Forum to dako prerobilo, lebo chlapci /z avalanche/ sice vedia robit cartridge, ale nevedia robit url linky :D, skus takto
"http://www.avalanchedownhillracing.com/Rock%20Shox/Pike%20Open%20Bath%20Cartridge%20Kit.htm"
26.04.2016 - 13:43:34
00
dik - funguje
prerobil som to na takyto link a malo by to byt ok :)
26.04.2016 - 14:45:41
00
Tá patróna je síce super, no problém by určite nevyriešila, nakoľko nepočíta s lockoutom ale len LSC a HSC. ;)
26.04.2016 - 15:07:12
00
Cez víkend som rozobral moju Pike RCT3 - bežný jednoduchý servis (prečistiť, premazať). Keď som ju už mal rozobranú ,,preštudoval" som, čo sa dalo a tu by som vypichol tlmič: naprázdno chodí tlmič (spodné tiahlo) pri prepínaní 3. polôh (RCT3) výrazne ináč (asi tak ako od toho očakával stealth) - otvorený = hladký chod; stredná poloha = výrazný nárast odporu; ,,zatvorený" (naschvál píšem úvodzovky ;) ) = veľmi silný odpor tiahla piestu pri zasúvaní.
Po poskladaní vidlice, nafúkaní a založení do rámu funguje pomalá kompresia (po privieraní) vlažnejšie ako v rozobratom stave ,,na prázdno"...takže tak ;)
26.04.2016 - 15:19:40
00
lockout je pri enduro vidle celkom zbytocnost ;)
26.04.2016 - 15:20:32
01
Ja by som dodal, že aj fail sam pre seba - veľa krát sa mi stalo na spoločných výjazdoch, že ľudia si pri uphille privrú tlmič aj vidlu a dolu trailom to zistia tak v polke (že niečo nieje košer), alebo až na konci...locknúť vidlu a tak (omylom) dropnúť väčší skok na začiatku trailu asi by zabolelo peňaženku...
26.04.2016 - 15:26:43
00
aale zrat viac to nepyta ,ani viac nevazi a 2x za rok to smerom na kortmanku aj zapnem ;) :D
26.04.2016 - 15:27:20
00
Ja som si to vsimol nahodou, na tlmici mi napriklad lock nechyba, maximalne pouzivam polohu pedal.
26.04.2016 - 15:31:26
00
chalani este takto vec, bavime sa tu o LSC cize LOW SPEED compresii. Neviem teda ci mam spravne znalosti, ale podla mna to sluzi na to aby vidla nechodila do zdvihu pri malom zatazeni tj. brzdenie, pedalovanie a pod. (je menej citliva) Cize pri velkych narazoch by mala vidla spravat uplne normalne. Teda aspon na mojej to tak funguje. Ked ju stlacam tak ze ju zatazujem pomaly tak takmer vobec nejde do zdvihu, ale ked sa do nej opriem razantnejsie tak povoli a do zdvihu ide o dost ochotnejsie. Vyskusajte si to. To aka je vidla progersivna alebo linearna zavisi len od vzduchovej komory (velkosti, tlaku v nej a pod.)
26.04.2016 - 15:33:45
01
Lapierre : ze sa nehanbis napisat nieco o lockoutu na AM/EN vidlici :o .. :D
Polo: ano, stara Pika ale privierala prechod oleja a ziadne rychlostne obmedzenie nebolo, takze to nebolo ani LSC, ani HSC, ale proste SC :lol: .. a v podstate vsetky podobne vidlice (kedysi Manitou) sa to riesila takto.
26.04.2016 - 15:36:33
00
'stara' je relativny pojem ;)
26.04.2016 - 15:54:40
00
Polo správna úvaha a ideš dobrým smerom. ;)

Progresia vidlice čiastočne závisí však aj od HSC ale tú na Pike neupravíš, no na 36tke áno. Funguje to ako preload pružinky na ten druhý prietok ktorý (HSC) zaberá, keď zavrieš LSC. On vlastne zaberá aj pri otvorenej LSC akurát ho odľahčuje táto pomalá kompresia. A tak keď ju (HSC) viac pritiahneš kladie vidlica väčší odpor aj v tomto prietoku.
Vidlica ktorá má otvorenú LSC a rovnako aj HSC bude pri rovnakom tlaku chodiť viac do zdvihu pri veľkých nárazoch ako vidlica s otvorenou LSC a zavretou HSC.

Jednoducho kompresia je závislá od zrýchlenia vidlice pri jej stláčaní. Čím väčšie je, tým väčší odpor kladie. Naopak vzduchová komora je závislá len od polohy pre daný setup a tá má rovnakú progresiu či ju stláčaš pomaly = staticky alebo určitou rýchlosťou = dynamicky.

LTO: na starej Pike (32mm) fungovala kompresia až do úplného locku - LSC prietok. Funkciu HSC resp. poistného prietoku aby sa vidlica nepoškodila pri náraze v locku plní pružný materiál klietky kompresie, ktorý sa v takomto prípade o niečo stlačí - preto tie rebrované Motion Control klietky.
26.04.2016 - 15:58:28
03
Lapierre: neviem aku klietku si mal v ruke, ale cekom isto sa stlacit neda :) .. tam to funguje inak. A ani LSC, ani HSC, ani nic ine tam nie je, len prachobycajny uzaver prietoku oleja + poistna pruzinka na ventile. A ta pruzinka sa regulovala /predpatie/ zlatym koleckom s napisom gate. Tj. pri doraze na zavretej vidlice to pustilo, pri zatvaranie ventilu vidlica tvrdla az do uplneho uzavretia a to bez ohladu na rychlost zatlacenia a teda sa to mohlo pouzit ako pritvrdenie bez vymeny pruziny. Podobne fungovala stara Manitou, pouzivana na XC vidlice a aj rozne ine..
26.04.2016 - 18:08:59
00
Toto som mal na mysli viď nižšie....

Klietka samozrejme stlačiť ide ale nie rukami, keby si ju chcel teoreticky stlačiť keby si mal zamknutú vidlicu a stlačil ju o 15 cm tak sa stlačí o cca 3,2cm. Takže na každý cm stlačenia vidlice pri zamknutí sa stlačí o cca 0,21 cm čiže 2,1 mm. A to celkom reálne je nie? ;)

S tou kompresiou je to ako píšeš a či to nazveme LSC alebo iba C je to jedno. Funguje ako píšeš akurát gate nenastavuje predpätie ale vzdialenosť toho zámku od otvorov v axiálnom smere a čím je ďalej, tým má menší vplyv na ich uzavretie.

bikery.narod.ru
26.04.2016 - 18:21:46
00
no len na videu netoci kompresiu co spomina polo, ale len klasicky RC - pritvrdzovanie ,teda ak dobre vidim ...

ked uz sa bavime ...teda momentalne este ja ... usetrite mi mozno viac "zbytocneho" skusania ... ?

vyssi tlak - pomalsi odskok -korytnacka aby nekopala ...
vysoka kompresia horne tocitko hviezdica - vidla znecitlivie na mensie nerovnosti aj s dvoma tokenmi -inak neovplyvni to aj sag? ci ist stale rovnake percenta tym padom trosku ubrat tlak? ci este znizit odskok? vybrat 1 token ?-rezervu nechava peknu ,nezanara sa tak,len vacsie skoky som zatial preistotu neskusal s mojimi momentalnymi krizami...
26.04.2016 - 18:22:17
00
keyboard_arrow_up