chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
V principe je logika asi taka, ze vacsia cast valiveho odporu ti ide od zadneho kolesa, preto je zvyk tam mat rychlejsi plast (jemnejsia vzorka/tvrdsia zmes). A druha vec je, ze chces, aby ti predne koleso viac drzalo, pretoze ked ti ujde zadne, to este vacsinou ustojis.. ak ti ujde predne, castejsie sa to konci drzkopadom..
peio teoreticky ak chodis pomerne pomaly a opatrne do zakrut a vyhybas sa nejakemu technickejsiemu terenu tak to ma opodstatnenie..
Ale drviva vacsina bikerov to robi presne opacne..pretoze sa snazis minimalizovat sancu ze ti niekedy ustreli predne koleso v zakrute..
Cize vacsina starsi plast z predneho kolesa (kde ostrost stuplov zvacsa drzi o dost dlhsie) dava dozadu. Na predne koleso ide novy cerstvy plast. Stary vybuchany plast ide dokosa.
Tak ako pisu hore.
Preto ak bike ma rovnake plaste, novy plast sa dava dopredu a stary (predny) dozadu. Tam sa to zjazdi do mrtva.
Nizke stuple vzadu (a tvrda zmes) ma benefit nizsieho odporu. Lebo vacsina vahy je vzadu. Predok chces mat co najlepsi.
peio
Toto je casta chyba zaciatocnikov. Cast tu uz bola zodpovedana, skusim to zhrnut a doplnit.
Predne koleso je to ktorym zatacas takze to koleso by malo mat vacsi grip ako zadne koleso. Rovnaky vzor na zadnom kolese ta ale na tvrdom povrchu bude ovela viac brzdit ako na zadnom. Toto sa riesi viacerymi sposobmi alebo ich kombinaciami. Sirsi plast vpredu, agresivnejsi vzorok vpredu, vacsie koleso vpredu, maksia zmes plasta vpredu, mensi tlak vpredu, rozdielne vzdorky vpredu a vzadu. Obrazne povedane podla toho aky teren jazdis, podla toho volis najprv predok a prisposobujes zadok. Ak ta odpor nezaujima alebo potrebujes grip i vzadu tak nie je problem mat agresivne vzorky na predku i zadku. Ak chces slapat rychlejsie a vela tvrdy povrch tak dozadu volis menej agresivne plaste. Pre predstavu co sa napriklad jazdi je kombo maxxis minion dhf vpredu a maxxis minion ss vzadu.
Ak ti presmykuje koleso vo vyslape na strku a trave a pises ze si zaciatocnik tak problem moze byt i s tym ako na tom bicykli sedis a ako na nom slapes. Treba byt posunuty na sedle viac vpredu a slapat plynulo. Ak je problem skutocne len zodraty plast tak ho treba zahodit alebo nechat na dojazd cisto na asfaltove vyjazdy. Urcite ho nedavat dopredu lebo to co vyslapes musis i zjazdit, ked ti smyka zatazene koleso v pomalej rychlosti tak rovnaky plast vpredu dolekopcom, vo vysej rychlosti ked to ako zaciatocnik budes mat prilisnym nahnutim dozadu uplne odlahcene, tak ten predok pri snahe o zatocenie pojde dalej rovnakym smerom ako pred zatocenim.
Ahojte, po 5k km mi vpredu vypovedal sluzbu Maxxis Minion DHF 29x2.3, vzadu jazdim Crossmark II. Prvych 500km som s nim jazdil dusu a po defekte som presiel na bezduse a odvtedy s nou nebol problem. 2x do roka som dolial tmel a to bolo vsetko. A to som s nou najazdil takmer vsetko - Lago Di Garda, Rychleby, Dubnicak. Uz mam dalsi ks hodeny v kosiku ale pre istotu sa spytam - existuje nieco s rovnakou trakciou a vydrzou ale lepsim odvalovanim alebo uzsie? V opacnom pripade vecer objednam Minion DHF.
Pozeral som Aggressor 29x2.3 ale zevraj moc nedrzia boky a Ardent, ktory je velmi podobny Minion. Cakaju ma dva maratony, tak by mensi valivy odpor potesil
na predek je dobrý aj rekon 2,4 max terra, forekaster je klasika aj dissector je veľmi fajný. Ale za mňa ak klopíš jak blázen určite DHF. Proste to DHF krásne drží v náklone a stále sa pekne gúľa a pekne brzdí. AKtuálne mám na HT stará forekaster vpredu a Ardent race 3c vzadu a je to gúľavé a drží ale DHF to určite nei je...
Za mňa Rekon do predu určite nie, mam odjazdené na ňom 2 sezóny a odskakuje to až moc, nepredvídateľný plášť. Kúpil som do predu novy Forekaster V2 do a výrazná zmena k lepšiemu, klopenie je oveľa istejšie a koleso neodskakuje. V zadu jazdím ardent race ktorý sa odvaluje super.
Ahojte, mám teraz Specialized Fast Trak Control 2Bliss Ready T5 29x2,35 a začali mi nejako príliš slziť cez bočnice, aj keď tlak držia stále v pohode .... Zo začiatku to nerobili tak mám strach že sa proste rozpadajú Poradte niečo podobne rýchle a stále dobre držiace, nie oveľa ťažšie v šírke tých 60mm ...
Ahojte, mám teraz Specialized Fast Trak Control 2Bliss Ready T5 29x2,35 a začali mi nejako príliš slziť cez bočnice, aj keď tlak držia stále v pohode .... Zo začiatku to nerobili tak mám strach že sa proste rozpadajú Poradte niečo podobne rýchle a stále dobre držiace, nie oveľa ťažšie v šírke tých 60mm ...
jednym z vysvetleni moze byt aj starnutie tmelu v plasti a s tym spojena zmena jeho konzistencie. po odseparovani a usadeni pevnych zloziek ten zvysok moze mat redsiu konzistenciu bez povodnych tesniacich schopnosti...
ja som si tiez nedavno vsimol ze mi Stans pretekal okolo ventilu a par miestach vyslovene ako vodicka..ale tlak sa drzi relatvine v pohode..
To starnutie tmelu dava zmysel.
slzenie som si všimol pri naliatí novej várky tmelu pred plánovaným dlhším maratónom a pretriasol som ho dostatočne ... ale je pravda, že tmel ako taký už nie je práve nový, možno aj v tom to je.
každopádne, zadný už je viditeľne zodratý, takže tak či tak bude treba vymeniť
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale drviva vacsina bikerov to robi presne opacne..pretoze sa snazis minimalizovat sancu ze ti niekedy ustreli predne koleso v zakrute..
Cize vacsina starsi plast z predneho kolesa (kde ostrost stuplov zvacsa drzi o dost dlhsie) dava dozadu. Na predne koleso ide novy cerstvy plast. Stary vybuchany plast ide dokosa.
Preto ak bike ma rovnake plaste, novy plast sa dava dopredu a stary (predny) dozadu. Tam sa to zjazdi do mrtva.
Nizke stuple vzadu (a tvrda zmes) ma benefit nizsieho odporu. Lebo vacsina vahy je vzadu. Predok chces mat co najlepsi.
Toto je casta chyba zaciatocnikov. Cast tu uz bola zodpovedana, skusim to zhrnut a doplnit.
Predne koleso je to ktorym zatacas takze to koleso by malo mat vacsi grip ako zadne koleso. Rovnaky vzor na zadnom kolese ta ale na tvrdom povrchu bude ovela viac brzdit ako na zadnom. Toto sa riesi viacerymi sposobmi alebo ich kombinaciami. Sirsi plast vpredu, agresivnejsi vzorok vpredu, vacsie koleso vpredu, maksia zmes plasta vpredu, mensi tlak vpredu, rozdielne vzdorky vpredu a vzadu. Obrazne povedane podla toho aky teren jazdis, podla toho volis najprv predok a prisposobujes zadok. Ak ta odpor nezaujima alebo potrebujes grip i vzadu tak nie je problem mat agresivne vzorky na predku i zadku. Ak chces slapat rychlejsie a vela tvrdy povrch tak dozadu volis menej agresivne plaste. Pre predstavu co sa napriklad jazdi je kombo maxxis minion dhf vpredu a maxxis minion ss vzadu.
Ak ti presmykuje koleso vo vyslape na strku a trave a pises ze si zaciatocnik tak problem moze byt i s tym ako na tom bicykli sedis a ako na nom slapes. Treba byt posunuty na sedle viac vpredu a slapat plynulo. Ak je problem skutocne len zodraty plast tak ho treba zahodit alebo nechat na dojazd cisto na asfaltove vyjazdy. Urcite ho nedavat dopredu lebo to co vyslapes musis i zjazdit, ked ti smyka zatazene koleso v pomalej rychlosti tak rovnaky plast vpredu dolekopcom, vo vysej rychlosti ked to ako zaciatocnik budes mat prilisnym nahnutim dozadu uplne odlahcene, tak ten predok pri snahe o zatocenie pojde dalej rovnakym smerom ako pred zatocenim.
Pozeral som Aggressor 29x2.3 ale zevraj moc nedrzia boky a Ardent, ktory je velmi podobny Minion. Cakaju ma dva maratony, tak by mensi valivy odpor potesil
Celkový rozdiel cca 60g.
Viac gumy, viac Adidas
jednym z vysvetleni moze byt aj starnutie tmelu v plasti a s tym spojena zmena jeho konzistencie. po odseparovani a usadeni pevnych zloziek ten zvysok moze mat redsiu konzistenciu bez povodnych tesniacich schopnosti...
To starnutie tmelu dava zmysel.
každopádne, zadný už je viditeľne zodratý, takže tak či tak bude treba vymeniť
xc gumy sa sice tocia lahko, ale staci ist viacej bomby..blatko..
mas dobru foto na strave, mozem doporucit z osobnej skusenosti
Pekna foto, vsak.. ten odkaz nenaslo ... Potom som si to sam nasiel a diky, tyzden uz daco podobne mam...