jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor

Na uvedene urcenie by som dal do pozornosti este aj Ritchey Speedmax 1,9" - semislick s velmi slusnym bocnym vedenim v zakrutach a teraz aj za super cenu.

predny
www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/Plast-MTB-Ritchey-Speedmax-Alpha-1.9_1659.html

zadny
1. lepsia trakcia www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/Plast-MTB-Ritchey-Speedmax-Alpha-1.9_1659.html
2. dlhsia zivotnost www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/Plast-MTB-Ritchey-Speedmax-Beta-2.0_3932.html
10.11.2008 - 16:53:14
00
Hmm. V živote už Ritchey speedmax nechcel ani zadarmo. Jazdil som. Na suchom a tvrdom povrchu je ešte dobrý, ale keď trošku poprší!!! Au! Vôbec nedrží ani na asfalte. A na zadnom - klasika - popraskal popri pätke plášťa skôr ako sa zodral.

Kto jazdí značku MICHELIN? Vrelo odporúčam na mokrý blatistý terén, ale aj suchý a tvrdý povrch Michelin XCR MUD. Má výborný záber. Už má za sebou 9500 km (samozrejme na zadnom) a teraz na utlačenom snehu stále dobre zaberá hoci stredový dezén už ledva vidno. Neodporúčam ho dávať na predné - nedrží stopu, zato brzdenie v priamom smere je výborné.
12.01.2009 - 17:50:34
00
existuje na tomto fore este nejaka tema, kde by si nespominal tie uzasne xcr mud ? :roll: :D
12.01.2009 - 19:59:16
00
Aj mne sa zda - len XCR Mud abo Campagnolo, vsetko ostatne je asi shit. Lordik, ja mam tie Speedmaxy (este starsia verzia s oznacenim Alfa a Omega) od roku 1998 a mne teda este nepopraskali a to uz by mali aj narok pri tom veku, nie? A kedze Tebe popraskali aj ine znacky plastov (ak si dobre spominam, tak si nadaval aj na Continental), tak mam skor pocit, ze chyba bude v Tvojom pouzivani abo skladovani a nie vo vyrobcoch plastov. :idea: Ak napr. jazdis podhustene plaste abo ich skladujes na mraze/slnku, tak sa ani neda divit, ze tie plaste popraskaju...

P.S. Samozrejme, ze semislicky nemozu na blate drzat nijak extra kedze maju velmi jemny dezen, ale to snad nemusime riesit a ked ich niekto jazdi v blate, tak ma akceptovat zmenu trakcie kedze na to nie su urcene a nie frflat, ze su uplne nanic. Kuva, skuste byt niekedy objektivni a nekritizovat tak jednostranne bez zohladnenia faktov. :idea:
12.01.2009 - 20:02:34
00
davhan a Jesus nepatrím k tým čo píše, že ostatné veci ako moje odskúšané a uznané ako dobré, sú "shit". Práve naopak. Ale len chválim osvedčené veci. A ak tu bude 500 tém o plášťoch tak sa predsa môžem vyjadriť do každej z nich.

Jesus - kde som KONKRÉTNE napísal, že som ritchey speedmax jazdil v blate? Písal som keď poprší, na mokrom povrchu. Na mokrom asfalte nedržali a aj mi ušmyklo zadné. Jednoducho na mokrom nedržia. Jedno obdobie som jazdil do práce (na horskom) do Martina zo Žiliny a dal som si plášte Ritchey tom slick. Výsledok bol na mokrom ten istý ako so speedmaxami. Vôbec nedržali. A prečo ospevujem michelinku? Lebo drží aj teraz na snehu po odjazdených 9500 km a ešte som s ňou "neľahol" a nešla do večných lovíšť už po nejakých 800 km ako tu niekto písal o (teraz už konkrétne neviem) schwalbe plášťoch.
Popraskanie? Jazdím na 200 kPa, čo už by sa dalo hodnotiť ako podhustenie. V teréne to ale dobre drží.
Skladovanie? Doma v izbe. Ale jazdím od mínus cca 10 stupňov Cezia do maximálnych letných teplôt v lete na Slovensku.

Mimochodom, ak ti tie ritchey speedmax vydržali do dnes, tak to si asi sviatočný jazdec. :wink:

A ešte keď vychválim nobby nic, foxku alebo "čerešniku" pre fandov hydrauliky - mechaniky shimano BR-M495, tak to ma tu zožeriete úplne? Hehehe! :P :wink: Nič v zlom, hlavne že sa jazdí...
12.01.2009 - 20:36:01
00
Tie Speedmax vydrzali, lebo som ich po sezone 98 zhodil a nahodil som ich na zimaka v roku 2005, v tom je to tajomstvo. :) A nepisal som ze sa jazdia 10 sezon, smeroval som tym k tomu, ze uz by za 10 rokov mali byt podla Tvojich skusenosti davno prestarnute a popraskane. Nezostarli a drzia pokope stale rovnako. Kamos ich aktivne jazdi a nepraskaju tiez. To popraskanie zadnych plastov okolo pätky u Teba sa vysvetluje tym, ze jazdis na zadnom tlak 2 bary. Lenze povedzeme si na rovinu, to nie je chyba Continentalu abo Ritchey, ale nespravne pouzivanie v rozpore s udajom vyrobcu o minimalnom tlaku. A len tak mimochodom - ked uz jazdis tie 2 bary, vazis tak 55 kg? To by sa potom este dal ten tlak pochopit, ale ak mas napr. 70 kg tak sa nediv a vlastne vysledok vidis aj sam. Lenze potom by si nemal pisat o tom, ze su to zle plaste, lebo si neobjektivny a skreslujes. V biznise by som to nazval ociernovanim konkurencie resp. nekalou reklamou (nic v zlom). :idea:
12.01.2009 - 22:17:27
00
... Kto jazdí značku MICHELIN? Vrelo odporúčam na mokrý blatistý terén, ale aj suchý a tvrdý povrch Michelin XCR MUD. Má výborný záber. Už má za sebou 9500 km (samozrejme na zadnom) a teraz na utlačenom snehu stále dobre zaberá hoci stredový dezén už ledva vidno...


To sa ti asi priplietla 1 nula, však ? Jazdil som Michelin XCR aj XC All Terrain a po 2500km museli ísť dole, pretože som sa už bál o seba. Jazdil som na nich asi všetky terény, aké sa na XC biku dajú (okrem snehu a ľadu, to jazdím až tento rok). Ak by ten plášť naozaj vydržal 9 500km dokonca na zadnom kolese, potom musel byť príliš tvrdý.
13.01.2009 - 08:16:20
00
Priklanam sa k fluiderovmu nazoru - ziadny plast s dobrym gripom/primerane prilnavou zmesou nevydrzi v jazditelnom stave na zadnom kolese cez 4-5 tisic a aj to uz bude po nabehani nad 3 tisic pripominat semislick a zaberove/brzdne vlastnosti sa zhorsia. Ale zas Lord ho jazdi prevazne na asfalte a treba povedat, ze tam vobec nevadi, ze je to davno slick. A ano, opät je to skreslovanie ako som pisal vyssie - nemozeme sa bavit o realnej vydrzi skoro 10 tisic.
13.01.2009 - 08:40:56
00
len tak mimochodom, co robite zo starymi opotrebovanymi plastami, len tak ich hadzete do smeti ci ich davate niekde zlikvidovat?
13.01.2009 - 09:23:10
00
do smeti
13.01.2009 - 09:37:47
00
len tak mimochodom, co robite zo starymi opotrebovanymi plastami, len tak ich hadzete do smeti ci ich davate niekde zlikvidovat?


Ha !! Presne toto som riešil s mar_tinom minulý týždeň, pretože som kúpil nové pneu. Budem ich musieť rozrezať a dať do kontajnera :? . Podľa mňa by pneuservisy mali povinne vyberať všetky staré pneumatiky a dať ich zošrotovať resp. zrecyklovať.
13.01.2009 - 10:17:22
00
pneuservisy to aj robia so starými pneumatikami, samozrejme, keď si ich nevezmeš domov...
13.01.2009 - 13:09:29
00
pneuservisy to aj robia so starými pneumatikami, samozrejme, keď si ich nevezmeš domov...


Viem, že to robia. Ale ja by som vydal povinnosť majiteľovi akéhokoľvek vozidla odovzdať staré gumy v pneuservise, ktorý by bol zase povinný tie gumy dať zrecyklovať.
13.01.2009 - 13:30:27
00
a ziarovky by si odnasal tiez niekam a baterky tuzkove tak isto ... vsak? ano je pekne byt uvedomelym obcanom ...
13.01.2009 - 13:38:20
00
fluider nie nepomýlil som sa má odjazdených 9500 km, teda podľa tréningového denníku: 9879,8 km ( v 2007 som stihol na ňom 2444,7 km, v 2008 7250 km a teraz 185,1 km. Stred dezénu takmer nevidno. ja jazdím pomerne opatrne, pre mňa je dôležitejšia kondička (stúpania a roviny) a nie technika čo najrýchlejšej jazdy dolu kopcom. pár krát som ľahol a nemusím sa polámať ako kamoš. kľudne môžeš povedať, že mám o seba strach. na maratónoch to aj vidno. keď idem dolu kopcom tak ma takmer vždy niekto predbehne. mám dosť silný pud sebazáchovy.
všimol som si, že máš v profile napísané Blava/Žilina. jazdím v Žilinskom lesoparku Chrasť, takže piatky, soboty a nedeľe sú tam takmer výlučne moje stopy v snehu po kolesách. ...zadné plášťe sa snažím doraziť vždy úplne kým nevidno kostru. predné dokým sa mi to zdá únosné a dorážam ich potom na zadnom. na súťaž samozrejme voľbu dobrého či zjazdeného plášťa zvážim :P "doraziť" plášte mám vo zvyku ešte zo študentských čias, keď mi bol drahý plášť aj za 200,- Sk.
na snehu ozaj ešte stále michelinka dobre drží. ak budeš niekedy cez víkend v Žiline, tak ti ju môžem predstaviť. nemám najmenší dôvod si vymýšľať. preto ju tak ospevujem. :wink:

Ehm.. malá oprava. Nepodhusťujem. Rozsah tlakov je na xcr mud 200 - 400 kPa.
13.01.2009 - 17:47:01
00
keyboard_arrow_up