Pozeral som na celom fóre a nenašiel som vhodné riešenie môjho problému, mám nový bike asi 2týždne má najazdených ani nie 15km pretože nie je pekné počasie a nebol som doma. Problém mám ten že zadná kotúčová brzda pri rýchlejšej jazde brzdí dobre ale strašne vibruje robí mi malú osmičku ale v servise my povedali že zadné koleso sa lepšie vycentrovať nedá že osmičku robiť má , a newiem čo stým či mám počkať kým sa brzda trochu zoderie a s kotúčom si sadne ???
Keď som minule išiel okolo 70km/h nemohol som zadnou brzdou brzdiť bolo to neznesiteľné celí rám my vibroval , mám XC . Prosím o rady???
to máš pravdu Že nič, počuj som amatér nemôže to biť spôsobené tým že tie brzdy ešte niesu vyjazdené neusadené ???? (vieš to je ako na aute brzdy ti chvíľu škrípať a vybrovať budú kým ich trochu nevyjazdíš) môže to byť tím???
toto mi robi obcas zadna xt brzda na xtr kotuci a platnickach. ale len ked je menej ako -5 a je cela *****a od snehu, potom sa zohreje a prestane. nie je problem len v nizkej teplote? poriadne utiahni prasa, kotuc
Vibrace může způsobit spousta věcí a často je kombinace více faktorů dohromady, postupně bych to řešil v tomto pořadí:
- seřízení brzdy a dotažení vše šroubů
- kontrola a případné narovnání kotouče
- kontrola pístků zda se dobře vrací a když ne, tak pořešení
- kontrola náboje a dotažení upínáku
- ofrézování dosedacích ploch pokud nejsou
pokud tyhle základní seřizovací postupy nepomohou, tak už následují jen zoufalé pokusy:
- zkusit jiný typ desek
- zkusit jiný kotouč
a když nepomůže ani toto, tak za to může rám a pak zkusit reklamaci. A pokud nepomůže, tak nouzově lze ještě zkusit úplně jinou brzdu, což ale většinou stejně nepomůže a pak jedině vyměnit rám.
Některé rámy jsou na to náchylnější a jsou málo tuhé a pak občas brzda vibruje. Nemusí to ale dělat každý kus toho stejného rámu. A občasný problém s tím má mnoho výrobců rámů.