Test: Dynaplug - expresná oprava bezdušákov made in USA

Dynaplug ponúka pomoc tam, kde tmel už nedokáže a ušetrí vám čas alebo rovno zachráni výjazd.

S príchodom bezdušových kolies do sveta bicyklov nám odpadlo pár starostí v podobe neustáleho lepenia každej dierky. Častokrát však pozabudneme na fakt, že ani tmel nie je všeliek, a tak sa mi už párkrát stalo, že som bol na výjazde bez náhradnej duše, alebo sady na opravu bezdušových kolies. Človek je však tvor učenlivý, a tak po jednom takomto výjazde a tlačení 5 km späť k autu, som sa si povedal dosť. A tak sa na test objavila nie jedna, ale hneď tri sady od Dynaplugu.

Made in USA

Dynaplug je americká značka založená v 1991, ktorá sa špecializuje práve na opravu bezdušových kolies a v ich portfóliu sa popri sadách pre cyklistov nájdu aj kity na motocykle a automobily. Samozrejme, my sa však bližšie pozrieme na tie určené pre cyklistov, a to konkrétne na Micro Pro, Racer a Air.


Ako to funguje?

Princíp opravy bezdušových kolies je v zásade jednoduchý. Treba zobrať kúsok nejakej gumy, najlepšie, ak bude napustená lepidlom a vraziť to do diery, kadiaľ uniká vzduch. Ľahké, však? No ono to už nie je taká sranda, keď si zoberiete nejakého pretekára, ktorý sa snaží získať každú sekundičku a teraz sa tam má hrajkať so sadou na opravu bezduší, ktorá sa mu prinajlepšom niekde rozsype do trávy. A práve preto sa mi Dynaplug páči, nakoľko zalepenie trvá naozaj pár sekúnd.

Sada Micro Pro je vodotesná kapsula, ktorá v sebe ukrýva knôty, "zarezávací" nožík, nástroj na zastavenie unikajúcého vzduchu a taktiež čistiacu kefku. Postup lepenia je jednoduchý a intuitívny. Hneď, ako spozorujete únik vzduchu, tak ho jednoducho zastavíte pomocou dodaného nástroja. Následne pomocou vrchnáka, v ktorom je pripravený lepiaci knôt, zalepíme dieru. Nemusíte sa toho báť a poriadne zatlačiť, až pokiaľ nebudete počuť jasné puknutie, kedy oceľový hrot knôtu prenikne celým plášťom. V tejto fáze vytiahnete vrchnák, avšak knôt ostáva v plášti. Nakoniec ešte zrežeme pomocou, podotýkam veľmi ostrého, mini nožíka pretŕčajúci knôt a môžme ďalej jazdiť. Samozrejme asi bude potrebné nafúkať gumu na váš optimálny tlak. Celý kit váži 43 gramov a má veľkosť asi ako kinder vajíčko. Spracovanie je tiež na vysokej úrovni a predpokladám, že takáto sada bude slúžiť, až pokiaľ ju niekde nestratíte. Kvalitu podporuje výroba priamo v USA.


Ide to ešte v menšom balení?

Keď som spomínal tých pretekárov, tak Dynaplug myslel aj na nich a sada Racer obsahuje s každej stany jeden knôt pripravený na akciu. Tu už nenájdete žiadne nožíky a podobné veci, nakoľko išlo najviac o hmotnosť a rýchlosť použitia. Apropo, hmotnosť je len 23 gramov a v drese ho ani neucítite. Neraz som sa presviedčal, či som to náhodou niekde nestratil. Použitie je samozrejme totožné, avšak som mal pocit, že ešte rýchlejšie, keďže Racer nemá skrutkovací vrchnák a tento drží len na gumovom tesnení. Takisto knôt pri tejto sade sa nezarezáva, no nemusíte mať strach, že by sa vytiahol za jazdy alebo pri brzdení. Mne sa to nepodarilo ani kliešťami. Na konci samozrejme treba opäť dofúknúť pneumatiku a späť na trať dohnať malú stratu . Racer ponúka ešte jednu špecialitu, a to knôt Megaplug, ktorý je trikrát väčší ako štandardný. Dokáže zalepiť aj naozaj veľké diery bez potreby použitia viacerých knôtov naraz.


Ide to aj rýchlejšie?

Ak ste si doteraz v duchu hovoril,i načo mi je nejaká vec na rýchlu opravu, keď potom musím aj tak koleso fúkať? No môžeme si ušetriť čas a použiť CO2 bombičku. Alebo je ešte nejaká iná možnosť? Samozrejme, že existuje a volá sa Dynaplug AIR. Táto sada kombinuje jednoduchosť opravy, plus fúkanie pomocou bombičky v jednom. Úplne jednoducho zatlačíte knôt do diery, avšak predtým, ako vytiahnete nástroj, zaskrutkujte bombičku, a tým vpustíte CO2 do pneumatiky. Vytiahnutím nástroja všetko utesníte a môžete vyraziť. Jednoduchšie to snáď už ani nemôže byť. Po príchode domov si radšej vymeňte CO2 za vzduch, nakoľko niektoré tmely si veľmi s nim nevedia nájsť reč. Takisto mohla byť bombička obalená nejakou ochranou proti chladu, ale to sa dá vyriešiť aj použitím rukavíc (len bacha, nech sa neprilepia).


Oplatí sa to kúpiť?

Teraz určite príde otázka, či sa vôbec takáto sada za cca 50-60 € oplatí. Ako pri všetkom, aj tu sa platí za komfort, kvalitu a nápad. Po skúsenosti, kedy som v prašnom traili dával dušu a všetko bolo ulepené od mlieka, by som v tej chvíli dal čokoľvek za takúto sadu. Na druhej strane, duša sa oplatí vždy ako poistka aj naďalej, nakoľko Dynuplug si neporadí so širšími dierami nad 1 cm. Každopádne máte ďalšiu možnosť na opravu, čo príde najmä pri výjazdoch mimo civilizáciu niekde v horách veľmi vhod a pri skutočne malých rozmeroch. Nároční užívatelia ocenia excelentnú kvalitu spracovania a v neposlednom rade aj rýchlosť, akou sa táto sada používa.

Postup opravy si pozrite aj v krátkom videu


Plusy:

  • Veľmi rýchla oprava.
  • Kvalita spracovania.
  • Doživotná záruka.

Mínusy:

  • Nezalepí diery nad 1 cm.
  • Cena.
  • Bombička mohla mať neoprénovú ochranu proti chladu.

Viac informácií, presné ceny a tiež náhrade knôty nájdete na stránke dodávateľa bikeaction.cz.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Oprava bezdušového plášťa – keď už ani knôt nepomôže

Oprava bezdušového plášťa – keď už ani knôt nepomôže

O prednostiach MTB bezdušových plášťov sa už napísalo veľa a mnoho jazdcov na bezduše nedá dopustiť. Čo však urobiť s plášťom, keď dôjde k masívnejšiemu defektu?
Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Ako zistiť, aký veľký defekt zvládne zalepiť cestný bezdušový plášť s tmelom? Oproti MTB treba počítať s vyšším tlakom, takže sme veľké oči nemali.
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
keyboard_arrow_up