazne spomalilo odskok aj kompresiu, a to dalo rukám celkom zabrať. Nasledovalo niekoľko testovacích pasáži a rôznych nastavení, aby som ju prispôsobil terénu, rýchlosti trate a samozrejme vlastným požiadavkám.



Vytlačil som kopec a hor sa dole


Začiatok trate mal mierny sklon a po cca 50 metroch pokračoval skokom, na ktorý bolo potrebné sa rozšliapať. Tu bolo cítiť, že sa vidlica pri správnom doladení zanára minimálne a väčšina energie smerovala priamo do pohonu. Na rozdiel od pružinovej vidlice vám táto dá pocítiť, že idete po nerovnostiach, ktoré s prehľadom zvláda.

Vysoká tuhosť zabezpečí prenos každého pohybu z riadítok priamo na koleso a pri brzdení zmizol pocit krútenia spodných nôh. Hneď po pribrzdení čakala séria klopených a odklopených zákrut. Držanie stopy bolo presné. V klopených zákrutách je samozrejme zanáranie závislé od správneho nastavenia kompresie, čo je celkom zábava pri toľkých kombináciách . Tuhosť v odklopených pasážach a bočnom vedení stopy bola výborná, doslova, kam sme chceli isť, tam to šlo. Pri prechode koreňovým terénom dala vidlica pocítiť, že jazdec by mal byť silovo zdatnejší a že kopíruje len to, čo musí a zbytočne sa nezanára a nepáli jazdcovi energiu.

Skoky


Prichádzajú ďalšie skoky, väčšie aj menšie, odrazenie sa nie je problém, pri dopadoch si viete taktiež nastaviť, aby sa zbytočne veľa nezanárala a dokázali ste byť hneď po dopade pripravený na ďalšiu pasáž, čo boli v tomto prípade korene s niekoľkými malými vlnkami, ktoré sa dali skopírovať alebo preskočiť. Problém jej nerobil ani cca metrový drop do mierneho sklonu, kde som očakával maximálne zanorenie a takzvaný doraz vidlice. Aj keď gumička na vnútornej nohe ukázala takmer maximálne zanorenie, nebolo cítiť narazenie na spodné nohy, pričom nastavenie tlaku bolo mierne upravené na nižšiu váhu. Samotné šliapanie do pedálov sa vidlice takmer vôbec netýka a pri správnych nastaveniach si ušetríte mnoho energie. Moja testovacia trať mala viacero takýchto pasáži, takže to dosť pomohlo.

SUNTOUR s touto vidlicou s viacerými nastaveniami celkom prekvapili a na chuť jej príde aj skúsenejší jazdec na rôznych tratiach.

Testujeme vidlicu #srsuntour RUX R2C2 #2017 #200mm #downhill #mtbikersk

A post shared by MTBIKER_SK (@mtbiker_sk) on


Pokračujem v jazdení


Mohutná stavba vidlice a tapered stĺpik zabezpečuje vysokú tuhosť. Vzduchové pruženie naopak zníži váhu vidlice o váhu struny, ale výrobca ušetrenú váhu aplikoval do materiálu a aj pevných 38 mm vnútorných nôh. Rozsiahle nastavenia odskoku a kompresie dodávajú vidlici slušné doladenie na rôzne pasáže a pre konkrétne preferencie jazdca. Prijateľná cena v porovnaní kvality, spracovania, váhy a funkčnosť nastavení, pri ktorej si určite prídu na chuť aj zdatnejší jazdci. Mňa vidlica oslovila až natoľko, že budem počas sezóny pokračovať v testovaní a uvidím, čo ešte dokáže. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Doladenie vidlice


Výrobca má na svojej stránke pár videí, ako sa o vidlicu starať a kontrolovať ju. Jedným z nich bolo aj premazanie tesnení cez mazacie otvory, ktoré sú umiestnené na spodných nohách v úrovni tesnení, pričom podľa postupu bolo jasné ako a koľko mazacieho oleja použiť. Vidlica ožila a nastavenia boli citlivejšie na jednotlivé polohy. Premazanie jednoznačne pomohlo chodu a tiež citlivosti, čo bolo aj dôsledne overené na pretekoch.

info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Vedeli ste, že štatisticky sa dá predchádzať až 80 % výjazdom vrtuľníka k zranenému cyklistovi v bikeparkoch? Viac v teste prilby, ktorá s tým veľmi úzko súvisí...
Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Máte radi ľahké a spratné veci? Vyrážate na švih skoro ráno, prípadne podvečer alebo zdolávate veľké prevýšenie v kopcoch? Tak zbystrite pozornosť...
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
keyboard_arrow_up