Test: Continental Der Baron Projekt a Mountain King – pikantné all-mountain plášte z Nemecka

Test: Continental Der Baron Projekt a Mountain King – pikantné all-mountain plášte z Nemecka

9 komentárov

wiedrzensky 05.12.2018 12 fotografií   Teren Test Kolesa Blato Continental Pneumatiky Horska Cyklistika

Ako obstála kombinácia plášťov pre technické jazdenie zo zmesi Black Chilli? Čítaj v teste a dozvieš sa viac.

 

Pre väčšinu z nás je ideálna pneumatika zosobnením rovnováhy medzi dobrou priľnavosťou, nízkym valivým odporom a dlhou životnosťou. Výrobcovia preto dlhodobo stoja pred neľahkou otázkou ako vyrobiť dokonalý plášť. V praxi sa zlepšením jednej vlastnosti, zhorší stav druhej. Pneumatika s výbornou priľnavosťou má spravidla krátku životnosť. Znížením valivého odporu alebo predĺžením trvanlivosti sa naopak znižuje trakcia a zhoršuje komfort z jazdenia. 

Black Chilli Protection


S cieľom zlepšiť všetky tieto vlastnosti prišiel nemecký výrobca Continental so špeciálnou zmesou Black Chilli Compound (BCC). Ide o zmes prírodných a syntetických kaučukov s pridaním špeciálnych nanometrických častíc uhlíkovej sadze. Výrobca deklaruje zníženie valivého odporu o 26 %, zvýšenie trakcie o 30 % a o 5 % dlhšiu životnosť. Táto technológia je tak citlivá na výrobu, že pneumatiky s BCC sú vyrábané výlučne v továrni Korbach v blízkosti Hannoveru.



Mal som možnosť testovať kombináciu plášťov Der Baron Projekt a Mountain King, obidve v už spomínanom prevedení Black Chilli Compound. Testovacie plášte mali šírku 2,4” v prípade Baron a 2,3” v prípade Mountain King. Okrem „čili zmesi” disponujú aj zvýšenou ochranou Protection (Mountain King) a Protection Apex (Baron). Plášte majú hustejšie tkanie (240 TPI – štvornásobne pretkané 60TPI v strede behúňa a 180 TPI – 3 x 60 TPI na bočniciach).  Vďaka tomu sú odolnejšie proti prerazeniu a je ich možné jazdiť aj pri nižších tlakoch. Verzia s Protection Apex má navyše zosilnenú bočnicu, pre dodatočnú plošnú ochranu, čo bolo viditeľné už na prvý pohľad. Samozrejmosťou je označenie TR – možnosť osadiť ich ako bezdušové.

Dezén Der Baron naznačuje, že sa bude dobre cítiť na mokrom a blatistom podklade. Behúň je redší s pomerne vysokými výstupkami. Oproti tomu mi Mountain King najskôr pripadal ako cross-country plášť. Musím priznať, že pri prvom pohľade ma prepadla skepsa. Moje obavy sa však počas testu ukázali ako neopodstatnené.



Nasadzovanie


Baron – s agresívnejším dezénom putoval kvôli zvýšeniu gripu na predné koleso, Mountain King aj vďaka nižšiemu profilu na zadné, obe v bezdušovom prevedení. Prvým prekvapením bol takmer bezproblémový proces nasadzovania. Oba naskočili bez použitia kompresoru, len s použitím servisnej pumpy a pri vybratých koncovkách ventilu. Stačilo naliať mlieko a mohol som začať testovať. 

Jazdné vlastnosti


Vzhľadom k pomerne teplej a suchej jesene dostali plášte zabrať najskôr najmä na suchu, vlhké podmienky a blato okúsili až neskôr. Na tvrdom podklade nebol problém, ale Der Baron má predsa len iné určenie. Ideálne počasie ako šité pre tieto pneumatiky prišlo až od polovice októbra



Baron váži 950 g, má agresívny, ale otvorený dezén, mierne hranatý profil a vysoké bočné výstupky. Pri nasadení na prednom kolese dobre spĺňal aj úlohu vodiaceho plášťa. Najlepšie mu sedel mäkký podklad, jemné blato a hrabanka. V takýchto podmienkach sa bočnice „zakusli” do terénu a výborne držali. Najväčším a príjemným prekvapením sa za mokra stala zmes „čili”. Pri dobrej práci s ťažiskom držala výborne aj na kameňoch a mokrých koreňoch a poskytovala pocit istoty a kontroly nad jazdou. Pri zanesení sa v mokrých podmienkach Baron veľmi rýchlo čistil aj vďaka otvorenému dezénu. Tvrdý a preschnutý podklad nie je preňho to pravé orechové, ale vždy ma podržal aj tam. Treba ale povedať, že zlepšenie trakcie išlo na úkor zvýšenia valivého odporu. Der Baron Project sa pre mňa stal zosobnením ideálnej pneumatiky na sezónne jazdenie do mokra. Je skvelou voľbou na jarné a jesenné výjazdy a ak nepatríte k pretekárom a naháňačom sekúnd na segmentoch, tak ho odporúčam ako voľbu aj na obe kolesá. Cena v danom prevedení sa pohybuje okolo 70 €.



Mountain King vážil 705 g a oproti „barónovi” má kruhový profil a oveľa nižší dezén po celom priereze pneumatík. To bol jeden z hlavných dôvodov, prečo som ho nasadil na zadné koleso. King by sa dal opísať ako univerzálny plášť do širokého spektra podmienok. Oproti Der Baron pôsobí uzavreto, ale problém so zanášaním som nemal počas celej doby testovania, príliš husté blato mu však vyhovovať nebude. Black Chilli zmes poskytla rovnako dobrú trakciu najmä vo vlhkých podmienkach, výborne odvaľoval aj na tvrdom podklade. Protection skvele ochránil bočnice aj v malo-Fatranských rock-gardenoch.  Mountain King by mohol byť ideálnou celoročnou voľbou na all-mountain/trail bicykle so zdvihom okolo 130 mm, prípadne najdrsnejšie enduro jazdenie ako zadný plášť. Cena v danom prevedení sa pohybuje okolo 60 €. 



Celkový dojem


Neexistuje nič také, ako jediné univerzálne riešenie pre všetkých a pri výbere plášťov to platí dvojnásobne. Existuje príliš veľa rôznych typov terénu, jazdeckých štýlov a podmienok, ktoré ovplyvňujú výber tých najlepších. Naša dilema sa môže ešte zhoršiť, ak začneme hodnotiť trakciu, valivý odpor a trvácnosť plášťov. Je samozrejmé, že z užívateľského hľadiska nie je možné overiť čísla, ktoré deklaruje výrobca, ale moja konkrétna skúsenosť naznačuje, že sa blížia k realite. 



Po dvoch mesiacoch používania boli známky opotrebenia stredového behúňa pri oboch vzorkách minimálne. Nehovoriac o výbornej kontrole v mokrom teréne. Der Baron a Mountain King nepatria medzi najrýchlejšie plášte, ale sú dobrou voľbou pre trailové a enduro jazdenie do širokého spektra podmienok. Najviac však budú excelovať v blate a na vlhkých koreňoch a skalách, kde sa vďaka „čili“ zmesi a pomerne robustným bočným výstupkom dobre zarezávajú do podkladu.

Všetky podrobnosti a ďalšie verzie plášťov nájdete na stránkach Continental.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

tirovaf 05.12.2018 (23:33)

Len pre geograficke upresnenie kde sa vyrabaju pneumatiky s BCC. Ta blizkost Hannoveru je asi ako keby povieme, ze Kia sa vyraba v blizkosti Bratislavy. (no flame)

 
palo14 05.12.2018 (22:33)

Mal som jedno take chili, nedali ani jeden rok a uplne sa rozpadli. Plast totalne hadzal (dorazil som ho na hrebeni Javornikov, "tazke" enduro) a ked som zabrzdil na asfalte tak islo vsetko dolu, stuple mi uz odpadavali skor. S performance som taky problem nemal, tie su urcite trvacnejsie. Nova generacia vyzera fajn.

 
duves palo14 06.12.2018 (07:07)

reklama je navoňana zdochlyna

 
Vladimir222 duves 07.12.2018 (16:34)

píš konkrétnejšie a nepíš chujoviny

 
duves Vladimir222 10.12.2018 (14:15)

Každá líška svoj chvost chváli.

 
motorik 06.12.2018 (16:24)

Moutain king II vo vrezii protection boli jedny z najlepších plášťov čo som jazdil a neskôr Trailking. Ale tato nova verzia nema tak dobry dezen a vo verzii 26" prestali robiť 2,4. Ale ten priemer už davno nejazdim

 
TeKnOm4n 07.12.2018 (15:49)

Der Baron Project - testoval som ho teraz na Gran Canarii obutý na prednom kolese. Veľké prekvapenie, voľné kamene, mokrý podklad, pevný kamenný podklad a dokonca aj suchý prašný podklad všetko zvládal na výrobnú. Nazjazdované a natrailované cca 200km a musím veľmi pochváliť, rozhodne treba ísť do toho.

 
katko 10.12.2018 (13:33)

chýba mi tu zmienka o prerazení na Blindure

 
wiedrzensky katko 10.12.2018 (13:43)

To bol zadny mtnking a priamy dopad na kamen. Hold, je to trailovy plast, myslim ze Baron by si s tym poradil lepsie, ale aj tak to povazujem za vynimocnu situaciu ktora sa raz za cas stane...

 
Pridaj komentár