VladimSk Zalezi co od toho ocakavas.
Podla mojich skusenosti, na ceste bude gravel lepsi - obratnejsi a rychlejsi. V prvom rade je to vaha, aj lacny gravel
bike je lahsi ako MTBcko (o kilo aj viac), tak isto aj
kolesa a plaste su lahsie. V druhom rade ma ram vhodnejsiu geo na cesty - je obratnejsi. Barany su tiez vhodnejsie na rychlu jazdu aj ked zalezi od preferencii jazdca. Podobne aj prevody ma gravel vacsinou vhodnejsie na cestu, ci uz ma compact alebo CX sadu. Aj ked oproti 3 placke na HT ako mas ty a CX sade na gravel to nebude az taky rozdiel a v pripade 1x na gravel biku nebude v prevodoch ziadna vyhoda oproti MTB s 3x ci 2x, skor naopak.
Jazdim 29HT s Racing Ralph 2.25 (a to cca 50% cesty), gravel s 33mm hladkymi plastami a predtym som jazdil trekovy bike s uzkymi pologaluskami, takze to viem porovnat . Gravel je na ceste najrychlesi, najlahsi, obratny a svizny oproti zvysnym dvom. No co sa tyka pohodlia, tak je to typicky cestak. Na ceste to nevadi ale v terene to citit, aj ked je pravda, ze gumy mam nafukane na cestu. Kebyze nahodim 27.5kolesa s 2.1 plastami, a podfuknem, verim, ze v terene by bol o dost lepsi ale aj tak to nebude MTB. Gravel
biky sice oznacuju ako bike aj do terenu, ale aj tak je to len cestak s hrubsimi plastami a trochu upravenou geometriou (pohodlensou ako CX). Hociake MTB bude v terene lepsie - pohodlnejsie a stabilnejsie - hlavne kvoli odpruzenej vidle, sirsim riaditkam, hrubsim plastom a masivnejsiemu ramu.
Ak jazdis viacej cesty a teren len obcas a barany ti sadnu, tak gravel by bol na to co jazdis vhodnejsi. Mozno ani CX bike by nebol zly, aj ked tam zalezi od geometrie (niektore maju prilis natianuty posed, co je pochopitelne, kedze je to pretekarsky bike) a ci chces mat moznost osadit siroke plaste (kvoli UCI regulacii, niektore CX biky nezoberu siroke plaste - nad 35mm).
Ako radi blakman, najlepsie by bolo si gravel bike vyzkusat nech mas predstavu co to je zac.