Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama
Načo zbytočné komplikácie so znalcami, trigonometrickými výpočtami... Aj obyčajný policajt alebo sudca vie, aká je šírka auta (osobného) od zrkadla po zrkadlo. Zvyčajne je to okolo 2 m, SUV o niečo viac. Takže ak zo záznamu je vidieť, že vzdialenosť medzi pravým zrkadlom a ľavým okrajom obrysu cyklistu je okolo polovice šírky auta, tak odstup bol určite menší ako 1,5 metra.

Kua, ale mali by zakázať na cestách jazdiť batôžkárom s trištvrtemetrovými riadidlami...

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

29.12.2019 - 20:53:37
00
JoKo napísal:
Kua, ale mali by zakázať na cestách jazdiť batôžkárom s trištvrtemetrovými riadidlami...

Fuuu,to mi odlahlo,mna sa to netyka.Ja mam iba 740mm :-)

Pomaly ma to nebaví,no rýchlejšie nevládzem :-)

29.12.2019 - 21:21:27
07
Sakra som o 10mm prekrocil Jokov limit :tmi: Ale zas to kompenzujem cestakmi s 2x400 a 2x 420mm :!:
Inak bavime sa tu zatial o tom, ze zaznam alebo meranie by mali prevadzat policajti ale mna skor zaujima dokazovanie v pripade, ze policia nebude v dohlade. Zatial mam nachystane 2 kamery, vymyslam drziaky a na jar poskusam, co budu policajti chciet k ohlaseniu. Kedze zatial nie je stanoveny min. odstup, bude musiet stacit: Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. (8/2009 § 15)

https://www.strava.com/athletes/4978273

29.12.2019 - 21:38:52
00
Ako ďalej postupovať? Odoslané do liorbusu

Prílohy:

Screenshot_20191230-172516.jpg
Screenshot_20191230-172516.jpg 111.28 KiB 653 0

Kašľať všetko. Bude čo bude

30.12.2019 - 17:46:58
00
Tak od noveho roka ovladanie cyklopocitaca len pri zastaveni, vpodstate ani pit pocas jazdy by sa nemalo :) aj ked to s tymi oboma rukami na riaditkach tam bolo uz aj predtym.

https://zive.aktuality.sk/clanok/145138/mobil-za-volantom-pokuta-2020-cena-fotka/?AT=wgt.all_najcitanejsie.c.x...B.

.: Vedieť mlčať je ťažšie, ako hovoriť. Mnohí hovoria, lebo nevedia mlčať. :.

07.02.2020 - 08:00:54
00
Nevidel by som to tak tragicky, zákon hovorí, že vodič nesmie "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". Ak by nemohol "vodič bicykla" obsluhovať cyklopočítač, tak by nemohol vodič auta osbluhovať polovičku funkcií auta - klimatizáciu a kúrenie, počítač, rádio ... :-)
Navyše, cyklopočítač ani nie je "telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". :-)
Mimochodom, v Holandsku zaviedli minulý rok pokutu 95 € za obsluhovanie telefónu alebo iného mobilného zariadenia (podľa všetkého patrí medzi ne aj GPS) počas jazdy na bicykli. Neexistujú nijaké údaje o tom, že by to bolo nebezpečné, ale holandská vláda to zaviedla ako preventívne opatrenie. Holandskí cyklisti to majú v paži, telefonujú bežne aj naďalej (bežne tam človek vidí cyklistov, čo esemeskujú oboma rukami :-)) a polícia si to aj naďalej nevšíma (to som si overil 2x na vlastnej koži), ale aj tak je to v kontexte holandskej cyklokultúry nevídaný krok späť.
07.02.2020 - 09:04:47
00
Tak telefón má na svedomí polovicu poistných udalostí

Kašľať všetko. Bude čo bude

07.02.2020 - 11:11:29
00
Na bicykli? Odkiaľ máš takú info?
07.02.2020 - 11:12:46
00
Bicykel je ucastnik premavky a tak musia platit tie iste restrikcie, urcite nebudu pokutovat za telefon kdesi v lese

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

07.02.2020 - 11:16:00
04
Na 99,9%ani na ceste 😀

Kašľať všetko. Bude čo bude

07.02.2020 - 11:19:24
00
lapaloma napísal:
Bicykel je ucastnik premavky a tak musia platit tie iste restrikcie ...


Nie, ak chceme vytvoriť naozaj priaznivé prostredie pre bicyklovanie, tak musíme cyklistu nímať oveľa benevolentnejšie ako vodiča auta. Cyklistická doprava a cykloturistika sa nedá zošnurovať do predpisov a zákonov tak, ako automobilová doprava a ani to nie je tak nutné. To len v našich hlavách a v hlavách našich politikov a úradníkov zotrváva taký predsudok, že bicykel je rovnaký účastník cestnej premávky, ako auto. Nie je.
07.02.2020 - 11:25:52
03
Tak ono to aj volnejsie je, nemusime napr celodenne svietit. Iste aj v mnohom inom to plati a malo by platit. Ale ak som na ceste musim sa venovat premavke nie inym veciam, to mi nevyhovoris

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

07.02.2020 - 11:36:29
04
Závisí, čo nazývaš "inými vecami", ale čo sa týka telefonovania, tak áno, to je nebezpečné a to by sme nemali (aj keď to na bicykli sám robím).
07.02.2020 - 11:39:03
00
Benevolentnejsie mozu byt na cykloceste ale nie na ceste.Tam musia platit pre vsetkych rovnako.
07.02.2020 - 11:45:34
00
Nemusia a ani neplatia. A tak je to dobre.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
http://youtu.be/ueNgBL77Wps

07.02.2020 - 12:01:03
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)