Začnem od konca. Výsledky 2016 - 2018 v cestných pretekoch do 93 km a časoviek do 20 km nie sú deklarované 56 minútami týždenne tréningu. Boli dosiahnuté a deklarované na základe objemu 2:48 hod. týždenne. Príprava s 56 minútami týždenne bola deklarovaná na časovku v 2019 a bola prerušená zdravotným problémom /stredné ucho/ v apríli. Skončila z dôvodu tohto zdravotného problému pri dosiahnutom výkone na rovine NP 286 W, P 280 W v trvaní 20 minút /4W na kg/ a NP 281 W, P 277 v trvaní 25:40 min.
Druhé. Pri ktorom konkrétnom tréningu ti nesedí rýchlosť jazdy a
výkon ? Rýchlosť jazdy - prejdená vzdialenosť na rovnakej trase rovnakým výkonom nemusí byť rovnaká. Veľmi na ňu vplýva rýchlosť, smer vetra a teplota vzduchu. Tieto veličiny sú pri každom tréningu - hoci na rovnakej trase - iné. Stačí dalšia maličkosť. Vymeniť
plášť na zadnom kolese. Namiesto 23 mm hladkého dáš zimný 28 mm s hrubým dezénom Maxis. A rýchlosť jazdy - prejdená vzdialenosť je ta tam.
Tretie. Nikde nepíšem, že má niekto, kto chce dosiahnuť FTP 20 minútový výkon absolvovať za týždeň 730 km nie malou /Z1 a Z2/ intenzitou. Týchto 730 km vytrvalostného výkonu nemá nič spoločného s prípravou na 20 FTP výkon 4W/kg. A metodiku TrainigPeaks, platené prehliadky u športového lekára a pod. si ja zo svojho pohľadu za chobotiny považovat dovolím. Z jednoduchého dôvodu. S tretinovým tréningovým objemom a bez týchto chobotín dosiahnem v preteku lepší výsledok ako cyklista s rovnakými - priemernými predpokladmi pre podávanie vytrvalostného výkonu v mojej vekovej kategórii, niekedy dokonca aj o jednu dve kategórie mladšej ktorý absolvuje množstvo predchádzajúcich často aj platených procedúr.