Aj ty si fajn ale musis citat poriadne, ja nehovorim dole ale hore 😁
02.02.2021 - 12:17:46
10
lapaloma napísal:
ideálny svet vs realita ... niekto žije tam a niekto tam


A niekto je proste elektricka je jedno kolko argumentov mu predlozis, nie len ze ich nevie vyvratit on sa o to ani nepokusi. Lebo kolajnice proste nepustia. Kaslem na to je to tvoja energia. Cim viac ludi bude jazdit zly tlak, tym menej konkurencie na preteku. :clap:
02.02.2021 - 12:20:58
00
scarinko napísal:
Aj ty si fajn ale musis citat poriadne, ja nehovorim dole ale hore ?


Hore ? Tak to jedine na ebiku a nejako sa snazit trafit rovnaky vykon. Inak si taky test neviem predstavit. Ale smerom hore ta valivy odpor naozaj trapit nemusi. To je tak nezaujimavy podiel z celkoveho dragu, ze skoda sa tym vobec zaoberat. Pri 8% stupani je usetrenych 27W co je asi nahorsi scenar vs najlepsi zrychlenie 1.1 km/h
02.02.2021 - 12:32:48
00
co je to do pekla "nafukane na 15% sag" ???
02.02.2021 - 12:45:54
00
huh nepis to, veď bude vyzerat že ťa to začalo zaujímať ;-]
02.02.2021 - 12:48:49
02
Kenai napísal:
Neviem ci sa rozumieme, tak zjednodusene. Ked urobis test kde jedina premenna bude sirka plasta a tej prizposobis tlak tak aby bol dosiahnuty rovnaky SAG plasta, tak v rychlostiach kym neprevazi aerodinamicky drag bude vzdy sirsi plast rychlejsi. Ak chces tvrdit opak, budem rad ak to podporis nejakym argumentom. Testovalo to vela ludi vzdy s rovnakym vysledkom.

predtym si pisal nejake "univerzalne" nezmysly, teraz zase nieco ine, specificke, len s 1 premennou ...
tak si rozmysli co pises, lebo clovek tu moze reagovat len na to co pises, nie na to co si myslis ...
02.02.2021 - 12:48:51
00
ivast napísal:
huh nepis to, veď bude vyzerat že ťa to začalo zaujímať ;-]

ked chces nepriatela porazit, musis ho poznat
02.02.2021 - 12:49:20
00
vlastoch napísal:
predtym si pisal nejake "univerzalne" nezmysly, teraz zase nieco ine, specificke, len s 1 premennou ...
tak si rozmysli co pises, lebo clovek tu moze reagovat len na to co pises, nie na to co si myslis ...


Mozes ma citovat ? Konkretne tie nezmysly.


Naposledy upravil Kenai dňa 02.02.2021 - 13:16:40, celkovo upravené 1 krát.

02.02.2021 - 13:08:39
00
vlastoch napísal:
co je to do pekla "nafukane na 15% sag" ???


Pri statickom zatazeni plastu je jeho stlacenie 15% oproti nezatazenemu. Tak ako u vidlice.

Tu nemas koho porazit, tu sa bud dozvies nieco nove, alebo naucis niekoho nieco nove. :rofl:
02.02.2021 - 13:13:35
00
Kenai napísal:
Hore ? Tak to jedine na ebiku a nejako sa snazit trafit rovnaky vykon. Inak si taky test neviem predstavit. Ale smerom hore ta valivy odpor naozaj trapit nemusi. To je tak nezaujimavy podiel z celkoveho dragu, ze skoda sa tym vobec zaoberat. Pri 8% stupani je usetrenych 27W co je asi nahorsi scenar vs najlepsi zrychlenie 1.1 km/h

Tomuto nerozumiem. Cize je jedno, ako mam nafukane plaste, ked idem po asfalte do kopca? Alebo ako si to myslel? Ked idem z Limbachu na BK na 15 kg AM bike na 29x2.6 / 29x2.4 gumach, tak idem citelne pomalsie ako na 17 kg trekovom biku s nabombovanymi 700x38C gumami.
02.02.2021 - 14:44:20
00
Myslel som to tak ze ked tahas rozumnou rychlostou 10km/h na BK tak tlacis cca 230W a usetrenych 27W (velmi optimisticke realne je tak 13W) je smiesna hodnota lebo pojdes 11km/h. Naproti tomu ak ides po rovine 20km/h tlacis 66W a ak usetris 27W tak zrychlis na 24km/h co je skoro 25% zrychlenie len spravnou kombinaciou plastu a tlaku.

To co pises o AM a treku nespochybnujem, ale to nema nic s problematikou ako fukat plaste na asfalt. AM bike a tipicke trail/enduro/AM plaste je tu skoda debatovat. Ich vzor, zmes a casing urobi ovela vacsi rozdiel ako tlak. To som tu uz niekde pisal. Tu je dokonca mozne, ze ked ich nafukas na doraz pojdes ako na ozubenych koleckach, uvidis vsetko rozmazane od vibracii, ale este stale usetris na valivom odpore. Je to scestne prirovnanie, lebo s takym plastom nikto pri zmysloch po asfalte jazdit nejde, jedine ze by musel. Je to ako riesit na aky tlak nafukat traktor na asfaltku. Spravna odpoved je traktor tam nema co robit. A ked tam uz musi ist, tak ma aj tak max povolene 40km/h. S tym AM je to podobne.
Ak by si ale porovnaval bike na XC plastoch ci dat 2,8" alebo 2,2" XC rychle plaste a ako ich nafukat, tam sa to uz uplatnit da. A tie 2.8'' budu rychlejsie uplne vsade, dokonca aj hore kopcom. Samozrejme nemusia ti sediet pre neistu stopu a nepresne ovladanie, alebo odskakovanie.... to uz su ine aspekty. Tiez v blate sa budu ovela viac klzat.
02.02.2021 - 15:26:57
00
2,8 plaste budu rychlejsie hore kopcom ako 2,2? asi uz radsej nejdem nic pisat
02.02.2021 - 15:32:11
00
Kenai ale do formule by Ta chceli, tam ide aj o male cisla :-)
02.02.2021 - 15:40:22
12
Kenai napísal:
Je to scestne prirovnanie, lebo s takym plastom nikto pri zmysloch po asfalte jazdit nejde, jedine ze by musel.

Bezne jazdim na tom AM biku aj asfalt. V lete mam obute 29x2.6" DHR 2 / 29x2.4" Dissector, teraz (v zime) mam 29x2.6" MagicMary (1.32 kg) / 29x2.4" BigBetty (1.28 kg). V lete je to casto kombinacia asfalt / teren, v zime, ked je vyslovene blato, tak sa obcas vyberiem iba na asfalt. Tlaky mam vzdy nafukane na teren (1.0 - 1.1 BAR vpredu, 1.5-1.7 BAR vzadu). S asfaltom ani na takomto setupe nemam nejmensi problem (ale vyhladavam skor kopcovite asfaltky, na roviny beriem castejsie trekovy bike). Preco by som nemal byt pri zmysloch?
02.02.2021 - 15:41:21
00
scarinko napísal:
2,8 plaste budu rychlejsie hore kopcom ako 2,2? asi uz radsej nejdem nic pisat

thumb_up0thumb_down

Nie je to len o vahe ;-)

clxno1 Ved nic v zlom, ak ti to tak z nejakeho dovodu vyhovuje. Vela ludi jazdi SUV, maju ho prazdne, chodia s nim po dialnici a z asfaltu za zivotnost auta nezisli ani raz. Kazdy sme iny ak ti to vyhovuje.... Ja nejazdim ani 2.3 XC plaste na HT po asfalte a radsej vytiahnem cestak na 25mm. Ked uz pre nic, tak pre opotrebenie materialu. Na cestaku ma km stoji nepomerne menej ako na MTB. Tiez idem na ten isty vykon rychlejsie.
02.02.2021 - 16:16:18
01
keyboard_arrow_up