Polo správna úvaha a ideš dobrým smerom.
Progresia
vidlice čiastočne závisí však aj od HSC ale tú na Pike neupravíš, no na 36tke áno. Funguje to ako preload pružinky na ten druhý prietok ktorý (HSC) zaberá, keď zavrieš LSC. On vlastne zaberá aj pri otvorenej LSC akurát ho odľahčuje táto pomalá kompresia. A tak keď ju (HSC) viac pritiahneš kladie
vidlica väčší odpor aj v tomto prietoku.
Vidlica ktorá má otvorenú LSC a rovnako aj HSC bude pri rovnakom tlaku chodiť viac do zdvihu pri veľkých nárazoch ako vidlica s otvorenou LSC a zavretou HSC.
Jednoducho kompresia je závislá od zrýchlenia vidlice pri jej stláčaní. Čím väčšie je, tým väčší odpor kladie. Naopak vzduchová komora je závislá len od polohy pre daný setup a tá má rovnakú progresiu či ju stláčaš pomaly = staticky alebo určitou rýchlosťou = dynamicky.
LTO: na starej Pike (32mm) fungovala kompresia až do úplného locku - LSC prietok. Funkciu HSC resp. poistného prietoku aby sa vidlica nepoškodila pri náraze v locku plní pružný materiál klietky kompresie, ktorý sa v takomto prípade o niečo stlačí - preto tie rebrované Motion Control klietky.