Heh, a čo bagotraktor, ktorý si to vie šinúť cez celú Bratislavu (z Vajnor do Zah. Bystrice) pri rýchlosti do 30km/h :-)
17.06.2021 - 08:01:27
00
Jano1987 napísal:
Kombajn možno stretnúť len pár dní do roka, navyše zvyčajne majú doprovodné vozidlá, alebo proste oranžové majáky a presúvajú sa po cestách, keď je minimálna premávka.

Traktor zvyčajne zvykne uhnúť čo najviac doprava a väčšina traktoristov keď vidí, že je za nimi veľká kolóna, tak keď sa dá, tak zastaví a pustí kolónu, čo je za ním. Navyše na cestách sa vyskytujú len sporadicky.

Po prečítaní tohto príspevku začínam pochybovať že ty jazdíš na Slovensku. Také prípady su velmi zriedkavé.

Jazdím tak aby ma to bavilo a nie bolelo!

17.06.2021 - 08:17:27
02
Sasulnik napísal:
Heh, a čo bagotraktor...

bago co? Take nepoznam, ani google nepzoana, dokonca ni moja zena nepozna.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

17.06.2021 - 13:20:03
01
Asi mu vypadlo písmenko "r" - bagertraktor, niečo ako je na obrázku

P.S. - vždy lepšie keď vypadne písmenko, ako keď niekto napíše "vínimka"

Prílohy:

bruder-traktor-jcb-bagr.jpg
bruder-traktor-jcb-bagr.jpg 22.34 KiB thumb_up0thumb_down

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

17.06.2021 - 15:35:18
10
Jaroh napísal:
Už to tu bolo, ale vyťahujem:

Podpíšte petíciu za bezpečnejšie bicyklovanie:

Petícia za prijatie opatrení na zvýšenie bezpečnosti cyklistov a chodcov

https://www.mojapeticia.sk/campaign/peticia-za-prijatie-opatreni-na-zvysenie-bezpecnosti-cyklistov-a-chodcov/04723b32-a881-4df4-a067-eddf4ecfe129

Ako pri každej petícii, čím viac podpisov, tým viac sa s tým politici budú zaoberať. Ďakujem.

Uz sa podarilo dosiahnut tych planovanych 20k podpisov. :y:

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

17.06.2021 - 15:51:24
00
Repetitivny prispevok, prosim moderatora o zmazanie. Uz je tu ta peticia linkovana 4x
MTBIKER fórum - pravidlá diskusného fóra
...
9. Príspevok je duplikát.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

17.06.2021 - 17:00:27
01
niektore prispevky ma zmysel opakovat a tym ich zdoraznit, alebo dat do pozornosti viacerym userom, takze si netrafil a ak si myslel posledny Jezusov prispevok, tak to si uz uplne vedla, kedze jeho konstatovanie nie je duplikat, ani OT, ani spam...narozdiel o tvojho a mojho prispevku ;)
17.06.2021 - 17:14:12
10
Kenai napísal:
A to je jeden z dovodou preco ja osobne tu peticiu nepodporim. Vytvara pocoit, ze za nehody cyklistov mozu vodici aut co v 90% pripadov nieje pravda. Podporovanim toho myslienkoveho smeru bude tych nehod len pribudat. Uz dnes su pre cyklistov nebezpecnejsi cyklisti ako auta na 99% cyklotras a s prichodom ebikov to bude len horsie.

1. Sprecíznenie pravidla o zachovávaní dostatočného bočného odstupu od predchádzaného vozidla je absolutna hlupost. 1.5m odstup je mozne uzakoniot len ak by bola sirka jazdneho prudu 6m, alebo poskytnuta vynimka zo zakazu predbiehania v pripade predchadznia cyklistu, alebo by cyklistom musel byt vydany zakaz vjazdu na cesty, kde nie je 6m sirka pruhu, alebo kde je plna ciara. V opacnom pripade to znamena prakticky obmedizt rychlost jazdy na rychlost jazdy cyklistu, co je instantny dopravny kolaps. BTW: pani, vie vasa partnerka, kolko je 1.5m ? To by sa malo zaviest potom v autoskole, ako test odhadu 1.5m a kto to neda zobrat vodicak.

2. Efektívne vymáhanie dodržiavania maximálnej povolenej rýchlosti
Aj ked bod jasne neadresuje striktne motorove vozidla, mam za to ze tam je to smerovane. Obmedzenie rychlosti motorovych vozidiel neznizuje nehodovost cyklistov. Nehodovost cyklistov znizi efektivne vymahanie pokut za prekrocenie rychlosti cyklistami. Obmedzit treba toho, kto ma nehody nie ostatnych ucastnikov cestnej premavky. Statistiky ukazuju, ze nehody cyklistov su v drvivej vacsine minimlne spoluzavinene cyklistami. Treba riesit pricinu. Tato logika mi pride ako obmedzit rychlost vlakov, lebo auta nerespektuju zavory a semafory na prejazdoch.
Tiez je to v rozpore s mojou osobnou filozofiou, ktoru som si osvojil uz v autoskole ako motorkakr. Za svoju nehodu vzdy mozem ja sam. Aj ak som podla vyhlasky nebol vinnik mohol som jej vzdy nejako zabranit, alebo jej predist. Keby tak uvazoval kazdy mame des ovlela menej mrtvych motorkarov, cyklistov, chodcov a asi aj vodicov aut. Spoliehanie sa na to ze som v prave vedie na cintorin. A cim viac bude predpisov, tym castejsie sa nejaky nedodrzi

4. Koncepčný prístup k bezpečnosti cestnej premávky založený na dátach tu sa zabuda na fakt ze 99% dopravnych nehod su v skutocnosti len skodove udalosti. A skutocne nehody su v pripade cyklistu len tie, kde prislo k vaznemu poskodeniu zdravia. To je absolutna spicka ladovca. Nebezpecne su vsetky tie drobne skodove udalosti kde niekto niekoho odrie, postrci do kanala... To su vsetko vodici, ktori nemaju na cestach co robit, nikto ich nesleduje a neodoberie im vodicke opravnenie. Skodove udalosit sa evidovat podla tohto bodu nebudu, lebo policia k nim nikdy privolana nebude. Cize cely bod je velmi malo relevantny. Mal by byt nahradeny principom 3x a dost. Kazdy ucastnik cestnej premavky (ano aj cyklista) by po druhej skodovej udalosti mal ist na preskusanie do autoskoly a po tretej by mu mal byt odobrany vodicky preukaz. Ked som ja dokazal urobit 1000 000km bez nehody, tak bez troch to zvladne kazdy.

Proti bodu 3 nemam, namietky.


Napriek tomu, ze uz treba len par podpisov, este stale ma peticia nasledujuce problemy.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

18.06.2021 - 01:37:39
01
Ja len rýchlo doplním. Prekračovanie rýchlosti nie je hlavný dôvod nehôd. Na Slovensku je to uľahčenie si práce, prekročil MPR? V 99% prípadov to uvedieme ako príčinu nehody. Štatistiky z Nemecka či Austrálie (síce tvrdia, že to je diaľnica, ale v skutočnosti to vyzerá ako cesta z BA cez Šamorín, DS až do Komárna) kde majú neobmedzenú rýchlosť, tak majú celkovo najnižšie nehodovosť. Podobné to aj v prípade, čo sa označuje ako nevenovanie sa šoférovaniu. Dá sa tam schovať čokoľvek. Čo som čítal v Británii článok, tak že vraj až 90% nehôd sú nehody na parkoviskách a pri parkovaní, teda nehody v malej rýchlosti. Hovorím autách.

Za posledných pár dní sa vyrojilo pár nehôd,otec jazdiaci skoro s 2 promile v krvi po ceste a v tom prívesnom vozíku za bicykel mal 2 ročne dieťa. Alebo včera cyklista s 3,6 promile v krvi do narval do auta niekde na križovatke, kolobežkár jazdiaci v prostismere čo sa zrazil s autom. Keby to boli šoféri, zoberie sa im vodičák. Samozrejme na vodičák sa nejazdí, ale nejaké opatrenie sa spravilo. V prípade tých cyklistov, či kolobežkára, dostanú pokutu nejak 10-50€ ako sa rozhodne policajt a na druhý deň ich znova môžme vidieť na ceste a kľudne v rovnakom stave, či rovnakom porušení predpisov. V najlepšom prípade že sa nič nestane, policajt ich bude ignorovať v najhoršom ich niekto zabije. A potom to organizácie bojujúce za bezpečnosť cyklistov na cestách posunú, že umrel cyklista, treba s tým niečo robiť. Lebo lepšie vyzerá, že na cestách umrelo 20 cyklistov ako že šoféri zabili 7 cyklistov.

PS. Včera som zažil na hrádzi, ako sa zrazili 3 cyklisti, kde klasika 2 vedľa seba, kde jeden zasahoval do protismeru a cyklista asi naháňajúci segment na Strave, obiehal vo svojom pruhu idúceho cyklistu, chcel spraviť klasickú myšičku, ale nevyšla. Zrazili sa, pomádavali si a odišli. Jeden z tých 2 čo šli vedľa seba mal škaredú ranu na hlave, že idú do nemocnice až po nahliehaní pár svedkov, že udrel si hlavu, či nemá otras mozgu alebo niečo horšie. Inak by tam ani nešli. Žiadne volanie policajtov, nič. A preto sa to do štatistiky nehodovosti nedostane.
18.06.2021 - 06:36:35
11
Jano1987 napísal:
V najlepšom prípade že sa nič nestane, policajt ich bude ignorovať v najhoršom ich niekto zabije.
V najhorosom to strhne vodic do protismeru, zabije seba, posadku auta v protismere a cyklista nenapdne opusti scenu.

Jano1987 napísal:
PS. Včera som zažil na hrádzi, ako sa zrazili 3 cyklisti, kde klasika 2 vedľa seba, kde jeden zasahoval do protismeru a cyklista asi naháňajúci segment na Strave, obiehal vo svojom pruhu idúceho cyklistu, chcel spraviť klasickú myšičku, ale nevyšla. Zrazili sa, pomádavali si a odišli. Jeden z tých 2 čo šli vedľa seba mal škaredú ranu na hlave, že idú do nemocnice až po nahliehaní pár svedkov, že udrel si hlavu, či nemá otras mozgu alebo niečo horšie. Inak by tam ani nešli. Žiadne volanie policajtov, nič. A preto sa to do štatistiky nehodovosti nedostane.


Presne to iste som videl pri bufete Weranda pred vcerom. Len tam to skoncilo nadavkami a lahkym kontaktom riaditok. Nikto sa ani moc nenahanal, tak sa len tukli. Ani pad nebol.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

18.06.2021 - 12:42:36
00
Ináč na ceste, keď je cyklista (alebo to chceme) rovnocenný účastník cestnej premávky, aby nedali aj povinné svietenie. Tým pádom aj nejaké požiadavky na svetlá (ako v Nemecku)...

أفضل بطن من البيرة من سنام الروبوتات

18.06.2021 - 17:12:47
01
V Nemecku už majú aj normy na svetlá pre cyklistov, keďže veľa ľudí si kupovalo čínske svetlá a potom oslepovali všetkých oproti idúcich. Takže od istého výkonu už musia mať tvarovanú šošovku, niečo ako majú autá. Z môjho pohľadu dobrá vec, keďže u nás sa síce svetlá nenosia veľmi, ani za tmy, ale dosť ľudí keď už má nejaké také svetlo, tak to zase preháňajú. Bolo by to tiež vhodné zaviesť do legislatívy.
18.06.2021 - 19:04:15
12
V krajine kde tĺci na moto bežne jazdia s diaľkovými svetlami a ospravedlňujú to svojou bezpečnosťou to bude mať určite pozitívny efekt. Som o tom úplne presvedčený, lebo veď títo cestno svetelni cyklisti sú na rozdiel od moto tĺkov fasa chalani ...
18.06.2021 - 21:13:26
00
ináč, nejak nám utichla 1,5m debatka https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/591953-narodny-cyklokoordinator-cyklistu-treba-obist-v-druhom-jazdnom-pruhu/
19.06.2021 - 10:05:17
00
Môj názor sa na to nezmení, prikázaný 1,5m odstup prinesie obrovské množstvo problémov, hlavne v mestách a na vyťažených cestných komunikáciách, kde bude plná čiara a aj keď nebude plná čiara. Pár cyklistov bude schopných výrazne spomaliť dopravu a spôsobiť zbytočné dopravné zápchy.
19.06.2021 - 10:39:41
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up