Zdá sa, že netušíš ani more iných vecí a to nielen o Holandsku ... :-)
08.10.2023 - 14:37:55
00
V clanku pisu o odmene ak auto vymenis za elektrobicykel :) nie za bezmotorovy
08.10.2023 - 14:44:28
00
Vieš Jaroh, sú veci, čo tuším a čo nie. Napríklad, prečo sa táto dosť zásadná informácia neprezentuje napríklad Cyklokoalíciou? Stále omieľajú ako to je v Holadnsku ružové, ako chodia zamestnanci bežne do roboty bikom. Nebude to čiastočne aj tým, že im za to platia? Ale chápem, že sa to určite v preklade od CK niekde stratilo. Načo prezentovať takú nepodstatnú informáciu.
08.10.2023 - 14:50:26
02
Pretože je to úplne nepodstatná informácia. Ani som len nedokázal dohľadať, koľko ľudí a v akej sume to využíva, predpokladám, že je to zanedbateľné množstvo zamestnancov, skrátka Holanďan fakt nie je odkázaný na tých pár euro, aby kvôli tomu menil dopravné návyky a z auta prechádzal na bicykel. To je veľmi naivná predstava. V Holandsku a aj iných bike-friendly krajinách a mestách ľudia používajú bicykel na krátke vzdialenosti nie preto, že "im za to platia", ale preto, lebo je to rýchlejšie a jednoduchšie. Za to nemusíš nikomu platiť. Samozrejme, že to štát, regióny a mestá/obce podporujú - už polstorčie budujú, vylepšujú a rozvíjajú cyklistickú infraštruktúru cieľavedome práve preto, aby bolo použitie bicykla na krátku vzdialenosť rýchlejšie a jednoduchšie, ako použitie auta. A áno, stálo to a stojí miliardy EUR. Nejaké preplácanie kilometrov je pre Holanďanov úplne nepodstatné. Iste ho niekto aj využíva, ale je nepodstatné. Na akej planéte to vôbec žiješ?

A ako som už napísal, odporúčam ti sa z tvojej nenávisti voči Cyklokolalícii liečiť, pretože ti úplne zatieňuje - v niektorých prípadoch dosť dobre uvažujúci - mozog.

EDIT: Tak som si predsa len niečo vygúglil - v roku 2024 bude to dotovanie stáť holandský štátny rozpočet 200-mil Eur. Holandsko má 17.5 milióna obyvateľov a ak by si čo len desatina z nich uplatnila tie dotácie, tak to je 114 eur ročne ... Domnievať sa, že to je niečo, kvôli čomu Holanďania uprednostnia na dochádzanie bicykel pred autom, je teda riadne pomýlené.
08.10.2023 - 15:17:58
04
Ja som našiel, že len 27% pracujúcich využíva bicykel na dochádzanie do roboty, z toho 55% tvoria pracujúci do 5km trasy, 5-10km tvorí 31%, 10-15km je 14%. Čo som našiel, tak pracujúcich je 10,5 milióna (18-66 rokov a 9mesiacov, kedy je oficiálny odchod do dôchodku). Ide teda o 2,835 milióna ľudí plus mínus. Teda priemerný dochádzajúci si príde na 567€ ročne. To nevyzerá zrovna na to, že na to v Holandsku kašlú.
Ďalšia vec, tzv firemné bicykle, tu sú pravidlá. https://business.gov.nl/running-your-business/environmental-impact/making-your-business-sustainable/buy-or-lease-a-company-bicycle/
V príncípe firma kúpy bike, môže ho amortizovať a po amortizácii ho môže odpredať, naprípklad zamestnancovi za nejakú sumu (aby sa dostali napríklad na 0 v rámci účtovníctva. Teda zamestanec si môže za slušný bike zas dosť smiešnu sumu, prípadne ho každé 4 roky vymeniť, či koľko sa to tam amortizuje
Neráta sa do toho poistenie biku a podobne. Takže musel by sa na to pozrieť nejaký daňovák, ale v princípe zamestnávateľ mi kúpi Meridu Silex 300 (1350€) ako pracovný bike, amortizuje to a po amortizácii mi ho firma dovolí odkúpiť za 300€? 400€? Aspoň tak som to pochopil. Takže mám nový bike, o ktorý ak sa starám, tak ma stojí malé peniaze po amortizácii. Tiež to je niečo zanedbateľné? Samozrejme, je možné si to uplatniť aj na e-bike napríklad.
08.10.2023 - 16:46:16
00
Ty si fakt komik.
To si naozaj myslíš, že nejaký hypotetický človek-milión v Holandsku, ktorý dochádza do práce autom, ho vymení za bicykel za 567 € ročne? To by neurobil nikto ani na Slovensku, kde má 567 € oveľa väčšiu hodnotu, ako v Holandsku. Samozrejme, že nikto nepohŕdne 567 eurami či podporou nákupu bicykla ani v Holandsku a áno, možno to niekoho chudobného (možno imigranti, začínajúci mladý človek a pod) popchne, ale je naozaj smiešne sa domnievať, že Holanďania používajú bicykel na dochádzanie preto, "že im za to platia", čo i len "čiastočne".
Bol si niekedy v nejakom holandskom meste?

Opakujem a budem opakovať: všade tam, kde je použitie bicykla jednoduchšie a rýchlejšie ako použitie auta, budú ľudia viac a viac používať bicykel. Práve v Holandsku s týmto prístupom začali v sedemdesiatych rokoch a v posledných desaťročiach sa o tom presviedča stále viac a viac miest v Európe. Finančné stimuly sú vždy iba stimulmi, nie dôvodom, prečo ľudia používajú bicykel na dopravu.
A to, že si o tom nevedel, neznamená, že je to tajné alebo skrývané. Iba to ukazuje, ako málo vieš.
Mimochodom, podobné stimuly sa občas navrhujú aj u nás, naposledy dokonca na vládnej úrovni, ale nikdy sa nedstali ďalej ako do štádia návrhov. A nie sú tajné, nie sú neverejné. Len o tom skrátka nevieš.
08.10.2023 - 17:47:44
17
Po zavedení tých platieb stúpol počet cyklistov dochádzajúcich do roboty o 200 000 za rok. Isto náhoda, že zrazu skoro 10% nárast oproti roku predtým. "Služobný" bike/e-bike/s-pedelec (áno aj naň sa to vzťahuje a najlacnejšie som našiel v Holandsku za 3500€, ktorý si potom môžeš odkúpiť za nejakú zostatkovú cenu) je tiež asi prd vo vetre.

Edit: ak je pre teba 567€ ročne v priemere v čistom málo, prečo si Slováci uplatňujú aj ten rodičovský príspevok? To je nejak 20€ mesačne? Či to už zvýšili? Neviem. Tiež to je nič.
08.10.2023 - 20:51:58
01
Ja by som za mesiac nenaskrabal ani na ten rodicovsky prispevok s mojimi jazdami do prace 😄 vypocital som to na nejakych 7 eur mesacne
08.10.2023 - 21:15:55
00
Jano1987 napísal:
Po zavedení tých platieb stúpol počet cyklistov dochádzajúcich do roboty o 200 000 za rok. Isto náhoda, že zrazu skoro 10% nárast oproti roku predtým.


Čo potom tie vyše 2 milióny predtým? Sám teraz priznávaš, že toto spôsobilo prírastok menej ako 10%, čiže tie hlavné dôvody, prečo ľudia chodia na bicykli, sú úplne niekde inde, či?
08.10.2023 - 21:33:07
00
Jano1987 napísal:
Edit: ak je pre teba 567€ ročne v priemere v čistom málo, prečo si Slováci uplatňujú aj ten rodičovský príspevok? To je nejak 20€ mesačne? Či to už zvýšili? Neviem. Tiež to je nič.


Ach jaj, je rozdiel uplatniť si rodičovský príspevok a zmeniť mód každodenného dochádzania do práce z auta na bicykel.
08.10.2023 - 21:42:28
00
Mozno myslel ze si koli tomu niekto urobi dieta ?
08.10.2023 - 21:45:57
01
Od statu teraz dostavame 200 euro ns dieta, 60 socialka + 140 danove ulavy
08.10.2023 - 21:46:48
00
V 2019, čo si som to naposledy nejak zachytil bol prídavok na dieťa nejak 20€ či koľko mesačne. Nemám deti, tak som to neriešil. Ale pointa ostáva. Ak je možnosť čerpať tie peniaze, vybodne sa na ne človek? Jaroh možno áno, lebo je bohatý. Ostatný asi nie. Žil som v Londýne, mesačný plat strednej triedy bol nejak 2000 libier mesačne v čistom v 2012. Človek si povie, super, pekná suma. Ale bum, za nájom Ł1000 mesačne, električenka Ł210 mesačne. Zrazu to tak ružové nie je. Aj Holandsku, to, že zarábajú, koľko zarábajú ešte neznamená, že nemajú aj vysoké výdavky. Ruku na srdce, ak by ste bývali v dobrej lokalite, máte to tak 10km do roboty, zamestnávateľ vám dá ešte k tomu bike/e-bike na dochádzanie do roboty a môžete ho využívať aj vo svojom voľnom čase, plus k výplate dostanete 23c/km, čo spraví 1000€ ročne v čistom, nikto by nad tým neuvažoval? To sa mi nechce veriť. Navyše, aj si môžete potom ten bike za nejakú zostatkovú cenu odkúpiť.


Naposledy upravil Jano1987 dňa 08.10.2023 - 23:19:52, celkovo upravené 1 krát.

08.10.2023 - 23:10:26
00
som v Londyne, vieme ;)
08.10.2023 - 23:15:03
00
Jano1987 napísal:
Ak je možnosť čerpať tie peniaze, vybodne sa na ne človek? Jaroh možno áno, lebo je bohatý.


Prosím, nevkladaj mi do úst niečo, čo som nenapísal. Nemôžem za to, že nemáš schopnosť porozumieť čítanému textu.
Nikde som nenapísal, že by sa človek vybodol na tie peniaze. Napísal som, že kvôli tým pár stovkám eur ročne bežný človek nezmení svoj mód dochádzania z auta na bicykel.
A mimochodom, práve naopak k tvojmu tvrdeniu, som explicitne napísal "Samozrejme, že nikto nepohŕdne 567 eurami či podporou nákupu bicykla ani v Holandsku."
09.10.2023 - 05:37:50
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up