Test: Plášte Tufo XC 11 TR - novinka na poli MTB s označením Hand Made

Test: Plášte Tufo XC 11 TR - novinka na poli MTB s označením Hand Made

1721 komentárov

Redecky 01.04.2018 15 fotografií   Cyklistika Horska Cyklistika Test Plaste Bezdusove

Známa česká značka Tufo prichádza na trh s novým MTB Tubeless Ready plášťom, ktorý je v ponuke len v jednom rozmere 29×2.25" a s ktorým už jazdím dva týždne. Tu sú moje prvé dojmy...

 

Pri výrobe je používaná zmes určená pod názvom „Oil Silca“, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre bezdušové plášte a galusky určené pre MTB cross country a maratóny. Má zosilnenú ochranu voči defektom s označením Vectran Puncture Barrier, kde tento systém je rozdelený na 2 plochy plášťa. Prvá plocha sa nachádza pod dezénom s TPI 375 a druhá po bokoch plášťa s údajom TPI 210.

Praktické minimalistické balenie dovoľuje už pred kúpou dôkladné prezretie samotného dezénu plášťa. Ten sa po rozbalení veľmi jednoducho vyformuje a bez problémov drží svoj tvar.



Takmer všetci dobre poznáme problematiku montáže „bezdušových“ plášťov a samozrejme ani tomuto sa nevyhla moja pozornosť. Príjemným prekvapením bola skúsenosť s montážou oboch plášťov, ktorá prebehla veľmi jednoducho, rýchlo a na zvládnutie bola potrebná len jedna montážna páka. Nahustenie plášťov bolo rýchle, bezproblémové a za pomoci bežnej servisnej pumpy.

Už počas prvého hustenia si plášte veľmi rýchlo našli správne miesto a osadenie na ráfiku. Odporúčané hodnoty tlaku pre hustenie uvádza výrobca medzi 2 - 3.5 bar, respektíve 30–50 p.s.i... Pre samotný test bol zvolený najnižší odporúčaný tlak v kombinácii s tmelom.

Ako to býva vo väčšine prípadov, pokiaľ si začneme užívať jazdu v teréne, musíme najskôr absolvovať porciu minimálne stoviek, ak nie zopár kilometrov po asfalte, a tak to je aj v mojom prípade.

Napriek nahusteniu (2 bar) a hlavne samotnej šírke plášte 2,25“, kilometre absolvované po asfaltke ubiehali svižne a menej hlučne aj vďaka nižšiemu vzorku. Pokiaľ vás čaká zopár asfaltových kilometrov potrebných na presun k obľúbeným lesným „trailom“, nemusíte preto zúfať, aj takéto jazdenie bude určite potešením.



Ako sa správa v teréne?


Kombinácia použitej zmesi „Oil Silca“ a hodnoty TPI 375, ktorá je použitá pod samotým vzorkom napovedali, že plášte by si mali dobre rozumieť s kopírovaním terénu, čo aj v plnej miere potvrdili v lesných stúpaniach, v ktorých sa okrem koreňov našli aj kamene.

Predný plášť spoľahlivo viedol bike vpred a zadný plášť nahustený na tlak 2,0 bar si ľahko poradil s tvrdým podkladom, ku ktorému bol ako prilepený. Výškové metre, ktoré budú vďaka výborným trakčným vlastnostiam tohto plášťa pribúdať, len podtrhuje označenie plášťa „XC“.

Fakt je už raz taký, že testovanie je z veľkej časti o subjektívnom pocite jazdca, respektíve testera, čo je určite aj tento prípad. Osobne veľmi rád chodím na MTB časovky do vrchu, kde sa často mení rýchlosť jazdy, častokrát sa musí ísť „zo sedla“, čo som si párkrát vyskúšal aj počas testovania. Spoľahlivý a rýchly grip, ktorý plášte ponúkajú aj pri silovejšej jazde zo sedla, pridávajú nemalé množstvo plusových bodov k radosti z vozenia a v každom prípade aj voči súperom. Za vyzdvihnutie určite stoja vlastnosti v zjazdoch, ktoré má predný plášť v podobe vedenia a držania stopy. Osvedčil sa aj pri náklone do zákrut, či na kameňoch alebo koreňoch.



A čo mokro a blato?


Pokiaľ skríži cestu mokrý, blatistý povrch, čo sa stalo aj mne, nemusíte zúfať, predný plášť vie ustáť aj to. Horšie je to už s tým zadným, ktorý v takýchto podmienkach stráca svoje vlastnosti. Plášte nie sú výhradne určené na mokrý, či blatistý povrch, ale v takomto teréne sa občas ocitnete, či budete chcieť alebo nie. Za zmienku ešte stojí výborná samočistiaca schopnosť, kde sa veľmi rýchlo odstredivou silou plášť(e) od blata vyčistia.

Test plášťov prebiehal prevažne v teréne a vďaka bočnej vrstve TPI 210 a použitému systému Vectran Puncture Barrier, nemusel som ani jedenkrát riešiť čo i len malý pokles tlaku v plášti, respektíve, žiaden defekt, čo ešte zvýšilo atraktivitu plášťov.



Technická náročnosť XC a aj maratónskych tratí stále narastá a dovolím si tvrdiť, že jedna z najdôležitejších vecí, ako sa vyrovnať s náročnosťou, sú kvalitné plášte, na ktoré sa môžeme spoľahnúť. Plášte Tufo XC 11 TR so svoju šírkou 2,25“ sú vhodný kandidát, aby sme im túto dôležitú a zodpovednú úlohu zverili.

Plusy:

  • Montáž plášťa na ráfik.
  • Počas testu plášť nestratil ani desatinu baru z nahustenia.
  • Vedenie smeru a prispievanie k stabilite jazdy v zjazdoch.
  • Samočistiace vlastnosti plášťa.
  • Nízky valivý odpor.
  • Výborný „grip“ na suchom povrchu.

Mínusy:

  • Necertifikovanou kuchynskou váhou, navážená hmotnosť plášťa je 746 g.
  • Chýbajúci ukazovateľ smeru otáčania plášťa.




Potvrdil sa prvý dojem?


Ako vraví jedna múdrosť, prvý dojem je len jeden a veľa napovie, 100%-ne sa to potvrdilo aj v tomto prípade. Pokiaľ hľadáte plášte, ktorým zveríte dôverou na jazdenie po tvrdom povrchu, či už to bude jazda pre radosť, alebo výkonnostné jazdenie na maratónoch alebo MTB XC pretekoch a nepatríte k lovcom gramov, plášte Tufo XC 11 TR určite budú vhodným kandidátom. Kúpite si ich za 46.90 € a viac informácií nájdete na čoskoro na tomto odkaze. Kto sa chystá na For Bikes, môžete navštíviť aj expozíciu Tufo, kde bude možné vidieť aj testovaný typ plášťa.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy ~ Okuliare)

Komentáre

zihadlo 5 01.04.2018 (22:18)

3


no na XC plašť 745g docela dosť, o kvalite nepochybujem ,ale ta cenovka, za to kupujem na auto

 
Redecky zihadlo 5 02.04.2018 (23:49)

0


Hej, ta cena je vyššia, ale z vlastnej skúsenosti môžem plaste odporučiť a myslím, že investícia sa oplatí.

 
mishox 01.04.2018 (20:27)

2


to hand made je vtipne

 
GaliPet 02.04.2018 (22:33)

2


Jazdím MTB galusky TUFO, ktorých bočnice sú pomerne hrubé a plus majú viacej gumy ako klasické pneumatiky lebo v profile sú rúrkové. Nechápem tú vysokú gramáž u klasických pneumatík xc11, keď galusky (XC4) sú o cca. 100 gramov ľahšie.
Dúfam, že na trh prídu i s agresívnejším a univerzálnejším dezénom.

 
ddrmodes 01.04.2018 (20:11)

0


Ahoj,
pls, obidvom plášťom vyšla rovnaká hmotnosť?

 
Redecky ddrmodes 01.04.2018 (21:00)

0


Ahoj, áno oba plaste boli vážené necertifikovanou váhou a váhy boli rovnaké.

 
the-redsox 01.04.2018 (20:15)

0


Na tufo.com nemaju xc11, iba xc2, 4, 5 a 6.

 
kimlo the-redsox 01.04.2018 (20:35)

0


Je to novinka. Asi ju este nenahodili

 
mifo2 03.04.2018 (11:40)

0


Hm, no neviem. Za tu cenu (aj lacnejsie) mam spickovy Rocket Ron, alebo Racing Ralph o viac ako 200 g lahsi ...

 
bimjeam mifo2 03.04.2018 (13:07)

2


určite bude aj o 200 g odolnejší.

 
Gusto0 08.04.2018 (21:57)

0


jazdil ich niekto aj dlhodobo? znesu vela asfaltu alebo sa vzorok straca pred ocami? a potesila by ma sirka v mm (samotne plast, nie cez stuple)

 
Boo_boo Gusto0 08.04.2018 (22:36)

1


nakoľko sú plášte v ponuke iba mesiac tak nejaké dlhodobé testovanie a skúseností nie su, myslím ale, že čo sa týka odolnosti bude to OK- u Tufa sme zvyknutí na špičkové produkty. na šírku by mohol odpovedať Redecky , ten ich má nahodené

 
Redecky Gusto0 09.04.2018 (06:42)

0


Ahoj, plaste mám zatiaľ nahodené, ale šírku viem zmerať a napíšem ju. Ja som tiež presvedčený ako píše Boo_Boo, že plášte budú výborným reprezentantom od Tufa.

 
mars 11.06.2018 (21:16)

0


Redecky ahoj, aká bola tá nameraná šírka?

 
Redecky mars 12.06.2018 (22:34)

0


Ahoj, prepáč, za moju chybu, ale zabudol som odpísať.
Tu je zopár meraní:
Plášt mám nafúkaný na 2 bar a a jeho šírka je 57,3 mm - meral som šírku priamo cez napis Tufo.
Hrúbka plášťa je 2,1 mm - tiež som meral cez napis Tufo.

Pokial by si chcel ešte nejake info daj mi prosím vedieť.

Ešte prepáč, za moju oneskorenú odpoveď

 
mars Redecky 12.06.2018 (22:49)

1


Ďakujem

 
ddrmodes 20.08.2018 (13:46)

0


Ahoj,vedel by si zmerať hmotnosť čisto iba plášťa bez toho plastového obalu?

 
mars 20.08.2018 (13:58)

0


Ahoj, ja som ich vážil, bolo to +-730g.
Šírka po nasadení na ráfik je viac ako 2,3" - pre ráfiky šírky 26 ale aj 23 mm (ZTR Arch MK3 a ZTR Crest MK3)

 
ddrmodes 20.08.2018 (14:20)

0


Rozmyslam ci ich vymenim za barzo lebo uz dosluhuju. Barzo su dost uni plaste, tak mam obavu ci neklesnem o triedu nizsie. Mas nejaku skusenost s xc11?

 
mars 20.08.2018 (14:26)

0


Mal som ich chvíľu vpredu aj vzadu, nechal som len predu.
Sú síce celkom tiché ale keďže sú celkom objemné, zadný som nahradil niečim rýchlejším. Tiež mám trochu problém s tým, že v hlbšom blate dosť "plávajú" v porovnaní napr. s Python, ktorý som jazdil doteraz. Ani jeden z tých plášťov samozrejme do blata nie je.

 
ddrmodes 21.08.2018 (06:53)

0


No...celkom si ma odradil. Predsa nie su najlacnejsie na hokusy pokusy. Dik

 
Pridaj komentár