...no tak oživím teda túto tému :) Doniesol som bike domov no a verdikt v servise vyznel takto : "oprava catrtidge CTD" ževraj tam bolo prasknuté tesnenie...z akého dôvodu ani srnka netuší...každopádne opravené, vybavené, zabehnuté a ide ako má :) uvidím dokedy :D
11.03.2013 - 19:55:33
00
no tak fajin... asi prasklo na starobu :D
11.03.2013 - 21:04:01
00
Uz tu na fore som cital aspon o 2-3 problemoch s CTD. V nemeckom das mountainbike 03/2013 je clanok ze fox ma vazne problemy s CTD patronou na Evolution vidliciach. Najskor prestane fungovat zmena CTD rezimov, vidla chodi stale hladko do plneho zdvihu. Potom odchadza tlmenie odskoku, takze vidla striela naspat plnou silou. Rovnake problemy su objavuju na zahranicnych forach. Problemy sa asi ukazu viac ked zacne sezona. mam uz CTD vidlu doma tak som zvedavy. Este tam je poznamka ze FIT a performance sa to netyka.


Naposledy upravil marek_K dňa 19.03.2013 - 20:26:02, celkovo upravené 1 krát.

19.03.2013 - 19:26:48
00
Hm zaujímavé, lebo aby odchádzalo tlmenie odskoku, tak by musela byť FIT patróna bez oleja. Keďže odskokový labyrint je naspodu patróny, tak by mal aj posledný olej ostať práve tam. Každopádne som zvedavý.
19.03.2013 - 19:32:29
00
Fit by mal byt OK, problem by mal byt len na novom open cartidge, ktory nahradil open bath.
19.03.2013 - 19:35:53
00
Práve som si to pozrel a smejem sa. Poplietol som si Evolution s Factory. :)
Preto mi to nešlo do hlavy.
19.03.2013 - 19:37:33
00
Uz tu na fore som cital aspon o 2-3 problemoch s CTD. V nemeckom das mountainbike 03/2013 je clanok ze fox ma vazne problemy s CTD patronou na Evolution vidliciach. Najskor prestane fungovat zmena CTD rezimov, vidla chodi stale hladko do plneho zdvihu. Potom odchadza tlmenie odskoku, takze vidla striela naspat plnou silou. Rovnake problemy su objavuju na zahranicnych forach. Problemy sa asi ukazu viac ked zacne sezona. mam uz CTD vidlu doma tak som zvedavy. Este tam je poznamka ze FIT a performance sa to netyka.

je tam spomenute po akej dlhej dobe(hodiny)/km nastnau prve "priznaky"? Ja mam momentalne na 34 Floate Evolution nabehanych cca 200km a neakych 14h a zatial uplna pohoda. CTD na vidlici/tlmici v podstate ani nepouzivam pokial sa neponahlam na asfalte
19.03.2013 - 20:42:40
00
je tam spomenute po akej dlhej dobe(hodiny)/km nastnau prve "priznaky"? Ja mam momentalne na 34 Floate Evolution nabehanych cca 200km a neakych 14h a zatial uplna pohoda. CTD na vidlici/tlmici v podstate ani nepouzivam pokial sa neponahlam na asfalte

No co pisali ludia v zahranici na forach tak sa to pokaslalo aj po mniekolko 100 metroch aj po niekolko 100 km. Ak som spravne pochopil ono sa to nepokazi ked budes moc hybat packou CTD. Mozes mat stale na D(open) a jedneho dna uz C a T budu rovnako makke ako D. To by az tak mozno nevadilo, ale co ti bude urite vadit bude ked nasledne odide tlmenie odskoku.


Naposledy upravil marek_K dňa 19.03.2013 - 22:41:06, celkovo upravené 1 krát.

19.03.2013 - 22:19:33
00
hmmm, tak to je nepriemne :( Tak budem verit, ze na mojej sa to nestane :D
19.03.2013 - 22:27:22
00
Kks borci :D úplne ste ma potešili týmito informáciami :D Každopádne v dnešnej dobe to ide s kvalitou u všetkých výrobcov dole hubou...tie žlté svine nás tu zachvíľu pohltia svojou "kvalitou" ....ale tak dúfam, že mi to bude fachať dobre tá FOX-ka...no ja som bol zvyknutý na jazdenie bez locku, takže ja systém CTD budem používať minimálne určite :) Každopádne záruka je furt, ale ako poznáme SLOVKOLEX a pána Š. tak ak sa to stane v strede sezóny asi sa obesím :puke:
20.03.2013 - 18:38:04
00
Zdravím. Tiez mám nový bike ale vidlu mám talas CTD 150 O/C. Tiez som pozeral tie chyby ale týka sa to hlavne vidlíc float 100mm. Chcem sa spýtat ak sa niekto tomu rozumie rozdiel medzi fox evolution a performance. Evolution ma O/C otvorenu patrónu a performance Fit uzavretu patrónu(nemiesa sa olej so vzduchom) Chcem sa spýtat aký rozdiel to robí v teréne a aj na údržbu. Ten fit systém je očo lepší? Taktiež sa chcem spýtat aj na údržbu v manuály je že mám každých 30 hodín uživania menit olej no predtým čo som mal vidlicu som menil oplej raz za dva roky. 30hod sa zdá dost krátku naviac sám si ho nevymením niesom taký zručný ani neviem kolko toho oleja.
Ešte by som chcel vediet aj čo znamená boosvalve pri tlmiči. Dufam,že sa najde niekto kto mi to vysvetlí
22.03.2013 - 10:34:23
00
O/C je momentálne otvorená patróna, kde je uzavreté tlmenie s voľne naliatym olejom vo vnútornej nohe. Je to obdobné riešenie ako používa RS/Manitou/Magura.. (kedysi boli Fox O/B patróny otvorené ale olej nasávali z vonkajších nôh = olej fungoval zároveň aj na mazanie).
FIT patróna je ako celko namotnovaná vo vidlici a keď ju vyskrutkuješ stále funguje aj v rukách. Olej je tu uzavretý bez vzduchu a nárast hladiny oleja rieši gumený vak ktorý sa naťahuje. Výhodou oproti O/C je oddelenosť oleja a vzduchu = menšia možnosť penenia, menší objem oleja = menšia hmotnosť, z toho vyplýva kvalitnejšia funkcia tlmenia ako takého.

Čo sa týka údržby, ak 30 hodín vidím ako podraz od Foxu a odporúčil by som tých cca 100h resp. 2-3000 km v závislosti od toho v akých podmienkach jazdíš a ako jazdíš. Niekomu by možno stačilo servisovať aj po 4000km a niekomu po 1000km. Takže zo skúsenosti odporúčam takýto interval, no netreba to brať ako pravidlo. Zdravý úsudok je vždy na mieste. ;)
Ak budeš niekedy potrebovať zoservisovať, môžeš sa ozvať.

Boostvalve je celkom šikovná vec, ktorá sa preniesla z DHX tlmičov na Floaty. Funguje však čiastočne odlišne, keďže toho priestoru vo Floate je málo, no podstata je rovnaká. Starší systém resp. systém bez BV používa na uzavretie prietoku rýchlej kompresie napružené planžetky, ktoré nemajú lineárny nábeh. To síce spôsobovalo účinnosť propedalu, avšak tlmič bol aj pri otvorenom režime pomerne výrazne pretlmený. BV používa už iný systém ktorý je citlivejší a zároveň tuhý pri zapnutom propedale. Jeho účinnosť je závislá už aj od tlaku v IFP komore.

Asi som to rozpísal moc podrobne? :)
22.03.2013 - 21:27:38
01
TYCH 100h je interval aj u inych vyrobcov... a celkom je to akurat.cca 2500km a vymena a ocista pomaha noham a guferam k dlhsej zivotosti :)
22.03.2013 - 21:52:01
00
...ešte sa chcem spýtať jednu vec :) dnes som sa bol zasa kúsok povoziť a dal som si aj taký slabší kamenný zjazd.Vidla nafúkaná, odskok nastavený podľa potreby, ale chcem sa spýtať jednu vec.Predtým som si to nevšímal, ale dnes ma napadlo, že sa vás tu nato popýtam...vždy keď vidlu sttlačím slabšie tak cítim, že vnútri síce behá pružina, ale ak skúšam stláčať viackrát po sebe v silnejších intervaloch ozýva sa také pískanie, alebo skôr také silné odfukovanie vidlice...teda ja neviem či to je normálne alebo nie, ale asi som zrejme moc citlivý...či je to vzduch alebo je tam zasa čosi dojekazené už neviem, len som chcel počuť vaše názory...
24.03.2013 - 19:09:03
00
Zrejme to robí prietok oleja pri návrate. Aká je to vidlica? ;)
24.03.2013 - 20:15:27
00
keyboard_arrow_up