Test: Fenix BC30R a čelovka Fenix HL60R – osvetlenie pre tých, ktorí nemajú radi kompromisy

Test: Fenix BC30R a čelovka Fenix HL60R – osvetlenie pre tých, ktorí nemajú radi kompromisy

42 komentárov

bimjeam 08.01.2018   Svetlo Osvetlenie Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Fenix Jesen Zima

Seriózne trénovanie počas zimy, kedy je tma skôr než stihnete namazať reťaz, je do veľmi veľkej miery obmedzené. Teda aspoň dovtedy, kým nevyskúšate poriadne svetlo.

 

Počas tohto roka som mal možnosť testovať viacero výkonných svetiel, no bez okolkov musím priznať, že čo sa týka kombinácie predného osvetlenia Fenix BC30R a čelovky Fenix HL60R, len ťažko hľadať výkonnejšiu kombináciu. Čo všetko sa za týmto tvrdením skrýva, si môžete prečítať v nasledujúcej recenzii.



Fenix BC30R - nejedná sa o bežné svetlo


Na prvý pohľad nenápadné svetlo, kedy už pri prvom kontakte s „darčekovou“ krabicou, z ktorej kričí metalický nápis 1 800 lumens, človek začína šípiť, že sa nejedná o nejaké bežné svetlo. Po odstránení vrchnej časti na vás vykukne pomerne kompaktné dvojdiódové svetlo, ktoré je vybavené malým OLED displejom a trojicou tlačidiel v hornej časti. Po bližšom kontakte zistíte, že okrem svietidla vyrobeného z eloxovaného hliníka, sa v balení nachádza sprievodná dokumentácia, káblikové Micro USB diaľkové ovládanie, úchyt na riadidlá, trojica vymedzovacích gumových pásikov pre rôzne priemery riadidiel, a taktiež nabíjací USB kábel. Dvojica šošoviek ukrýva odbornému oku známu dvojicu vysokosvietivých diód Cree XM-L2 U2, ktoré sú povestné svojim výkonom. Šošovky sú v hornej časti vybavené clonou, ktorá zabraňuje nežiadúcemu spätnému oslneniu jazdca do očí. Svetlo nainštalujete na riadidlá bez nutnosti použitia akéhokoľvek náradia a vzhľadom na dobre zvolené ťažisko a kvalitnú objímku vybavenú magnetom, svetlo drží tak ako má, neposúva sa, neklepe, nehrkoce a prakticky o ňom ani neviete.





Čo sa týka prvých dojmov, svetlo pôsobí v ruke ako kus poctivého materiálu, čo je cítiť aj na hmotnosti, ktorá papierovo udáva 221 g bez diaľkového ovládania. Z hľadiska vizuálnej stránky mu nie je čo vytknúť. BC30R-ko pôsobí jednoduchým a nenápadným dojmom, ktorý nenaznačuje nič z nadštandardného výkonu. Po krátkom podržaní štvorcového tlačidla sa rozsvieti displej s uvítacím nápisom Fenix, ktorý vystrieda informácia „level 1“ a zostávajúci čas svietenia - 33:29. Hovorím si, že svetlo bude treba asi nabiť, keď mi v tom trkne, že sa nejedná o minúty, ale o hodiny. Začína to pomerne sľubne.



Režimy, parametre, ovládanie a výkon – malé telo a oslnivý výkon v piatich krokoch


Po krátkom zoznámení sa s režimami svetla, ktorých je dovedna 5 svietiacich a jeden blikací, je treba vopred zabudnúť na myšlienku, že si svetlo bez následkov namierite rovno do očí. Najslabší režim Eco ponúka svetelný tok 50 lm s dosvitom cca 28 m a pri plne nabitej batérii si môžete vysvecovať nonstop 36 hodín. Druhý „najslabší“ režim Low žiari v intenzite 150 lm a s dosvitom 47 m vám batéria vydrží zhruba 16 hodín. Prostredný Medium režim so 400 lm osvecuje priestranstvo na dĺžku 76 m a batériu vám kompletne vybije zhruba po 7 hodinách. Druhý najsilnejší režim, ktorý je so svojimi 1 000 lm viac než dosť na väčšinu príležitostí, osvetlí cestu na 122 m, pri výdrži 2 hodiny a 45 minút. Plný výkon 1 800 lm, dokáže osvietiť plochu na viac ako 160 m a podľa informácie z displeja, vám ho ochranná elektronika vypne po 30 sekundách, aby sa nepoškodil čip. Režim blikania s výkonom 150 lm spustíte dvojklikom na tlačidlo zapínania a azda prvýkrát sa nespustí šialený fotoepileptický stroboskop, ale normálna „blikačka“, ktorá neoslepí ani ostatných účastníkov premávky. Pomocou malého diaľkového ovládania s dvojicou tlačidiel, dokážete prepínať všetky režimy, zapínať a vypínať svetlo, ako aj krátkodobo púšťať „turbo-režim“ Burst.



Teória v praxi – záťažový test na ceste aj v teréne


Počas prelomu novembra a decembra počasie nočnému jazdeniu veľmi neprialo, stihol som viacero cestných aj terénnych jázd po okolí a viditeľnosť bola asi ten najmenší problém. Plný výkon v manuále označený ako Burst, som na ceste prakticky nepoužíval, nakoľko som mal strach, že ma niekto vytiahne, zastaví a vyčistí mi poriadne žalúdok. Druhý najsilnejší režim s 1 000 lm bol na cestné jazdenie plne postačujúci a pokiaľ ste sa premávali s ulicami, kde sa nachádzalo aj čiastočné pouličné osvetlenie, vystačiť sa dalo aj s prostredným režimom.



Jazda v nočnom teréne – zábava bez obmedzení


Zábava začala až s napadnutím prvého snehu, kedy som vyrazil na výjazd do terénu v okolí a k slovu sa dostal aj plný výkon. V čierno-čiernej tme svetlo naozaj excelovalo. Dĺžka dosvitu aj šírka kužeľa bola ukážková a nebol problém vyblbnúť sa do sýtosti ani pri vyššej rýchlosti v zjazdoch, alebo na šmykľavom podklade. Farba svetla je prirodzene biela, bez akéhokoľvek nepríjemného umelého nádychu. Pochvalu si zaslúži aj dobre vymyslená „strieška“ a clony na šošovkách, ktoré mieria svetlo pred bicykel smerom k zemi a neoslňujú jazdca. O efektívny rozptyl svetla sa stará technológia Dual Distance Beam System, ktorá spočíva v tom, že jedna šošovka má úzky „diaľkový“ kúžeľ, zatiaľ čo druhá rozptyľuje svetlo viac do priestoru. Táto kombinácia v praxi funguje veľmi dobre a nenúti vás držať si rýchlosť na opatrnej hodnote. Svetlo je možné natáčať mierne aj do strán.



Diaľkové ovládanie v základnej výbave


Jedinou nevýhodou extra silného výkonu pri najsilnejšom režime bolo rušenie signálu bezdrôtového tachometra Sigma, ktorý mám umiestnený na predstavci. Pomohlo však jednoduché prehodenie tachometra z predstavca na pravú stranu riadidiel a všetko opäť fungovalo tak, ako malo. Káblikové diaľkové ovládanie som popravde až tak veľmi nevyužíval, nakoľko som svetlo často striedal na biku a cesťáku, no jeho veľká výhoda spočíva najmä v možnosti krátkodobého prisvietenia si maximálnym výkonom, čo sa hodí na jazdu v premávke alebo počas jasných letných nocí, kedy nie je dôvod plytvať batériou na plnom režime. Čo sa týka výdrže batérie, tak aj na plnom výkone vydržala viac ako 1 hodinu a 40 minút pri mínusových teplotách. Odhadovaná dĺžka svietenia sa pri teplotách okolo 5°C prakticky neodlišovala od udávanej hodnoty.



Premyslené detaily, ktoré potešia


Mňa osobne potešila aj funkcia, že sa svetlo vždy zapne na poslednom používanom móde a nemusíte sa zbytočne preklikávať na váš obľúbený režim. Prítomnosť displeja s informáciou, koľko ešte môžete jazdiť, je návyková vec, ktorá vám ušetrí nejeden nepríjemný návrat domov po tme. Potešujúca je aj informácia o odolnosti svetla, ktoré by malo prežiť pád z výšky jedného metra ako aj certifikácia IP66, ktorá zaručuje, že svetlo by malo prežiť aj prietrž mračien.

Plusy:

  • oslnivý výkon 1 800 lm
  • diaľkové ovládanie v balení
  • zabudovaný akumulátor
  • praktický podsvietený displej
  • výborný rozptyl svetla
  • príjemná farba svetla
  • podsvietené tlačidlá
  • možnosť natočenia do strán

Mínus:

  • v najsilnejšom režime ruší signál bezdrôtového tachometra




Fenix HL60R – univerzálna čelovka na bike, turistiku alebo pre jaskyniarov


Obsah balenia tejto čelovky je pomerne štedrý, okrem nabíjacieho kábla a dvojice popruhov na hlavu, nájdete aj náhradné tesnenie na kryt vymeniteľnej a nabíjateľnej Li-ion batérie typu 18650. Na testovanie som vzal aj špeciálny lepiaci držiak na helmu označený ALG-03. Je určený na outdoorové, športové a pracovné prilby a sú k nemu pribalené aj dve adhezívne pásky Tesa a 3M. Spracovanie tela aj popruhov je na veľmi vysokej úrovni a všetko pôsobí prepracovaným dojmom. V útrobách čelovky sa nachádza vymeniteľná batéria a okrem vysokosvietivej diódy nájdete na prednej strane aj dvojicu červených „núdzových“ svetielok. Svetlo je možné natáčať okolo svojej osi v šestnástich skokoch v rozsahu cca 180 stupňov.





Režimy, parametre, ovládanie a výkon


Fenix HL60R nie je žiadne pierko a jeho telo tvorí odolný dural, v ktorom je zasadená dióda Cree XM-L2 T6, ktorá má výkon 950 a životnosť 50-tisíc hodín. Režimy sú odstupňované celkovo v šiestich úrovniach, a to: 1 lm (červené svetlo), 5 lm, 50 lm, 150 lm, 400 lm a 950 lm. V najsilnejšom móde vydrží HL60R svietiť cca 48 minút, no v druhom najsilnejšom režime sa tento čas predĺži na 3 hodiny. Ak si vystačíte s 50-timi lm v režime Low, svietiť môžete 29 hodín. Ekonomický režim s 5 lm, ktorý je určený napríklad na svietenie v stane alebo čítanie, zvládne nepretržité svietenie 100 hodín na jedno nabitie. Svetlo sa ovláda pomocou tlačidla v pravej časti. Ovládanie je klasika, čiže podržaním svetlo zapnete/vypnete a krátkym stlačením preklikávate režimy. V tesnom susedstve sa nachádza nabíjací Micro USB konektor, zaslepený gumovou prachovkou.



Použitie v reálnych podmienkach – prekvapivo výkonné a univerzálne svetlo


Hmotnosť čelovky je vzhľadom na poctivý akumulátor a kovové telo, ktoré znesie pád z výšky jedného metra o niečo vyššia, no je to len prvotný pocit, ktorý sa po pár minútach v sedle vytratí. Rozptyl svetelného kužeľa je pomerne široký a hravo osvetlí všetko vo vašom okolí. V najsilnejšom Turbo režime má čelovka dosvit 116 m, ktorý sa pri 400 lm skráti na 76 m. Či sú tieto hodnoty presné, viem posúdiť len ťažko. Čo však viem povedať je, že vzhľadom na svoje rozmery, svieti čelovka viac než dobre a počas uplynulých dní, keď sa Slovenskom preháňal vietor so silou orkánu a nefungovalo pouličné osvetlenie, tak na mňa pozerali všetci ako na zjavenie, keď som sa preháňal ulicami na svojom comuteri s touto čelovkou na hlave. .



Všestranné využitie pre všetky outdoorové aktivity, nielen na šport


Hoci výkon svetla pravdepodobne najviac docenia cyklisti, alebo noční bežci, viem si ho úplne v pohode predstaviť napríklad aj ako šikovného pomocníka na kempovačke, rybačke, nechtiac predĺženej turistike, alebo pri lezení do akýchkoľvek neosvetlených priestorov jaskýň, banských diel a starých budov. Možnosť výmeny štandardného článku typu 18650 s kapacitou 2 600 mAh predlžuje použiteľnosť svetla, zatiaľ čo nabíjanie priamo z USB konektora maximálne zjednodušuje prevádzku čelovky.



Plusy:

  • vysoký výkon
  • dobre odstupňované režimy
  • vymeniteľná batéria
  • vodotesná do hĺbky 2 m
  • nabíjanie cez USB

Mínusy:

  • vyššia cena
  • robustnejšia konštrukcia

Na záver mi zostáva už iba podotknúť, že hoci cena týchto svetiel nie je vôbec ľudová, zodpovedá kvalite spracovania a ich výkonu. Jediné, čo mi na tomto due testovaných svetiel bude najviac vadiť je fakt, že ich nebudem môcť testovať v čase, keď budú príjemnejšie teploty a sucho v lese.



Doporučená maloobchodná cena predného svetla Fenix BC30R je 129,90 €. Čelovka Fenix HL60R sa predáva za 74,90 € a kompletné špecifikácie nájdete na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

init 08.01.2018 (17:45)

Opat produkty z cenovej kategorie na kilometre vzdialenej beznym ludom

 
iron.hide init 08.01.2018 (18:01)

vsak zarabas tazke kryptolove, tak co chces

 
init iron.hide 08.01.2018 (18:17)

Musel si si ma s niekym zmylit. Ja som prislusnikom tazko skusanej
a tazko pracujucej strednej vrstvy.

 
Gusto0 init 08.01.2018 (18:42)

tak stale tu mas cinu za par €. ale len raz som ostal v tme bez svetla (a to som nemal cinu) a radsej si nasetrim a priplatim. nebolo to nic prijemne.

 
init Gusto0 08.01.2018 (19:00)

Skor mi napadlo, ze by tu mohli byt robene testy produktov z viacerych cenovych kategorii, napr. ludova volba, stredna cesta, a pre narocnych. Tymto by si prisiel na svoje kazdy. A mimochodom Fenix je tiez Cina "The Chinese self-owned brand Fenix" , akurat v tomto pripade za 1/7 priermeneho mesacneho slovenskeho platu (plati pre Fenix BC30R)

 
iron.hide Gusto0 08.01.2018 (19:57)

Staci aj ta cina, len treba mat aspon dve nezavisle svietidla so sebou. Tiez som uz zostal bez svetla na singli v lese, nastastie nie daleko od asfaltky, a po nej sa dalo ist domov aj bez svetla. Teraz vozim svetlo na helme aj na riaditkach.

 
ppi Gusto0 10.01.2018 (09:55)

Ja mam asi tu najlacnejsiu cinu uz asi 2 roky, ale nikdy som neostal bez svetla kvoli lampe (vzdy vybita powerbanka). Inac nechapem, tato web stranka si z ludi asi robi vrtulu a nieco uplne mimo reality tu vydava ako najlepsie riesenie. Uz minule to tu bolo o nejakom svetle za 200 ci kolko eur. Pritom toto je ostara - velke, tazke, hreje - este to tam ma aj nakreslene - ledka vo svojej podstate nemoze hriat ked je bezchybne navrhnuta a pouzite kvalitne suciastky, prave preto je to led lebo to je usporne a energia sa mina svietenim, nie teplom.

 
blackman ppi 10.01.2018 (10:18)

Nepis prosim ta nezmysly a najprv si o tom nieco nastuduj.

"ledka vo svojej podstate nemoze hriat ked je bezchybne navrhnuta a pouzite kvalitne suciastky, prave preto je to led lebo to je usporne a energia sa mina svietenim, nie teplom."

 
bimjeam ppi 10.01.2018 (13:12)

Odporúčam pozrieť si to svetlo (alebo akékoľvek podobné) aspoň z rýchlika. Nie je lacné, ale ten výkon v porovnaní s akoukoľvek lowend čínou je neporovnateľný. Vlastním aj solarstorm X2 a viem o čom píšem.

 
soda 09.01.2018 (00:44)

Tak ja mam Bc30R uz asi pol roka a tiez maximalna spokojnost. Treba kupovat novy model 2017,ten ma ovladanie nie len "svetelnej hukacky" na tlacitko,ale vsetky intenzity a zap a off.
Negativa- Niekedy vie stiahnut viac prudu ,akoby sa dialkove nevedelo odpojit a je tam zbytkovy prud ktory ubera baterie,ale staci svetlo odpojit,ci nechat v klude v teple a prud sa zazrakom zjavi spat bud vyssim minutovym "dojazdom",alebo ostane 20 minut na tej istej minutazi.
Pozitiva- Tiez som skusal vela svetiel ale to co ponukne fenix bc30R vtedy ked to je treba je nenahraditelne a nezamenitelne zo ziadnou cinou,udajne podobne silnou. Taky cinsky solar storm x2 posobi pri fenixe ako slaby pribuzny omedzeny na vajcovity "kuzel" pred jazdcom. Kde fenix osvetli cely priestor pred jazdcom plus tak 5m na kazdu stranu a to z nulovej vzdialenosti od svetla,ine svetielka dokazu spravit osvetleny flak pred jazdcom a do stran nevidite.
Pouzivam ho aj na upozornovanie ludi ze zavadzaju ak su tam,kde byt nemaju (pesiaci na cyklo trase ked vedla maju chodnik a pod.). Ak mate hlboko do vrecka alebo ste lakomi kupte si cinu. Ale ak mate pochybnosti ze za svoje eura nedostane pozadovany vysledok musim vas sklamat,dostanete. Aj ked sa na prvy moment zda,ze to svetielko nedosiahne na reklamne slogany a jeho reputacia je vyssia v clankoch ako v realite,treba si ho skusit v lese a v ozajstnej tme. Tam pochopite,ze nieje nad to citit sa bezpecne aj v noci .
Vydrz- 3x vyjazd po 1.00hod-1.20hod. Striedanie intenzit podla situacie (nerad oslnujem ludi),prisvecovanie burst-om (najsilnejsi mode max 20sekund). Ak sa stiahne minutaz na najsilnejsom 4tom stupni na 11minut,prepne sa sam na nizsi stupen intenzity,ktory bohate staci,no stale si viete prisvecovat 1800lumenovym 20s burstom. Dokonca aj na 2ke si stale viete spustit ten 20s mod s 1800 lumenami. A ze to svieti na urovni osobneho vozidla je realita (bezneho vozidla,nie mercedesu s LEDKAMI ). Takze ak mate pochybnosti kvoli cene vedzte,ze toto svetlo vam spravi radost a nejake male 200 lumenovky ci cinske 2000 lumenovky nato nemaju.

 
soda soda 09.01.2018 (01:11)

Este dodam,ze tlacidla na svetle aj na dialkovom spinaci su fosforove,cize svietia bud na zeleno,alebo do modra ,asi podla intenzity nabitia pred zotmenim. A nieje pravda ze svetlo neoslnuje ,primarne je tam lamanie svetla spravene na rozptyl,nie na regulaciu/ohranicenie osvetlenia ako to maju vozidla,cize je to v clanku trochu nepresne.

 
init soda 09.01.2018 (01:16)

Mam celovku, ktora dava maximum 150 lm, a pri rychlosti 25-30km/h vyuzivam 55-75lm a pride mi to az-az. Ale je pravdou, ze v tme jazdim len na petrzalskej hradzi.

 
soda init 09.01.2018 (03:26)

Tiez jazdim petrzku kedze tu zijem a okolo ramena pri bunkroch smer hradza je ten fenix radost. Na hradzi vidim kazdy vecerny vyjazd 4-8zajacov...a neprekvapia ma ani srny,ktore vidim z dialky a nemusim sa bat ako sa mi to stalo s malym cyklo svetlom,kde mi srna o 10tej vecer prebehla 4m pred bikom . Kedysi som nemal svetlo vobec...neskor take tie tesco polohovace,kedze to len ukazuje kde si,ale nic nevidis. Neskor force pax200 ,kedze je lepsi ako sigma 200,potom dve tie pax 200...a zrazu hla,vidim viac...ale vydrzali 45minut,cize ani jeden vyjazd a svietili velke vajco na zem pred bike. Potreboval by som 4 az 6 kusov force pax200 ,aby som osvietil priestor pred bikomskoro ako s fenixom. Je to super mat istotu a neriesit,co to je v tom rohu ,kamen ci len jama ? ...pricom nemusis mat najsilnejsi mode,staci ti dvojka ,no ale nevyuzi to ked mozes a nemusis sa bat ze za 40min umre baterka

 
init soda 09.01.2018 (09:47)

Celovku (Coleman CHT 15), ktoru mam, je na 3xAAA a baterie menim asi raz za mesiac, tj. po priblizne 20 jednohodinovych jazdach. Na to, ci mam ocakavat vymenu ma upozorni indikacna dioda s tromi rezimami (zelena, oranzova,cervena). Pri 55-75lm vidim jasne do cca 50m, vo vacsich vzdialenostiach mi staci vidiet obrysy, takze ziadna zver/jama/prekazka ma zatial neprekapila. Ked vidim, ze srnka ide cez cestu, spomalim a necham ju prejst. Zopar razy som si spravil zavod aj so zajacom, ktory bezal popri hradzi.
Mimochodom, borci, ktori maju svetla 500lumen+ si zvycajne ani nedavaju namahu sklopit ich pred seba, pripadne zoslabit ked ide cyklista oproti nim. Dufam, ze nie si jednym z nich.

 
iron.hide init 09.01.2018 (09:54)

nielen cyklisti, ale aj bezci zvyknu nesklopit. a este ti svietia aj do oci, ked sa minate :/ pritom neviem na co potrebuju na sirokej asfaltke tolko lumenov, ako keby boli niekde v divocine medzi medvedmi. Este ked zobereme do uvahy ich mensiu rychlost. Teraz vravim hlavne o asfaltke zeleznej studnicky - aj preto radsej jazdim vzdy tym trailom vedla. Avsak ked ide bezec asfaltom oproti a vidi ma na tom traili, tak just si musi aj vtedy na mna posvietit megasvetlom, asi ze ci dobre vidim :/

 
init iron.hide 09.01.2018 (10:21)

Bezci a chodci su expertmi v extremoch. Bud ta oslepuju, alebo nesvietia vobec. Tiez neviem naco potrebuju take silne svetlo. Beriem to vsak ako vseobecny pripad absencie zdraveho rozumu a ohladuplnosti u populacie. S tym nic nenarobis, jedine sa im vyhybat.

 
iron.hide soda 09.01.2018 (09:47)

len musis dat pozor na oprotiiducich, aby si ich neoslnil. A cim silnejsi mod pouzivas, tym musis brat na ohlad vacsiu vzdialenost medzi tebou a oprotiiducim, stlmit to v dostatocnom predstihu.

 
soda iron.hide 09.01.2018 (11:47)

Ked idem v husto zaludnenom mieste a je uz tma,mam len 2ku ,pripadne 1tku ak nieje uplna tma. Ak idem potom sam a nikde nikto dam si najsilnejsi mod. Pripadne si medzi ludmi presvetlmi tym burstom na sekundu aby som videl aj,ich upozornil a potom mam tlmene. Dokonca to stahujem na nizsi mod aj pri jazde popri vozovke ,aby som neoslnil auta. Neznasam curakov co maju najsilensji stroboskop namiereny priamo na ludi....pripadne silne svetlo ,ja stlmim a on nie ,to su cisti curaci.

 
double soda 09.01.2018 (10:03)

Mam solarstorm, nejazdím hrádzu a uplne postacuje.

 
soda double 09.01.2018 (11:44)

Iste ze postacuje...ale fenix dokaze cosi viac a tie peniaze cloveka vobec nebolia.

 
Rovano 08.01.2018 (20:53)

Fenix BC30R je asi jedno z najlepších svetiel na bajk. Mám ho už asi 1 rok a musím povedať, že lepšie som zatiaľ nemal. Kompaktné ani veľke ani malé naozaj vysoký výkon, nadpriemernú výdrž. Ďalšie plus je vstavaný akumulátor netreba ťahať káble z externej batérie

 
mailer 09.01.2018 (08:54)

Prve som kupil cinu solarstorm, s 2 accupackmi, a spokojnost. I ked som musel spravit tienidlo, bo som oslnoval aj martanov vo vesmire
Druhe svetlo som kupil Infini superlava, ktore nosim na prilbe.
Ak vsak chodim lahke zname trasy, tak nosim iba Infini.
Co sa tyka rusenia, obudve svetla mi rusia sigmu rox6,0
A pokial ide o cenu, je to subjektivne, cina ma stala 24eur, infini 28. tych 120 za fenixa je uz dost, ale clovek nikdy nevie na so sa necha zlomit. Kazdopadne ked citam temu "co vam priniesla postarka", tak s financiami tu vacsina problem asi nema
Hlavne nech je kazdy spokojny s tym co ma

 
soda mailer 09.01.2018 (15:29)

Mam tiez sigmu rox6,tie dve male force pax 200 mi ju rusili,ale fenix nie. Sigmu mam na predstavci a fenixa na riaditkach.

 
spider207 11.01.2018 (08:11)

Dobry testik, par Fenix-iek mame v rodine a nestazujeme sa. Ja osobne preferujem univerzalnejsie riesenia, a preto som ako EDC baterku zvolil Fenix RC05 (50€) a starsiu celovku mam Fenix HL21 (30€). Nie su prioritne urcene na bike (to ani nebola poziadavka), ale v kombinacii s twofish drziakom je minimalne ta RC05-ka pouzitelna. Vsetko sa snazim riesit na AA / AAA baterie, tie zozeniete takmer kdekolvek a doma sa vzdy nejaka nahradna najde.
Celkovo vyber zalezi od sposobu vyuzitia, niekto jazdi vela v noci, a tak ma pre neho vyznam dat aj 100€ za jednoucelove svetidlo (vykon, dosvit, vydrz atd), niekto jazdi pomenej, a tak mu staci aj cina za 10€.

 
JanMare 08.01.2018 (18:08)

Prečo ich nebudeš môcť testovať v čase, keď budú príjemnejšie teploty a sucho v lese?

 
bimjeam JanMare 08.01.2018 (20:26)

Pretože boli zapožičané za účelom testu a už sú inde.

 
JanMare bimjeam 08.01.2018 (19:23)

A čo im chýba k dokonalosti,aby si ich označil prívlastkom "must have"?

 
bimjeam JanMare 08.01.2018 (20:47)

Teraz neviem na ktoré svetlo sa konkrétne pýtaš. BC30-tka je bikové svetlo, ku ktorému sa dosť ťažko hľadá podobne výkonná alternatíva.
Tých 1800lm je fakt brutálnych, ale elektronika ti dovolí posvietiť si v plnej palbe len pol minúty. Iné nevýhody by som hľadal len ťažko. Cenu už si musí každý zvážiť sám.

 
soda bimjeam 09.01.2018 (01:06)

V plnej palbe je to len 20sekund. Ale staci 4ka mod,je nerozoznatelne slabsi.

 
bimjeam soda 09.01.2018 (07:48)

Áno, máš pravdu je to 20 sekúnd.

 
MrKoubak bimjeam 09.01.2018 (16:45)

Moje spectro 2000 LM svieti v plnej palbe 3-4 hodiny, stalo 50€ tu z mtbikera shopu, takže žiadna China... A max spokojnosť

 
JanMare 08.01.2018 (18:13)

asi si chcel napísať že ťa mrzí, že si ich nemohol testovať...

 
Gusto0 08.01.2018 (18:53)

vyhodou tej celovky je ze mas tolko h svetla kolko nesies so sebou baterii mam podobny typ inej znacky - vykonnejsiu (max. 2300lm ktore som este nepouzil, 1200lm uz obcas ano) ako tato a na bezne nocne jazdy plne postacuje (mam ju uchytenu na predstavci elastickym pasikom so suchym zipsom) - na cestu staci uplne, do lesa by to chcelo este celovku na hlavu. vyhodou je aj to ze nieje taka jednoucelova ako BC30 - nosim ju aj na bezky a turistiku. behat by som stym nechcel - na to su lahsie celovky kde staci nizsi vykon. baterku menim po tme v lese bezne bez problemov vzdy mam pre istotu 2 18650 v drese.

 
blackman 08.01.2018 (22:44)

Tiež keď som kupoval, zvažoval som svetlo od Aliho za pár šušňov, nakoniec som skončil pri Fenix BC30R. Koho ta cena nezaboli a potrebuje spoľahlivé svetlo s dobrým vykonom a výdržou, tak BC30R je naozaj super. Kto potrebuje topku a nemá cenový strop, nech sa mrkne na nemecké svetlá Lupine.

 
rastoBA 08.01.2018 (23:52)

Ja mam bc30 bez R-ka tiez super spokojny.

 
kafe rastoBA 11.01.2018 (09:19)

toto mam aj ja, tiez som spokojny, ale rad by som ho nejakym sposobom vymenil z R-ko, prave kvoli tomu, ze ma tlacidlo na znizenie intenzity. Ked nahodne niekoho stretnem a chcem znizit intenzitu, musim najskor zvysit. Kupi niekto?

 
soda kafe 11.01.2018 (22:16)

Ani Rko nema tlacidlo na znizenie ,len dookola zvysujes a po 4ke skoci na 1tku. To druhe tlacidlo je na burst ,ten 20s maximum svetla.

 
ARB 09.01.2018 (09:29)

Tiež som svojho času asi pred 3mi rokmi rozmýšľal nad BC 30 tou bez displeja a s vymeniteľnými baterkami ale odradila ma cena. Vyplaziť 100vku za svetlo je raz veľa. Naviac BC30 hoci je fain je jednoúčelové cyklo svetlo už len svojim tvarom nevhodné na turistiku alebo prípadné domáce práce po polnoci. A chcel som niečo univerzálne tak nakoniec som to vyriešil svetlom trustfire s XML-T6 a 1000lumenov za tretinovú cenu a uni držiakom na riadítka. Brutálnu čelovku s tou istou led s dvomi tisíckami lumenov som už mal a táto kombinácia na bike je fakt dobrá voľba ale iba do lesa na cesty sa treba krotiť aby protiidúce autá nevyblikovali.

 
large 09.01.2018 (09:30)

Niekolko svetiel som uz pokupil aj Solastrom no ako jednoduche svetlo je vynikajuca Ultrafire 501B, stoji okolo 10-15e,vykonovo(do dialky) je na tom lepsie ako SS, avsak treba dobru baterku lebo na max rezim jeden clanok dlho nevydrzi (okolo 40min).
No mam aj Lezyne 1200XXL a to je podobne svetlo ako tento fenix, cenovo sa da najst aj pod 100e, vydrz je dobra 1,5h na 900L, avsak nemoznost menit baterky pocas vyjazdu moze byt pre niekoho nevyhoda a preto mu lepsie posluzia naprk 2ks toho ultrafire kde si staci nabalit do ruksaku a len menit.
No na vecerny vyjazd nikdy nechodim iba s 1 svetlom lebo takto v zime mozu tie baterky zmrznut.
Idealny setup je lezyne plus jedno rezervne typu Ultrafire na rajdoch a SS na helme kedze je lahky a baterypack je v ruksaku.

 
Denisko5 09.01.2018 (11:07)

Niekto porovnanie z čínskym Convoy C8?

 
tulenik 11.01.2018 (15:24)

BC30/30R by boli celkom OK, keby ich upínací systém rátal s aero a inými šišatejšími rajdami. To má vlastne presvedčilo pozrieť inam, a to na Lezyne DecaDrive 1500i. Nečína, v podstate rovnaká cena, možnosť použiť externý accu pack a na nešišaté rajdy aj pevný upinák miesto gumy. Len s dostupnosťou niektorých komponentov na SVK je to biedne.

 
mireq1 24.01.2018 (08:57)

Nepochopim jednu vec, fenix bc30r stoji 130€ a vyrobca do neho zabuduje aku 2x18650 o kapacite 2600mAh (cize spolu tych 5200), aky je problem pouzit baterie 3400-3500 ktore vyjdu len o 2€ za kus navyse ale vydrz by stupla o viac ako 20%. Starsia verzia mala aspon moznost jednoducho vymenit aku. a tym zvysit vydrz.

 
Pridaj komentár