mizaky: Opitý cyklista nezabije 5 ľudí na zastávke osobne, ale môže spôsobiť situáciu, kde tí ľudia umrú vďaka nemu. Aj keby umrel len ten cyklista, pôjdeš za tým šoférom, že to je v poriadku? Myslíš, že to neovplyvní psychický stav daného šoféra? A čo finančná stránka veci? U nás doma máme rozbité auto kvôli cyklistovi. Polícia ho určila jednoznačne za vinníka, nám ostáva sa len súdiť sa s ním, ale nespolupracuje vôbec. Pre teba je 5000€ možno nič, pre môjho otca je 5000€ obrovská kopa peňazí. Má 61 rokov. Ostáva mu len súdiť sa, právnik to odhaduje na 10 rokov a aj to ešte neznamená, že tie peniaze dostane. A nové autá sú drahšie a drahšie. Jazdím MHD už cez 30 rokov, niekoľkokrát som zažil núdzové brzdenie MHD, mne sa našťastie nič vážne nestalo, ale boli ľudia, čo mali zlomené ruky, či nohy, môžeš si udrieť hlavu a krvácanie do mozgu...

Mimochodom k tej štatistike cyklisti vs vodiči na cestách a alkohol. Myslíš že je ich pomer 1:1? Asi nie. Ak budem veľmi optimistický, tak na 1 cyklistu bude koľko? Tak 1000 áut na ceste? Niekto má možno lepšiu štatistiku. Nie je potom trocha alarmujúci počet opitých cyklistov?

Nikde som nehovoril o tom, že zjazd z Prístavného mostu má by hlavná cesta. Len som poukázal na niečo také, ako je prednosť sprava. Nič komplikované, však na cestách máme bežne križovatky v tvare T alebo X. Prečo asi potom existujú nejaké pravidlá o tom, ako sa tade prechádza? Aby nedochádzalo k nehodám. Cyklisti požadujú infraštruktúru, ale aj tá bude mať križovatky. Takže asi by bolo fajn, aby boli nejaké pravidlá, ako sa tam správať. Či netreba?

scarinko: práve som mojou gramatikou zabil 21 chodcov, 91 cyklistov a 4 autobusy MHD plné ľudí... Lebo to je podstata problému, moja gramatika.
05.05.2023 - 10:23:14
00
Podstata to nie je ale ked chces poucat o pravidlach tak ich dodrzuj vsetky a nie len tie ktore sa ti hodia 😉
05.05.2023 - 10:33:36
00
Podstata je, ze trolis a trúsiš ako vzdy, len aby ta bolo vidno
05.05.2023 - 11:27:11
00
Jano1987 ešte jeden príspevok a už sa mi to nechce ďalej komentovať...infraštruktúra...na prvej fotke som na chodníku,nemám tam na bajku čo robiť,lenže ak si ju zväčšíš: ďalej v podstate ten istý chodník (alebo pokračujúci) už je spoločný pre bicykle aj chodcov,takže by som mal ísť po ceste a potom šup na ten chodník, takže niektorí zas na nás povedia že chodíme krížom krážom t.j kazíme meno cyklistom
na druhej fotke je jedno miesto o ktorom som písal,tu ozaj nechceš aby ti niekto vyšiel spoza múra alebo to auto aby začalo cúvať, prešiel som si dnes na cesťáku tú "parádnu" cyklocestu,je pracovný deň doobeda takže prázdno, obiehal ma po ceste idúci cyklista cca 65 ročný,kým som ja "poskakoval" po tej cestičke,ten dedo mi za chvíľu zmizol z dohľadu...

Prílohy:

foto1.jpg
foto1.jpg 310.31 KiB thumb_up0thumb_down

foto2.jpg
foto2.jpg 262.64 KiB thumb_up0thumb_down

05.05.2023 - 11:42:21
00
scarinko napísal:
co je zle pri tom kauflande? ved sa tade jazdi, rovnako ci tam namalujes zelenu alebo nie.

Kaufland vyzerá takto:
Príloha:
kaufland patronka.JPG
kaufland patronka.JPG 136.8 KiB 17.0769,48.1661 thumb_up0thumb_down


Samostatná cyklotrasa nula bodov, cyklopriechod nikde, možná trasa vedie cez štyri priechody, z toho dva sú svetelne riadené (nie vždy zelená naraz) a dva nie.

Ak by sa spravila cyklotrasa "odnikiaľ nikam" hneď pri výstavbe Kauflandu, mohlo by to vyzerať nasledovne:
Príloha:
nakupak eindhoven.JPG
nakupak eindhoven.JPG 179.51 KiB 5.4788,51.4694 thumb_up0thumb_down


(Foto zo StreetView: https://goo.gl/maps/Cdd9DUHvRyxihetx8)
Teda plunulá cyklotrasa s jasnou prednosťou.

Takto bude pri výstavbe cyklotrasy potrebné celú križovatku prerobiť za prevádzky, čo je finančne aj technicky náročné.

scarinko napísal:
Skor to co pokracuje od kauflandu az v podstate na krizovatke Patronka kde natlcieme stlpiky do chodniku a osadime znacku o spolocnej cesticke pre cyklistov a chodcov a voala, zrazu sme postavili nieco pre cyklistov.

Nemyslím si, že pri tomto úseku niekto tvrdil, že sa postavilo niečo pre cyklistov. Čisto sa len prejazd legalizoval a hlavne vôbec umožnil, lebo pred umiestnením stĺpikov sa na chodníku parkovalo a problém bol prejsť aj pešo.
Hoci podľa mňa takéto úseky, kde chýba poriadne napojenie na všetkých stranách, by sa nemali označovať spoločnou cestičkou, ale ako cestička pre chodcov + cyklisti voľno.

scarinko napísal:
A uplne najinfantilnejsia myslienka je ze vsetkych cyklistov oficialne posleme po tom zjazde pred zastavkou plny kamenov a skal a je nam jedno ci je to dieta, dochodca, MTB, cestak atd.

Podľa mňa si práve deti a dôchodcovia radšej vyberú aj nedokonalú trasu s touto bodovou závadou, ako jazdu priamo po Lamačskej. To však neznamená, že súčasné riešenie je dobré. Inak, pokiaľ viem, namiesto toho rozbitého zjazdu by mala pribudnúť rampa, príprava je v nejakej rannej fáze.

scarinko napísal:
co sa tyka Urban residence tak mne nevadi ze to tam je ale ze sa v dohladnej dobe nic na to nenapojilo a zjavne ani nenapoji a ked sa nahodou nieco take udeje tak to co tam uz je bude treba aj tak prerobit lebo za ten cas sa to uz dostane do nepouzitelneho stavu.

Napojí sa to čoskoro na pokračovanie pri Pri Mýte, akurát mi vyskočila vizualizácia na FB:
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net

scarinko napísal:
Preco napr nemohol na druhej strane ten zeleny cyklopruh koncit az na krizovatke racianske myto? preco to ludi vypluje opat na jazdny pruh medzi auta? v tomto meste ludia nejazdia na bikoch lebo aj tie akoze cyklocesty su proste nebezpecne, ano prispievaju k tomu aj samotni vodici ktori su taki aki su

Na zvyšku ulice po Račianske mýto by sa cyklopruh zrejme nevošiel. Ale ak by si ho tam aj vyznačil, určite by sa hneď našiel niekto, kto by ti vyčítal, prečo končí pred križovatkou :) Na druhú stranu, to, že tam ten cyklopruh nie je, by malo byť podľa teba vlastne ok, lebo by sa na nič nenapájal a tak je ho lepšie vôbec nerobiť :D

Ber to tak, že v čase, keď cyklopruh vznikal, bol veľký boj, aby vôbec vznikol. Vtedy boli otázky, prečo vôbec robiť cyklopruhy či nejakú infraštruktúru pre cyklistov. Teraz, aj vďaka tomu, že tam ten pruh je, sú otázky, že prečo nepokračuje ďalej :) Takže minimálne na posun myslenia a vznik tlaku od verejnosti sú aj takéto nedokonalé riešenia lepšie ako žiadne.
05.05.2023 - 12:46:56
00
Nie je miesto? Tak pri 1 pruhu je miesto vedla kolaji a pri 2 pruhoch nie je miesto 😄

Pri kaflande tie prechody su uplne bez problemov. Jazdi tam tak malo aut ze som tam snad nikdy ani nestal. Cervena je tam fakt vynimocne.

"Uz coskoro" budeme mat aj dialnicu do KE 😉

Deti a dochodcovia radsej pojdu cez zastavku na patronke ako sa vysypu na kamenoch na zjazde ktory usti na sukromne parkovisko uzavrete rampami 😉
05.05.2023 - 12:55:51
00
scarinko napísal:
Nie je miesto? Tak pri 1 pruhu je miesto vedla kolaji a pri 2 pruhoch nie je miesto 😄

Jasné, že tam priestor na vozovke je. Ale nie na usporiadanie 2 jazdné pruhy + cyklopruh, jedine 1 jazdný pruh + cyklopruh, čo znamená rušenie jazdných pruhov. To je rozdiel voči miestu pri zastávke, kde miesto na dva pruhy nebolo, ale cyklopruh bolo možné vytvoriť na inak nevyužiteľnom mieste vozovky. A aj voči tomu riešeniu bol odpor.
Veľa šťastia pri presadzovaní cyklopruhu až po Račianske mýto. Jednak pri schvaľovaní a tiež aká bude odozva verejnosti (v zmysle: sú to len čiary na ceste, nejde o bezpečné riešenie, končí pred križovatkou) :)
Dnes je určite iná situácia ako pred 10 rokmi, takže by sa zrejme ten cyklopruh podarilo vytvoriť. Ale bolo by to riešenie, ktoré by si kritizoval možno aj ty. Lepšie je samostatná cyklotrasa súbežne s vozovkou, ktorá sa projekčne pripravuje.

scarinko napísal:
Pri kaflande tie prechody su uplne bez problemov. Jazdi tam tak malo aut ze som tam snad nikdy ani nestal. Cervena je tam fakt vynimocne.

Jasné, fyzicky prejdeš, ale nie je to žiadna cyklotrasa. Takisto prejdeš v pohode po celej Račianskej, ak ti nevadí jazda po chodníkoch a cez priechody pre chodcov. Ale legálne to nie je. Navyše takéto nesprávne riešenia nepriamo učia cyklistov porušovať predpisy. Preto mi je divné, že ti chýbajú cyklotrasy, ale keď pomenujem miesto, kde tiež chýbajä, tak napíšeš, že vlastne nechýbajú :D

scarinko napísal:
"Uz coskoro" budeme mat aj dialnicu do KE 😉

Čoskoro v tomto prípade znamená cca rok(?), výstavba budovy popri Račianskej prebieha, v rámci úprav okolia pribudne aj táto trasa.

scarinko napísal:
Deti a dochodcovia radsej pojdu cez zastavku na patronke ako sa vysypu na kamenoch na zjazde ktory usti na sukromne parkovisko uzavrete rampami 😉

Deti aj dôchodcov tam stretávam, rampy sa dajú obísť, nie je to plot. Keď sa niekto necíti na zjazd, tak bežne zíde tých pár metrov pešo, podobne do kopca. Zopakujem: má to ďaleko do ideálu, ale bolo by nezmyslom len kvôli jednému problémovému bodu nelegalizovať jazdu po susednom chodníku. Nikdy nebudeme mať všetko hneď a naraz. Ten rozbitý zjazd by tam bol aj ak by sa nelegalizoval pohyb po susednom chodníku a ľudia by ho aj tak používali.
05.05.2023 - 14:33:51
01
Pozeram ze klasika. Kde sa mi to hodi pisem o porusovani predpisov a kde sa mi to nehodi tak uz porusovanie neriesim. Klasika cyklokoalicia. Ucel svati prostriedky.

Chces mi povedat ze zjazd po "trave" do priestoru sukromneho parkoviska je v sulade so vsetkymi predpismi? Sa zasmejem.

Tie dva pruhy na racianskej su tak siroke ze je podla mna uplne v pohode mozne z nich urobit 2+1 cyklo. Ak zoberieme rozmery z devinskej cesty tak urcite vojdu aj s rezervou.
Za krizovatkou na mytnej staci na bus pruh namalovat bike symbol tak ako inde(stefanikova, karadzicova, atd)

Vystavba na racianskej prebieha kolko uz? Ta cyklo hlupost pred urban je uz kolko rokov?

No a porovnavat vyjazd z parkoviska od kauflandu s krizovatkou Racianske myto je uz fakt hodne len clena cyklokoalicie ktoremu sa to hodi do prezentacie. Sa divim ze este nie je niekto z vas v parlamente, lebo to su take iste hluposti ako sa aj tam prezentuju.

Uz len taka zasadna vec ako je spojenie mestskych casti jednou suvislou neprerusovanou cestou pre cyklistov je utopia. Petrzalka-Raca je normalne pre deti a zacinajucich cyklistov celodnovka so stress faktorom.

Uz len taka banalita ako prejst z Pajstunskej na Kopciansku je pre amatera alebo dieta nemozne lebo to je mimoriadne nebezpecne pripadne moze obist celu petrzalku dokola.

Ale staci prejst 2km za hranicu a cyklisti maju infrastrukturu ako z inej galaxie. Nic nie je problem, opravy netrvaju mesiace ale dni/hodiny. Ale to je o pristupe, bud chcem alebo si potrebujem len promo robit a ucel/zmysluplnost je mi u pr....
05.05.2023 - 15:02:37
00
To niekto sj precital? Teda okrem trampa a scarinka?
05.05.2023 - 16:03:06
01
scarinko napísal:
Podstata to nie je ale ked chces poucat o pravidlach tak ich dodrzuj vsetky a nie len tie ktore sa ti hodia 😉

Nehnevaj sa, ale tu máš chýb, že až moc.
05.05.2023 - 16:43:05
00
Vidím, že toto začína byť jalová debata, ale ešte chvíľu času obetujem. Skús čítať môj príspevok predpokladom, že nechcem vyvolávať vášne, polarizovať diskusiu, ani nabádať na protiprávne konanie. A ak si nebudeš istý, ako som niektorú vec myslel, prečítaj si ešte raz predchádzajúcu vetu a snaž sa ju vnímať v jej intenciách.

scarinko napísal:
Pozeram ze klasika. Kde sa mi to hodi pisem o porusovani predpisov a kde sa mi to nehodi tak uz porusovanie neriesim. Klasika cyklokoalicia. Ucel svati prostriedky.

Kde sa ti to hodí, píšeš o porušovaní predpisov a kde sa ti to nehodí, tak porušovanie neriešiš? :D

Podľa mňa je porušovanie predpisov porušovaním vždy. A zároveň je je prirodzenou ľudskou vlastnosťou, že ich ľudia vždy porušovať budú (ja osobne sa snažím ich porušovaniu vyhýbať). Preto potrebujeme (v prípade infraštruktúry) ju mať takú, aby minimalizovala porušovanie predpisov a ak aj nejaké nastane, tak aby minimalizovala negatívne následky z neho plynúce.

scarinko napísal:
Chces mi povedat ze zjazd po "trave" do priestoru sukromneho parkoviska je v sulade so vsetkymi predpismi? Sa zasmejem.

Vlastníkom priestoru zjazdu aj priľahlej časti parkoviska je Národná diaľničná spoločnosť. Tá je aj vlastníkom pozemkov, na ktorých je cestička pre chodcov a cyklistov na Lamačskej ceste, či samotných ciest na križovatke Patrónka. To veľmi súkromným pozemkom nazvať nemôžeme. Parkovisko ďalej je síce súkromné, ale cez tú parcelu prechádza každý, kto ide do podchodu. Vstup zakázaný nie je. Dokonca aj zastávka Patrónka je čiastočne na súkromnom pozemku. Podobne napríklad časť kruhového objazdu opodiaľ je súkromný pozemok. Denne zrejme chodíš po kope súkromných pozemkov bez toho, aby si o tom vedel.

A "tráva" je to naozaj v úvodzovkách, podľa katastra je parcela 3890/7 vedená ako zastavaná plocha a nádvorie.

scarinko napísal:
Tie dva pruhy na racianskej su tak siroke ze je podla mna uplne v pohode mozne z nich urobit 2+1 cyklo. Ak zoberieme rozmery z devinskej cesty tak urcite vojdu aj s rezervou.
Za krizovatkou na mytnej staci na bus pruh namalovat bike symbol tak ako inde(stefanikova, karadzicova, atd)

Šírka vozovky na Račianskej je cca 7 metrov, aké široké by mali byť jednotlivé pruhy? Na Devínskej ceste je len ochranný pruh, podobne ako na Pionierskej. Už na Pionierskej sa takéto riešenie nestretlo s nadšenými ohlasmi, už vidím, ako by to vyzeralo na frekventovanej Račianskej.
V každom prípade, toto táto debata neposunie nikam. Ak si myslíš, že by cyklopruh cez Račko bol prínosný, pošli podnet mestu, to vedie viac k cieľu.

scarinko napísal:
Vystavba na racianskej prebieha kolko uz? Ta cyklo hlupost pred urban je uz kolko rokov?

Ak sa pýtaš na výstavbu cyklotrasy na Račianskej radiále mestom, tak tá ešte neprebieha vôbec :D

scarinko napísal:
No a porovnavat vyjazd z parkoviska od kauflandu s krizovatkou Racianske myto je uz fakt hodne len clena cyklokoalicie ktoremu sa to hodi do prezentacie. Sa divim ze este nie je niekto z vas v parlamente, lebo to su take iste hluposti ako sa aj tam prezentuju.

Kaufland sa do debaty nedostal porovnaním s Račianskym mýtom, ale v súvislosti s tým, či je systémové alebo nie budovať cyklotrasy spolu s prebiehajúcou výstavbou. Pozri pár strán späť.
Zvyšok odseku je na hranici osobných útokov a bez faktickej argumentačnej hodnoty :)

scarinko napísal:
Uz len taka zasadna vec ako je spojenie mestskych casti jednou suvislou neprerusovanou cestou pre cyklistov je utopia. Petrzalka-Raca je normalne pre deti a zacinajucich cyklistov celodnovka so stress faktorom.

Súhlasím a práve preto mi nie je jasné, prečo sa ti nepáči, ak vznikajú aspoň nesúvislé časti, keďže keď sa nakoniec konečne začne stavať, bude stačiť dostavať menej. Takže to bude aj reálnejšie. Prípadne sa môže stať aj to, že cyklotrasu postavia po úsekoch developeru bez toho, aby mesto spravilo čo i len meter :D

scarinko napísal:
Uz len taka banalita ako prejst z Pajstunskej na Kopciansku je pre amatera alebo dieta nemozne lebo to je mimoriadne nebezpecne pripadne moze obist celu petrzalku dokola.

Detto.

scarinko napísal:
Ale staci prejst 2km za hranicu a cyklisti maju infrastrukturu ako z inej galaxie. Nic nie je problem, opravy netrvaju mesiace ale dni/hodiny. Ale to je o pristupe, bud chcem alebo si potrebujem len promo robit a ucel/zmysluplnost je mi u pr....

Stačí zájsť raz do Holandska a rakúska infraštruktúra bude navždy chabá, nedokonalá a o ničom :D Rakúsko je oproti nám super, ale aj tam je dosť veľmi zvlášnych riešení.
05.05.2023 - 16:50:47
01
lapaloma napísal:
To niekto sj precital? Teda okrem trampa a scarinka?


Čo tam prečítanie, ale ja som to musel aj napísať :D (A asi som mohol lepšie stráviť čas, ale snáď aspoň nejaké podnetné informácie do diskusie som dal.)
05.05.2023 - 16:54:14
16
Viem, ze s menej skusenymi ucastnikmi premavky by mal byt clovek trpezlivy, ale castokrat je to tazke.
Vcera som pri Malom Dunaji vo Vrakuni predbiehal kolonu cyklistov a tetuska na cestaku sa zrazu rozhodla, ze zacne tiez predbiehat a mne rovno pred nos, bez obzretia
O tendencii ludi stat na nie vhodnych miestach ani nehovorim...v zakrutach, na konci podjazdu.. ach jaj.
09.05.2023 - 10:01:48
02
jj v nedelu napodobne prihody - na cestach ziaden problem, ale na cyklocestach jedna kolizna situacia za druhou :-(
09.05.2023 - 11:29:41
00
tiez by som rad znovu apeloval na cyklistov - prosim nejazdite vedla seba, ani na cyklocestach. Je to bezohladne a ohrozujete tym oprotiiducich a aj tich co vas chcu predbehnut, cim uzsia cyklocesta tym viac. Vselico som videl cez vikend a vcera, nielen cele rodinky (i ked pri malych detoch sa to samozrejme da chapat), ale casto aj ziletkari, a to aj traja vedla seba :tmi: dvaja su uz pri nich standard.
09.05.2023 - 11:54:50
07
keyboard_arrow_up