Pinarello DOGMA K10S DISK – maximálny komfort alebo tuhosť? Oboje...

Pinarello DOGMA K10S DISK – maximálny komfort alebo tuhosť? Oboje...

PR článok 20.09.2017 5 fotografií   Pinarello Predstavenie Cestna Cyklistika Cestny Bike Cesta Davorin Novinky Sezona 2018

Cestný bicykel, ktorý sám reaguje na nerovnosti a tomu prispôsobí svoj charakter - univerzálna geometria, maximálna aerodynamika a kotúčové brzdy. Čítajte viac...

 

Možno si ešte spomínate na obrázky z tohtoročného Paris-Roubaix, kde jazdci tímu SKY ako Gianni Moscon alebo Ian Stannard testovali nové tlmiace jednotky. Tie nie síce v prípade talianskej značky žiadna veľká novinka, no jednalo sa o prepracovanú verziu, ktorá umožňuje priamo z riadítok nastaviť citlivosť, prípadne zvoliť automatický režim a nič neriešiť.



Výsledkom týchto „testov“ je aj Pinarello DOGMA K10S DISK, ktoré sa určite môže rovno zaradiť medzi skutočné hi-tech. Interné senzory v spolupráci s prístrojom Garmin sa postarajú o dokonalé prispôsobenie terénu. Zadný elastomer ponúka 1 cm zdvihu, čo nie je samozrejme extrémna hodnota, no v prípade cestnej cyklistiky je viac než dostatočná na odstránenie nepríjemných rázov a vibrácií – a to aj v prípade väčších nerovností ako sú rôzne výmole a rozbité úseky. Zároveň, pri tomto modeli Pinarello kombinuje výrazné aero tvarovanie, endurance geometriu a moderný trend súčasnej doby – kotúčové brzdy.



Geometria




Vďaka tomu má DOGMA K10S DISK vyššiu hlavovú partiu a dlhší rázvor, teda posed nie je tak extrémny a bude sedieť aj tým, ktorí nejazdia 5 hodín denne. Bez problémov zvládne aj 28 mm plašte s dostatočnou rezervou, čo opäť výrazne prospeje komfortu a posúva bicykel na „bežné“ cesty.



Elektrifikácia na nový spôsob


Najväčším lákadlom je samozrejme práve spomínané zadné odpruženie, pri ktorom Pinarello zvolilo pomerne inovatívny prístup. Tlmič má základ v elastomeri, no je použitá hydraulika na doladenie chodu. Tá dostáva informácie zo senzorov integrovaných v sedlovej trubke a prístroja Garmin Edge s aplikáciou Pinarello. Vďaka tomu je možné priamo na displeji zvoliť režim „soft“ či „hard“, alebo všetko môžete nechať na automatiku a senzory. Celý systém pracuje na báze Bluetooth alebo ANT+ s nabíjaním pomocou portu USB.



To najlepšie z F10 plus niečo nové


Okrem spomínanej úpravy v geometrii a aplikácii kotúčových bŕzd, zostali zachované prvky z revolučnej verzie F10 (viď. Pinarello F10 – keď výhovorky na materiál stratili zmysel), najmä na poste aerodynamiky, tuhosti a integrácie. Jedná sa najmä o výrazne asymetrické prevedenie rámu, ktoré umožní lepšie rozložiť silu akou pri jazde na bicykel jazdec pôsobí. Základom je karbón s označením Carbon Torayca T1100 1K, vyznačujúci sa skutočne extrémnou pevnosťou, čo vo výsledku umožní vytvoriť ľahší a pritom stále tuhý rám. Nechýba konkávna spodná trubka alebo inovovaná predná vidlica OndaF10. Zaujímavosťou je systém E-link™, vďaka čomu môže byť riadiaca jednotka elektronického radenia schovaná priamo vo vnútri spodnej rámovej trubky, a pritom stále veľmi ľahko dostupná. No nezabudlo sa ani na klasiku (riešenie Think2 Technology), takže, ak stále preferujete mechanické radenie, nie je problém. Pre potreby kotúčov tu nájdete pevné osky a brzdy sú uchytené pomocou štandardu Flat Mount.





Pinarello DOGMA K10S DISK sa stáva skutočným univerzálom, ktorý zvládne s prehľadom náročné úseky a vďaka úprave geometrie sa ideálne hodí aj na poriadne dlhé výjazdy. Kotúčové brzdy ho posúvajú aj do náročných podmienok a pre jazdcov, ktorí nemajú 60 kg a menej. Pritom nestráca takmer nič z aerodynamických vlastností a celkovej tuhosti víťazstvami ovenčenej F10. Tak chutí hi-tech v talianskom kabáte...

(zdroj fotiek: cyclingnews.com)
 

Fotogaléria k článku

 

Podobné články