Po výmen oleja v značkovom servise a po rejdení pár km v teréne vidla začala mať veľké tlmenie pri kompresii . Na druhý ďeň spočiatku vždy funguje normálne potom stvrdne. Na statické zaťaženie vždy funguje normálne. Nie je to len moja autosugescia. porovnával som to vždy "on line " s rovnakou vidlou ešte neservisovanou. Má s tým niekto skúsenosti, alebo vyskúšaný nejaký olej. Originál sa nedá zohnať a do servisu už vidlu viac nedám.
Presne ako píšeš, vyfúknuť komoru stlačiť vidlu a napr. tým tenkým koncom posuvného meradla odmeriať hladinu oleja. Ideálny stav je od 5 do 10 mm. Pozor na suchoty, znižujú životnosť tesnenia a zvyšujú odpor.
Otvorím túto trošku staršiu tému, netýka sa možno priamo oleja, ale skôr vidlice Fox.
Po blatistých maratónoch sa mi akosi zhoršila funkcia vidlice. Tlak je OK, vakel v púzdrach nie je, ale..
Akonáhle idem s bikom do terénu a prejdem nejakú aj drobnú nerovnosť vidlica sa správa inak ako pôvodne pred maratónom.
Problémom je, že vidlica by sa mala rovnomerne vracať späť po nejakom náraze na terénnu prekážku. To aj robí, ale prvých cca 0,5cm nejde konštantne. Akoby sa práve tých pár mm nevracala resp. vracala inak. Ak uchopím do jednej ruky predstavec a do druhej mostík vidlice a potiahnej dohora resp. nadol nohy vidlice sa na pár mm akoby "odtrhnú", akoby bolo niečo povolené (len nemá byť čo). Podotýkam, že hlavové je OK, aj koleso..problém je s vidlicou, len neviem čo..
Môže to spôsobovať bordel vo vnútri nôh (ak tam je po tých maratónoch) resp. niečo iné? Dik za rady..
áno. môže to byť prach pod stierakmi a nedostatok oleja na mazacích molitanoch pod nimi -> rozobrať, vyčistiť stieraky, namazať ich príslušnou vazelínou (niekto toto považuje za zbytočnosť), napustiť molitany novým olejom a zložiť.
na molitany ide fox float fluid, ja som dal rockshox redrum, môžeš použiť aj iný hustý syntetický olej, tak 15wt. na brity stierakov som použil rockshox judy butter vazelínu. do tlmiacej nohy ti neviem poradiť, ja mám FIT patrónu, ktorú som nerozoberal. na značke až tak nezáleží a hustotu si nájdi -> http://service.foxracingshox.com
do tlmiacej nohy ma ist u foxu tusim 7.5 Wt, ja som daval do FIT patrony 10Wt Sram PitStop tlmicovy olej a na molitany a mazanie tak isto Red Rum... Hodnotenie hustot vo Wt je u kazdeho vyrobcu trochu ine, dal by som tam asi 10Wt, ak najdes tak aj 7.5Wt. malo by to ficat v pohode.
no a ked to porovnam s radami ktore tu pisete vy niektore veci su mi neni uplne jasne:
1/ Molitany - pisete ze davate na ne Red Rum. v navode je vsak iba ze ich staci namocit do 7wt oleja - resp. 10wt rovnakeho ako sa leje do vidlice.
vedel by mi niekto poradit,ci staci tlmicovu patronu naplnit zospodu? mam fox talas 130 mm,a odskok zaberal asi posledne 3 otacky,tak som dal dole spodne nohy,vypustil olej a nameral som asi 50 ml oleja v tlmiacej aj vzduchovej patrone,pocul som ze do vzduchovej ide nejakych 30 ml na mazanie a do tlmiacej by malo ist 160 ml,ma to vsetko vytiest aj ked vidlicu neotvaram zhora?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Po blatistých maratónoch sa mi akosi zhoršila funkcia vidlice. Tlak je OK, vakel v púzdrach nie je, ale..
Akonáhle idem s bikom do terénu a prejdem nejakú aj drobnú nerovnosť vidlica sa správa inak ako pôvodne pred maratónom.
Problémom je, že vidlica by sa mala rovnomerne vracať späť po nejakom náraze na terénnu prekážku. To aj robí, ale prvých cca 0,5cm nejde konštantne. Akoby sa práve tých pár mm nevracala resp. vracala inak. Ak uchopím do jednej ruky predstavec a do druhej mostík vidlice a potiahnej dohora resp. nadol nohy vidlice sa na pár mm akoby "odtrhnú", akoby bolo niečo povolené (len nemá byť čo). Podotýkam, že hlavové je OK, aj koleso..problém je s vidlicou, len neviem čo..
Môže to spôsobovať bordel vo vnútri nôh (ak tam je po tých maratónoch) resp. niečo iné? Dik za rady..
takze asi sa chystam vymenit olej v mojej Fox 36 Talas RC2 2009, nasiel som nasledovny manual:
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/36_Talas_ll_seal_change.htm
no a ked to porovnam s radami ktore tu pisete vy niektore veci su mi neni uplne jasne:
1/ Molitany - pisete ze davate na ne Red Rum. v navode je vsak iba ze ich staci namocit do 7wt oleja - resp. 10wt rovnakeho ako sa leje do vidlice.