Ono sa tie trasy robia a dlho ešte budú robiť tak ako píše heker a cokupit. My nie sme Holandsko ani nič jemu podobné, ani Nemecko...Na Orave majú ľudia ešte stále mentalitu ísť do lesa na podomácky vyrobenom traktore lúpiť drevo. Tu v okolí žiliny to bolo to isté ešte pred 10 rokmi..teraz už len kysuce a bytčiansko. Túto mentalitu ťažko zmeniť. Keby tu mala byť čisto cyklotrasa so šírkou 5m, aby to spĺňalo aj nejaké parametre budúcnosti, tak by to stálo nie ako teraz milióny eur, ale desiatky miliónov. Najväčší projekt cyklotrasy (Strečno-Vrútky) počíta s niečím okolo 20 miliónov...kto tvrdí, že sa kradne nech to skúsi v tom teréne za túto cenu postaviť...šírka bude tuším trápnych 2,5m. Na spornom Jánošíkove sa počíta s vedením po trase do tejto chatovej osady, jej opravou a zdieľaním s pridrbanými chatármi...teraz mi povedzte: chatári majú stavby bez stavebného povolenia, nenávidia cyklistov...cyklisti budú mať cestu s EIA, beja, kaja a STN EN , iso, triso....Kto má na tú cestu, ktorá v tom úseku vedie od nepamäti právo ju používať??? Či si upraceme v hlavách a keďže žijeme v krajine, ktorá je v totálnej riti mentálne, tak sa naučíme tieto veci neriešiť a bicyklovať a zdieľať s ostatnými???
zaujimave, po holandsku maju natahane asize stovky km "trapnych" 2.5m sirokych chodnickov v narodnych parkoch, po ktorych si spokojne nazivaju chodci a cyklisti spolocne. Ci to platili z eurofondov? asi nie, ale mozno by nebolo od veci zamysliet sa/zistit, ze co vyzaduje EU a co vyzaduje posahane svk. Tak ako s tym zakrivenim bananov, co sa hadze na EU, ktora s tym ma akorat to ze posahane svk vzala medzi seba.
pripadne, zamysliet sa, ci nepostavit taketo chodnicky z vlastneho, za 1/10 eurofondovej ceny, a eurofondy efektivne pouzit na nieco ine.