Test: Giant Trance 29 2 - nízkozdvihový trailový boss

Test: Giant Trance 29 2 - nízkozdvihový trailový boss

1333 komentárov

Henry33 31.10.2018 36 fotografií   Trail Horsky Bike Odpruzenie Horska Cyklistika Test Giant Full

Musím sa vám priznať, keď má prísť na test bicykel, tak väčšinou ani nepozerám špecifikáciu a radšej sa nechám prekvapiť.

 

A veru, že som bol pri tomto bicykli riadne udivený, keď som v polovici testu zistil, že vzadu je 115 mm zdvihu. Zatiaľ vám však neprezradím či to bolo príjemné zistenie.



Meastro - nie nadarmo sa mu hovorí žehlička


Giant je už povestný svojím zadným pružením, a tak čakať, že tu sa udejú nejaké zmeny je veľmi naivné. Kto už jazdil tento virtuál, tak mi dá za pravdu, že je to asi jedno z toho najlepšieho, čo sa dá na trhu zohnať. Pruženie je veľmi kontrolované a aj keď náhodou zle nastavíte sag alebo rebound, tak vám Maestro odpustí a ukontroluje to za vás s úplným prehľadom. Ja som nastavil sag na 30 % a užíval si naplno mäkučké dopady, až som si hovoril, ako viem zrazu dobre jazdiť, keď sú tie dopady také jemné.



Pri šliapaní sa však zadná stavba hýbala viac, ako by som chcel a musel som až uzamknúť tlmič, aby som sa zbytočne nehojdal ako na trampolíne. Skúsil som aj prifúknuť tlmič, čo čiastočne pomohlo, ale stále to nebolo ono, a tak som sa musel skamarátiť s páčkou uzamykania. Keď som sa sťažoval kamarátovi, ktorý jazdí staršieho brata Reign, tak sa na mňa pozeral a uzemnil ma odpoveďou, že načo tam potom výrobca dáva ten lockout.



Výbava - overená klasika


Giant ponúka nový Trance v dvoch úrovniach výbavy, pričom ja som na test dostal tú nižšiu. Oba modely sú vyrobené z hliníka a ak by ste chceli karbónový rám, tak musíte siahnuť po modele Trance Advance Pro 29 a samozrejme aj hlbšie do peňaženky. Taiwanský výrobca je známy tým, že zbytočne v otázke výbavy neelaboruje a drží sa skôr zaužívaných praktík, a preto aj tu nájdeme v dnešnej dobe asi najpopulárnejší pohon od SRAM, a to konkrétne 12 rýchlostnú sadu NX. Niet sa čo čudovať, za tú cenu sa nedá moc argumentovať a NX-ko radí perfektne v každej situácií.

Trošku vyššia hmotnosť je odmenená veľmi solídnym spracovaním, a tak zadný šalter znesie toho naozaj veľa a nerozhodí ho ani objímačka s kameňmi alebo konármi. O brzdy sa tiež postaral SRAM so štvorpiestikovým entry modelom Guide T, a tak nečakajte žiadne kotvy ale svoju úlohu plnia dobre. Ak budete potrebovať viac sily, tak by som vymenil štandardne dodávané 180 mm kotúče za 200 mm a bude pokoj.



Už som prezradil, že vzadu sa pracuje so zdvihom 115 mm a celému tomu šéfuje tlmič Fox Float DPS, ktorý ponúka tri polohy uzamknutia a nastavenie reboundu. Nič iné ani potrebovať nebudete, o všetko ostatné sa postará Maestro. Predné koleso drží pri zemi so svojimi 130 mm zdvihu vidlice Fox 34 Rhythm.

Na prvý pohľad sa jej výkon môže zdať nenápadný, avšak svoju robotu odvádzala veľmi slušne a aj po dlhom výjazde som nebol vytrasený. Narozdiel od zadnej stavby som nemusel túto pri stúpaní zamykať, nakoľko sa vidlica pri stúpaní vôbec nezanárala do zdvihu. V ťažšom teréne bolo cítiť rozdiel v tuhostí oproti tridsaďšestke ale to už hľadám niečo, aby som stále len nechválil.



Zvyšok už tradične obstaral Giant svojou domácou značkou, a tak tu môžete nájsť napríklad overenú sedlovku Giant Contact alebo tubeless ready kolesá XCT s vnútornou šírkou 25 mm. Trošku zamrzí použitie iba základnej zmesi pneumatík a Giant je jeden z posledných výrobcov, ktorí nás ešte takto trápia.



Špecifikácia





Detaily kam sa len pozrieš


Giant je známy svojím citom pre detaily a Trance nie je žiadna výnimka, a tak aj tu nájdeme také drobnosti, ako sú gumové krytky vnútorného vedenia, ktoré jednak zabraňujú vstupu nečistotám a pôsobia aj ako ochrana proti šúchaniu bowdenov o rám.

Radiaci bowden je naviac v zadnej stavbe ešte navlečený v gumenej ochrane po celej dĺžke, aby sa zbytočne pri pohybe zadnej stavby nešúchal o rám, a tak ho nepoškodzoval. Aké jednoduché, geniálne a lacné, prečo to nerobia všetci?



Takisto chválím Giant za udávanie uťahovacieho momentu na každej skrutke, čo vie ušetriť nervy pri servisovaní bicykla.



Páčila sa mi aj výrazná modrá metalíza, ktorá je veľmi odolná a poškrabať ju podľa mňa nebude vôbec jednoduché, a tak vám bicykel vydrží dlhšie ako nový. Samozrejme farba je ale vec vkusu.



Jazda jedna báseň


Pri pohľade na geometriu je jasné, kam sa posunuli trailové bicykle a už dávno to nie je jazdenie na poľné cesty a zvládnu toho viac, ako si myslíte. Trance ponúka solídne čísla hornej rámovej trubky a reachu, a tak som mal pocit, ako keby som jazdil malé endurko a nie nejaký trail bicykel. No aby som bol úplne úprimný, tak som si na začiatku myslel, že tento bicykel má vzadu 140-150 mm a drtil si to po tých najťažších čiernych trailoch, až pokiaľ sa ma niekto neopýtal, či tých 115 mm vzadu stačí?

Samozrejme som sa hneď nepriznal a hral to na profíka, ale keď odišiel, tak som nato ešte 5 minút kukal neveriac, že ako môže byť toto tak málo zdvihu. Možno že to je aj dobre, že som ho hneď nezaškatuľkoval podľa zdvihu a šiel ho testnúť aj na ťažké traily, kde nie je núdza o dropy a rozbité kamenisté pasáže.



Je až neuveriteľné, čo všetko tento bicykel zvládne a pritom som vôbec nemal pocit že dávam doraz, nakoľko zadná stavba je veľmi príjemne progresívna, a tak na začiatku je to mäkučké a ku koncu zdvihu to rapídne tvrdne, aby sa predišlo práve tvrdým dorazom. Škoda že som nemal čas inštalovať shockwiz, bolo by zaujímavé pozrieť dáta a porovnať s inými bicyklami.



Bicykel aj napriek tomu, že váha ukázala niečo nad 14 kíl pôsobí veľmi hravo, a tým je celá jazda veľmi zábavná a chce sa vám od každého kamienka odraziť a robiť blbosti. Zadná stavba ponúka už štandardných 435 mm dĺžky, a tak ostré točky nie sú žiadny problém.

Trošku mi vadili už spomínané základné plášte od Maxxisu, ktoré boli trošku ako ruská ruleta a moment, kedy sa rozhodli šmyknúť, ma vždy tak trochu zaskočil, čo nie je veľmi príjemné.



Plusy:

  • Exceletná zadná stavba Maestro
  • Pohon NX - overená klasika
  • Univerzálný bicykel na všetko

Mínusy:

  • Pohupovanie pri šliapaní do kopca
  • Iba základné pneumatiky

Trance 29 je krásný príklad, ako si v dnešnej dobe môžete kúpiť bicykel za celkom rozumný peniaz, ktorý bude zvládať všetko, kam ho namierite, a pritom sa ani poriadne nezapotí. Ak by som si mal vybrať iba jeden bicykel, tak určite to bude nízkozdvihová dvadsaťdevina.



Do voza aj do koča


Mám rád bicykel, s ktorým nie je problém odviezť sa po asfalte ku trailu kľudne aj 15 km, tam to poriadne rozbaliť, poskákať čo vám schopnosti dovolia, a potom sa zase doviezť pekne domov a neriešiť žiadne prevozy autom a podobne. Dvadsaťdeväť palcové bicykle zažívajú v poslednej dobe svoju reinkarnáciu a už snáď ani neexistuje výrobca, ktorý by neponúkal trailový a enduro bicykel bez veľkých kolies.

Giant Trance 29 môže byť váš za necelých 2 700 € a viac informácií nájdete na stránke dovozcu.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

trial 28.04.2020 (10:39)

1


Skus podotahovat vsetky tri skrutky na vahadle.Ak to ides rozoberat,tak namazat vsetky dosadacie plochy,medzi skrutkou a vahadlom a aj medzi loziskom.A podotahovat.Je tam niekde mikro vola a suchy spoj.

 
Babajaga25 trial 28.04.2020 (10:44)

0


Ahoj, mechanik to namazal s nejakou odolnou vazelinou voci vode aj prachu, nerozumiem tomu, bolo to uplne po chichu jeden vyjazd, no vratil som sa domov a opat, a fotiahnute je to na fest skusal som to.

 
trial Babajaga25 28.04.2020 (10:50)

0


Treba identifikovat presne miesto.Ktory cap puka.Niekto nech s tim hybe a skusat prstom ktory.Ono to bude citit asi vsade,ale na jednom to urcite bude citit viac.A venovat savlen tomu jednemu.

 
Babajaga25 trial 28.04.2020 (10:58)

0


Este mi porad prosim jednu vec... Ja to rozoberiem a este raz namazen ako pises... Len, bike je hlinik to vahadlo je karbonove, aku vazelinu dat na tie dosadacie plochy a tie capiky, a aj medzi lozisko a cap je dat? On dal nejaku keramicku, aku mam kupit?

 
trial Babajaga25 28.04.2020 (11:16)

0


Mozno grafitovu by som skusil.Medena neviem co by s hlinikom spravila,ale grafit by tomu nemal spravit nic.Hlavne najst povod vrzgania.A este neviem akym sposobom su tam nalisovane loziska.Este tam to moze vrzgat.Medzi loziskom a dierou.

 
Babajaga25 trial 28.04.2020 (11:50)

0


Dakujem za tvoj cas vyskusam.... To este premazat a uvidim co s tym da sa kupit cele nove vahadlo ale nestoji malo penazi, nechcem len tak skusat za vela penazi menit veci, to koze byt drahe vylucovanie

 
trial Babajaga25 28.04.2020 (11:53)

0


Za malo.Jasne ved to nemoze byt nic vazne.Daj vediet teda.

 
Midzione 31.10.2018 (17:45)

0


Mne na ňom chýbali dve veci: teleskopka a uzamykanie z riadítok.
Teleskopka na trail bike je už nevyhnutnosť.
Tlmič je dosť nízko a tak som stále hľadal kde je páčka.
Ak by mal tieto dve veci tak ho beriem.

 
Henry33 Midzione 31.10.2018 (18:48)

1


Teleskopku ma

 
Midzione Henry33 31.10.2018 (19:16)

0


Beriem späť, teleskopku nemá Anthem 29. Aj ten som skúšal a nejako sa mi to poplietlo.

 
Jozo88 31.10.2018 (17:46)

0


-Pohupovanie do kopca !? Ved majstro by sa nemal hnuť pri jazde do kopca. Moj trance 2011 ide hore kopcom ako HT, pri plne otvorenom tlmiči sa malilinko pohupuje.

 
Henry33 Jozo88 31.10.2018 (18:49)

1


Tiez som bol prekvapený. Ja nezvyknem zamykať tlmič ale tu som musel.

 
lto Jozo88 31.10.2018 (19:49)

0


Asi nova verzia maestra, ta stara urcite progresivna nebola, ale linearna, aspon teda klasicka do roku 2009 ... ale hupat sa hupal aj vtedy ,ale len pri slapani postojacky, v sedle nie. V tomto poznam o dost lepsi system. A este .. v tych starych maestrach bol vzduchovy fox asi uplne to najhorsie riesenie, teraz, ak je progresivny to uz snad je lepsie.

 
AspidMan Jozo88 01.11.2018 (23:28)

0


Anthem 29 "17 sa na XC bike tiez neprimerane vela pohupoval, niektore 130-140mm fully boli na tom lepsie... pri Maestre mi to uz pride ako marketingova poucka, ved podla recenzii lacnejsia Trance verzia ramu Stance je na tom so slapavostou lepsie.

 
McLoo Jozo88 03.11.2018 (09:45)

0


Mne sa pohupuje Anthem 2 "17 ked idem na pohodu. Ale ked idem v zabere, v tempe tak stuhne a nepohupuje sa.

 
myabarth 31.10.2018 (18:45)

0


geometria - stara skola, pekna farba a aktualna cenovka na dnesnu dobu.

 
AspidMan myabarth 01.11.2018 (23:38)

3


Geometria tohto biku je stara skola? Hlavovy uhol 66.5° so skratenym 44mm offsetom pri len 130mm zdvihe vidlice? Podla mna tak moderne ako to len ide a osobne ideal, sam by som si takto nakombinoval bike.

 
trial 31.10.2018 (20:44)

0


Robia nieco podobne aj v 27,5 verzii?

 
mikit82 trial 31.10.2018 (21:32)

1


Doteraz robili Trance iba v 27.5 verzii. 29 verzia je uplna novinka. Mam Trance 1 2018 a maximalna spokojnost.

 
Mikee 01.11.2018 (01:03)

0


To praskanie zvaru hornej ramovky a sedlovej trubky bolo nejak poriesene?

 
bedo Mikee 01.11.2018 (08:34)

0


zárukou?

 
mikit82 Mikee 01.11.2018 (21:22)

0


Je o tom niekde nieco viac? Asi presne toto mi robi. Sedim, nieco dost fest praska. Postavim sa, nic. Myslel som si, ze lanka v rame, ale to asi nie. Jedine cim viem na kratky cas to praskanie "odstranit", je vybrat sedlovku a dat ju naspat.

 
AspidMan mikit82 01.11.2018 (23:22)

-1


prilis vysunuta sedlovka?

 
mikit82 AspidMan 03.11.2018 (19:47)

0


Urcite nie.

 
AspidMan mikit82 04.11.2018 (19:53)

0


Tak ci tak to bude nieco take podla mna, najma ak sa to prejavuje pri sedeni. Mne napr. "praska" sedlovka na bratovom biku kt. mi je maly.

 
trial mikit82 02.11.2018 (06:05)

0


Vazelina sa tam fava.Trochu na sedlovku a aj pod objimku

 
mikit82 trial 03.11.2018 (19:46)

0


Urcite nie.

 
mikit82 trial 03.11.2018 (19:47)

0


Sorry, to malo byt pre AspidMana.

Ano, to viem.

 
trial 01.11.2018 (09:27)

0


Toto praskanie sedlovych rur som videl na viac znackach.Preco to miesto stale podcenuju?Ci to robia schvalne?To by ale isli proti sebe.Nechapem.Banalna zalezitost.

 
Babajaga25 28.04.2020 (10:34)

0


Mam trance 2 rocnik 2019...to vahadlo je karbonove dali mi 4 nove loziska, vsetko vycistili namazali a po jednom vyjazde mi to sale vydava praskavy zvuk ako je hore uchyteny tlmic o vahadlo... Neviem co s tym som bezradn... Komplet rozobrata zadna stavba vCistena a namazana a po jedno vyjazde opat to iste... Praskavy zvuk pri odlachceni bicykla ked z neho zosadnem reapektive chytim ho za ram a zdvyhnem do vzduchu vtedy tam praskne... Casom to opat bude praskat aj pri pedalovani... Neviem si rad. Diki

 
mikit82 Babajaga25 28.04.2020 (11:25)

0


Isto ide od zadnej stavby? Ja som vyssie pisal, ze som si myslel, ze praska sedlovka nakoniec to bol pedal. Potom nieco zacalo praskat opat a zdalo sa, ze to ide zase niekde od stredu, ale nakoniec to bolo hlavove zlozenie. Rozobral som, vycistil, namazal a od vtedy uz nepraska nic.

 
Babajaga25 mikit82 28.04.2020 (17:17)

0


Stred je novy.... A ked sa premazala zafna stavba a vymenily sa 4 loziska, presralo to na po prasnom vyjazde to pocujem zas aj ked nie az tak intenzivne

 
mikit82 Babajaga25 28.04.2020 (20:49)

0


Nie stred, ale hlavove zlozenie, predok.

 
Pridaj komentár