A tmel dolievaš?
16.03.2016 - 14:48:57
00
Bruco napísal:
Lenze ked chce na nudzovy dojazd nahodit dusu, musi celu pasku odstranit, lebo na paske je ventil.

To sa este robia take pasky ? Mal by byt ventil uz nezavisle od pasky :^) Lebo inak nielenze treba ostranit celu gumennu pasku, ale idealne nahodit ochrannu pasku proti dierkam na niple, lebo zaslepovacia paska byva privelmi tenka. Ale pokial to nie je ultralight dusa, tak to vydrzi.
16.03.2016 - 14:51:15
00
Kristina ee to som mal este na dusiach
lto paska na niple pri tomto sposobe bezdusi zostava. Uz som sa to tu raz pytal a ma to aj Joes v navode, ze ju netreba odstranit.
16.03.2016 - 15:21:22
00
Sesulak: ved ja to nerozporujem :) .. ale napr. paska co mam ja (prvy notube system), je na ultraligh duse nevhodna, defektil by si po chvili.
16.03.2016 - 15:50:38
00
Tak uz mam bezduse :) Ale cesta k nim bola pomerne trnista, ale ved vsetko je prvykrat.

Plaste mam Continental RaceKing Protection 2,20 29" vpredu aj vzadu. Na kazdom kolese mam iny system - vzadu Joes gumenna "vlozka" vpredu klasika s paskou. Tmel Joes Elite Racers. Tmel som nalieval po prvotnom odskusani vo vani ci niekde nie je velky unik vzduchu. Nasledne som tmel nalieval cez ventily.

Zopar rad na zaciatok:
1. Urcite umyte plaste zvnutra niecim co odmastuje (ja som pouzil Cyklostar), lebo plaste boli dost mastne a to potom zasadne ovplyvni zacelenie mikrodier tmelom.
2. Na patky som pouzil jarovy roztok a rozprasovac, nie nejaka extremna koncentracia, ale velmi to pomoze pri nahadzovani a aj sadnutiu patiek. Plaste som nahodil bez problemov rukami.
3. Ak nahodite plast a vidite, ze je od rafika dost volny, dajte hned este jednu vrstvu pasky.
3. Koleso fukajte zavesene za rafik. Ak ho budete mat na zemi, tak to bez poriadneho prudu vzduchu nenafukate nikdy.
4. Kompresor je velke plus, bez neho si fukanie neviem predstavit. Akonahle uz patky zapadnu, nie je problem fukat s pumpou.

K Joes tubeless sade:
Ak nad tym uvazujete, tak to rovno vyhodte z hlavy. Pouzil som set na 19mm sirku rafika a aj tak bolo tej gumy vela, uz na zaciatku niekde presahovala rafik. Po vyrovnani napatia, jej ostalo ku koncu este viac :). To zasadnym sposobom ovplyvnilo sadnutie plasta, ktore bolo aj s kompresorom peklo. Pretoze ta guma na rafiku sa nedala poriadne osadit, tak to fucalo kade tade. Nakoniec sa podarilo, ale bolo to utrpenie.

Paska:
Po skusenostiach so zadnym plastom, som dopredu nalepil pasku (Joes - ano nie je to bohvieco, ale funguje) a hned dve vrstvy. Rafik som predtym 3x poriadne odmastil technickym benzinom. Uz pri nahadzovani plasta bolo jasne, ze to bude ine kafe, lebo patky plasta sa pekne dotykali pasky po celom obvode. Nafukanie kompresorom na prvy sup bez mlieka. Kontrola vo vani, ci niekde velmi neuteka vzduch, vsetko v norme (kedze mlieko zaceli).

Na nalievanie mlieka do obidvoch plastov som pouzil ventily a tmel som lial cez flasku so sosakom a odmerkou (musel som zvacsit priemer dierky, lebo sa upchavala).

Nasledne som plaste nafukal na cca. predpisanych 40psi + trosku viac. Poriadne ich pohrkal, aj nechal poskakat po zemi a polozil na vedro. Pravidelne som chodil otacat.

Plaste nestracaju vobec tlak, co ma prekvapilo a urcite moze za to odmastenie plasta a aj kvalitne mlieko. Skratka boli nabombovane 2 dni, az kym som sa dnes nesiel povozit, trochu som odfukol - ale stale drzim vyssi tlak ako budem bezne jazdit.

Tolko moje prve skusenosti s bezdusakmi :)
20.03.2016 - 17:44:37
03
Takze caffelatex po mesiaci nehrkania flase nesiel z flase ani vyklepat. Bolo tam toho este asi 6 deci. Super. Nuz kravske mlieko je lacne :D preco don nenaliat saponat a predavat po 20evri liter? :D
21.03.2016 - 20:35:53
00
??? Ja som litrovku používal 4 roky bez najmenších problémov.
21.03.2016 - 20:38:52
03
Nechapem tomu kupoval som ho nejake 3 mesiace dozadu. Z flase som pouzil mozno tretinu a vzdy som nalieval len do tej odmerky a nikdy som nelieval z5 do flase... a zatvorena bola dobre. Skladovana pri izbovej teplote.
Ale okrem toho ze stuhol, nic nevydrzal. V kolese vyschol do dvoch tyzdnov (120ml) a nalepil sa na bocnice. Uz neexperimentujem s tmelmi. Idem z5 k notubes. Jezkov sem tam vyhodim ale nemusim nic ine riesit.
21.03.2016 - 20:57:48
00
Sesulakako ti zavidim
21.03.2016 - 21:06:56
00
palo1707 napísal:
Nechapem tomu kupoval som ho nejake 3 mesiace dozadu...

nevsimol si si datum vyroby ?
mozno smola na zlu varku
kupoval som litrovku koncom 2014 - mam ju otvorenu cca rok, menil som plaste pred tyzdnom - v starych plastoch bolo riedke mlieko po cca 3 mesiacoch nedolievania. do novych plastoch som nalieval z toho isteho - aj ked som mal pocit, ze bolo mierne hustejsie, ale bola to normalna tekutina ...
22.03.2016 - 09:16:36
00
Sesulak napísal:

K Joes tubeless sade:
Ak nad tym uvazujete, tak to rovno vyhodte z hlavy. Pouzil som set na 19mm sirku rafika a aj tak bolo tej gumy vela, uz na zaciatku niekde presahovala rafik. Po vyrovnani napatia, jej ostalo ku koncu este viac :). To zasadnym sposobom ovplyvnilo sadnutie plasta, ktore bolo aj s kompresorom peklo. Pretoze ta guma na rafiku sa nedala poriadne osadit, tak to fucalo kade tade. Nakoniec sa podarilo, ale bolo to utrpenie.



pred tyzdnom som prerabal na bezduse tou sadou a vsetko uplne bez problemov, neviem ake plaste si daval, ja som daval ardenty TR a sadli hned na prvy pokus
22.03.2016 - 09:24:26
00
už viem, prečo som nevládal šľapať posledné dva výjazdy ... preto, že mám v kolesách duše :D
22.03.2016 - 09:33:40
00
to asi nebude tym :lol:
22.03.2016 - 09:35:43
00
dobi235 no mne praveze na viacerych miestach ta Joes guma vykukala nad raf, aj ked som sa ju snazil vyrovnat. Potom samozrejme plast bol vselijak a ked uz chcel zapadnut tak fucal.
22.03.2016 - 09:41:21
00
aj mne asi na 2 miestach "vykuka" asi 1mm ale ani to nevidno ani to nicomu nevadi, tlak to drzi, nikde to nefuci, plast som nasadil nafukal a bol uplne rovno.. asi zalezi aj od rafiku :)
22.03.2016 - 09:45:44
00
keyboard_arrow_up