chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
tož zly priklad - jazdit na upratanej trati ktoru mas napozeranu a najazdenu je trosku nieco ine ako ked sa pustis do zjazdu na oci a netusis co ta v nom caka.
Gusto0 Ale ale. Pokiaľ by si na takej trati jazdil, tak by si vedel, že to čo si si v tréningu najazdil sa počas pretekov podobá iba výškovým profilom. Tú trať predtým rozjazdili ženy elite a U23. A aj počas pretekov je potom každé ďalšie kolo tá trať viac rozbitá a objavujú sa na nich nové kamene, korene, vybrzdený hlboký prach, vybrzdené koľaje. Tie zjazdy v Andorre som jazdila. Neviem ako jazdíš ty, ale na takých plášťoch by som si do niektorých pasáží netrúfla ani na nízkych tepoch a nie ešte v červených číslach.
Predstav si, že Jitka Čábelická dostala počas pretekov defekt. Prepichla hrdzavým klincom, ktorý sa tam zrazu vynoril hoci tam pretým prešli stovky bajkerov mnoho krát.
Úprimne by ma zaujímalo, aká je logika použitia takýchto plášťov na XCO. Ja som v tomto dosť lama, ale ten dezén mi prijde optimálny na polňačku. Ešte si viem predstaviť, že elitný pretekár to v zjazdoch odbalansuje a rýchlosťou a hybnosťou to nejak ustojí. Ale v čo i len trochu kamenitom výšlape to predsa musí hrozne ustrelovať, nie?
Porovnať profi a hobby. To je taký vesmír. Ako keď ide, Trabant a máš pocit ako rýchlo a potom idú profi a je to ako v Star Trek, presun medzi galaxiami - warp pohon, či ako to bolo 😂🤭🤣
To je teraz mám pocit celkovo taký trend v pretekoch na najvyššej úrovni - 2.4" balóny s nízkym vzorom. Čo viem, tak niečo podobné vyrába aj Maxxis a Schwalbe a ostatní veľkí hráči tipujem tiež nebudú úplne pozadu. Nakoniec aj Tom Pidcock vyhral OH na Conti RaceKing, čo síce nie je typický predstaviteľ tejto kategórie, ale rozumieme si.
Takto v pretekoch najvyššej úrovne to asi zmysel má, no bežný biker imho prakticky nepocíti negatívny rozdiel, ak dá minimálne dopredu nejakú "normálnejšiu pneumatiku."
Kedysi davno sa vyrabal schwalbe furious fred tucnejsi, aj nejaky contik (este z cias 26") bol taky, ale moc sa to neujalo, tak s tym prestali, zda sa, ze sa to vracia do hry. Raceking ma teda oproti tej fotke ale brutalny dezen (inak teda to je dobry plast, pokial nie je blatko a alebo sypky povrch).
lto ritchey speedmax sa kedysi jazdil na xc-ku Kristina stale je to trat o ktoru sa niekto stara, ktoru poznas aj ked stopy sa jazdou pomenia ale vies ze tam nebude v zjazde padnuty strom, ani 20cm vrstva listia plna papekov, pol metrovy jarok po burke a podobne chutovky ktorym sa pri beznej jazde slovenskymi lesmi nevyhnes
gusto0: pozrel som si vzorok, fuj, apage satanas , furious fred (inak jazdil som ho, brutalna guma to bola, rychla jak blesk, akurat asi jediny plast, ktory som rozdefektil na kamienku na hradzi ) je oproti tomu riadny traktor
lto a Jezus vy si asi budete pamätať aj na Maxxis Flyweight 330, ten fičal tak cca. pred 20 rokmi počas mojich mládežníckych čias... A veselo sme s tým 1.95" plášťom na 17mm ráfikoch, s dušami a 4 barmi tlaku jazdili prakticky to isté, čo sa jazdí na maratónoch aj dnes
O nejaký rok-dva potom prišla do módy trojkombinácia od Schwalbe - Nobby Nic, Racing Ralph, Furious Fred, masovejšie rozšírenie bezdušákov, 29 palcové kolesá, dvojprevodníky... Ťažké retro, ty vole
Aj keď, oproti tomu Pythonu Race vyzerá mať aj tento Flyweight pomerne luxusný dezén
Kristina na tej trati v Andorre (resp. aj kdekoľvek inde pri podobných podujatiach) je imho ešte aj tá výhoda, že pokiaľ spadneš a zničíš seba a/alebo bike, do pár sekúnd je pri tebe niekto, kto ti vie pomôcť. Čo je za mňa luxus, ktorý pri bežných (predovšetkým sólo) výjazdoch nemáš. Čím nechcem povedať, že by to bolo jednoduché, tí jazdci čo to dávajú to rozhodne "majú v ruke," ale je to predsa len niečo trochu iné, než sa ísť len tak sám povoziť po 8 hodinách v práci...
tomas11: jazdil som chvilu contik explorer supersonic pro 1.8", 320g mal asi, ale to bolo tak male koleso s nim, ze som to po chvili dal prec. To sa nedalo. Ale v stupaniach stacilo trochu pritlacit na pedal a bajk vyletel ako raketa. Vzorok prekvapivo drzal, dokonca aj na mokru. Inak som nejaky cas jazdil Fast Fred 2.1", ten bolo treba fukat na skoro 70psi ( skoro 5barov), a vydaval take zvlastne cvendzive zvuky, lebo mal po obvode volajaky plastovo-neviem aky pasik a ten cvendzal. Zajimave to bolo. Este inak ten Furious Fred, po 400km bol dost zodrany, to bol zavodny plast.
Flyweight si pamätam. Ale nejazdil som ho, na moj vkus to bol uz prilis kompromisny plast. Aj Tvoju sestru si pamätam.
Ja som jazdil Python NG v top verzii Air Light (https://www.kupkolo.cz/plast-mtb-hutchinson-python-ng-air-light-black-pv515452_z4179/). Vyborny balonovy plast s vysokym TPI (127), prekvapivo dobrym gripom aj v zakrutach, nizkou hmotnostou (<500 g) a nizkym valivym odporom. Akurat ze mäkka zmes, cize zivotnost na zadnom nic extra a bocnice boli dost nachylne na poskodenie. Nobby Nic bol v porovnani s Pythonom na prednom velmi zle citatelny v zakrutach. Dlho drzal, ale potom zrazu ustrelil a bol problem. Python bol neskutocne citatelny a teda aj bezpecny. Ale nebol to plast do blata.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://cycling.hutchinson.com/tires/mountain-bike/python-race/
Predstav si, že Jitka Čábelická dostala počas pretekov defekt. Prepichla hrdzavým klincom, ktorý sa tam zrazu vynoril hoci tam pretým prešli stovky bajkerov mnoho krát.
samozrejme minimalne tlaky čo ešte nevyzuje
Takto v pretekoch najvyššej úrovne to asi zmysel má, no bežný biker imho prakticky nepocíti negatívny rozdiel, ak dá minimálne dopredu nejakú "normálnejšiu pneumatiku."
Kristina stale je to trat o ktoru sa niekto stara, ktoru poznas aj ked stopy sa jazdou pomenia ale vies ze tam nebude v zjazde padnuty strom, ani 20cm vrstva listia plna papekov, pol metrovy jarok po burke a podobne chutovky ktorym sa pri beznej jazde slovenskymi lesmi nevyhnes
O nejaký rok-dva potom prišla do módy trojkombinácia od Schwalbe - Nobby Nic, Racing Ralph, Furious Fred, masovejšie rozšírenie bezdušákov, 29 palcové kolesá, dvojprevodníky... Ťažké retro, ty vole
Aj keď, oproti tomu Pythonu Race vyzerá mať aj tento Flyweight pomerne luxusný dezén
Kristina na tej trati v Andorre (resp. aj kdekoľvek inde pri podobných podujatiach) je imho ešte aj tá výhoda, že pokiaľ spadneš a zničíš seba a/alebo bike, do pár sekúnd je pri tebe niekto, kto ti vie pomôcť. Čo je za mňa luxus, ktorý pri bežných (predovšetkým sólo) výjazdoch nemáš. Čím nechcem povedať, že by to bolo jednoduché, tí jazdci čo to dávajú to rozhodne "majú v ruke," ale je to predsa len niečo trochu iné, než sa ísť len tak sám povoziť po 8 hodinách v práci...
Obul som to mladej na ebike dozadu lebo aj tak s tym jazdi len po asfalte
Ja som jazdil Python NG v top verzii Air Light (https://www.kupkolo.cz/plast-mtb-hutchinson-python-ng-air-light-black-pv515452_z4179/). Vyborny balonovy plast s vysokym TPI (127), prekvapivo dobrym gripom aj v zakrutach, nizkou hmotnostou (<500 g) a nizkym valivym odporom. Akurat ze mäkka zmes, cize zivotnost na zadnom nic extra a bocnice boli dost nachylne na poskodenie. Nobby Nic bol v porovnani s Pythonom na prednom velmi zle citatelny v zakrutach. Dlho drzal, ale potom zrazu ustrelil a bol problem. Python bol neskutocne citatelny a teda aj bezpecny. Ale nebol to plast do blata.
Tak nakoniec vyskúšam kombináciu
dozadu - Maxxis Aspen 29x2.25" EXO Protection plášť, TR, kevlar
dopredu - Maxxis Rekon 29x2.25" 3C Max Speed EXO plášť, TR, kevlar
Objednané, a po nahodení otestujem a dám vedieť či to bola dobrá voľba
Ďakujem za názory a rady.