jako
gravel je gravel, cross je cross a mtb je mtb, videl bych to nasledovne - pruženie 20-30 mm, 60-75 mm, 100-160 mm, nemám s tým problém, a už aká konkrétna technológia pruženia sa použije a zlepší komfort jazdca, je mi fuk...
za mňa na gravel dopredu integrované odpruženie v hlavovom zložení a odpružená sedlovka, v spojení s 35-40 gumami stačí... na poľnú cestu, alebo prechod cez mestské patníky a podobne, úplne postačujúce v rámci možností kategórie gravel (proste pohodlnejšia žiletka, ako komfortom, tak geometriou)
minule som išiel na crosse s 63 mm predná pružinová
vidla spolu s jedným žiletkárom (vyzeral nadupane) po trnafských cyklochodníkoch (smer Kamenáč, domáci vedia), jako OK na rovnom úseku mi utekal, ale ako prišiel prechod cez cestu (a že ich tam je požehnane), hrboly, atď. pekne zabrzdil, zdvihol sa zo sedla, prešiel a zasa šlapal... ja som na crosse len jemne pribrzdil a išiel s ním... ono nabombovaná galuska asi ani nič iné neumožňuje...
netreba z toho robiť vedu... nehovorím gravel typu lefty, a so zadným pružením to už je trošku divnuô, ba až podozrivuô... je to vôbec gravel? inak sa na to pozerá mladý sopliak a inak "mamil", ktorého z tých nárazov a hrbolov začína po 30 - 40 km bolieť kostrč a chrbát...