Co ti mam na to povedat? Ak je to tak naozaj zmen zamestnanie (pohybujes sa v okruhu divnych ludi) pripadne aj pobyt (ved je to nelegalne, co robi policia v okoli?).
V mojom okoli sa pohybuje odhadujem okolo 10 e-bikov a cipnuty nie je ani jeden. Pardon - o jednom viem ale to nie je z mojho okolia.
Kvôli ebajkerom meniť prácu nebodaj pobyt?
Polícia na to veľa pák momentálne nemá, už sa to tu posledné strany rozoberalo.
Ja len dúfam že raz sa týmto motoristom klepne po prstoch.
Resp. nech si každý jazdí na čom chce vystrojený ako Nino Schurter, ale pekne evidencia, poistka, stk, zákaz jazdy po cyklochodníkoch atď.
Ale na niečo sú dobrí, je to istá forma výzvy predbiehať na cesťáku tieto motorky 50tkou a tie pohľady keď pozerajú na bicykel a hľadajú motor
zase trepeš ,vyššie si písal že na obyčajnom bicykli by si v takom vetre nevyšiel von... tu u nás keď jeden deň nefúka tak oslavujeme
Jasné, došli ti argumenty, chápem ,... osobné narážky na úrovni materskej školy Stále tvrdím že rozvíjať treba celú osobnosť a nie iba stehenné svaly...
Pozrel som porovnanie mtb a ebabety od trailhuntera. Fajn, snazil sa byt neutralny.
Mne vsak udrelo nieco ine do oci, najma to ze udavany dojazd a realita v zmiesanej trase (nielen kopce) bola polovicna. Uz po 39km baterka nula.
Dalsi problem je velky prevodnik, typicky 38 az 44z. Celkovo su sprevodovane do rychla, kazety vacsinou 46z.. V kopcovitom terene fakt si neviem predstavit pedalovat s vybitou bateriou....Pri takej vahe a prevodoch.
Ja rozmyslam znizit na 30z (/51z) a to moj mtb ma iba 15kg.
LMS Samozrejme, ze nemusis menit pobyt. Staci zmenit myslenie a sadnut na bike aky mas aky mas rad a uzivat si zivot a srat na to, ze si niekto chce uzivat zivot inak samozrejme za dodrzani zasady, ze jeho sloboda konci na hranici mojej. Na inom biku v inom obleceni v inej kondicii ... zi a nechaj zit ! Amen alebo Howgh ...
Legislativa je derava, to vyuzivaju cipnute ebabety. Nakoniec to dopadne tak ako s autami, kedy ti policajt moze vykonat emisnu a technicku kontrolu aj priamo na ceste - takzvanou mobilnou stanicou, alebo ti ju nariadi.
A ze ty o nejakej pravnej uprave nevies neznamena, ze neexistuje. Konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.
"Oprávnenie zaistiť vec
(1) Policajt je oprávnený zaistiť na vykonanie potrebných úkonov vec, ak má podozrenie, že tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu. Policajt neodkladne vydá osobe, ktorej bola vec zaistená, potvrdenie o zaistení veci s presným opisom veci, ktorý umožní zaistenú vec identifikovať. Zaistenie veci môže trvať najviac 90 dní, ak tento zákon neustanovuje inak."
Keď už píšeš A zisti si aj B. "Vec môže policajt zaistiť ak tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu".
Samozrejme. A akého priestupku podľa zákona č. 372/1991 Z.z. Zákona o priestupkoch sa cyklista s čipom dopustil? Pretože priestupok je v zákone definovaný. Dokonca priestupok čipovania nie je uvedený ani v § 22 Priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Takže pokiaľ čipovanie nie je ako priestupok uvedené v zákone o priestupkoch alebo v inom zákone "vyslovene", a zároveň spôsob vykonávania kontroly a výkon sankcie, nejedná sa o priestupok!!
Každopádne bicykel či už obyčajný alebo ebike je nemotorové vozidlo a malo by rovnako ako motorové vozidlo spĺňať určité technické podmienky ak nimi chce cyklista jazdiť po verejných cestných komunikáciách. A preto ja osobne čipovanie v zásade odsudzujem. A určite by som svoj nečipnutý ebike nikomu dobrovoľne na skúšku nevydal, pokiaľ sa nepreukáže kalibrovaným na to určeným prístrojom a skúšku vykoná technik na to vyškolený. Auto tiež na STK nekontroluje policajt ale školený technik.
Keď už píšeš A zisti si aj B. "Vec môže policajt zaistiť ak tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu".
Samozrejme. A akého priestupku podľa zákona č. 372/1991 Z.z. Zákona o priestupkoch sa cyklista s čipom dopustil? Pretože priestupok je v zákone definovaný. Dokonca priestupok čipovania nie je uvedený ani v § 22 Priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Takže pokiaľ čipovanie nie je ako priestupok uvedené v zákone o priestupkoch alebo v inom zákone "vyslovene", a zároveň spôsob vykonávania kontroly a výkon sankcie, nejedná sa o priestupok!!
Každopádne bicykel či už obyčajný alebo ebike je nemotorové vozidlo a malo by rovnako ako motorové vozidlo spĺňať určité technické podmienky ak nimi chce cyklista jazdiť po verejných cestných komunikáciách. A preto ja osobne čipovanie v zásade odsudzujem. A určite by som svoj nečipnutý ebike nikomu dobrovoľne na skúšku nevydal, pokiaľ sa nepreukáže kalibrovaným na to určeným prístrojom a skúšku vykoná technik na to vyškolený. Auto tiež na STK nekontroluje policajt ale školený technik.
Co bolo skor, sliepka alebo vajce?
Je to uplne jedno, pretoze upravena ebabeta nesplna zakonny poziadavok pripomoci do 25kmh...
ci je tam cip alebo panboh, je to uplne jedno....
Tiez ked auto nesplna emisie, mas velky problem a nikoho nezaujima kvoli comu presne emisny limit nie je splneny...
Pozrel som porovnanie mtb a ebabety od trailhuntera. Fajn, snazil sa byt neutralny.
Mne vsak udrelo nieco ine do oci, najma to ze udavany dojazd a realita v zmiesanej trase (nielen kopce) bola polovicna. Uz po 39km baterka nula.
Dalsi problem je velky prevodnik, typicky 38 az 44z. Celkovo su sprevodovane do rychla, kazety vacsinou 46z.. V kopcovitom terene fakt si neviem predstavit pedalovat s vybitou bateriou....Pri takej vahe a prevodoch.
Ja rozmyslam znizit na 30z (/51z) a to moj mtb ma iba 15kg.
Musím tu súhlasiť. Najmenšie 3 kolečká vzadu som za rok aj dačo použil možno 2x. Ten pevodník v predu by sa zišiel s menším počtom zubov. Práve pred týždňom som skúšal maximaálku bicykla dole zjazdom po asfaltovej ceste a tam som mal najmenšie kolečko vzadu a išiel som 58km/hod. No načo je takýto prevod dobrý???
Neviem však či to nesúvisí s prevádzkovými otáčkami motora, alebo 12 kolečkom, že ten prevodník je lepšie mať väčší aby to správne fungovalo v celom rozsahu prehadzovania. .. A vážne tie lacnejšie ebiky tie dva velké kolečka vzadu nemajú. to fakt je len na cyklochodník.
marseluspp
Ked chces maximalku pri zjazde tak musis znizit odpor vzduchu.
Odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rychlosti.
Darmo budes mat kadenciu aj "150" a vzadu kolecko s "5 zubami" ked budes vzpriameny =)))
Daj si "saganov" posed pri zjazde a 65-68 km/h das bez problemov. Aj viac, len zalezi od dlzky zjazdu.
Ale radsej jazdi s rozumom a opatrne.
prevodnik. pomente si parametre, nastave pripadne zobrazovanie (Display: speed) rychlosti pri prevodoch. https://www.ritzelrechner.de/
Cipo11 necital si pozorne: konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.
Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.
A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za o*****mi
Kolobezkari si mysleli že vyčurali so systémom... Kadejaké čo idú aj 70....
No pribúdajú nehody, havárie, a už tu máme PZP a ďalšie povinnosti majiteľa....
Ísť viac ako 25 za vlastné vyžaduje námahu čo nie všetci sú schopný ... Napr kostol babky na bicykloch by aj bežec predbehol.. z tohto dôvodu nebolo treba bio bicykle zakonne riešiť.
ale keď tu máme motor, vysoká rýchlosť pre úplne každého zrazu nie je problém dosiahnuť...
Tiež treba brať do úvahy že väčšina majiteľov je bez soferaku...neskusenych..
Skombinuj to s čipom a máš (nielen na cestách) armagedon...
Je to o bezpečnosti seba aj druhých. Ten zákonný limit má zmysel.
A celkovo ten ebike systém bol nadizajnovany na určitý rozsah (zákonných) rýchlostí, to znamená dojazd, spotreba, záťaž elektroniky a motora, a chladenie systému....
marseluspp skús zjazd Terchová -> Zázrivá, na cesťáku som tam šiel 100 a na skladačke 50 ale to som krotil, lebo v ten deň ráno som ju len kúpil v Žiline, čiže som mal na nej len 20-25km a toto bol prvý kopec
100 na bicykli??? To by som sa báľ. Je pravda že ten kopec nepoznám.
Životný rekord mám asi 72km/hod zo Sliezskeho domu tak 20 rokov dozadu, ale je pravda že tam tie priame úseky niesu dlhé.
Osobne si myslím že keby boli dali v eu limit 33km/hod ako v usa, len málo ľudí by si čiplo bajky. Je pravda že v meste tá rýchlosť by už bola nebezpečná pre neskúsených jazdcov.
Na moje výletné tempo mi tých 25 stačí. V lese to malokedy prekročím a na rovinkách som sa s tým nejako zmieril … našťastie tu v Tatrách roviniek toľko nieje
Myslím, že rýchlosť sa zbytočne rozoberá, lebo rozum je dôležitý. Pre mňa, za mňa, môžeš na bajku jazdiť aj 300, ale keď sú okolo ľudia, je jedno, že ideš "vo svojom pruhu" na 2m širokej cyklotrase, treba ísť rozumne a v týchto prípadoch sa ebajkeri (z môjho pohľadu) správajú nenápadne, skôr žiletkári sú ten príklad nebezpečného používania bicykla. Trošku proti téme
Cipo11 necital si pozorne: konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.
Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.
A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za o*****mi
Pre pána Jána ty už sa netoč dokola stále. Diskusia nebola o tom či niekto niečo s čipnutým ebikom spáchal. Bola o reakcii na príspevok ako v CZ merajú a skúšajú či sú ebiky načipované. A tie tvoje argumenty že policajti merajú rýchlosť a nie sú odborníci na fyziku - nemusia byť, sú skolení a majú certifikovaný radar a umožňuje im to zákon o PZ, alkohol v krvi tiež merajú kalibrovaným dregerom a tiež na základe zákona o PZ. Testovať ebike nemajú, opakujem nemajú na základe čoho testovať pokiaľ sa s ním nedopustíš priestupku alebo TČ. Neviem si predstaviť že ma zastavia niekde na cyklotrase a budú chcieť môj ebike na test. Na základe čoho? HOWG.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
V mojom okoli sa pohybuje odhadujem okolo 10 e-bikov a cipnuty nie je ani jeden. Pardon - o jednom viem ale to nie je z mojho okolia.
Kvôli ebajkerom meniť prácu nebodaj pobyt?
Polícia na to veľa pák momentálne nemá, už sa to tu posledné strany rozoberalo.
Ja len dúfam že raz sa týmto motoristom klepne po prstoch.
Resp. nech si každý jazdí na čom chce vystrojený ako Nino Schurter, ale pekne evidencia, poistka, stk, zákaz jazdy po cyklochodníkoch atď.
Ale na niečo sú dobrí, je to istá forma výzvy predbiehať na cesťáku tieto motorky 50tkou a tie pohľady keď pozerajú na bicykel a hľadajú motor
Jasné, došli ti argumenty, chápem ,... osobné narážky na úrovni materskej školy
Mne vsak udrelo nieco ine do oci, najma to ze udavany dojazd a realita v zmiesanej trase (nielen kopce) bola polovicna. Uz po 39km baterka nula.
Dalsi problem je velky prevodnik, typicky 38 az 44z. Celkovo su sprevodovane do rychla, kazety vacsinou 46z..
V kopcovitom terene fakt si neviem predstavit pedalovat s vybitou bateriou....Pri takej vahe a prevodoch.
Ja rozmyslam znizit na 30z (/51z) a to moj mtb ma iba 15kg.
Ale to je pre motorkárov ten problém a pokušenie zároveň. Mať pod zadkom spútané watty a nevypustiť ich?
A ze ty o nejakej pravnej uprave nevies neznamena, ze neexistuje. Konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.
"Oprávnenie zaistiť vec
(1) Policajt je oprávnený zaistiť na vykonanie potrebných úkonov vec, ak má podozrenie, že tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu. Policajt neodkladne vydá osobe, ktorej bola vec zaistená, potvrdenie o zaistení veci s presným opisom veci, ktorý umožní zaistenú vec identifikovať. Zaistenie veci môže trvať najviac 90 dní, ak tento zákon neustanovuje inak."
Keď už píšeš A zisti si aj B. "Vec môže policajt zaistiť ak tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu".
Samozrejme. A akého priestupku podľa zákona č. 372/1991 Z.z. Zákona o priestupkoch sa cyklista s čipom dopustil? Pretože priestupok je v zákone definovaný. Dokonca priestupok čipovania nie je uvedený ani v § 22 Priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Takže pokiaľ čipovanie nie je ako priestupok uvedené v zákone o priestupkoch alebo v inom zákone "vyslovene", a zároveň spôsob vykonávania kontroly a výkon sankcie, nejedná sa o priestupok!!
Každopádne bicykel či už obyčajný alebo ebike je nemotorové vozidlo a malo by rovnako ako motorové vozidlo spĺňať určité technické podmienky ak nimi chce cyklista jazdiť po verejných cestných komunikáciách. A preto ja osobne čipovanie v zásade odsudzujem. A určite by som svoj nečipnutý ebike nikomu dobrovoľne na skúšku nevydal, pokiaľ sa nepreukáže kalibrovaným na to určeným prístrojom a skúšku vykoná technik na to vyškolený. Auto tiež na STK nekontroluje policajt ale školený technik.
zase zavádzaš. tu si pozri špecifikácie, aj bajky na nižšej cenovej úrovni majú prevodník 34T a kazetu 11-50. to čo píšeš súhlasí s lacnejším HT segmentom a trekovými električkami.
https://www.mtbiker.sk/shop/page-2/search?action=search&recommendations=0&clearance=0&unavailable=0&per_page=48&f_category_id=984&sort_by=priceDESC&in_stock=all&s=&price_from=&price_to=
Samozrejme. A akého priestupku podľa zákona č. 372/1991 Z.z. Zákona o priestupkoch sa cyklista s čipom dopustil? Pretože priestupok je v zákone definovaný. Dokonca priestupok čipovania nie je uvedený ani v § 22 Priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Takže pokiaľ čipovanie nie je ako priestupok uvedené v zákone o priestupkoch alebo v inom zákone "vyslovene", a zároveň spôsob vykonávania kontroly a výkon sankcie, nejedná sa o priestupok!!
Každopádne bicykel či už obyčajný alebo ebike je nemotorové vozidlo a malo by rovnako ako motorové vozidlo spĺňať určité technické podmienky ak nimi chce cyklista jazdiť po verejných cestných komunikáciách. A preto ja osobne čipovanie v zásade odsudzujem. A určite by som svoj nečipnutý ebike nikomu dobrovoľne na skúšku nevydal, pokiaľ sa nepreukáže kalibrovaným na to určeným prístrojom a skúšku vykoná technik na to vyškolený. Auto tiež na STK nekontroluje policajt ale školený technik.
Co bolo skor, sliepka alebo vajce?
Je to uplne jedno, pretoze upravena ebabeta nesplna zakonny poziadavok pripomoci do 25kmh...
ci je tam cip alebo panboh, je to uplne jedno....
Tiez ked auto nesplna emisie, mas velky problem a nikoho nezaujima kvoli comu presne emisny limit nie je splneny...
Mne vsak udrelo nieco ine do oci, najma to ze udavany dojazd a realita v zmiesanej trase (nielen kopce) bola polovicna. Uz po 39km baterka nula.
Dalsi problem je velky prevodnik, typicky 38 az 44z. Celkovo su sprevodovane do rychla, kazety vacsinou 46z..
V kopcovitom terene fakt si neviem predstavit pedalovat s vybitou bateriou....Pri takej vahe a prevodoch.
Ja rozmyslam znizit na 30z (/51z) a to moj mtb ma iba 15kg.
Musím tu súhlasiť. Najmenšie 3 kolečká vzadu som za rok aj dačo použil možno 2x. Ten pevodník v predu by sa zišiel s menším počtom zubov. Práve pred týždňom som skúšal maximaálku bicykla dole zjazdom po asfaltovej ceste a tam som mal najmenšie kolečko vzadu a išiel som 58km/hod. No načo je takýto prevod dobrý???
Neviem však či to nesúvisí s prevádzkovými otáčkami motora, alebo 12 kolečkom, že ten prevodník je lepšie mať väčší aby to správne fungovalo v celom rozsahu prehadzovania. .. A vážne tie lacnejšie ebiky tie dva velké kolečka vzadu nemajú. to fakt je len na cyklochodník.
Ked chces maximalku pri zjazde tak musis znizit odpor vzduchu.
Odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rychlosti.
Darmo budes mat kadenciu aj "150" a vzadu kolecko s "5 zubami" ked budes vzpriameny =)))
Daj si "saganov" posed pri zjazde a 65-68 km/h das bez problemov. Aj viac, len zalezi od dlzky zjazdu.
Ale radsej jazdi s rozumom a opatrne.
prevodnik. pomente si parametre, nastave pripadne zobrazovanie (Display: speed) rychlosti pri prevodoch.
https://www.ritzelrechner.de/
Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.
A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za o*****mi
No pribúdajú nehody, havárie, a už tu máme PZP a ďalšie povinnosti majiteľa....
Ísť viac ako 25 za vlastné vyžaduje námahu čo nie všetci sú schopný ... Napr kostol babky na bicykloch by aj bežec predbehol.. z tohto dôvodu nebolo treba bio bicykle zakonne riešiť.
ale keď tu máme motor, vysoká rýchlosť pre úplne každého zrazu nie je problém dosiahnuť...
Tiež treba brať do úvahy že väčšina majiteľov je bez soferaku...neskusenych..
Skombinuj to s čipom a máš (nielen na cestách) armagedon...
Je to o bezpečnosti seba aj druhých. Ten zákonný limit má zmysel.
A celkovo ten ebike systém bol nadizajnovany na určitý rozsah (zákonných) rýchlostí, to znamená dojazd, spotreba, záťaž elektroniky a motora, a chladenie systému....
Životný rekord mám asi 72km/hod zo Sliezskeho domu tak 20 rokov dozadu, ale je pravda že tam tie priame úseky niesu dlhé.
Osobne si myslím že keby boli dali v eu limit 33km/hod ako v usa, len málo ľudí by si čiplo bajky. Je pravda že v meste tá rýchlosť by už bola nebezpečná pre neskúsených jazdcov.
Na moje výletné tempo mi tých 25 stačí. V lese to malokedy prekročím a na rovinkách som sa s tým nejako zmieril … našťastie tu v Tatrách roviniek toľko nieje
Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.
A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za o*****mi
Pre pána Jána ty už sa netoč dokola stále. Diskusia nebola o tom či niekto niečo s čipnutým ebikom spáchal. Bola o reakcii na príspevok ako v CZ merajú a skúšajú či sú ebiky načipované. A tie tvoje argumenty že policajti merajú rýchlosť a nie sú odborníci na fyziku - nemusia byť, sú skolení a majú certifikovaný radar a umožňuje im to zákon o PZ, alkohol v krvi tiež merajú kalibrovaným dregerom a tiež na základe zákona o PZ. Testovať ebike nemajú, opakujem nemajú na základe čoho testovať pokiaľ sa s ním nedopustíš priestupku alebo TČ. Neviem si predstaviť že ma zastavia niekde na cyklotrase a budú chcieť môj ebike na test. Na základe čoho? HOWG.