Test: Grand Canyon AL SL 7.0 – parťák na XC za dostupnú cenu

paatrick 29.07.2019 24 fotografií   Bicykel Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Canyon Test

Modelový rad Grand Canyon ponúka porciu rôzne osadených možností, ktoré splnia očakávania nejedného jazdca – no zároveň sú aj za priateľnú cenu. Jedným z modelov, ktorý sme mali možnosť otestovať, bol AL SL 7.0 na 29-palcových kolesách.

Rám je vyrobený z hliníka s typickým dizajnom charakteristickým pre túto značku. Pri menších modeloch (XS a S) sa stretnete aj s veľkosťou kolies 27,5, no tento XC rám bol veľkosti L, kde panuje 29-palcový rozmer. Poďme si ho predstaviť...

Prvá jazda a dojmy

Prvé kilometre boli venované nastaveniam, tak aby si človek osvojil a "ohmatal" celý bike. A potom to už išlo ako po masle. Samozrejme, treba spomenúť, že Grand Canyon nie je žiadny top-model, pri ktorom by ste museli vybrať aj posledné úspory. No dizajn s peknou výbavou sa len tak ľahko nestratí a určite zaujme. Vybrať si môžete z dvoch farebných prevedení – modrej metalízy a čiernej.

Celková konštrukcia rámu je v tomto smere priamo úmerná cene. Ponúka za málo peňazí veľa muziky. Osadenie vzduchovej vidlice je v rukách Rock Shox Judy Silver, so zdvihom 120 mm, so zamykaním na korunke.

bike canyonbike canyon

Nová geometria poskytuje pocit kvalitnej kontroly pri jazde, ktorú oceníte nielen pri výšľape, ale aj v zjazde. Kombinácia plášťov Schwalbe obutých na 29 kolesách od značky Mavic ponúka pomerne rozumný kompromis. Na prednom kolese nájdete základný model plášťov Nobby Nic, na zadnom kolese Rapid Rob. Ak uvažujete nad bezdušovými kolesami, v tomto prípade kolesá nie sú na to priamo určené od výroby, ale pomocou kitu sa dajú neskôr prerobiť.

Komponenty a ich funkcia – absolútna spokojnosť

Vybavenie tvorí mix značiek, ktoré sa ideálne dopĺňajú. Ťažko hľadať slabiny. Spoľahnúť sa budete môcť na prehadzovačku Sram GX Eagle v kombinácií s radením Sram NX Eagle. Zabrať dáte kľukám Truvativ Stylo s Dub stredom a 30-zubovým prevodníkom – o ľahké prevody tak nebude núdza, čo začiatočníkov určite poteší.

bike canyonbike canyon

Základný model bŕzd Shimano, ktorým bol Canyon osadený, vyvoláva trochu pocit neistoty. Trochu opatrnosti na začiatku nezaškodilo, no po pár brzdeniach tento pocit zmizol a prišla spokojnosť s brzdnou silou. Rovnako častý boj so sedlom sa nedostavil a Selle Italia X-base nesklamalo – hlavne ponúklo pocit komfortu.

Spokojnosť z jazdy – hardtail ako základ pre XC

Pár úprav posedu a prípadné doladenie komponentov (gripy, sedlo a pod.) je už tradíciou pri novom biku – no následný pocit z jazdy sa vyrovná aj oveľa drahším modelom. Z môjho pohľadu je slovo spokojnosť ideálnym prirovnaním ku Grand Canyonu AL SL 7.0. Kompletný kokpit so šírkou riadidiel 760 mm poskytne pocit istoty, ktorý som preveril na zjazdoch rozbitých ciest vinohradmi. Kompletná výbava od radenia po kolesá a vidlicu splnila všetky očakávania od bicykla v tejto cenovej kategórii. Niekoho možno zaujme osadenie vidlice od Rock Shox v prevedení Judy, no na jej spoľahlivosti to nič nemení.

bike canyon

Plusy

• kvalitná výbava
  • komfort posedu
  • kolesá
  • kokpit

Pre koho je bike určený

Výber cieľovej skupiny, pre ktorú je konkrétny model určený nie je jednoduchý. Ak by som ho mohol odporučiť, boli by to bikeri, ktorí sú v začiatkoch a uvažujú nad modelom, ktorý ich nesklame v žiadnom teréne. Osadenie je adekvátne a vyvážené, nemusíte hneď uvažovať nad výmenou komponentov. Farebná kombinácia čiernych prvkov na metalízovo modrom ráme upúta pozornosť a budete aj trochu vytŕčať z davu.

bike canyon

Cena Canyon Grand Canyon AL SL 7.0 pre rok 2019 je stanovená na 1 100 €.
Kompletnú špecifikáciu a všetky podrobnosti nájdete na stránke Canyon.

Hazard 29.07.2019 (19:13)

Určite to nie je o bajkeroch v začiatkoch. Ja som kupoval model 2016 AL SL 6.9 za 1000 euro (vtedy boli ceny nižšie) a za tú cenu v takej výbave (SLX + Reba 100mm) to nemalo vtedy konkurenciu. Bežne stáli podobné bajky o 300 - 400 euro viac. Takže pre mňa ako bajkera aktívneho celoročne to bola jasná kúpa.
Teraz je kategória Grand Canyon orientovaná skôr trailovo, kým predtým viac na XC.

SecnaK Hazard 29.07.2019 (19:51)

Tak ono tie nižšie modely bez SL v názve sú stále lacné (hlavne teraz v akcií) a dobre vybavené (až na vidlicu). Aj ten najlacnejší za 600€ je na deore, za 700€ už más SLX atď. a stále majú aspoň dvoj-prevodník.

crymo99 29.07.2019 (22:05)

Isli trosku hore tie ceny. Canyon uz neni taka value ako par rokov dozadu.

Kde su tie casiyked som kupocal hlinik 29 na xtcku s rebou (radon zr race)....

katko 30.07.2019 (08:11)

tú fotku na titulke by ste mali vymeniť, kolená pri sebe ako panna na prvom rande...

bruno katko 30.07.2019 (08:44)

Nie panna, ale panic.

fradog katko 30.07.2019 (21:31)

Ja mam taky postoj ked schadzam strminu v nizkej rychlosti. Ale som viac za sedlom, ktore stiskym stehnami.

katko fradog 30.07.2019 (21:34)

no to delas chybu Jaromire

fradog katko 31.07.2019 (08:04)

A preco? Nie vzdy je ziaduce, aby bike pod tebou "plaval". Su situacie, ked potrebujes zadok priklincovany k zemi aby nehopsal. Najma pod brzdou v strmych klesaniach pri malej rychlosti. Skus si to niekedy

fradog katko 31.07.2019 (08:52)

Daj fotku na Ht-cku

katko katko 31.07.2019 (09:14)

a ak ti nestačí ani to, tak tu to máš biele na čiernom

Zkoušejte to postupně i se sedlem nahoře. Tehdy musíte kolena roztáhnout více od sebe, a to hlavně při vracení se zpět ze zadní pozice.

ale zrejme ani toto ťa nepresvedčí

flasa3 29.07.2019 (21:46)

Tak nakoniec po preluskani clanku zistujem ze bajk je podla zhodnotenie super ale...vidla je tak trochu,brzdy su tak trochu...jednoplacka,ziadna teleskopka-prask 1100...😵

MICHAL853 19.08.2019 (09:05)

myslíte si že sa viac oplatí kúpiť tento al sl 7.0 alebo al sl 8.0?

mirodarts180 31.08.2019 (14:39)

Co si myslite tento Canyon alebo skor ctm rascal3.0 2019?mne sa viac pozdava Ctm dvojprevodnik a aj lepsie brzdy Deore a cena 990

ppi 30.07.2019 (09:11)

Hento a dostupny bike neviem neviem. predimenzovana vidla - taka ma zmysel skor na fulle, jednoplacka, mozno dalsich 50 eur za dorucenie, zarucny servis vo svajci (ak to este nezmenili), takychto bikov su na trhu desiatky s rozumnejsie nastavenymi komponentami a teda aj cenou

ingnovakm ppi 30.07.2019 (10:17)

Ja som si tento rok ako začiatočník kúpil AL 4.0 2018 (Deore M6000 2x10 a RS Recon)za rovnakú cenu 749€ v tom čase a vlastne aj dnes som našiel väčšinou iba Alivio/Deore alebo Alivio výbavu, poprípade Deore ale Santour vidla resp. 3 prevodník vpredu. Jedine čo mi trocha vadí je, že na moju váhu ("1 metrák" ) nemám vpredu through axle ale standard QR (v náročnejšom teréne mi cinka predná brzda a musím sa s tým trocha hrať), ale inač je to skvelý bike. Čo sa týka poštovného, je to 49€, ale počas Vianoc máju väčšinou free shiping. Servis neriešim, kedže je to cele v Shimano výbave dávam to servisovať lokálne.

ppi ingnovakm 30.07.2019 (11:09)

ty vies aky je rozdiel medzi zarucnym a nezarucnym servisom?

ingnovakm ppi 30.07.2019 (12:54)

Ak bude mat bike nejakú chybu v rámci záručného tak sa na ňom pravdepodobne nebude dať ani jazdiť, čiže poslať ho niekde nie je až taký problém.