ked ide o opotrebenie, nieje to vada a na vymenu sa zaruka nevztahuje. ked zoderies podrazky na topanke, nieje to na zaruku.

Lapierre píše o tom, že vidlica začala tiecť. To vyzerá na vadu, nie na opotrebenie.
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.

Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).

Otázku či v danom prípade ide o vadu posudzuje predávajúci v rámci lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie. Za týmto účelom je predávajúci povinný zabezpečiť aj odborné posúdenie znalcom a to na vlastné náklady. Ak toto odborné posúdenie nepreukáže vadu, potom má spotrebiteľ právo zabezpečiť vlastné odborné posúdenie a prípadný nárok uplatňovať na súde.

kamarat akurat posielal Fox Vanillu do Slovkolexu na reklamaciu a oznamili mu super spravue ze oprava ho bude stat 1 600 sk zacala mu totizto tiect a vraj zaruka na semeringy a tesnenia je 3 mesiace a za robotu si pytaju 800 sk pritom je vidla v zaruke podla mna uz ked si ma aj tie semeringy kupit mal by mat aspon tu robotu zadarmo ale cele je to tak trosku padnute na hlavu

Ako som už uviedol: podľa zákona o ochrane spotrebiteľa slovkolex musí preukázať zákazníkovi a aj SOI-ke znalecký posudok o tom, že v danom prípade sa nejedná o vadu. Ak takýto posudok slovkolex nepreukáže a od uplatnenia reklamácie už ubehlo 30 dní potom ja ako zákazník by som žiadal výmenu vidlice za novú alebo vrátenie peňazí (a to aj na súde).
08.04.2008 - 10:49:14
00
este k tej vidle ... bola pravidelne udrziavana mazana original olejom na foxy a myslim si ze semeringy by mali vydrzat viac ako 7 mesiacov :roll: nabehal na nej maximalne 1 000 km to uz ja mam na svojej 1 500 a stale nic takze podla mna to nebude opotrebovanim odporucil som mu napisat do SOI
08.04.2008 - 12:09:05
00
Comby sqele. Vidim, ze nie som sam, co sa rad natahuje s obchdnikmi a dozaduje sa svojich prav. Odporucam do pozornosti zakon v prilohe.

Prílohy:

250-07-ochrana-spotreb.pdf [114.04 KiB]

08.04.2008 - 13:28:09
00
vdaka za rady vsetkym uvidime co z toho bude asi bude vhodne napisat mail do SOI o celom probleme
08.04.2008 - 13:32:36
00
Ja?No! napísal:
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.

Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).


Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
09.04.2008 - 13:16:48
00
Za rocny kompletny servis vidlice Marzocchi u Duplinskeho v KE som zaplatil za vymeneny olej. Praca uctovana ziadna nebola.
09.04.2008 - 13:24:17
00
Je Duplinsky(Bicykle sport s.r.o Kosice) autorizovany servis Marzocchi alebo nie. Viem ze doteraz tak tomu bolo, ale vraj uz nie su autorizovany. Viete nieco o tom?
09.04.2008 - 13:45:13
00
Ja?No! napísal:
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.

Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný). Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.

nikde v záručnom nemáš uvedené že údržba a opravy sa robia bezplatne. Doliatie oleja, kontrlola (preventívna) sú platené služby. Ich nedodržaním môžeš napríklad stratiť aj garanciu ...
Nemôžeš chcieť aby si priniesol každých predpísaných 20 hod bike a oni ti skontrolovali guferá a doliali olej. Po 50 hodinách rozobrať a vyčistiť? ...
Keby toto malo byť zahrnuté v cene vidly tak potom by vidla musela stáť x násobok toho čo stojí.
Prevádzkové podmienky sa môžu líšiť. Niekto bude jazdiť cestu sucho, nieko blato, sneh. Stačí malinký kamienok, ktorí sa dostane medzi gufero a postupne ho zničí. To je prevádzový náklad a ani vo sne by ma nenapadlo to reklamovať. Ked tečú guferá už od novoty je to samozrejme na reklamáciu, ale aj v tomto treba rozlišovať podla konkrétnych značiek a modelov. U Fox je to údajne spravené na domazávanie vildy a tento systém as mi páčí. Nakolko vytláča olej zvnútra riziko kamienka medzi gufero podstatne znižuje, je stále primazávane a dlhšie vydrží. Nakolko sa pri úpravach vidiel upravujú aj stieraky aby mali menší odpor a také vlastnosi sú požadované.
Najlepšie guferá má RS také šedé dvojbrité ale treba dať pozor aby sa pod ne nedostal bordel (jediné ktoré netreba upravovať). Preto treba pravidelnú údržbu. Naštastie sa bordel zadrží medzi britmy a nepoškodí spodné, ktoré by prepúštali olej. Ten bordel tam bude po pár výjazdoch.
To čo sú len domienky, v servise je jasné. Po rozobratí je vidieť kde sa dostal bordel a aká bola údržba. To že je to pravidlene striekané (teflon, silikon ... ) ešte neznamená, že to nezatlačíš handričkou do gufera. Toto preverí až servis.
A ruku na srdce, kto z nás spraví vidle údržbu po každej jazde následne po 20 hod skontroluje lej nad piestikom (reklamovať že uteká vzduch) a po 50 hodinách kompletne rozobrať vyčistiť a dať nový olej?
09.04.2008 - 13:51:02
00
Roman to napísal presne tak ako sa to mne vypisovať nechcelo.
09.04.2008 - 15:01:32
00
Roman to napísal presne tak ako sa to mne vypisovať nechcelo.


ale mne ste dali do ust to, co som nepovedal.
tvrdim, ze opotrebene gufero neni na zaruku, ale kombi to tam cele pomotal a citacia uz bola popletena.
v podstate som to myslel presne tak isto ako Roman.
09.04.2008 - 20:24:32
00
mám pocit že začnem brať po pive.
jednému sa nechce vypisovať, druhý je nejaký pomotaný :lol:
ešte niekto do pivnej spoločnosťi?
09.04.2008 - 21:10:09
00
Po pive mozes zobrat vzdy...
09.04.2008 - 21:14:59
00
JaNo Moja reakcia bola na Combyho a jeho odpovede s citáciami druhých a preto to vyzeralo tak domotano. hehe
Alebo stále je to domotané? hehe
Kde je pivo? hehe
10.04.2008 - 09:24:06
00
Podľa mňa musí byť záručný servis vykonaný bezplatne (mám na mysli prácu, nie materál). Keďže Občiansky zákonník hovorí o dvojročnej záruke, potom zákazník má právo na bezvadný a použiteľný výrobok počas tejto doby. Samozrejme olej a iné opotrebovateľné súčiastky dva roky nevydržia a preto je potrebné ich vymeniť, aby vidlica bola použiteľná. Keďže však právu zákazníka na bezvadný výrobok zodpovedá povinnosť predávajúceho udržiavať výrobok bezvadný a používateľný počas dvoch rokov, potom je povinnosťou predávajúceho vynaložiť vlastné náklady na splnenie tejto povinnosti. Túto povinnosť predávajúci splní tým, že záručné práce vykoná bezplatne a zákazník hradí iba materiál.

Toto je iba môj právny názor. Právna prax je v tomto skúpa.
10.04.2008 - 11:10:03
00
Ste si isti?

To akoze ked s autom pridete na garancnu prehliadku, platite si iba material? Platite aj pracu, pokial nie je uvedene inak.
10.04.2008 - 11:20:07
00
keyboard_arrow_up