Test: Grand Canyon AL SL 7.0 – parťák na XC za dostupnú cenu

Modelový rad Grand Canyon ponúka porciu rôzne osadených možností, ktoré splnia očakávania nejedného jazdca – no zároveň sú aj za priateľnú cenu. Jedným z modelov, ktorý sme mali možnosť otestovať, bol AL SL 7.0 na 29-palcových kolesách.

Rám je vyrobený z hliníka s typickým dizajnom charakteristickým pre túto značku. Pri menších modeloch (XS a S) sa stretnete aj s veľkosťou kolies 27,5, no tento XC rám bol veľkosti L, kde panuje 29-palcový rozmer. Poďme si ho predstaviť...

Prvá jazda a dojmy

Prvé kilometre boli venované nastaveniam, tak aby si človek osvojil a "ohmatal" celý bike. A potom to už išlo ako po masle. Samozrejme, treba spomenúť, že Grand Canyon nie je žiadny top-model, pri ktorom by ste museli vybrať aj posledné úspory. No dizajn s peknou výbavou sa len tak ľahko nestratí a určite zaujme. Vybrať si môžete z dvoch farebných prevedení – modrej metalízy a čiernej.

Celková konštrukcia rámu je v tomto smere priamo úmerná cene. Ponúka za málo peňazí veľa muziky. Osadenie vzduchovej vidlice je v rukách Rock Shox Judy Silver, so zdvihom 120 mm, so zamykaním na korunke.

bike canyonbike canyon

Nová geometria poskytuje pocit kvalitnej kontroly pri jazde, ktorú oceníte nielen pri výšľape, ale aj v zjazde. Kombinácia plášťov Schwalbe obutých na 29 kolesách od značky Mavic ponúka pomerne rozumný kompromis. Na prednom kolese nájdete základný model plášťov Nobby Nic, na zadnom kolese Rapid Rob. Ak uvažujete nad bezdušovými kolesami, v tomto prípade kolesá nie sú na to priamo určené od výroby, ale pomocou kitu sa dajú neskôr prerobiť.

Komponenty a ich funkcia – absolútna spokojnosť

Vybavenie tvorí mix značiek, ktoré sa ideálne dopĺňajú. Ťažko hľadať slabiny. Spoľahnúť sa budete môcť na prehadzovačku Sram GX Eagle v kombinácií s radením Sram NX Eagle. Zabrať dáte kľukám Truvativ Stylo s Dub stredom a 30-zubovým prevodníkom – o ľahké prevody tak nebude núdza, čo začiatočníkov určite poteší.

bike canyonbike canyon

Základný model bŕzd Shimano, ktorým bol Canyon osadený, vyvoláva trochu pocit neistoty. Trochu opatrnosti na začiatku nezaškodilo, no po pár brzdeniach tento pocit zmizol a prišla spokojnosť s brzdnou silou. Rovnako častý boj so sedlom sa nedostavil a Selle Italia X-base nesklamalo – hlavne ponúklo pocit komfortu.

Spokojnosť z jazdy – hardtail ako základ pre XC

Pár úprav posedu a prípadné doladenie komponentov (gripy, sedlo a pod.) je už tradíciou pri novom biku – no následný pocit z jazdy sa vyrovná aj oveľa drahším modelom. Z môjho pohľadu je slovo spokojnosť ideálnym prirovnaním ku Grand Canyonu AL SL 7.0. Kompletný kokpit so šírkou riadidiel 760 mm poskytne pocit istoty, ktorý som preveril na zjazdoch rozbitých ciest vinohradmi. Kompletná výbava od radenia po kolesá a vidlicu splnila všetky očakávania od bicykla v tejto cenovej kategórii. Niekoho možno zaujme osadenie vidlice od Rock Shox v prevedení Judy, no na jej spoľahlivosti to nič nemení.

bike canyon

Plusy

• kvalitná výbava
  • komfort posedu
  • kolesá
  • kokpit

Pre koho je bike určený

Výber cieľovej skupiny, pre ktorú je konkrétny model určený nie je jednoduchý. Ak by som ho mohol odporučiť, boli by to bikeri, ktorí sú v začiatkoch a uvažujú nad modelom, ktorý ich nesklame v žiadnom teréne. Osadenie je adekvátne a vyvážené, nemusíte hneď uvažovať nad výmenou komponentov. Farebná kombinácia čiernych prvkov na metalízovo modrom ráme upúta pozornosť a budete aj trochu vytŕčať z davu.

bike canyon
Cena Canyon Grand Canyon AL SL 7.0 pre rok 2019 je stanovená na 1 100 €.
Kompletnú špecifikáciu a všetky podrobnosti nájdete na stránke Canyon.