O/C je momentálne otvorená patróna, kde je uzavreté tlmenie s voľne naliatym
olejom vo vnútornej nohe. Je to obdobné riešenie ako používa RS/Manitou/Magura.. (kedysi boli Fox O/B patróny otvorené ale
olej nasávali z vonkajších nôh = olej fungoval zároveň aj na mazanie).
FIT patróna je ako celko namotnovaná vo vidlici a keď ju vyskrutkuješ stále funguje aj v rukách. Olej je tu uzavretý bez vzduchu a nárast hladiny oleja rieši gumený vak ktorý sa naťahuje. Výhodou oproti O/C je oddelenosť oleja a vzduchu = menšia možnosť penenia, menší objem oleja = menšia hmotnosť, z toho vyplýva kvalitnejšia funkcia tlmenia ako takého.
Čo sa týka údržby, ak 30 hodín vidím ako podraz od Foxu a odporúčil by som tých cca 100h resp. 2-3000 km v závislosti od toho v akých podmienkach jazdíš a ako jazdíš. Niekomu by možno stačilo servisovať aj po 4000km a niekomu po 1000km. Takže zo skúsenosti odporúčam takýto interval, no netreba to brať ako pravidlo. Zdravý úsudok je vždy na mieste.
Ak budeš niekedy potrebovať zoservisovať, môžeš sa ozvať.
Boostvalve je celkom šikovná vec, ktorá sa preniesla z DHX tlmičov na Floaty. Funguje však čiastočne odlišne, keďže toho priestoru vo Floate je málo, no podstata je rovnaká. Starší systém resp. systém bez BV používa na uzavretie prietoku rýchlej kompresie napružené planžetky, ktoré nemajú lineárny nábeh. To síce spôsobovalo účinnosť propedalu, avšak
tlmič bol aj pri otvorenom režime pomerne výrazne pretlmený. BV používa už iný systém ktorý je citlivejší a zároveň tuhý pri zapnutom propedale. Jeho účinnosť je závislá už aj od tlaku v IFP komore.
Asi som to rozpísal moc podrobne?