Test: Giant Trance 29 2 - nízkozdvihový trailový boss

Musím sa vám priznať, keď má prísť na test bicykel, tak väčšinou ani nepozerám špecifikáciu a radšej sa nechám prekvapiť.

A veru, že som bol pri tomto bicykli riadne udivený, keď som v polovici testu zistil, že vzadu je 115 mm zdvihu. Zatiaľ vám však neprezradím či to bolo príjemné zistenie.


Meastro - nie nadarmo sa mu hovorí žehlička

Giant je už povestný svojím zadným pružením, a tak čakať, že tu sa udejú nejaké zmeny je veľmi naivné. Kto už jazdil tento virtuál, tak mi dá za pravdu, že je to asi jedno z toho najlepšieho, čo sa dá na trhu zohnať. Pruženie je veľmi kontrolované a aj keď náhodou zle nastavíte sag alebo rebound, tak vám Maestro odpustí a ukontroluje to za vás s úplným prehľadom. Ja som nastavil sag na 30 % a užíval si naplno mäkučké dopady, až som si hovoril, ako viem zrazu dobre jazdiť, keď sú tie dopady také jemné.


Pri šliapaní sa však zadná stavba hýbala viac, ako by som chcel a musel som až uzamknúť tlmič, aby som sa zbytočne nehojdal ako na trampolíne. Skúsil som aj prifúknuť tlmič, čo čiastočne pomohlo, ale stále to nebolo ono, a tak som sa musel skamarátiť s páčkou uzamykania. Keď som sa sťažoval kamarátovi, ktorý jazdí staršieho brata Reign, tak sa na mňa pozeral a uzemnil ma odpoveďou, že načo tam potom výrobca dáva ten lockout.


Výbava - overená klasika

Giant ponúka nový Trance v dvoch úrovniach výbavy, pričom ja som na test dostal tú nižšiu. Oba modely sú vyrobené z hliníka a ak by ste chceli karbónový rám, tak musíte siahnuť po modele Trance Advance Pro 29 a samozrejme aj hlbšie do peňaženky. Taiwanský výrobca je známy tým, že zbytočne v otázke výbavy neelaboruje a drží sa skôr zaužívaných praktík, a preto aj tu nájdeme v dnešnej dobe asi najpopulárnejší pohon od SRAM, a to konkrétne 12 rýchlostnú sadu NX. Niet sa čo čudovať, za tú cenu sa nedá moc argumentovať a NX-ko radí perfektne v každej situácií.

Trošku vyššia hmotnosť je odmenená veľmi solídnym spracovaním, a tak zadný šalter znesie toho naozaj veľa a nerozhodí ho ani objímačka s kameňmi alebo konármi. O brzdy sa tiež postaral SRAM so štvorpiestikovým entry modelom Guide T, a tak nečakajte žiadne kotvy ale svoju úlohu plnia dobre. Ak budete potrebovať viac sily, tak by som vymenil štandardne dodávané 180 mm kotúče za 200 mm a bude pokoj.


Už som prezradil, že vzadu sa pracuje so zdvihom 115 mm a celému tomu šéfuje tlmič Fox Float DPS, ktorý ponúka tri polohy uzamknutia a nastavenie reboundu. Nič iné ani potrebovať nebudete, o všetko ostatné sa postará Maestro. Predné koleso drží pri zemi so svojimi 130 mm zdvihu vidlice Fox 34 Rhythm.

Na prvý pohľad sa jej výkon môže zdať nenápadný, avšak svoju robotu odvádzala veľmi slušne a aj po dlhom výjazde som nebol vytrasený. Narozdiel od zadnej stavby som nemusel túto pri stúpaní zamykať, nakoľko sa vidlica pri stúpaní vôbec nezanárala do zdvihu. V ťažšom teréne bolo cítiť rozdiel v tuhostí oproti tridsaďšestke ale to už hľadám niečo, aby som stále len nechválil.


Zvyšok už tradične obstaral Giant svojou domácou značkou, a tak tu môžete nájsť napríklad overenú sedlovku Giant Contact alebo tubeless ready kolesá XCT s vnútornou šírkou 25 mm. Trošku zamrzí použitie iba základnej zmesi pneumatík a Giant je jeden z posledných výrobcov, ktorí nás ešte takto trápia.


Špecifikácia



Detaily kam sa len pozrieš

Giant je známy svojím citom pre detaily a Trance nie je žiadna výnimka, a tak aj tu nájdeme také drobnosti, ako sú gumové krytky vnútorného vedenia, ktoré jednak zabraňujú vstupu nečistotám a pôsobia aj ako ochrana proti šúchaniu bowdenov o rám.

Radiaci bowden je naviac v zadnej stavbe ešte navlečený v gumenej ochrane po celej dĺžke, aby sa zbytočne pri pohybe zadnej stavby nešúchal o rám, a tak ho nepoškodzoval. Aké jednoduché, geniálne a lacné, prečo to nerobia všetci?


Takisto chválím Giant za udávanie uťahovacieho momentu na každej skrutke, čo vie ušetriť nervy pri servisovaní bicykla.


Páčila sa mi aj výrazná modrá metalíza, ktorá je veľmi odolná a poškrabať ju podľa mňa nebude vôbec jednoduché, a tak vám bicykel vydrží dlhšie ako nový. Samozrejme farba je ale vec vkusu.


Jazda jedna báseň

Pri pohľade na geometriu je jasné, kam sa posunuli trailové bicykle a už dávno to nie je jazdenie na poľné cesty a zvládnu toho viac, ako si myslíte. Trance ponúka solídne čísla hornej rámovej trubky a reachu, a tak som mal pocit, ako keby som jazdil malé endurko a nie nejaký trail bicykel. No aby som bol úplne úprimný, tak som si na začiatku myslel, že tento bicykel má vzadu 140-150 mm a drtil si to po tých najťažších čiernych trailoch, až pokiaľ sa ma niekto neopýtal, či tých 115 mm vzadu stačí?

Samozrejme som sa hneď nepriznal a hral to na profíka, ale keď odišiel, tak som nato ešte 5 minút kukal neveriac, že ako môže byť toto tak málo zdvihu. Možno že to je aj dobre, že som ho hneď nezaškatuľkoval podľa zdvihu a šiel ho testnúť aj na ťažké traily, kde nie je núdza o dropy a rozbité kamenisté pasáže.


Je až neuveriteľné, čo všetko tento bicykel zvládne a pritom som vôbec nemal pocit že dávam doraz, nakoľko zadná stavba je veľmi príjemne progresívna, a tak na začiatku je to mäkučké a ku koncu zdvihu to rapídne tvrdne, aby sa predišlo práve tvrdým dorazom. Škoda že som nemal čas inštalovať shockwiz, bolo by zaujímavé pozrieť dáta a porovnať s inými bicyklami.


Bicykel aj napriek tomu, že váha ukázala niečo nad 14 kíl pôsobí veľmi hravo, a tým je celá jazda veľmi zábavná a chce sa vám od každého kamienka odraziť a robiť blbosti. Zadná stavba ponúka už štandardných 435 mm dĺžky, a tak ostré točky nie sú žiadny problém.

Trošku mi vadili už spomínané základné plášte od Maxxisu, ktoré boli trošku ako ruská ruleta a moment, kedy sa rozhodli šmyknúť, ma vždy tak trochu zaskočil, čo nie je veľmi príjemné.


Plusy:

  • Exceletná zadná stavba Maestro
  • Pohon NX - overená klasika
  • Univerzálný bicykel na všetko

Mínusy:

  • Pohupovanie pri šliapaní do kopca
  • Iba základné pneumatiky

Trance 29 je krásný príklad, ako si v dnešnej dobe môžete kúpiť bicykel za celkom rozumný peniaz, ktorý bude zvládať všetko, kam ho namierite, a pritom sa ani poriadne nezapotí. Ak by som si mal vybrať iba jeden bicykel, tak určite to bude nízkozdvihová dvadsaťdevina.


Do voza aj do koča

Mám rád bicykel, s ktorým nie je problém odviezť sa po asfalte ku trailu kľudne aj 15 km, tam to poriadne rozbaliť, poskákať čo vám schopnosti dovolia, a potom sa zase doviezť pekne domov a neriešiť žiadne prevozy autom a podobne. Dvadsaťdeväť palcové bicykle zažívajú v poslednej dobe svoju reinkarnáciu a už snáď ani neexistuje výrobca, ktorý by neponúkal trailový a enduro bicykel bez veľkých kolies.

Giant Trance 29 môže byť váš za necelých 2 700 € a viac informácií nájdete na stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Nebudem chodiť okolo „horúcej kaše“ a rovno napíšem, že tento slovenský celoodpružený bike ma prekvapil. A nie iba raz. Pozitívne? Negatívne? To sa dozviete v teste.
Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Vždy som si myslel, že e-bike je pre lenivých ľudí alebo pre tých skôr narodených, čo už toľko nevládzu. Tak prečo som si jeden kúpil?
keyboard_arrow_up