S dusami 4 defekty za cca 4-5000 km, takze myslim, ze sa da prezit aj s dusami. ;)

A tie kecy o nizsich tlakoch a lepsej trakcii a kratsej brzdnej drahe a belsich zuboch a stihlejsej linii a neviem co este su cista blbost pre tych, ktori nerozmyslaju a spravaju sa ako ovce. Clovek, ktory vie jazdit, prechodom na bezduse s tlakom nic robit nemusi, nakolko aj na dusiach jazdi komfortne tlaky. To by musel byt uplny debil, aby po prechode na bezdusove riesenie este znizil tlak a zacal kvoli tomu sekat plaste a rafiky...
24.06.2014 - 16:45:56
00
vzivote som nemal za 5 vyjazdov 3x defekt. mam za rok priemerne asi 3-4x defekty pri cca 7000km rocne. ja netvrdim ze to je horsie alebo lepsie ale ja v tom pri mojom bajkovani nejaku extra vyhodu nevidim. strenki to co spominas su super vyhody no mna by nebavilo riesit komplikovane nahadzovanie, riesenie aky tmel pouzit lebo tento zle tesni diery, dalsi robi jezkov a dusu sa mi kazdy vyjazd tiez nechce vozit.
pri preteku je to otazka casu ale ja nepretekam takze mne cas nic nehovori. ked pichnem je to otazka 10min opravy. kazdopadne temu sledujem a ked vyrastiem tak mozno bezduse vyskusam. radu od teba som ani neziadal :)
24.06.2014 - 16:55:27
00
matvej11: nevsimaj si zufalcov, ktori konvertuju rafky gumovymi paskami, leju do toho kadejake mlieka, pouzivaju plaste, ktore na to nie su urcene a problemy, ktore s tym maju nepisu alebo zanikaju v minulosti. Ak pouzijes normalny bezdusovy system /ziadne gumove pasky, ziadne mlieka/, tak na 29" by to malo byt uz vahovo a celkovo lepsie bez u 26" XCcka. Normalny tubeless nepotrebuje ziadne mlieka :)
24.06.2014 - 17:20:10
00
Normalny tubeless nepotrebuje ziadne mlieka :)


nechcem rýpať, ale čo ti potom zacelí prípadnú dieru v plášti ? :D
24.06.2014 - 17:23:49
00
K dušiam sa určite nevrátim, minulý týždeň som musel vydržať s dušou v zadnom kolese a cestou do práce som dostal dve pripínačky ,tak to poteší ešte ked sa človek ponáhla, s tmelom by som o nich ani nevedel...ale 100 ludí 100 chutí...
24.06.2014 - 18:01:36
00
nižšie tlaky riešit nebudem potom sa mi zdá že bike v zakrutách pláva, ked sa chcem do toho oprieť...takže 2,2a2,4 bude stale.. len už nechcem riešiť zbytočne zastavovanie a lepenie kôli trnom a durkam.. preto som sa rozhodol pre tmel, ked už to nahodím chcem spolahlive riešenie,v zadu mením tak 2x ročne plášť v predu 1,5roka vydrží...
štandartne mávam drobné defekty tak 6-8x ročne, čo by som rád eliminoval
24.06.2014 - 18:03:51
00
nechcem rýpať, ale čo ti potom zacelí prípadnú dieru v plášti ? :D

Lubo asi nepicha :lol:
Aj do UST plasta som lial trochu tmelu. Ak nahodou trafis trn, tak bez tmelu si mozes ist tak akurat piskat.
24.06.2014 - 18:19:43
00
No, vzhladom na to, ze dnesne tubeless plaste nie su uplne tak celkom tubeless, tak trosku tekutiny obcas pomoze. Ale nemusi byt zalepovacia, staci tesniaca.
Ale co sa tyka defektov .. poviem to asi takto .. trn zapichnuty do plasta nevadi. Co vadi je diera v plasti, hlavne na boku ale s tym si neporadi ziadne mlieko :) Zopakujem znovu co som pisal, mal som zapichnuty raz v pneumatike fajny pripinacik. Nicomu to nevadilo dokial som ho nedal dole. Potom plast sfukol :D Trn samozrejme zostane v plasti, takze guma ho utesni. Neviem, mam obavu , ze bezdusaky v mene vahy idu dole s gumou a potom to netesni, takze ruku do ohna za X-Kingy nedam, ale fungovalo to takto, ostatne aj na omak bol plast iny ako klasicke plaste, taky makky, gumovy. Ovsem v pripade, ze sa jazdi v oblasti, kde je vysoky vyskyt agatovych trnov, tak mlieko urcite bude fajn. Ale ako pisem, nie je to nevyhnutne. A pokial je dobra kombinacia rafik-plast, tak nie je problem ani s nahadzovanim, zhadzovanim plasta, jeho eventualnym zalepenim. Fukanie plasta samozrejme malou pumpickou, netreba kompresor. Ale to je vec patiek vs. rafik.
24.06.2014 - 20:19:09
00
nechcem rýpať, ale čo ti potom zacelí prípadnú dieru v plášti ? :D

Ak prerazis bok plasta, alebo behun o skalu, tak ti mlieko nepomoze :) Vtedy nastupuje ...ano, je to tak. Rezervna dusa :P
24.06.2014 - 20:23:32
00
Tak vtedy tak či tak by si menil aj dušu nie?
24.06.2014 - 20:24:32
00
nie.
lepil som uz 2cm dieru po roztrhnuti duse pri nafukani bikerovi walec.
a tak urcite neseknes dusu...
ta zamena za novu dusu je len o pohodlnosti aby si nemusel lepit :)
ale rezervna dusa sa oplati nosit ze lto. dokaze opravit aj zlomeny bajk :D
24.06.2014 - 20:46:47
01
tak mne sa uz podarilo rozseknut plast aj s dusou ... a veru taku velku zaplatu na dusu som pri sebe nemal
24.06.2014 - 20:54:25
00
Tak duše nosím pri sebe 2 tak či tak...
24.06.2014 - 20:59:53
00
Co sa tyka toho spominaneho lahkeho nahadzovania TLR plastov, budem sa opakovat, ale je to cista loteria.
Mam najidealnejsi typ rafikov (ciste UST-Fucrum RM0), pouzivam x-rokov rovnake plaste TLR RaRa a niekedy koncim na benzinke pri kompresore. Tak a babo rad.
Jedine bezproblemove kombo je ciste UST :-)
24.06.2014 - 21:12:09
00
Skús Topeak joe blow mountain :D , ale to už robím reklamu :D
24.06.2014 - 21:15:41
00
keyboard_arrow_up