ja by som asi rozlisoval:
1/
ked mi na garancke vymenia olej, ktory musi byt vymeneny - za pracu platim

2/
ked mi odide suciatka, ktoru reklamujem - vymena aj praca je gratis
10.04.2008 - 11:30:58
00
Z niektorych odpovedi vyzeralo, ze by chceli zdarma aj ten spotrebny material :cry:
10.04.2008 - 12:19:47
00
nech je všetko zadarmo nech žije anarchia :P
10.04.2008 - 12:25:07
00
Podľa mňa musí byť záručný servis vykonaný bezplatne (mám na mysli prácu, nie materál). Keďže Občiansky zákonník hovorí o dvojročnej záruke, potom zákazník má právo na bezvadný a použiteľný výrobok počas tejto doby. Samozrejme olej a iné opotrebovateľné súčiastky dva roky nevydržia a preto je potrebné ich vymeniť, aby vidlica bola použiteľná. Keďže však právu zákazníka na bezvadný výrobok zodpovedá povinnosť predávajúceho udržiavať výrobok bezvadný a používateľný počas dvoch rokov, potom je povinnosťou predávajúceho vynaložiť vlastné náklady na splnenie tejto povinnosti. Túto povinnosť predávajúci splní tým, že záručné práce vykoná bezplatne a zákazník hradí iba materiál.
Toto je iba môj právny názor. Právna prax je v tomto skúpa.

dovolím si nesúhlasiť s týmto názorom.
Nie je v stave a možnosťiach obchodníka aby mal všetky náklady zahrnuté pod pojmom záruka.
Ked ti začne tiecť vidla cez gufera a po rozobratí sa zistí že je bordel až vnútri (nesúprávna údržba) tak zaplatíš materiál a aj prácu, lebo toto sa na záruku nebude vzťahovať. Netreba sa schovávať za klauzulku záruka, pretože tá sa vzťahuje na materiálové vady, prehrdzavenie a nie na poškodené guferá, vakel spôsobený nárazom v skratne prevádzkove náhradné diely, ktoré je treba udžiavať a meniť.

výcuc zo záručného listu k bicyklu predávaného na Slovensku. Nejdem menovať ktorí, ale ak ma o to dotyčný požiada tak názov doplním. Je to najlepšie spracovaný záručný list, ktorý som doteraz držal v rukách.

"Záruka sa vzťahuje na materiálové a výrobne vady, Kritériom pre prijatie reklamácie je prasknutej odpruženej vidlice (tlmiča) je neporušenosť goemetrie vnútorných a vonkajších nôh. Nie je možné uplatniť závady typu, vzniku typu vôle, ak je vo vidlici (tlmiči) nečistota a voda, ktorá poškodenie vidlice, ďalej potom ohyb stlpika vidlice (tlmiča) alebo poškodenie korunky vplyvom nehody a preťaženia"
PS: povedal by som to v skratke. Je vela vecí ktoré sa dajú vysvetliť ešte viac pojmami a preto to hlavne závisí na konkrétnom dodávaťaľovi a odberateľovi.
10.04.2008 - 12:32:40
00
POVINNOSTI PREDÁVAJÚCICH
Povinnosti predávajúcich v reklamačnom konaní upravuje Občiansky zákonník (ďalej len OZ - zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, vrátane poslednej novely zákon č. 150/2004 Z. z.) a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
• Na tovar predaný odo dňa 01. 04. 2004 platí zákonná záručná doba 24 mesiacov.
• Za kvalitu predávaného tovaru voči spotrebiteľovi právne zodpovedá predávajúci. Táto zodpovednosť je objektívna, t. j. predávajúci sa jej nemôže nijako zbaviť. Zodpovedá aj za chyby, o ktorých nevedel. Nie je rozhodujúce, či ide o chyby zjavné alebo skryté, ktoré sa prejavia až pri používaní veci.
• Ak má vec chyby, o ktorých predávajúci vie, je povinný kupujúceho na ne upozorniť.
• Ak treba, aby sa pri užívaní veci zachovali osobitné pravidlá, napr. ak sa užívanie riadi návodom, predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu návod na používanie v slovenskom jazyku. Ak túto povinnosť nesplní, je povinný nahradiť kupujúcemu škodu, ktorá z toho vznikla.
• Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.
• Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci reklamáciu v tejto určenej servisnej firme.
• Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou, t. j. vydať záručný list. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
10.04.2008 - 12:34:45
00
mne sa roztrhla šnurka v topánke.možem ju isť reklamovať?bude mi to uznané ako oprávnená reklamácia? veď kurvaa čo to je za šnurku keď nevydrží :P sila šunrovania bola kontrolovaná momentovým klučom
10.04.2008 - 12:41:04
00
Mne v botach drzia snurky uz 5 rokov neviem co to mas za smejd.Ja by som isiel na SOIku...
10.04.2008 - 12:50:23
00
záruka je platná 24 mesiacov na materiálové chyby .....
ale nemôžeš uplatňovať záruku na veci ktoré podliehajú údržbe a opotrebovaniu, ktoré je dané prevádzkovými podmienkami, ved to je chodé.
Potom chodme reklamovať reťaze že su vyťahané (nech ich opravia do pôvodného stavu, alebo vymenia za nové) ved nevydržali ani 3 mesiace :evil:
netreba ani hovoriť o girpoch ktoré sa vytlačili, začali sa párať, pastorkoch lebo namotávojú reťaz, presmykať lebo neradí a má vakel (omotaný o koreň), chýba mi špica šup na reklamáciu a zadara ... vypadla ja o ničom neviem. :evil: Nepripadá vám to trochu zvrátené?
teraz hovorím z pohladu kupujúceho :!: ale bolo by mi trapne chcieť po predajcovi niečo z hore uvedeného. Viem že sú ludia ktorí sú schopný po sezóne vrátiť zakúpený tovať a považujú to za úplne normálne a najhoršie na tom je že vela krát sa dokážu tak dobre obháňať paragrafmi a SOi že predajca to radšej vzdá aby mal pokoj.
Aj ja som mal ako predajca (iný segmet) dávno konflikt, ked som sa pobil s jedným zákazníkom lebo som sa mu nestrčil do riti a vyhrážal sa mi súdom ..... (arogantný velvyslanec roztrhol nabíjačku na mobil a odmietol zaplatiť lebo on je niekto a ja nikto) ... tak su mu pripomenul že je len obyčajné hovno ako ja. Prišli policajti vyšetrili ked odišiel tak sme si spoločne zanadávali na idiota a život išiel dalej.
Od takých zákazíkov .... poklona, žial nemáme a zatvárame dopičutia.
10.04.2008 - 12:59:46
00
rastik trošku brzdi, všetko je hlavne o TOM, aký je predajca a aké ma DOHODNUTÉ reklamačné podmienky s výrobcom (dodávateľom),
tzn aký je výrobca - dodávateľ
toť nedávno sa mi niečo nepáčilo na prednej náprave na aute, ktoré bolo ešte v záruke (tesne pred jej uplynutím) tak som sa zašiel posťažovat do servisu a čakal...kolko zaspievaju,
prezreli a síce nie veľmi veselo, ALE bez pardonu vymenili celé predné rameno, nakoľko guľove čapy boli toho súčasťou, záruka platila a kilometre boli adekvátne tomu, aj ked v podstate kilometre ich ani nezaujimali, ked som sa na to pytal, servisák povedal : to musi vydržat minimálne zaručnú dobu a malo by aj podstatne viac, objednám nový diel (bol doma do 24 hod) namontujem, spíšem reklamačný protokol a pošlem výrobcovy a je to vybavené,
ALE vás to vlastne ani nemusí nijako zaujímať...
10.04.2008 - 13:02:01
00
no ta snurka v topanke) :D hej mozes to ist reklamovat, kamosovi sa to stalo-kupilnove boty a hned na druhy den sa mu roztrhla snurka- a reklamaciu mu uznali-chyba materialu :D
10.04.2008 - 13:04:43
00
no ta snurka v topanke) :D hej mozes to ist reklamovat, kamosovi sa to stalo-kupilnove boty a hned na druhy den sa mu roztrhla snurka- a reklamaciu mu uznali-chyba materialu :D

áno beriem prečo nie? ked je to hned, prípadne v blízkej dobe od zakúpenia. Predpokladám že ju potiahli a rozpadla sa im v ruke, takže nemali na výber.
10.04.2008 - 13:14:41
00
LL to bola na odlahčenie témy :-)
Wrathchild moja mala ale 23 mesiacov myslíš že by to prešlo? no skusim dik :-)
10.04.2008 - 13:27:23
00
... napr. ak sa užívanie riadi návodom, predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu návod na používanie v slovenskom jazyku.

Ak sa este stale bavime o vidliciach, tak toho by som sa rad dozil.
10.04.2008 - 13:31:01
00
POVINNOSTI PREDÁVAJÚCICH
Povinnosti predávajúcich v reklamačnom konaní upravuje Občiansky zákonník (ďalej len OZ - zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, vrátane poslednej novely zákon č. 150/2004 Z. z.) a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Ak treba, aby sa pri užívaní veci zachovali osobitné pravidlá, napr. ak sa užívanie riadi návodom, predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu návod na používanie v slovenskom jazyku. Ak túto povinnosť nesplní, je povinný nahradiť kupujúcemu škodu, ktorá z toho vznikla.


Tato veta mne uplne staci....k vidlici som nedostal slovensky navod...takze v pripade chyby ju mozem kluuudne reklamovat. :)
10.04.2008 - 13:56:22
00
budu tvrdiť že návod ti dali :wink: a pokial si to kupoval spolu s bikom tak žiaden návod na vidlu nedostaneš
10.04.2008 - 14:17:10
00
keyboard_arrow_up