Test: Knog Plus - byť videný za každých okolností

Test: Knog Plus - byť videný za každých okolností

13 komentárov

Henry33 04.10.2018 30 fotografií   Doplnky Knog Osvetlenie Bezpecnost Test Cestny Bike Cestna Cyklistika

S nadchádzajúcim jesenným obdobím je ten správny čas zadovážiť si svetlá, aby sme boli na ceste dobre viditeľný.

 

Heuréka magnet!


Aby som to hneď na úvod vysvetlil, každé ráno keď idem na bicykli, tak vozím pre väčšiu bezpečnosť na ceste svetlo vpredu aj vzadu, či už je svetlo alebo tma. Jednoducho sa tak cítim bezpečnejšie a verím tomu, že aj mňa je lepšie vidieť a tak sa aspoň trošku znižuje riziko, že ma nejaký dobrák odvezie na kapote.

V praxi to však znamená dať dolu svetlá každé ráno v garáži a poobede zase späť. Mohol by som si kúpiť také, o ktoré sa nebudem báť, že si ich niekto požičia navždy, ale tie zase nebudú mať to, čo od svetla požadujem.



Prvá vec, ktorú som však hneď vyskúšal na nečisto doma, bola sila magnetu, nakoľko poznáme kvalitu našich ciest a nechcel som stratiť svetlo hneď na prvej jazde. Avšak pri váhe svetla 12 gramov to dopadlo veľmi pozitívne a tak bez strachu môžem jazdiť aj po tých najrozbitejších cestách a svetlo stále nájdem na svojom mieste.

Teda až na tú gumičku, ktorá si nejako nerozumie s priemerom mojej sedlovky a niekedy sa mi stane, že sa svetlo mierne potočí do strany. Neviem prečo, ale vždy sa otáča smerom do premávky (doľava) a tak mi to až tak veľmi nevadilo.



Balenie a kvalita


Knog je známy svojím minimalistickým balením a ohľaduplnosťou k ekologií a tak aj tu je balenie len veľmi “mini” papierové. Ja som fanúšik takéhoto myslenia a nepotrebujem mať zbalené veci dvojmo, čiže palec hore Knog.



Na test prišli svetlá v čiernej farbe a pre fajšmekrov existuje aj priesvitná verzia na štýl transparentného GameBoy-a, ktorá umožňuje vidieť vnútornosti svetla. Na dotyk vyzerá a pôsobí vyhotovenie svetla veľmi solídne a aj pri snahe o nejaké prehýbanie je pevné a nič nepuká, nevŕzga.

Pri detailnejšom skúmaní však odhaľujem na prednom svetle odtlačok prsta na vnútornom obvode, čo samozrejme nemá na funkčnosť žiadny vplyv, ale asi by sa to nemalo stávať. Rovnako s konektorom bolo treba trochu zápasiť, aby sa svetlo začalo nabíjať. To všetko ale spôsobil fakt, že sa jedná o predprodukčné vzorky a na tých určených do predaja by malo byť už všetko v poriadku.



Celkovo predné svetlo asi bude nejaký “piatkový” kus hlavne, keď to porovnám so zadným, ktoré je bez chybičky a úplne hladko sa zasúva do USB. Samozrejme takéto niečo by sa dalo kľudne vymeniť u výrobcu, ale ja mám svetlá len na test a tak neriešim, vrátiť ich budem musieť na konci tak či tak .



Fakt, že sú svetlá vybavené plnohodnotným USB konektorom je obrovská výhoda a nemusíte myslieť nato, že vám treba nosiť so sebou káblik a podobne. Svetlo sa nabíja asi dve hodiny, závisí to však od toho, akú nabíjačku používate. Počas nabíjania svieti červená dióda, ktorá zhasne akonáhle sa svetlo nabije na 100 %.

Takisto pri USB nabíjateľných svetlách odpadá kupovanie batérií a tým zbytočné zaťažovanie prírody odpadom. Samozrejme dajú sa použiť aj nabíjateľné, ale tu už trpí celkový komfort a jednoduchosť používania, kedy treba stále svetlá otvárať a batérie nabíjať v nabíjačke.



Výkon, funkčnosť a ovládanie


Hneď po namontovaní zisťujem, že každé svetlo disponuje 5-timi režimami, od stáleho svietenia až po rôzne blikajúce disco variácie. Od toho sa potom odvíja aj výdrž batérie, ktorá môže byť až 10 hodín. O slabej batérii vás informuje červená dióda, ktorá sa rozsvieti pri cca 20 % zostatku batérie.



Ovládajú sa jedným pogumovaným tlačidlom, ktoré je trochu malé ale prekvapivo sa dobre ovláda aj v zimných rukaviciach. Pre zapnutie a vypnutie treba tlačidlo podržať. Krátke stlačenia zasa cykluje ponúkané režimy. Po opätovnom zapnutí si svetlo pamätá posledný mód, za čo treba výrobcu pochváliť.

Nie je nič otravnejšie, ako vždy sa musieť preklikať na režim, ktorý používate najčastejšie. Po nabití sa však svetlo vráti do továrenského nastavenia, tak si aspoň raz za týždeň vyskúšam, aké režimy svetlo ponúka.



Svetlá patria do kategórie “byť videný” a tak ich používam prevažne na cestu do práce, poprípade výlety s rodinou. Denne jazdím okolo dvoch hodín a tak zmáknuť pracovný týždeň na jedno nabitie nie je vôbec problém. Výkon svetiel je 40 lumenov pre predné a 20 pre to zadné, čo sa na prvý pohľad zdá ako málo, ale na to, aby si vás v premávke všimli, je to postačujúce.

Skúšal som predné použiť aj počas noci ako núdzové dojazdové svetlo a aj keď som domov trafil, tak pár krát som mal na mále, keď som si nerovnosť alebo jamu všimol až keď mi cvakli na nej zuby . Svetlá nedisponujú žiadnou šošovkou a tak svetlo nie je nijako usmernené, čo je však u takéhoto svetla úplne v poriadku.



Viditeľnosť svetla do strán je na slušnej úrovni ale nedá sa povedať, že by zo strán nejak excelovali, hlavne za denného svetla. Za slnečného dňa je použitie Pluska otázne, nakoľko ich výkon je slabší a tak aj menej pútajú pozornosť a oproti svetlu, ktoré bežne používam na “commute” a ktoré má až 250 lumenov je to samozrejme cítiť.

Tu potom treba zvoliť správny režim blikania, aby svetlo robilo čo najväčší “bordel” a bolo ho tak vidieť aj z diaľky. Mne osobne sa páči kombinácia dlhšieho bliknutia s dvoma rýchlymi krátkymi pre jasné dni a stále svietenie s preblikávaním v horších svetelných podmienkach.



Viditeľnosť na diaľku by sa však za bežných podmienok dala čítať v stovkách metrov a už sa mi veľa krát potvrdilo, že vodiči si dávajú väčší pozor a takisto ma obiehajú opatrnejšie, keď mi niečo bliká pod zadkom. Obe svetlá sú vybavené aj praktickým klipom a tak cyklistika nie je jediná, kde nájdu uplatnenie.

My sme ich otestovali cestou do školy na školskej taške a vôbec nepochybujem, že si nás všetci všimli na chodníku a presne o to tu ide, hlavne keď sa blíži zima a svetla bude pomenej.



Bude stačiť vodeodolné?


Poslednou dôležitou vecou pri svetle určenom na bicykel je jeho celková odolnosť voči vode a taktiež robustnosť, aby niečo vydržalo. Výrobca udáva, že svetlo je vodeodolné ak je vo svojom držiaku a po poslednej búrke som mal strach, že toto je posledná jazda hlavne toho zadného, ktoré dostávalo poriadne zabrať.

Keď uvážime, že celý USB konektor je otvorený a nijak nekrytý, tak sa čudujem, že aj po inšpekcii doma bolo svetlo úplne bez problémov a dokonca aj konektor bol úplne suchý.



Už som spomínal, že kvalita spracovania bola hneď na prvý pohľad solídna a aj po týždňoch používania sú svetlá plne funkčné a nebadať na nich žiadne známky nešetrného zachádzania, ktoré podstupovali. Dá sa predpokladať, že vám budú slúžiť, pokiaľ ich niekde nestratíte alebo si ich niekto nepožičia.

Ja som bol týmito svetlami príjemne prekvapený a určite sa oplatí na ne pozrieť, ak sa práve teraz rozhodujete o nejakých svetlách na nadchádzajúce jesenné a zimné obdobie. Ja si teraz hovorím ako som mohol bez toho magnetu žiť. Musím uznať, že na takéto príjemné zlepšováky sa veľmi rýchlo zvyká a teraz sa mi bude ťažko odvykať a vracať späť.


Plusy:

  • Kvalita spracovania
  • Magnetický držiak
  • Ekologické balenie
  • Jednoduchosť ovládania
  • Vodeodolné
  • Cena
  • USB nabíjanie

Mínusy:

  • Predné trochu odfláknuté (piatkový model)

Set svetiel Knog Plus si môžete zadovážiť za približne 34,90 € a viac info nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Robio MEDLEE 05.10.2018 (10:22)

mam dva ks a oba zdochnu po par minutach, Neodporucam. Kupil som lezyne femto za 10e a k splnej pokojnosti.

 
ppi MEDLEE 05.10.2018 (11:55)

hento cudo ma len 30 mAh baterku - vydrzi blikat cca 10 hod potom treba nabit ale inac mne funguje hadam 2 roky

 
ppi 04.10.2018 (11:04)

aj tak nechapem zmysel toho upevnenia - bud to ma gumicku, alebo pevnu srobovaciu objimku do ktorej sa svetlo nejako zasuva. Ale obe? Naco?

 
Henry33 ppi 05.10.2018 (10:28)

Ahoj Gumicka drzi tu malu plastovu "dokovaciu stanicu" na biku a samotne svetlo sa potom len pomocou magnetu k tomu pricucne

 
ppi Henry33 05.10.2018 (11:56)

hele princip chapem, nechapem ZMYSEL.

 
vlastoch ppi 07.10.2018 (19:43)

hele, a aky je rozdiel medzi systemom
- pevna srubovacia objimka + nasuvacie svetlo v kolajnickach
- gumickova dokovacia stanica + svetlo s magnetickym uchytom
???

 
Luigi 23.10.2018 (18:48)

Je to veru predrazene. Ja mam od aliho s 500mah bateriou a som spokojny. Odkaz: https://www.aliexpress.com/item/Bicycle-Tailights-can-be-flashing-and-charging/32899541127.html?spm=2114.search0103.6.242.45688b68wsqq3I&s=p

 
JanMare 04.10.2018 (19:46)

Predražený "BAZMEK"...

 
michalrusina 04.10.2018 (15:49)

s ekologiou je to presne naopak, vymenitelne a nabijacie aaa baterie su ekologickejsie, pretoze az im skonci zivotnost, daju sa vymenit len baterie a svetlo ostava. pri tomto to mozete cele zahodit az kapacita baterie zdegraduje (niekolko sto nabijacich cyklov).

 
martinsulovsky michalrusina 04.10.2018 (19:52)

Preto pouzivam stare svetlo na 2xAAA. Sice ma laka nove designove svetlo ale to nabijanie a slaba vydrz.....👎🏿

 
Robio michalrusina 05.10.2018 (10:23)

Lenze nabijatelne baterie maju nizsie napatie a niektore svetla nemusia fungovat s nabijatelnymi, takze treba kupovat stale nove a vtedy to moze byt menej ekologicke.

 
Henry33 michalrusina 05.10.2018 (10:30)

dnesne moderne baterie vydrzia vela cyklov, toho by som sa nebal. Ja mam telefon ktory ma za sebou 1468 cyklov a kapacita baterie je 80% stale

 
Pridaj komentár