OT:
varovanie: dlhy prispevok (snazil som sa co najkratsie), ktory imo v principe zivi trola
Kenai ano, unahlil som sa a moja fyzikalna intuicia bola (ciastocne) mylna, resp. nie je to celkom ako som cakal -
To si mohol tak napisat hened a nemaly by sme ziaden rozpor.
K tomu preco predavaju plaste s dezenom, niekto dal tu otazku niekomu z marketingu Schwalbe v nejakom rozhovore, naozaj to nemam cas hladat. Odpoved bola v zmysle ludia 10tky rokov veria tomu, ze drazky zlepsuju prilanvoat a kym sa nezmeni dopyt musime predavat aj take plaste, lebo inak preda konkurencia.
Auto je nieco uplne ine to vies tam niet o com je to uplne ina konstrukcia plneumatiky, vystuhy....
Na mokrej vozovke tiez lepsie sedi hlatky
plast ako drazkovany aj ked nanho posobi lubrikacia vodou ako spravne pises. Drazky maju jedinu funkciu, odvod niecoho z pod plastu. A to je u biku nezmysel. Stuple ako ma MTB je vec ina. Priznavam, ze si netrufnem povedat ci na asfalte s 1-2mm piesku bude lepsi plast s darzkou ci bez. Zvadza to uverit, ze nieco z piesku sa moze vtlacit do drazok a zlepsit kontakt. To je seda zona. Tam by som sa nehadal.
Sirka plastu nie je o com, sirsi ma lepsi grip, ak ma dost makku zmes. Ak nie vytvoris
lyze (nedostatocna deformacia plastu = klazanie po vrskoch nerovnosti)
BTW: teraz trolov nekrmis, teraz si poskytol hodnotne info.