Ja?No! napísal:
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit
olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom
typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný). Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
nikde v záručnom nemáš uvedené že údržba a opravy sa robia bezplatne. Doliatie oleja, kontrlola (preventívna) sú platené služby. Ich nedodržaním môžeš napríklad stratiť aj garanciu ...
Nemôžeš chcieť aby si priniesol každých predpísaných 20 hod
bike a oni ti skontrolovali guferá a doliali olej. Po 50 hodinách rozobrať a vyčistiť? ...
Keby toto malo byť zahrnuté v cene vidly tak potom by
vidla musela stáť x násobok toho čo stojí.
Prevádzkové podmienky sa môžu líšiť. Niekto bude jazdiť cestu sucho, nieko blato, sneh. Stačí malinký kamienok, ktorí sa dostane medzi gufero a postupne ho zničí. To je prevádzový náklad a ani vo sne by ma nenapadlo to reklamovať. Ked tečú guferá už od novoty je to samozrejme na reklamáciu, ale aj v tomto treba rozlišovať podla konkrétnych značiek a modelov. U Fox je to údajne spravené na domazávanie vildy a tento systém as mi páčí. Nakolko vytláča olej zvnútra riziko kamienka medzi gufero podstatne znižuje, je stále primazávane a dlhšie vydrží. Nakolko sa pri úpravach vidiel upravujú aj stieraky aby mali menší odpor a také vlastnosi sú požadované.
Najlepšie guferá má RS také šedé dvojbrité ale treba dať pozor aby sa pod ne nedostal bordel (jediné ktoré netreba upravovať). Preto treba pravidelnú údržbu. Naštastie sa bordel zadrží medzi britmy a nepoškodí spodné, ktoré by prepúštali olej. Ten bordel tam bude po pár výjazdoch.
To čo sú len domienky, v servise je jasné. Po rozobratí je vidieť kde sa dostal bordel a aká bola údržba. To že je to pravidlene striekané (teflon, silikon ... ) ešte neznamená, že to nezatlačíš handričkou do gufera. Toto preverí až servis.
A ruku na srdce, kto z nás spraví vidle údržbu po každej jazde následne po 20 hod skontroluje lej nad piestikom (reklamovať že uteká vzduch) a po 50 hodinách kompletne rozobrať vyčistiť a dať nový olej?