Test: Lapierre Overvolt AM 500+ - tento bicykel trochu zmenil môj pohľad

Test: Lapierre Overvolt AM 500+ - tento bicykel trochu zmenil môj pohľad

thumb_up-21thumb_down 57 komentárov

Henry33 02.07.2017 25 fotografií   Elektrobicykle Horska Cyklistika Lapierre Test

Keď mi Slavo volal, či chcem na test trailový bike od Lapierre, tak som jednoznačne súhlasil, majúc ešte v živej pamäti, ako skvelo som si zajazdil na Triggerovi, ktorý taktiež patrí do kategórie Trail.

 

Pri preberaní krabice, ktorá mala snáď rozmery Vatikánu, som si ešte neuvedomil, čo sa skrýva vo vnútri. Keď však z krabice ako prvá na mňa kukala obrovská nabíjačka s logom Bosch, začalo mi byť jasné, že tu niečo nie je v poriadku. Áno bol to ebike.

Prvé dojmy


Zvyčajne, keď príde niečo nové, tak mám potrebu to vyskúšať, avšak Overvolt som napojil na nabíjačku a začal rozmýšľať, kam s tým ťažítkom pôjdem. V duchu som sa modlil, nech ma nestretne niekto na traili na tomto dôchodcovskom bicykli. Načo v tom Lapierri tak mohli myslieť, keď ku celkom peknému bicyklu dali tú vec, ktorá patrí skôr na babetu?

Špecifikácia a geometria




Prvý boj nastáva pri nakladaní biku do auta, predsa len, tých 24 kg je cítiť a manipulácia s bicyklom je trošku neohrabaná. Kedže nemám veľa najazdené na ebiku a už vôbec nie na traili, na ktorom sú celkom výživne skoky, dropy a gapy, tak si to najskôr skúšam na parkovisku. Na výber mám štyri režimy s asistenciou od 50 do 300%, tak rozumne volím najskôr režim eco. Záťah je plynulý a po pár metroch to prepínam pomaly vyššie a vyššie, až to nakoniec skončí na režime Turbo. Zvyčajne mi trvá cesta na Biely Kríž (BK) večnosť, teraz bez problémov robím PB, avšak v zapätí to mažem, nakoľko to bola hlavne zásluha bicykla a nie moja. V režime Turbo stačí otáčať kľukami a o ostatné sa postará motor. Dobre, ale to vedel snáď každý, že do kopca to ebike vie, poďme na trail a tam sa uvidí, či si bicykel zaslúži skratku AM v názve.



Na traili


Začínam zľahka, predsa len si nechcem niekde rozmlátiť hubu. Prvý zášlap do pedálov je nasledovaný raketovým zrýchľovaním, ktoré však končí pri rýchlosti 25 km/h a odteraz som nato len ja a moja chabá kondička. Nevadí, bicykel naberá rýchlosti, na ktoré nie som zvyknutý a gravitácia mi ukazuje svoju silu, avšak výrobca asi vedel čo robil, keď osadil bicykel brzdovými kotúčmi priemeru 200 mm vpredu aj vzadu. Použité brzdy Guide R od SRAM-u však tomuto bicyklu nesvedčia a určite by som viac ocenil ostrejší nástup brzdnej sily. Nie je vôbec sranda zastaviť bicykel rozbehnutý na 45 km/h. Prvé metre mám úspešne za sebou a všetko sa zatiaľ tvári, že si budeme rozumieť. Dosť bolo hrania, ideme do seriózneho terénu.



Hneď v prvej klopenke sa do toho pluskové kolesá pekne opreli a zákrutu režem ako ostrý nôž maslo. Pneumatiky sú tu použité Schwalbe Nobby Nic v zmesi Trailstar a veľkosti úctyhodných 2,8 palca. Veľkosť plášťov alebo lepšie povedané balónov, je až strašidelná, ale ten grip je návykový a s bicyklom sa dá ísť až do absurdných uhlov v zákrutách, aj napriek vysokej hmotnosti. Celé sa to potom točí na nábojoch Formula, samozrejme v boost verzii. Pruženie si zobral na starosť RockShox, a to konkrétne vidlicou Yari RC a tlmičom Monarch RT. Ako sme už zvyknutí u tohto výrobcu, aj tu všetko fungovalo veľmi dobre. Vidlica aj tlmič sú klasickým príkladom komponentov, ktoré nastavíte na začiatku a viac sa nestaráte, len si užívate krásny, kontrolovaný chod. Na moje prekvapenie sa bicykel správal veľmi jemne a pokiaľ sme kolesami pevne na zemi, tak by ste nepovedali, že toto je ebike, ktorý váži 24 kg.



Samozrejme, hmotnosť je cítiť hneď pri prvom skoku a potiahnúť ťažký zadok dá dosť práce, ale nie je to nič tragické a po pár metroch sa dá na to zvyknúť a nastaviť sa na to. Ani sa nenazdám a som na konci trailu. Väčšinou toto býva smutná časť, nakoľko nasleduje stúpanie. Tu stretám Petra, ktorý sa podujal, že pôjde so mnou. Kedže on ebike nemal a nechcelo sa mi naňho čakať, tak sa ponúkam, že vyskúšame, či by som mu nemohol trochu pomôcť. Vyťahujeme gumicuk, bike prepínam do režimu turbo a vyrážame do kopca. Čakal som, že po pár metroch to vzdáme, lebo nás to neutiahne, predsa len, dohromady to bolo asi 210 kg, ktoré sme sa snažili dostať hore na kopec. Na naše prekvapenie sme kopec zdolali ako nič a po ceste hore sme obehli pár zdesených cyklistov, ktorí tak trošku nechápali, čo sa deje. Samozrejme, treba mať na pamäti, že bicykel nieje stavaný na takú záťaž a takýmto spôsobom použitia dochádza k rýchlejšiemu opotrebeniu komponentov.



Absolútne čerství vyrážame na trail a aj keď je Peter veľmi dobrý jazdec a trail BK má najazdený, tak sa mu nepodarilo striasť ma. Takto sme to otočili asi trikrát, až pokiaľ sa nám už nechcelo ďalej jazdiť a stále sme mali 2 dieliky z piatich z batérie k dispozícii, čo nie je vôbec zlé, keď zoberieme do úvahy podmienky a najazdených asi 35 km s celkovým prevýšením skoro 1 500 m. Samozrejme, bicykel po vybití batérie je maximálne použiteľný na núdzový dojazd domov po rovine. V teréne je skrátka príliš ťažký na to, aby ste s ním bez pomoci motora mohli pomýšľať na nejaké stúpania. Tu by sa mohol niekto spýtať, čo sa stane, keď budem potrebovať bicykel na traili vytlačiť niekam. Výrobca na to myslel a dá sa aktivovať režim “Walk” (chôdza), ktorý vám asistuje do rýchlosti 6 km/h.



Je až prekvapujúce, ako sa Overvolt správa na traili sebavedomo a kontrolovane. Čakal som, že takýto gigant bude horko ťažko prechádzať terénom a jazda bude skôr utrpením ako potešením. Všetky skoky zvládol s prehľadom, aj keď na druhý deň som zasa raz objavil svaly, ktoré som nevedel, že mám. Z bicyklom som zároveň mal možnosť prvýkrát vyskúšať lowend 11-rýchlostnú sadu od SRAM, označenú ako NX. Stále tvrdím, že pokiaľ niečo funguje dobre, ako v tomto prípade, tak je zbytočné investovať do drahých komponentov. Zbytočne to zvyšuje koncovú cenu bicykla a tých pár ušetrených gramov je v tomto prípade úplne irelevantných. Je všeobecne známe, že motor kladie väčšie nároky na pohon a prípadná výmena tak nebude musieť znamenať rozbiť prasiatko. Z ďalších zaujímavých vecí môžem spomenúť sedlovku Lapierre so zdvihom 150 mm, ktorá fungovala v poriadku, avšak ovládanie by som asi vymenil za páčku od KS, nakoľko táto sa dosť zle používala, a to hlavne v rozbitejšom teréne.



Plnohodnotný bicykel


Musím uznať, že tento bicykel trochu zmenil môj pohľad na elektrobicykle a z čisto dôchodcovského približovadla na nedeľnú omšu alebo do obchodu po rožky, môže byť veľmi zábavný a hravý bicykel, ktorý sa nezľakne ani ťažšieho terénu. Dovolím si tvrdiť, že by s prehľadom zvládol aj bikepark a ešte by ste aj ušetrili na vleku. Celkovo ma tento bicykel veľmi oslovil a presvedčil, že aj ebike dokáže byť plnohodnotným bicyklom do terénu a nielen do mesta a na hrádzu. Vôbec mi nevadilo ani použitie obmedzovača, nakoľko do kopca je tých 25 km/h akurát a dole kopcom motor vôbec netreba. Ako jedinú nevýhodu celého tohto konceptu vidím pomalšie budovanie kondície pri šliapaní smerom do kopca. Naopak, z kopca by som povedal, že je to o kúsok ťažšie kvôli zvýšenej váhe. Taktiež neustále kontrolovanie stavu batérie pri dlhších výjazdoch s obavou, že niekde sa vám môže vybiť, určite nepoteší. Rovnako nesmiete zabudnúť pri jazdení na to, že pri prvom zašliapnutí do pedálov zaberie aj motor, čo nemusí byť vhodné pri veľmi technických pasážach. Viem si tento bicykel predstaviť ako doplnkový bike pre ľudí, ktorí sa vracajú k bicyklovaniu po zranení alebo po veľmi dlhej dobe. Alebo ako druhý bike, keď chcete rýchlo otočiť váš obľúbený trail po práci viackrát a nemáte čas pomaly sa šplhať hore.



Každému odporcovi ebikov odporúčam jeden vyskúšať a možno sa aj váš názor zmení. Na občasné vyblbnutie to je celkom zábavný bicykel. Cena je 4 199 € a viac informácií nájdete na stránke: lapierre-bike.sk/produkt/overvolt-am-500.
 

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Podkonican 02.07.2017 (20:57)

thumb_up25thumb_down


Mne sa článok páčil, rád som si ho prečítal. Dakujem autorovi sa vynaloženú námahu. Ja osobne budem stále trápiť svoje nohy lebo to ma baví viac. Ale čas možno ukáže, že aj toto bude cesta.

Skôr ma ľudsky mrzí, že vec ako ebajk vzbudzuje vášne a je dôkazom toho, aká sme zaostalá krajina.
Ebajk ako taký, nemôže sa používateľa. Ani zbraň nevystrelí sama...

Ja sa napríklad neobmedzujem čítaním len tohoto webu, ktorý je 90% info veľké fórum svojho e-shopu. Všety svetové MTB weby píšu aj o ebajkoch v dosť veľkej miere posledné 2-3 roky.
Rastie nová kategória cyklistiky. Neostáva nič iné, len to rešpektovať.
Čo sa mi nepáči a nie som fanúšik, neklikám.
Takže mier chlapci pravej cyklistike zdar a elektrikárom pokoj. Pekný nedeľný večer.

 
AdMich Podkonican 02.07.2017 (22:07)

thumb_up5thumb_down


Konečne niekto, kto nemá papek v zadku a vidí aj ďalej ako za vlastný noc

 
Andobiker Podkonican 03.07.2017 (13:10)

thumb_up1thumb_down


ale položme si tiež otázku, prečo sa svetové mtb-weby venuju ebikom, 27,5 a 29? všetko je to jeden veľký biznis. A ja si myslim ze kazdy jeden z nas ma z toho len osoh.....

 
maros1974 03.07.2017 (10:40)

thumb_up18thumb_down


skor to bolo myslene ze ebike ako faktor meni hru v prostredi kde jazdime a na ktore sme zvyknuti. Povedzme teda ze les, xc a traily ako take. Rozmach ebike znamena zamorenie tohto priestoru ludmi ktori v podstate doteraz vlastne ani nebicyklovali, resp. mozno po hradzi, teraz ich cim viac stretnes aj v MK v lese. Hned Ta uputa ze sa zvycajne chovaju inak ako ludia co maju odjazdene. Neraz ide o particky 3-5ks, ktori si MK uzivaju v style barbarov na stvorkolkach. Tato technologia donesie na nedostupne miesta ludi ktori by sa tam inak neukazali, casto nemaju techniku ani spravanie ale zahustuju tento priestor. Ja suhlasim s ebikom ako dopr. prostriedkom v meste, na jazdu do prace ci do obchodu, ale nie outdoor, trail, xc, les apod....tam mi to prekaza. S najvacsou pravdepodobnostou by mi to neprekazalo ak by ste na tych bikoch jazdili vy, klasickí xc jazdci co mate v lese najazdene roky rokuce, zvycajne vsak su to vekovo starsi novacikovia so stylom "na hulvata" ...preto je u mnohych ten odpor k ebikom.

 
Hosť 02.07.2017 (20:10)

thumb_up17thumb_down


stava sa tu z toho mtEbiker...

 
iron.hide Hosť 02.07.2017 (23:09)

thumb_up0thumb_down


podobne ako z ceskeho bikefora sa stava e-bikeforum :/

 
palo14 Hosť 03.07.2017 (08:34)

thumb_up2thumb_down


Si pozri casopis BikeR, tam sa to rozrastlo ako rakovina.

 
pa3km palo14 03.07.2017 (08:38)

thumb_up1thumb_down


Presne tak, viac ako tretina casopisu je propaganda ebajkov...

 
maros1974 palo14 03.07.2017 (10:25)

thumb_up1thumb_down


preto som to prestal odoberat....reklama mi nevadila, ale to zameranie ne ebike mi uz liezlo na nervy

 
lto 02.07.2017 (18:47)

thumb_up10thumb_down


Ked pises, ze odporcom to zmeni nazor, tak ale asi si nepochopil, v com spociva ich odpor, inak by si nemohl napisat, ze zmenia nazor po vyskusani. Tu vobec nejde o vyskusanie ebiku Pre info, ja nie som odporca ebikov a nikdy som nebol, som odporca prevaznej (pravdepodobnej) vacsiny ebikerov a mam na to aj realne podlozene dovody .. napr. orezavanie korenov ebikerom, chlastanie ebikera na biku, snaha upravovat chodniky ebikermi tak, aby vyhovovala ebiku. A dalsie a dalsie dovody, uz velakrat popisane. Ono toho bude stale viac , nastastie stale zatial ebikeri moc daleko do hor nepojdu.

 
Hosť lto 02.07.2017 (19:38)

thumb_up14thumb_down


Moja babka ma 81, chore srdce a slape do pedalov vlastnymi silami a aku maju vyhovorku ebikeri

 
iron.hide Hosť 02.07.2017 (23:26)

thumb_up0thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
mihallko lto 02.07.2017 (20:54)

thumb_up2thumb_down


+1 lto, nejde tak ani o ebiky ako o specificke povahove crty, ktore s ebikmi do lesa prisli. Ked na nieco nemam, tak si ohnem skutocnost podla seba, premenujem motorku na ebike, vypilim stromy co mi zavadzaju a zrazu na biku nastupam 3km denne. Faster and stronger!

 
iron.hide lto 03.07.2017 (09:12)

thumb_up1thumb_down


celkom suhlasim s Ltom. Raz ma do kopca predbehol jeden starsi ebiker, no pri predbiehani hned krical "mam motor, preto predbieham" a vtedy som to zobral uplne v pohode narozdiel od drvivej vacsiny pripadov ked ma predbiehajuci ebiker ani nepozdravi, akurat co mu len prekazam v jazde. Vrcholom bude ked ma taky kkt ebajker ohrozi, ci uz v mojom smere alebo protismere, to uz urcite nenecham bez ostrej reakcie.

 
cisty 02.07.2017 (19:28)

thumb_up10thumb_down


4200€ za druhý bike na príležitostné jazdenie?

 
vlastoch 02.07.2017 (19:36)

thumb_up10thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
iron.hide vlastoch 02.07.2017 (23:09)

thumb_up0thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
Hosť 03.07.2017 (12:54)

thumb_up8thumb_down


Kazdy nech si jazdi na com chce, pokial sa bude spravat ohladuplne a nebude ohrozovat ostatnych, nevidim problem. Idioti sa najdu v kazdej skupine, aj v tej beznej bikujucej bez motora.
Ak niekto jazdi na ebiku, a je zdravy, nema problemy,je to iba na jeho skodu, na ukor jeho kondicie a zdravia.

 
SlavoF 02.07.2017 (20:57)

thumb_up7thumb_down


este tie komentare beriem, ale tie prsty dole ked sa spomenie e-bike tam pribudaju raketovo.....Jedno je iste. Ten stroj sa podoba viac na bicykel ako na motorku /babetu/ a prsty ani blbe komenty s tym nic neurobia...

 
mihallko SlavoF 02.07.2017 (21:03)

thumb_up2thumb_down


tak definuj rozdiel medzi bicyklom a motorkou. Idem si po pukance.

 
blackman 03.07.2017 (10:25)

thumb_up6thumb_down


Mne sa paci ako sa tu zavzdusnujete nad ebajkmi, z ktorych mimochodom tento je aspon MTB, zaujimave ze na mtbiker portali vam cestaky nevadia. lto este to, ze jedno nemenovane "iBike" individum odrezalo konar a robi si samospravu Cerovky, neznamena ze vacsina ebajkerov je na hlavu. Toto je hodne obmedzeny nazor. Blbcov najdes vsade, aj medzi naozajstnymi mtbikermi (bez motora), aj medzi ziletkarmi, policajtami, postarkami atd. Mimochodom ja mam aj realne podlozene dovody na bikerov mentalov. Naco tu robite hon na carodejnice? Ebajk tiez nechcem, ale respektujem tych co to jazdia, budu mat na to asi svoje dovody. Este to, ze ty si ten kopec vyslapal a ebajkerovi pomohol motor, neznamena zhola nic. Kazdy ma ine ciele.

 
lto blackman 07.07.2017 (20:07)

thumb_up1thumb_down


Vacsina blbcov a opilcov na obycajnom bajku koncila velmi rychlo .. stacilo 20km dalej a uz si ich nestretol .. teraz ich povezie motor a to neprijemnym sposobom. Je to v podstate to iste, ako ludia, ktori chodia autami zbierat huby, opekat, vencim psov, atd.
Bezni ebikeri su pre mna fajn motivacia, v strmsom stupani ebike s 25km/h 250w obmedzenim nie je nic, co sa neda predbehnut A ti ostatni to maju ilegalne :P /podla zakona je to motorove vozidlo, so vsim vsudy/

 
modrak lto 07.07.2017 (22:45)

thumb_up0thumb_down


V stúpaní nemá klasický bike proti e-biku žiadnu šancu,jazdím na oboch

 
MageZ 02.07.2017 (21:29)

thumb_up5thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
sTiLL 03.07.2017 (16:43)

thumb_up5thumb_down


ebike nechcem ale ebikerov neodsudzujem, keby som mal zvysnych 3000Eur tiez ho kupim manzelke pretoze by sme mohli jazdit spolu.
nie zeby bola leniva ale ma aj ine zaujmy ako si budovat kondicku na biku, radsej sa stara o zahradku....okrem toho k tomu nema taky vztah
moj 80rocny otec si kupil ebike inak by musel skoncit s bikovanim kedze uz nevladal do kopca a uziva si to, dokupil som mu aj 2hu bateriu a chodi aj dlhsie vyjazdy.
za mna su ebiky su super vynalez, urcite ekologickejsie ako ked po lese lietaju parobci na motorkach....

 
Luki.11 03.07.2017 (09:15)

thumb_up4thumb_down


Stále to isté.
26 vs. 29 alebo 27,5
SHIMANO vs, SRAM alebo u cesťákov CAMPAGNOLO
1x11 vs. 3x9
...
teraz E-Bike vs. Klasika
Ja som vyrástol pre MTB na 24" kolesách ( predtým samozrejme 16" a 20" ) teraz jazdím 26" a môžem tvrdiť že sú to naj ale vždy tu bude niekto kto mi bude nútiť 29" ny a počúvam to ozaj dosť často.
Už som sa rozpísal ako na slohu v škole
Nech si každý jazdí čo chce len nech ho to baví.

IMHO

 
Lubik 03.07.2017 (11:33)

thumb_up4thumb_down


Nechápem toto rýpanie jeden do druhého. Nieje jedno či sa tu propagujú e-biky , cesťáky, fatbiky ...
Stále je to cyklistika a či ti pomáha motor , lebo uľahčuje brzdenie platnička s chladičom, šliapanie oválny prevodník ...
Ako už napísal junior nech každý jazdí na tom čo mu je najbližšie a na tom na čo má €€€ hlavne nech je to zábava.
PS: Tiež som tak trochu spiatočník ale nebudem tu nikoho urážať za to, že ide s dobou.
HOWK

 
Ebike 03.07.2017 (12:42)

thumb_up4thumb_down


Nechapem vasu nenavist voci e - bikerom. Niekolko rokov som jazdil na MTB " bez motora". Moj zdravotny stav sa vsak natolko zhorsil, ze my to lekar zakazal. Vtom sa objavil Ebike a ja som zasa dostal moznost ist do lesa na bike a znova jazdit s priatelmi, co si velmi vazim. Som preto zly clovek, co "VAM pravym bikerom" vsade zavadzia?

 
Hack3r 03.07.2017 (15:51)

thumb_up3thumb_down


slavo> treba si zapamatat ze pod clanok o ekikoch sa nedava moznost komentovat mne osobne mi zatial ziadny ebiker "neublizil" ale raz som neveril vlastnym ociam ked som nevedel dobehnut babku na bajku a to som ja siel na ziletke bolo to do mierneho kopceka a protivietor tak mi to hlava nebrala, ked som ju konecne s vyplazenym jazykom dobehol odbocila a vtedy som videl ze ma motor...ale skor som sa len zasmial ako by mi to malo vadit

 
lto Hack3r 07.07.2017 (20:02)

thumb_up0thumb_down


Mna raz skoro zostrelili na hradzi a jedneho znameho na singli. A tusim este jeden pripad, ale to si nepamatam uz. Tebe sa to moc stat nemoze, ale hustota ludi v BA a takisto hustota ludi s ebikom si trufam povedat, je v BA asi 100x vyssia ako u vas. Tak bud rad

 
johny.kollar 06.07.2017 (14:38)

thumb_up3thumb_down


Henry33 pekny testik, ktory ukazuje realitu e-biku. Od osobneho pociatocneho odporu ci rozpakov, cez potencionalne zahanbenie kvoli vnimaniu e-biku ako niecoho *zleho*, cez prakticke vyhody v stupaniach az po nenapadne pripomenutie neohrabanosti v zjazde, ktoru zachranuje snad len marketingovy vymysel 27.5+.

Nemam nic proti e-bikom, stretavam na nich v okoli BA coraz viac tiezbikerov ako ma doslova oblietavaju v dlhych tiahlych stupaniach - a vzdy im len prajem nech im ta baterka vydrzi a nech sa cestou dole nezabiju. Ani z daleka ma neprudia tak velmi ako XCckari, ktorym doslova zavidim kondicku a superlahke biky co stali pomaly to iste co e-biky. Hmm, pomaly ako keby na tom svete existovali aj ini ludia ako ja a moje ego... mozno trocha tolerancie neuskodi

Rad by som vsetkym pripomenul, ze zijeme v krasnej dobe. Vela vyrobcov na trhu vo vela segmentoch, nech uz jazdime co chceme a verime v co len chceme (tym myslim rozmer kolies), vzdy mame na vyber. A hoci je to obycajne rozsirovanie porfolia znaciek za ucelom podpory predaja hnane dopredu akoze revolucnymi novymi standartmi, je na kazdom z nas aby hlasoval svojou penazenkou a vybral si to co chce a potrebuje. A hlavne nezabudnime, ze trava je vzdy zelensia na tej druhej strane...

 
birel 02.07.2017 (19:35)

thumb_up2thumb_down


Ito,moc ti nerozumiem a tá poznámka o chľastaní to by som sa mohol aj uraziť.

 
lto birel 07.07.2017 (19:59)

thumb_up0thumb_down


To nevies ako raz ozraty ebiker urval vyplet, ked odchadzal z BK Vcelina ? A o reklame na ebike, ktora ponukala sa vyviezt na Vcelin, tam si dat pivo-dve a sup dole kopcom ?

 
myabarth 02.07.2017 (21:17)

thumb_up2thumb_down


kto nevladze vyslapat na trail, nema na nom co hladat

 
audis41 myabarth 02.07.2017 (22:22)

thumb_up0thumb_down


Takže ak má niekto napr.zdravotné problémy,tak má zákaz vstupu do lesa na biku ?

 
myabarth audis41 02.07.2017 (22:26)

thumb_up2thumb_down


napisal som trail, nie les. to je rozdiel!

 
iron.hide audis41 02.07.2017 (23:13)

thumb_up3thumb_down


nenapisal by som to tak ostro, ale inak mas pravdu - ta namaha bola doteraz dost silny a spolahlivy filter a ebajkami sa to uplne stiera. Ale vazeni ebajkeri to potom aj sami zistia, kedze vacsina z nich nema absolutne ziadnu techniku jazdy.

 
myabarth iron.hide 02.07.2017 (23:40)

thumb_up1thumb_down


moja priatelka ma tiez ebajk.. ked ideme spolu na vyjazd, chodime len na vylety po MK, zvacsa po asfaltkach a vynimocne na nejaku zjazdnejsiu lesnu cestu. Ebike ma svoju hmotnost, je o dost tazsie ovladatelny, na traily - to uz musi mat jazdec nieco dojazdene. dalsia vec, vela ludi nevie odhadnut rychlost tychto strojov, - najma dole kopcom a potom sa stane, ze ohrozuju ostatnych..

 
Broke myabarth 03.07.2017 (13:40)

thumb_up4thumb_down


Takže tí čo sa v parkoch vyvážajú na lanovkách tam tiež nemajú čo robiť? Taký ebajker si to môže vyšlapať a urobí pre telo viac ako ten na lanovke...

 
tulenik Broke 16.08.2017 (05:43)

thumb_up0thumb_down


... panáčik si myslí, že zjazdár si svoje dole kopcom neodmaká?
(a to nie som priaznivcom zjazdových disciplín, ale nie je to "gravitácia zariadi", ako si zrejme panáčik myslí)

 
yankoo 03.07.2017 (18:31)

thumb_up2thumb_down


Kedysi Henry33 minuskoval prispevky v diskusiach o ebikoch,ked ich niekto obhajoval a teraz tie iste ebiky s nadsenim testuje.

 
LuboTN 04.07.2017 (07:15)

thumb_up2thumb_down


Po dlhej dobe som sem zavítal a nestíham sa diviť. Vidím, že nenávisť, osočovanie a iné internetové vychytávky sa dostali aj do tejto komunity. Fakt by som uprel niektorým ľudom aj právo vyjadrovať sa verejne. Hejtovať niečo len preto, že ja to nepovažujem za prínosné je prejavom nejakej nevyzretosti. Ja jazdím tiež na klasickom biku (mám aj cesťák aj 29er) a občas mi raní moje ego, ak ma obiehajú dôchodcovia na ebiku, ale to je tak všetko. Rozhodne trpieť komplexom z nejakého produktu je dosť úsmevné. Keď to nechcem tak si to nekúpim, ale nemám potrebu to všade osočovať ak mi to priamo neuškodilo. Myslite na to, že ebike je možnosť, nie povinnosť. Napríklad moja manželka nemá možnosť pri 2 malých deťoch budovať si kondíciu na biku. Som rád, ak si nájdeme stráženie a vybehne so mnou aspoň raz do týždňa na bike a pochopiteľne nedá so mnou poldenku a preto by bol pre ňu ebike prínosom a aj pre mňa. Totižto na jej úkor jazdím ja, vtedy sa ona stará o deti a primárne pre takéto a iné špecifické prípady sa tie ebiky vyrábajú. Nieje to o honení ega kto z koho.

 
FantomasMan 03.07.2017 (07:48)

thumb_up1thumb_down


Ja som sa už rozhodol. Ak budem mať raz oslavovať 60 želám si ako darček elektro-bike.

 
maros1974 FantomasMan 05.07.2017 (07:29)

thumb_up3thumb_down


preco ? myslel som ze preto bikujeme aby sme mali kondicku a zdr. stav taky aby sme aj v 60tke mohli jazdit v sedle bez motorcekov, posun to na 70tku

 
MartinXC 03.07.2017 (09:37)

thumb_up1thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
MartinXC 04.07.2017 (09:38)

thumb_up0thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
LuboTN MartinXC 04.07.2017 (11:52)

thumb_up3thumb_down


Nazvať niekoho, kto nemá popri povinnostiam čas chodiť na bike pravidelne aby budoval kondíciu, alebo niekoho so zdravotnými problémami luzerom je dosť hlúpe a tvoj názor nepekne prezentuje tvoju osobu. Buď sa treba vyjadrovať konkrétnejšie alebo radšej nepísať nič.

 
BabaYaga 17.07.2017 (11:17)

thumb_up0thumb_down


Myslím si, že časom sa budú budovať buď paralelné trasy alebo aspoň úseky popri tých, ktoré sú prioritne určené pre MTB-NON-E-BIKEROV alebo úplne samostatné trasy, pre e-bajky špeciálne upravené. Napokon, podporia to aj súťaže, ktoré sa v tomto segmente pomaly rozmáhajú, čomu pochopiteľne tlieskajú producenti e-bajkov. Hold, vývoj nezastavíš... a mimochodom, mať nato, jeden by som si pre seba kúpil a ďalší priateľke, ktorá teraz s dvojročnou dcérkou do niektorých kopcov musí bajk tlačiť...

 
AdMich 03.07.2017 (11:50)

thumb_up-1thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
MartinXC AdMich 04.07.2017 (12:36)

thumb_up0thumb_down


tiež nedám maratón. som na to príliš lenivý. nikdy sa však neznížim k tomu že by som si kúpil elektrovozíček, previezol 3x maratónsku trať a šiel o tom písať na bežecký portál. prečo? lebo nie som lúzer.

motorky nepatria na lesné traily. bodka. áno, výrobcovia predstierajú že to nie sú motorky lebo výkonnostné a rýchlostné obmedzenia. neklamme si. toto je len začiatok. o pár rokov prekvapene zistíš že na cerovej ti akcelerujúci bike pred tebou do ksichtu vyhodí gejzír hliny.

 
slavo 03.07.2017 (13:41)

thumb_up-5thumb_down


Trosku som to tu premazal, nech su komentare viac vecne. Za pochopenie dakujem.

 
vlastoch slavo 03.07.2017 (14:54)

thumb_up2thumb_down


primitívna cenzúra sa o pochopiť nedá ...
aké konkrétne pravidlo porušil môj príspevok ?

 
slavo vlastoch 03.07.2017 (14:59)

thumb_up-2thumb_down


Nebudeme tolerovať vulgárne, rasistické, extrémistické alebo inak neznášanlivé príspevky a komentáre. Tieto budú zmazané a ich autori nebudú mať na MTBIKER prístup. http://www.mtbiker.sk/pravidla

 
fofo050 slavo 03.07.2017 (16:41)

thumb_up4thumb_down


Nie ste spravodlivi a bodka. Viem o čom píšem. Bol som dvakrát zmazaný i keď som dotyčnému položil len otázku bez akejkolvek vulgárnosti a útoku. Ale zatial prístup mám.
K článku. Páči sa mi jak sa viacerí mladí skrývajú za to že na staré kolená. Čo budete robiť keď budete mať niektorý 40-50 rokov,? To už nehovorím o 60 r. Malo sa hýbete a zbytočne vyhovárate na lekárov. Česť výnimkám.
Môj osobný postoj k tomu všetkému.

 
palo14 slavo 04.07.2017 (07:47)

thumb_up0thumb_down


Podla mna nic take hrozne tam nebolo, to ze niekto nema rad eBike je nazor. Neboli tam ziadne nadavky ani nic.

 
slavo palo14 04.07.2017 (12:06)

thumb_up2thumb_down


Nemam nic proti pestrosti nazorov, ale aj nazor sa da formulovat vecne. Hranica zacina, ked uz pisete urazky, utoky alebo sproste slova - take prispevky iba potapaju celu diskusiu a motivuju dalsich sa do nej zapojit podobnym sposobom.

 
SlavoF slavo 03.07.2017 (19:11)

thumb_up-2thumb_down


Konecne reakcia zo strany administratorov tohto webu. Chvalim

 
Pridaj komentár
keyboard_arrow_up