Už sa to stalo aj mne, že som pri predbiehaní na dlhej rovinke nevidel cyklistu v protismere. V tmavom, hra svetla a tieňa, bez svetla, tak sa v pozadí priľahlej vegetácie stratil. Všimol som si ho až keď som bol zarovno predbiehané auto...
10.11.2021 - 11:07:49
11
Neskáč z témy na tému. Písal si o jednosmerných uliciach, odpovedal som o jednosmerných uliciach.

Kenai napísal:
Pripadne ulice ktore su jednosmerne. Napriek tomu je tam koridor/cyklopruh pre cyklisotv v protismere.
Je zarazajuce, ze pri predchadzani ( moznost si vybrat miesto, mala stretavacia rychlost, da sa uplne od predchadzania upustit) je nutne zakonom urcit minimalny odstup. Ale pri nepomerne nebezpecnejsom minani oproti je odstup nepodstatny.


V celej Európe považujú cykloprotismerky za bezpečné a neriešia minimálny odstup v nich, iba v Kenaiovom svete nie. :-)
10.11.2021 - 11:14:03
03
Jaroh
tr3mp napísal:
To je moja cesta do roboty. Čiara je zodratá od pneumatík, no nie od trolejbusu, ale od áut, ktoré predbiehajú stojaci trolejbus cez protismerný cyklopruh :) Neraz mi tam vybehlo spoza trolejbusu auto, ktorého vodič asi nepredpokladal, že v cyklopruhu môže ísť cyklista. Našťastie je to protismerný cyklopruh, takže sme sa uvideli a nikdy z toho nebola kolízia.
A ka tomu doplnim, ze som 30 rokov byval o dve ulice vedla a bola to moja cesta domov autom. A aj trolebus bezne jazdi po tej ciare bez mihnutia oka a na fotke je este velmi malo odparkovanych aut na krajnici. Par krat mi stojazce auto po tme otvorilo dvere do pruhu. Samozrejem som ho obisiel cez ten cyklopruh, otazka je co by sa stalo, ak by tam bol cyklista. Ja by som zobral tie dvere, aj s tym kto ich otovoril. Ale to som ja.

Cize ano, uplne bezpecne. Ak budes pouzivat argumenty v style vsetci to tak robia a vzdy sme to tak ronbili. Tak sa nemame o com bavit. To je debata na urovni IQ 90.
10.11.2021 - 11:29:35
00
Jasne.
My normálnejší sa učíme od skúsenejších, bohužiaľ s tým, že je to pod tvoju úroveň, nič nenarobím. Ty a Jano1987 sa so svojim vysokým IQ, ktorému taká prízemná úroveň nestačí, kľudne venujte svoju energiu objavovaniu teplej vody.

Samozrejme, nepochybujem, že všetky svoje tvrdenia máte obaja podporené bohatými datasetmi, napríklad porovnaním, koľko ľudí na bicykli bolo zrazených odzadu pri predchádzamí a koľko protidúcimi autami. Prosím, postni, zaujíma ma to. :-D :-D
10.11.2021 - 11:35:11
02
Hej, moj svokor hovorieval, statisika je uzasna v tom ze staci sprave zratat nohy vrabcov na streche s nohami od stolov v jedani a zistis, ze priemerny pocet nohj je 3. Bol docentom na technike. Ucil mtematiku a fyziku.
Ucit sa od skusenejsich je uplne v poriadku, ale kopirovat skusenejsich je velika chyba. Treba sa ucit na ich chybach a na to treba kriticke myslenie. Som presvedceny, ze ked sem das statistiku o pocte cyklistov a hlavne cyklistiek narazenych "od zadu" a "od predu". :-D Nasledne to vztiahnes na pocet jednosmeriek, kde je povolena jazda cyklistom v protismere vs ostane komunikacie. Zistis, ze tie jednosmerky su daleko nebezpecnejsie. Ale ak povies, ze na kolko je takcyh jednosmeriek len zlomok, tak dokazes ze je to zanedbatelne nebezpecenstvo. Uzitocnost statisiky je priamorumerna inteligencii toho, kto ju interpretuje. Ale nepriamoumerna jeho zaujmu, dokazat vyfabulovane tvrdenie. Vlastne akekolvek pouzite statistiky na dokaz cohokolvek je z vedckeho hladiska chybne. Postup musi byt opacny, Najskor musis ziskat data a nasledne zistit co ti hovoria a z toho urobit zaver. Inak si od zaciatku obat predpokladu a tvoje data na to len vedome alebo nevedome nasijes.
10.11.2021 - 12:27:13
11
Dobre.
10.11.2021 - 12:35:03
04
Kenai napísal:
Bicykel v protismere jednosmetky akosi nepredpokladaju ako sam pises.

Nie v protismere jednosmerky všeobecne, ale na cyklistickom pruhu. Čo je dosť zvláštne, našťastie je to menšina vodičov, ale žiaľ nie nula.

Kenai napísal:
Zo zadu si to nedovoli, lebo nemoze predpokladat, ze mu uhnem.

Nedovolí si predpokladať, že cyklista po očnom kontakte uhne, ale napriek tomu zrazenia nárazom alebo zachytením zo zadu nastávajú. To je všetko ale skupina situácií, keď je vodič bezohľadný. Riziko pre cyklistu to predstavuje v oboch prípadoch, pri protismernej jazde má cyklista aspoň akú-takú šancu situáciu korigovať (vyjdením mimo cesty) a nebyť "zostrelený" zo zadu.
Ak berieme situáciu pri vzájomnej ohľaduplnosti, tak je výhoda protismernej jazdy v tom, že sa obaja vidia a vedia na vyhnutie vybrať včas najvhodnejšie miesto (platí aj pri stretávaní sa áut). Ticho idúce (elektro)auto za chrbtom nemusí byť vôbec počuteľné.
10.11.2021 - 13:36:24
02
Kenai napísal:
Uzitocnost statisiky je priamorumerna inteligencii toho, kto ju interpretuje.


Keď interpretuješ štatistiky ty, sú viac alebo menej užitočné? ;)
10.11.2021 - 13:38:40
22
Kenai napísal:
Par krat mi stojazce auto po tme otvorilo dvere do pruhu. Samozrejem som ho obisiel cez ten cyklopruh, otazka je co by sa stalo, ak by tam bol cyklista. Ja by som zobral tie dvere, aj s tym kto ich otovoril. Ale to som ja.


A prečo by si nezastavil a nedal prednosť bicyklu. Ako v prípade s autami, keď máš prekážku.

Fakt debata na urovni IQ hojdacieho koníka :-)
10.11.2021 - 13:56:15
12
tr3mp Ako vravim je to vec nazoru. Mas pravdu v tom co pises, ale myslim ze to vobec nevyvracia to co pisem ja.
Ja sa nesnazim iterpretovat jestvujuce statistiky. Vychadzam zo svojich skusenosti a pozorovani. Nebudem moje pozorovania nazivat statistikou, lebo su obvikle na malej vzorke a po kratku dobu. Ale pokial mi z nich vyplyvaju statisticky signifikantne zavery tak ich povazujem za relevantnejsie ako statistiku urobenu niekym inym na inej vzorke v inej dobe. Ta moze byt relevantna pre moju situaciu, ale aj celkom dobre uplne irelevantna A obvikle sa neda dopatrat s akou agendou bola statistika robena a o surovychj datach uz nemoze byt rec ani omylom. Zvacsa vychadzame zo zaverov nikoho, nie z dat. A to je problem. Preto mam tendenciu verit skor svojemu mozno nedokonalemu datasetu.

Sasulnik Skusim po lopate aj pre hojdacie koniky. Zjavne sa ti take este nestalo. Auto iduce rychlostou 50km/h ma brzdu drahu 28-43m podla podmienok. Ak ti nikto otvgori dvere 30m pred tebou co je vzdialenost polovice bezeckej drahy ked si behal 60m na skole, alebo dlzka 6 aut. tak samozrejme vb pohode zastavis. Problem je ze na tu vzdialenost to za tmi ani nevidis. Tipicka situacia je ze ti tie dvere otvori ked si v mrtvom uhle jeho spetakov = 5-8m za nim. Cize zastavis 20m za timi dverami. Zatial co zastavenie trva cca 4 sekundy. Vyhnutie sa o meter dveram je po 1s. Ak nesedi za volantom polovodic. Dufam ze uz je ti jasne preco sa vodic s nejaky6m skilsetom snazi prekasma vyhnut nie zastavit. Brzdenie je vo velkej vacsine krizovych situacii kontraproduktivne a situaciu este zhorsuje. Cas a priestor vyplytvas na cinnost, ktora je aj tak vo vacsine pripadov odsudena na neuspech. Rozhodis pruzenie auta a nasledne uz ani riadenie nereaguje ako by malo.
https://www.bezpecnecesty.cz/cache/img/2c/--data--web--bezpecna-jizda-v-aute--infografika--brzdna-draha-2020.fitbox.x1280.y1280.r0.q85.nr0.me2.png.webp
10.11.2021 - 15:20:04
00
milos21 stane sa jasne a hlavne teraz ked je nizko slnko rovno do oci...ale bolo pod mrakom a mam zltu cyklobundu co svieti uz z daleka.ako stale sme sa vosli 3ja bedla seba ale ked ides oproti 100vkov je to dost neprijemny pocit 30cm od rajdov.a tie ksichty flegmaticke uplne ako by som bol vzduch.vtedy mam chut mu ukopnut spetak kretenovi...ale asi by som prisiel k rurazu zbytocne...najhorsie je ked je to v takom miete kde nieje krajnica a hned zvodidla....
10.11.2021 - 15:34:30
12
a samozrejme ze tym kretenom som nemyslel teba...ale nic nevadi coskoro ide bike do garaze ked pridu mrazy...
10.11.2021 - 15:36:34
00
Kenai napísal:
Brzdenie je vo velkej vacsine krizovych situacii kontraproduktivne a situaciu este zhorsuje. Cas a priestor vyplytvas na cinnost, ktora je aj tak vo vacsine pripadov odsudena na neuspech. Rozhodis pruzenie auta a nasledne uz ani riadenie nereaguje ako by malo.

Ok. Ja viem, že kto brzdí, nevyhráva ... :-)
11.11.2021 - 07:58:09
00
Sasulnik napísal:
Ok. Ja viem, že kto brzdí, nevyhráva ... :-)


To som tiež zachytil. Keď ma v lete na chodníku ako chodca zrazil cyklista.
11.11.2021 - 08:59:56
00
Sasulnik Ma zmysel to vyzsetlovat, ci je to marne? Skusim mozno aspon pre niekoho. Auto/moto bicykel ma len nejaky grip. Ten je dany pritlakom gumy o podklad. Ako nahle vezmes za brzdy tento pritlak zmenis. Odlahcis zadok pretazis predok. Predna guma je ta ktora sluzi na zmenu smeru, ked jej grip minies na brzdenie nemozes menit smer (pre nechapavych vyrobili ABS). Zmena distribucioe hmotnosti rozhodi pruzenie, ktore nedoakze dalej efektivne zaistit kontakt gumy s podkladom a stracas grip dalej. Co vedie k dalsiemu zhorseniu schopnosti vozidla menit smer. Okrem specialnych situacii plati brzdis ked ides rovno, nebrzdis ked chces menit smer. A v drvivej vacine pripadov je jednoduchsie beznu prekazku obist ako zastavit. (pozri si napr losi test a predstav si ze ma auto mediz kuzelmi zastavit miesto toho aby ich obislo. Bez sance.)

Ja viem, že kto brzdí, nevyhráva ... :-)
Prave na opak, kto vie a brzdit poriadne, vyhrava. Cim rychlejsie vies znizit rychlost tym skor mozes ist opat na plyn, alebo zacat menit smer, Preteky sa vyhravaju brzdami to ti povie kazdy pretekar. Preto lepsie brzdy znemanju lepsi cas v ciely.
12.11.2021 - 13:51:16
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up