Test: Pomocník na celodenné enduro - minimalistický batoh s chráničom chrbtice

Nájsť ten správny batoh, ktorý by spĺňal toľko potrebných kritérií „enduristu“, je naozaj ťažké. Hlavne, ak kombinujete celodenné výjazdy v horách a jazdu v bikeparku.

Osobne, ak mám vybrať ten pravý enduro batoh, ktorý nelieta na chrbte, nie je príliš veľký, no zároveň vložím doň potrebné veci, tak to trvá hodnú chvíľu. O to ťažie, keď ho potrebujem na tak rozdielne aktivity v tejto disciplíne. Dlhší tréning v horách, alebo len šantenie v bikeparku. Musí pritom zároveň spĺňať kritéria a potrebnú ochranu na preteky. Hmm...

Do rúk (resp. na chrbát) sa mi dostal batoh od nemeckej značky Amplifi Delta Track 8 Combat Acid, na ktorý som sa najskôr pozeral s určitou nedôverou pre jeho netypický dizajn. Keď som odhodil všetky konzervatívne zábrany, tento elegantný dizajn ma pohltil a mohol som a venovať „zbližovaniu“ na bicykli. Navyše vhodne dopĺňa chrániče Amplifi Salvo Polymer, ktorých test ste si mohli prečítať nedávno.

Amplifi Delta Track 8 Combat Acid - nevšedný tvar s dokonalou funkčnosťou

Na prvý pohľad je dizajn menej tradičný. Je ladný a hlavne funkčný, kde nič nie je navyše. Tvar batohu je konický a smerom dolu sa zužuje. V podstate tak kopíruje tvar chrbta a v jeho hornej časti je pekne rozmiestnený. Zipsovanie do tvaru „Y“ vytvára hlavný funkčný dizajn zadnej strany batohu. Predná časť je rozdelená na 4 lamely v oblasti lopatiek a strednej časti hrudníka, ktoré spĺňajú funkciu komorového systému pre odvetranie chrbta. Tie pekne sadnú a pri mojej priemernej výške 173 cm sedia tak akurát na tých správnych miestach a pri manipulácii s bicyklom batoh nelieta zo strany na stranu.

Jedná sa o batoh na drsné používanie. Povrchový materiál, z ktorého je ušitý, je oteruvzdorný a celý tak v rukách pôsobí (možno aj vďaka farbe) v štýle „army“. To plus integrovaný chránič chrbta sa samozrejme podpísalo na hmotnosti, ktorá je okolo 1,2 kg. No s mojím bežeckým batohom to predsa porovnávať nejdem. Samozrejme, na hmotnosť som vôbec nepomyslel, keď som sa škriabal z kríkov. Bilancia: Roztrhaný dres, odrené predlaktie. A Batoh? Ten som oprášil .

Sedí-nesedí... to je otázka

Batoh, ktorý jazdím, je vo veľkosti S/M a podľa výrobcu je určený pre jazdcov s výškou max do 185 cm. Tomu verím. S mojou výškou som sa musel popasovať s doladením dĺžky popruhov, aby mi sadol tak, ako potrebujem. Často som mal problém, že pri záklone hlavy hrana prilby prišla do kontaktu s hornou časťou batohu. V prípade „Delty“ sa nič také nekonalo. Ku všetkému dosť pomáha aj samotný chránič od SAS-TEC, ktorý sa s pribúdajúcim teplom začal viac prispôsobovať môjmu chrbtu. Nakoniec som cítil, že presne kopíruje moju polohu na bicykli.

Prvý „kontakt“ a „druhý dojem“

Čoho sa vždy tak trochu obávam je systém a spôsob šitia ramenných a bedrových popruhov, ktoré môžu nepríjemne rezať v oblasti krku, ramien a v oblasti rebier. V prípade bedrového popruhu v oblasti brucha a bokov. Po mojom predchodcovi ma Delta Track prijemne potešil širokým bedrovým popruhom, ktorý bol na správnych miestach ukončený. Pri predklone alebo pri prejazde strmým úsekom sa tak popruh nezarezáva do oblasti bokov a brucha. Uzamykateľná spona je jednoducho nastaviteľná s dostatočne dlhým popruhom.

Čo sa týka ramenných popruhov, tak tie sú anatomický tvarované a horná časť mi sadla výborne. V strednej časti ramenných popruhov je prsný popruh, ktorý je spojený a môžete si tak popruhy viac zafixovať. Mne sa to nepodarilo a ku dokonalému stiahnutiu by som potreboval o pár centimetrov kratší prsný popruh, alebo o pár centimetrov širší hrudník . V každom prípade, na stabilite upnutia batohu na chrbte neubudlo. Prsná spona, v ktorej je zabudovaná bezpečnostná píšťalka, určite v krízových situáciách poslúži. Minimálne na DH trati pri predbiehaní .

Nazrieť dovnútra

Osmička v názve batohu pojednáva o množstve úložného priestoru v známych jednotkách – teda v litroch . Je to v celku skromnejšie číslo, ale tým, na čo je batoh koncipovaný a pre moje potreby, je to ideál.

V bikeparku: vodný vak, náhradná duša, pumpa, montpáka a kľúče od auta, kde si necháte všetko ostatné
Na výlet: „sváča“, vodný vak, bunda, servisný kit a kit na snake bite . To všetko tam dáte a stále vám zostane ten úžasný ľahký pocit na chrbte, ktorý je aspoň pre mňa podstatný pre užívanie si rýchlosti a plynulosti jazdenia.

Ukladací priestor je vhodne rozmiestnený do troch časti rozdelených samotným zipsom. V hornej časti nájdete priestor pre uschovanie okuliarov flísovou výstelkou. Je dostatočne veľký a schopný pojať aj motokrosové okuliare. Na bočných paneloch z vnútornej strany sa nachádza jedno zipsové vrecko a tri voľné zo sieťoviny. Tri samostatné priehradky nájdete na vnútornej strane chrbta batohu. Ďalšie dve malé z odolného materiálu sú na bedrovom páse, z každej strany jedno. Vhodné napríklad na doklady, malú hotovosť alebo rýchly „snack“.

Bezpečnosť neoddeliteľnou výhodou

Ako som spomínal, kritéria sú jasné a tiež pravidlá. V povinnej výbave pretekára je nutný chránič chrbta, alebo chránič integrovaný do batohu. To samozrejme Delta Track spĺňa. Integrovaný chránič SAS-TEC je flexibilný a pri predklone sa veľmi ľahko prispôsobí telu.

Keďže mám doma chránič chrbta Amplifi Cortex polymer unisex vest vo veľkosti S (s veľkosťou 400 mm), experimentoval som trošku s ním. Ten v batohu je 450 mm dlhý a ako som už vyššie písal, na doladenie k dokonalému uloženiu batohu na moju výšku stačilo naozaj málo. Len doladenie popruhov. S výmenou veľkosti chrániča som dosiahol lepšie priľnutie s batohom a ešte väčšie privinutie hornej časti k ramenám, ale pri pocite z jazdy sa nič nezmenilo.

Záver dobrý, všetko dobré

Amplifi Delta Track 8 Combat Acid je ako stvorený na jazdenie a pohyb. Snažil som sa byť kritický, ale zakaždým ma batoh logicky prehovoril, prečo je navrhnutý tak, ako je a má svoj jasný účel. Prekonávať prekážky, pomôcť zdolať dlhé výzvy a pri tom všetkom spoľahlivo ochrániť bez toho, aby ste cítili obmedzenie alebo hmotnosť navyše.

Cena batohu Amplifi Delta Track 8 Combat Acid je stanovená na 114.90 € a okrem prevedenia „acid“ ho nájdete aj v modrej farbe označenej ako indigo. Dovozcom Amplifi na Slovensko je Made4bike.