66peter napísal:
"Ano ale zasknute brzdy ktore nebrzdia som v zivote nevidel a normalne auto aj S120 ma vzdy dost silne brzdy na to aby zastavila aj pod plnym plynom."

A úplne by stačilo vyhodiť rýchlosť...


Na normalnom aute ako sa robilo do 2000 ano, ale motor pojde do obmedozvaca a aj tak este musis nejako zastavit.
Na epixlovine mozes vyhodit tak jedine seba a dufat, ze sa to vypne a zamkne, ked sa vzdialis od vozu. :-D
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa. Ziadna prevodovka. Dokonca brzdia motrormi, ale neviem ci uz skusali aj uplne nahradit mechanicke brzdy len motormi. Dufam ze nie. Na to by mal byt zakon. Co nedokaze zastavit aj v pripade uplnom zlyhani vsetkeho, nema na ceste co robit. A hlavne ze bicykel musi mat 2 nezavisle brzdy. Auto zrejme nemusi mat ziadnu.
19.11.2022 - 22:57:12
00
scarinko napísal:
https://fb.watch/gV1u4a045t/
Schvalne kolko vodicov zastavi


Uprimne na dilanici, ja nie. Volam zachranne zlozky za jazdy alebo z prveh odpoicvadla. Neviem urobit nic co by zabranilo tomu aby to dalsie auto zapichlo do mna. A pravidlo cislo 1. je nepridavat dalsich zranenycha a obete.
Ak by som z akychkolvek dovodov musel zastavit auto na dlanici, urychlene vystupujem a preliezam zvodidla do pola a stojim 100m od dianice minimalne.
19.11.2022 - 23:05:06
01
Kenai napísal:
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa.


Ktoré sériové autá majú 4 motory na 4 kolesá?
19.11.2022 - 23:14:31
02
Scarinko: čo teraz každý kto pojde okolo sa tam má zastaviť? Za chvíľu tam bude 10km zápcha. Jediné, čo sa tam dá robiť, spýtať sa robotníkov, či sú v poriadku a ak treba, tak im pomôcť a zavolať záchranku a to je všetko. Šoféra kamionu ak náhodou prežil, vyťahovať je šialenstvo, človek ho pri tom môže akurát tak doraziť.
20.11.2022 - 00:01:55
01
Jano, to sú čisto alibistické výhovorky. K tomu vodičovi treba ísť a poskytnúť pomoc. Možno zastaviť krvácanie, možno niečo iné aby dočkal záchranárov.
Áno, nie je to jednoduché. Nie každý to zvládne. Sám neviem, či by som v takej skúške obstál. Ak nie, asi by som sa nevyhováral, že sa nedalo nič robiť, ale že som to nezvládol...
20.11.2022 - 00:21:29
00
wawrik napísal:
Ktoré sériové autá majú 4 motory na 4 kolesá?

Predpokladam, ze kazde co ma nahon na vsetky 4 a je cisto elektricke. Robit to inak mi pride uz uplna blbost. Leda ze by chceli z obhoch svetov vybrat to najhorsie. Straty pri vyrobe el enegie a jej distribucii a skladovani doplnit este o straty v prevodovke a nahonoch. :fubar: Ale ja tvorcom elektriciek nerozumiem, tak sa treba informovat u niekoho co vidi za tym e-nestastiami nejaku logiku. Elektricky mozu byt jedneho dna buducnost, ale studena fuzia a reaktor o velkosti bezneho spalovacieho motora musi pris skor.


Naposledy upravil Kenai dňa 20.11.2022 - 01:10:36, celkovo upravené 1 krát.

20.11.2022 - 00:52:22
00
Aký alibizmus? Boli tam minimálne 2 od tej stavby. Spýtať sa ich, či sú v poriadku, či niečo nepotrebujú, zavolať záchranku a hasičov a žiaľ koniec. Hovor mi zbabelec, ale zákon mi neukladá povinnosť riskovať vlastný život, aby som tam preliezal tie vraky, keď neviem čo všetko tam môže byť, ako sa budú správať a podobne. Kľudne môže povoliť nejaký plech pod tlakom a zrazu nemá človek ruku, nohu, hlavu. Videl som, ako chalanovi rozdrvila prsty gurtňa v nákladiaku, lebo bol hrrr, išiel ju povoliť, v živote to nerobil, ale videl chalana, čo predtým povoľoval, tak že to také ťažké nebude. A to bola trápna gurtňa. Videl som naživo, ako praskla reťaz držiaca drevo na kamióne. Jediné šťastie, že nikto v okolí nebol a tá reťaz nikoho netrafila. Som videl, čo to spravilo s drevom na druhom kamióne, čo parkoval tesne vedľa neho. Každý 1 záchranár vám povie, že zraneného nikdy nevyťahujeme z auta. Nikdy. Musí sám z neho vyliezť. Môžeme otvoriť dvere a tak, ale nič viac. Nehýbeme s ním. Max obviazať rany. Keby začalo horieť auto, tak ho vytiahneme, či sa začalo potápať do vody a hrozilo by, že by sa ľudia v ňom utopili, to sú asi jediné výnimky. To že sa tam zastaví 5000 ľudí ničomu nepomôže, akurát to zablokuje cestu a sťaží príchod záchranných zložiek.
20.11.2022 - 01:00:22
01
Kenai a ty máš predstavu o veľkosti elektromotora takého výkonu? Štvorkolku s povedzme 200kW si predstavuješ tak, že každé koleso má v sebe 50kW motorček s priamym náhonom bez prevodovky?
Pravda je uprostred. Každá náprava má svoj motor a prevodovku. Napríklad https://www.topspeed.sk/userfiles/articles/11-02/17196/1582237235-audi.e.tron.electric.motor.topspeed.sk.jpg
20.11.2022 - 01:07:02
00
Jano1987 ja som nehovoril, že tam má zastaviť 5000 divákov hľadajúcich výhovorky, prečo nepomôžu.
20.11.2022 - 01:09:59
00
Kice napísal:
Kenai a ty máš predstavu o veľkosti elektromotora takého výkonu? Štvorkolku s povedzme 200kW si predstavuješ tak, že každé koleso má v sebe 50kW motorček s priamym náhonom bez prevodovky?
Pravda je uprostred. Každá náprava má svoj motor a prevodovku. Napríklad https://www.topspeed.sk/userfiles/articles/11-02/17196/1582237235-audi.e.tron.electric.motor.topspeed.sk.jpg


Presne tak 50kW na koleso, lebo presne to robi diferak, akurat musi byt aktivny. Tiez to zlepsi distribuciu vahy a elektricky vie volit zvysenu svornost, uzvairku, pomer nahonu v predu v zadu... To by bol aspon trocha argument pre elektriku. Tak isto 4 male motoy uchladis lahsie ako 2 alebo 1 velky. Nepotrebujes olejove vane v diferakoch. Vlastne mechanicky diferak ako celok. Co je asi jedna z najtazsie urobitlnych veci na slusnom aute aby nemal privelku svornost ani primalu.

Edit: Vidim, ze som neobjavil ameriku, len najskor musia predat vyhajpovanu kravinu, aby mohli dofinancovat vyvoj a za 2-3 roky povedat, ze ale musite vymenit lebo 4 motory su lepsie. Ked uz nejde predavat rychlejsie ani sportovejsie, ani schopnejsie v terene tak aspon povedia ze musis mat dva motory na vrch lebo je to ekonomickejsie :-)

https://www.slashgear.com/four-reasons-quad-motor-evs-should-excite-you-27604474/
https://electrek.co/2019/12/05/porsche-testing-4-motor-electric-suv-drivetrain-next-macan/

Len to nesmu supnut do kolies, ako to robia v lacnakoch ta neodpruzena hmotnost by bola katastrofa.
20.11.2022 - 01:17:26
00
Kenai napísal:
Predpokladam, ze kazde co ma nahon na vsetky 4 a je cisto elektricke.


Tak to - ako obyčajne - predpokladáš zle.

Len jediné auto to tak kvôli zatiaľ neprekonateľným konštrukčným problémom má - Rivian. Aj to je stále len startup, ktorý sa o tú sériovú produkciu skôr pokúša, akoby ju mal zvládnutú. Vyrába len desiatky kusov mesačne.
20.11.2022 - 08:43:10
10
Kice,pri takejto nehode by si tam akurát zavádzal zachranim zložkám,a neurobíš nič,jediné čo dokážeš je zdvihnúť telefón a zavolať pomoc.
20.11.2022 - 08:50:41
01
Kenai napísal:
Na normalnom aute ako sa robilo do 2000 ano, ale motor pojde do obmedozvaca a aj tak este musis nejako zastavit.
Na epixlovine mozes vyhodit tak jedine seba a dufat, ze sa to vypne a zamkne, ked sa vzdialis od vozu. :-D
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa. Ziadna prevodovka. Dokonca brzdia motrormi, ale neviem ci uz skusali aj uplne nahradit mechanicke brzdy len motormi. Dufam ze nie. Na to by mal byt zakon. Co nedokaze zastavit aj v pripade uplnom zlyhani vsetkeho, nema na ceste co robit. A hlavne ze bicykel musi mat 2 nezavisle brzdy. Auto zrejme nemusi mat ziadnu.


Bola reč o Š 120, ty expert na všetko okrem čítania s porozumením ...
20.11.2022 - 10:11:55
00
Kenai napísal:
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa.


Tomu človeku by mali zakázať prístupy na internety ... :-)
20.11.2022 - 10:18:36
02
Mtnt napísal:
Kice,pri takejto nehode by si tam akurát zavádzal zachranim zložkám,a neurobíš nič,jediné čo dokážeš je zdvihnúť telefón a zavolať pomoc.

Vidis tam niekde zachranne zlozky? Kym pridu prejde kolko? Kludne pol hodina. Nechci byt v takej situacii ty a vsetci co pojdu okolo budu alibisti ktori radsej odidu ako by ti podali prvu pomoc.
20.11.2022 - 11:25:17
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up