Posledné výjazdy som na rovnej ceste cítil, že čosi v zadnom kolese búcha, tipoval som roztrhnutý insert... tak dnes cez trochu voľného času som si k tomu sadol a dal dole plášť. Šlo to ťažko, dobrá rada do budúcna, je potrebné najprv po celom obvode uvolniť plášť prilepený tmelom o ráfik a insert. Potom to už išlo rukami a jednou montpákou. Po uvoľnení jednej strany plášťa von, hneď bolo vidno príčinu búchania: zlepenec tmelu s oderkami z insertu. Tak ako to vyzerá, tak to aj ***** no hnusný smrad.
Spodná vnútorná časť insertu je po sezóne od plášťa vybrúsená do oblúka a nadrobený material sa pospájal s tmelom + po troche je nalepený aj po obvode plášťa.
Je to cca 10mesiacov čo som tam mal insert, tak ďalšia dobrá rada do budúcnosti, nasledujúca kontrola vnútra plášťa určite pred letom. Tmel mám Zeroflats.
Inak som sa cudoval, ze nedal prec plast, vlozku a nesiel iba na rafiku. Ved mal dalsie koleso asi 20km v depe.
Niekde na kamere sa mi zdalo, ze ukazovali koleso po tom ako mu to buchlo po dopade na kamen.
Dlho som vahal ci inserty skusat ci nie, najvacsie pochybnosti som mal tuto jar ked som doskladal svoj prvy kartonovy set kolies ... nakoniec som bol velmi lenivy a celu sezonu som na nich odjazdil bez vloziek vratane chutoviek, napr. rychlebskych kamennych trati ... minuly tyzden sa tu na fore objavila ponuka od Dzejkob na jednu ruzovu Pepiho nudlu, ktora ho uz nebavila .... slovo dalo slovo, dnes som insert nahodil za 10m bez akychkolvek problemov, jedine zavahanie sposobilo ze nemam poruke spesl ventilky s bocnym vystupom, tak som do tych obyc cinanskych ktore pouzivam narezal drazku pilkou na zelezo a tiez to funguje ... tak uvidime co to prinesie v terene, previezt som to dnes uz nestihol ...
ivast: ja som ho používal s klasickým bezdušovým AV ventilkom, ktorý som jazdil aj pred insertom, a vlastne zase aj teraz - znovu bez insertu, a fungovalo tiež.
Veľa šťastných km prajem, vínko chutilo, ď.
Dzejkob este raz dakujem. Dnes som s insertom dal moju domacu klasiku, tzn. 25km po MK singloch, vzhladom na to ze bol premrznuty podklad som nafukal asi 2b, co teda uplne zrusilo akukolvek "citelnost" insertu v kolese ... to nema byt negativne hodnotenie, ale konstatovanie ze pri vysokych tlakoch sa neprejavuje na jazdnych vlastnostiach ... uvidime ked trochu zmakne teren alebo nasnezi a pojdeme na 1b ...
Po tyzdni a dalsich cca 100km pobrusenych po Karpatskych singloch konstatujem ze som takmer zabudol ze insert mam ... s tlakom som siel trochu dole, cca na 1,8b, co pri mojej hmotnosti jazdnej supravy vytvara dostatocny grip aj na zladovatelych chodnikoch ... mozno som uplne bezcitny chlap ale na jazdnych vlastnostiach sa nic nezmenilo ...
Moja suprava ma cca. 115-120kg (podla toho co mam v batohu a na akom podklade jazdim) a jazdim tlaky P:1,1-1,3b Z:1,2-1,4b, tak skus s tym este popracovat
No chalani, zasa ked to treba lebo ladova poleva tak som niekedy isiel aj .9b bez insertu, ale dnes radsej pockam dozajtra ;-] a v 120kg s tlakom 1,2 vzadu by som ta chcel vidiet na Krasnanskom opreteho v klopke ...
Po viac ako sezóne s bezproblémovým používaním tannus armour si idem vyskladať novy set kolies so širším ráfikom.
Premýšľam, či kúpim ďalšiu sadu Tannus, alebo vyhodím predný a prehodím na novy set len dozadu.
Reálne mi na tie traily asi ani predný netreba. par ľudi sa ma pýtalo na to, či nechcem meniť za niečo iné,
no meniť víťaznú zostavu asi netreba. prechádzal niekto s oboch inzertov časom už iba na zadok ?
Hello, budem objednávať nový ráfik dozadu (EX511), aktuálny M502 od DTSwiss už má asi 4 preliačiny a aj keď zatiaľ drží tlak, tak sa mi už nejak v hlave nepáči. Chcem sa opýtať, či máte niekto skúsenosti s insertom od Vittorie Airliner ( https://www.bike-discount.de/en/vittoria-air-liner-mtb-protection-insert ) nakoľko zvažujem, že pre môj dobrý pocit, by som tam rovno nahodil aj insert
Air Liner ani jemu podobne nestoja za veľa... Ano nieco to pomôže ale ten insert dokáže uhnut... Pri nzisom tlaku nejak moc nespevni bočnicou takže žutie v zákrutách sa koná ako keby tam ani nebol... Taktiež sa mi podarilo preliacit ráfik a cvaknut plast bez toho aby na inserte ostala stopa...
ked ste vytiahli vlakno, doplnam este report k zdedenej ruzovej Pepiho nudli, aktualne sa s nou kotulam po MK uz styri mesiace ... po par jazdach som uplne zabudol ze existuje a celkom som ju prestal riesit ... takze so mnou obcas lietala po kamenoch a korenoch, obcas sa povozila po technickych prvkoch na TBK a Krasnanskom, tlak v plastoch som podla aktualneho stavu terenu prisposoboval hore dole ako keby nebola ... Pred tromi tyzdnami prisiel novy bajk a v ramci chystania sa na moju prvu Alpsku trailovacku som prisiel na skvely napad prehodit nudlu zo stareho bajku na novy ... zhodit plast s nudlou z bezpatkoveho karbonoveho rafku bolo nezvykle narocne, pretoze normalne pri tomto setupe staci spustit tlak a patky spadnu same od seba ... trvalo desat minut kym som pochopil ze ako vec funguje a musel som si pomoct stolarskou zvierkou ako nahradou tretej ruky ... nahodenie do noveho kolesa s 30mm vnutornou sirkou bolo jednoduche, nahodenie patiek bez problemu servisnou pumpou, s tym ze osadeny je najobycajnejsi ventil som sa tentokrat uz netrapil, normalne to funguje ... Dalsi report mozem pridat po navrate z Finale ;-]
Oživím to tu trocha... Po takmer roku som skontroloval Rivaly. Vpredu wide soft, vzadu wide hard oba cvaknuté na 2 miestach skrz na skrz, dám ruku do ohňa za to, že presne viem kde a čo som trafil 😁 okrem toho pár ďalších cvakancov tak do štvrtiny možno tretiny hrúbky insertu. Na rafikoch nevidno najmenší náznak žeby niečo schytali. Tmel nesajú váha +-10g oproti novýmh insertom. Trocha, sa natiahli stále držia medzi pätkami, no nahodenie je výrazne jednoduchšie. Ak sa nič zásadné neudeje tak sezónu ešte zvládnu s prehľadom.
Takže úspešne nahodené tanussy, osobne.sa mi zdá že vyzut pätky bolo ťažšie ako nahodiť nové plášte. Predok šiel úplne v pohode, tannus bol ešte vlhký od mlieka a tak sa dal dat plášť pekne do zliabku.
Inserty vizuálne skontrolovane, v podstate bez poškodenia, a keďže neviem ani jazdiť, som ťažký a mám ťažký ebajk beriem to ako pozitívum.
Zadok bol ale čistý pôrod. Super gravity, podarilo sa nám seknut pásku, znova zhodenie a nahodenie. Nedošlo nám že som tannus vycistil tak,že kládol pneu riadny odpor. Natreli sme ho mydlovou vodou a potom to šlo úplne samo,prakticky bez montpak. Na 35mm rafe vyzerá pneu sirsie, celkovo je pocit valcovitý a plochsi ako maxxis dh. Patky rovné, nikde nič nehadze a prvé pocity sú veľmi príjemné.
Asi najväčšie- a sklamanie bolo, keď som dnes otvoril novú fľašu tmelu stans race a v 7 decovom balení bol na spodku asi 1/3 kalcifikat. Plomba na uzavere neporusena, tmel kupovaný v zime. Kalcifikat bol tak tvrdý, že som ho nevedel rozmliazdit ani medzi nechtami.
tak dnes som po dvoch zodratych plastoch nahadzoval treti na povodne cushcorepro vlozky.
Vaha: P:263gr nova/ 267gr jazdena Z:265gr nova/ 266gr jazdena.
Stav: P: ako nova, do noveho plasta som ju vobec nedaval - asi nie je potrebna Z: viacmenej ako nova na jednom mieste jemne zatlacena - asi od montpaky, jazdi dalej
Demontaz: obe kolesa do minuty vyzute
Montaz: na DD minonku 2.4WT/29 necele tri minuty (aj ked prvy krat ked som ich robil tak zlomeny necht na palci a pol hodina neskutocneho <>), po pozreti jutube videa to uz bolo lepsie
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Spodná vnútorná časť insertu je po sezóne od plášťa vybrúsená do oblúka a nadrobený material sa pospájal s tmelom + po troche je nalepený aj po obvode plášťa.
Je to cca 10mesiacov čo som tam mal insert, tak ďalšia dobrá rada do budúcnosti, nasledujúca kontrola vnútra plášťa určite pred letom. Tmel mám Zeroflats.
Niekde na kamere sa mi zdalo, ze ukazovali koleso po tom ako mu to buchlo po dopade na kamen.
Veľa šťastných km prajem, vínko chutilo, ď.
Premýšľam, či kúpim ďalšiu sadu Tannus, alebo vyhodím predný a prehodím na novy set len dozadu.
Reálne mi na tie traily asi ani predný netreba. par ľudi sa ma pýtalo na to, či nechcem meniť za niečo iné,
no meniť víťaznú zostavu asi netreba. prechádzal niekto s oboch inzertov časom už iba na zadok ?
Inserty vizuálne skontrolovane, v podstate bez poškodenia, a keďže neviem ani jazdiť, som ťažký a mám ťažký ebajk beriem to ako pozitívum.
Zadok bol ale čistý pôrod. Super gravity, podarilo sa nám seknut pásku, znova zhodenie a nahodenie. Nedošlo nám že som tannus vycistil tak,že kládol pneu riadny odpor. Natreli sme ho mydlovou vodou a potom to šlo úplne samo,prakticky bez montpak. Na 35mm rafe vyzerá pneu sirsie, celkovo je pocit valcovitý a plochsi ako maxxis dh. Patky rovné, nikde nič nehadze a prvé pocity sú veľmi príjemné.
Asi najväčšie- a sklamanie bolo, keď som dnes otvoril novú fľašu tmelu stans race a v 7 decovom balení bol na spodku asi 1/3 kalcifikat. Plomba na uzavere neporusena, tmel kupovaný v zime. Kalcifikat bol tak tvrdý, že som ho nevedel rozmliazdit ani medzi nechtami.
Vaha: P:263gr nova/ 267gr jazdena Z:265gr nova/ 266gr jazdena.
Stav: P: ako nova, do noveho plasta som ju vobec nedaval - asi nie je potrebna Z: viacmenej ako nova na jednom mieste jemne zatlacena - asi od montpaky, jazdi dalej
Demontaz: obe kolesa do minuty vyzute
Montaz: na DD minonku 2.4WT/29 necele tri minuty (aj ked prvy krat ked som ich robil tak zlomeny necht na palci a pol hodina neskutocneho <>), po pozreti jutube videa to uz bolo lepsie
to je vsetko ku hlaseniu