cipo11 napísal:
Keď už píšeš A zisti si aj B. "Vec môže policajt zaistiť ak tá súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku a jej zaistenie je potrebné na zistenie skutkového stavu veci alebo na rozhodnutie orgánu činného v trestnom konaní, alebo na rozhodnutie orgánu v konaní o priestupku alebo ak ide o vec, po ktorej pátra polícia iného štátu".
Samozrejme. A akého priestupku podľa zákona č. 372/1991 Z.z. Zákona o priestupkoch sa cyklista s čipom dopustil? Pretože priestupok je v zákone definovaný. Dokonca priestupok čipovania nie je uvedený ani v § 22 Priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Takže pokiaľ čipovanie nie je ako priestupok uvedené v zákone o priestupkoch alebo v inom zákone "vyslovene", a zároveň spôsob vykonávania kontroly a výkon sankcie, nejedná sa o priestupok!!
Každopádne bicykel či už obyčajný alebo ebike je nemotorové vozidlo a malo by rovnako ako motorové vozidlo spĺňať určité technické podmienky ak nimi chce cyklista jazdiť po verejných cestných komunikáciách. A preto ja osobne čipovanie v zásade odsudzujem. A určite by som svoj nečipnutý ebike nikomu dobrovoľne na skúšku nevydal, pokiaľ sa nepreukáže kalibrovaným na to určeným prístrojom a skúšku vykoná technik na to vyškolený. Auto tiež na STK nekontroluje policajt ale školený technik.

Co bolo skor, sliepka alebo vajce?
Je to uplne jedno, pretoze upravena ebabeta nesplna zakonny poziadavok pripomoci do 25kmh...
ci je tam cip alebo panboh, je to uplne jedno....
Tiez ked auto nesplna emisie, mas velky problem a nikoho nezaujima kvoli comu presne emisny limit nie je splneny...
03.07.2023 - 13:41:56
00
peter120 napísal:
Pozrel som porovnanie mtb a ebabety od trailhuntera. Fajn, snazil sa byt neutralny.
Mne vsak udrelo nieco ine do oci, najma to ze udavany dojazd a realita v zmiesanej trase (nielen kopce) bola polovicna. Uz po 39km baterka nula.
Dalsi problem je velky prevodnik, typicky 38 az 44z. Celkovo su sprevodovane do rychla, kazety vacsinou 46z..
V kopcovitom terene fakt si neviem predstavit pedalovat s vybitou bateriou....Pri takej vahe a prevodoch.
Ja rozmyslam znizit na 30z (/51z) a to moj mtb ma iba 15kg.


Musím tu súhlasiť. Najmenšie 3 kolečká vzadu som za rok aj dačo použil možno 2x. Ten pevodník v predu by sa zišiel s menším počtom zubov. Práve pred týždňom som skúšal maximaálku bicykla dole zjazdom po asfaltovej ceste a tam som mal najmenšie kolečko vzadu a išiel som 58km/hod. No načo je takýto prevod dobrý???

Neviem však či to nesúvisí s prevádzkovými otáčkami motora, alebo 12 kolečkom, že ten prevodník je lepšie mať väčší aby to správne fungovalo v celom rozsahu prehadzovania. .. A vážne tie lacnejšie ebiky tie dva velké kolečka vzadu nemajú. to fakt je len na cyklochodník.
03.07.2023 - 13:50:50
00
prevodník si môžeš vymeniť, nie je to veľká investícia :) mne by vzadu stačila 10s kazeta bez 11T a 13T pastorkov, tiež sú ako nové aj po stovkách km :D
03.07.2023 - 14:25:39
00
marseluspp
Ked chces maximalku pri zjazde tak musis znizit odpor vzduchu.
Odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rychlosti.
Darmo budes mat kadenciu aj "150" a vzadu kolecko s "5 zubami" ked budes vzpriameny =)))
Daj si "saganov" posed pri zjazde a 65-68 km/h das bez problemov. Aj viac, len zalezi od dlzky zjazdu.
Ale radsej jazdi s rozumom a opatrne.

prevodnik. pomente si parametre, nastave pripadne zobrazovanie (Display: speed) rychlosti pri prevodoch.
https://www.ritzelrechner.de/
03.07.2023 - 14:44:46
00
Cipo11 necital si pozorne: konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.

Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.

A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za opicami
03.07.2023 - 23:44:47
01
Kolobezkari si mysleli že vyčurali so systémom... Kadejaké čo idú aj 70....
No pribúdajú nehody, havárie, a už tu máme PZP a ďalšie povinnosti majiteľa....
Ísť viac ako 25 za vlastné vyžaduje námahu čo nie všetci sú schopný ... Napr kostol babky na bicykloch by aj bežec predbehol.. z tohto dôvodu nebolo treba bio bicykle zakonne riešiť.

ale keď tu máme motor, vysoká rýchlosť pre úplne každého zrazu nie je problém dosiahnuť...
Tiež treba brať do úvahy že väčšina majiteľov je bez soferaku...neskusenych..
Skombinuj to s čipom a máš (nielen na cestách) armagedon...
Je to o bezpečnosti seba aj druhých. Ten zákonný limit má zmysel.
A celkovo ten ebike systém bol nadizajnovany na určitý rozsah (zákonných) rýchlostí, to znamená dojazd, spotreba, záťaž elektroniky a motora, a chladenie systému....
04.07.2023 - 06:15:57
03
marseluspp skús zjazd Terchová -> Zázrivá, na cesťáku som tam šiel 100 a na skladačke 50 ale to som krotil, lebo v ten deň ráno som ju len kúpil v Žiline, čiže som mal na nej len 20-25km a toto bol prvý kopec
04.07.2023 - 06:28:31
00
100 na bicykli??? To by som sa báľ. Je pravda že ten kopec nepoznám.

Životný rekord mám asi 72km/hod zo Sliezskeho domu tak 20 rokov dozadu, ale je pravda že tam tie priame úseky niesu dlhé.

Osobne si myslím že keby boli dali v eu limit 33km/hod ako v usa, len málo ľudí by si čiplo bajky. Je pravda že v meste tá rýchlosť by už bola nebezpečná pre neskúsených jazdcov.
Na moje výletné tempo mi tých 25 stačí. V lese to malokedy prekročím a na rovinkách som sa s tým nejako zmieril … našťastie tu v Tatrách roviniek toľko nieje :)
04.07.2023 - 07:25:31
02
Myslím, že rýchlosť sa zbytočne rozoberá, lebo rozum je dôležitý. Pre mňa, za mňa, môžeš na bajku jazdiť aj 300, ale keď sú okolo ľudia, je jedno, že ideš "vo svojom pruhu" na 2m širokej cyklotrase, treba ísť rozumne a v týchto prípadoch sa ebajkeri (z môjho pohľadu) správajú nenápadne, skôr žiletkári sú ten príklad nebezpečného používania bicykla. Trošku proti téme
04.07.2023 - 10:04:15
03
Proti téme ale mudro vravíš … :)
04.07.2023 - 11:06:18
00
cokupit napísal:
Cipo11 necital si pozorne: konkretne ak nieco (vaznejsie) urobis, takmer urcite ti tu ebabetu zaistia podla § 21 z.c. 171/93.

Mas pravdu ze priestupok cipovania priamo neexistuje. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda, uz ti ju mozu zaistit a pokefovat ta pekne nasucho. A zaistit znamena, ze ti ju zoberu, nie ze ty ju dobrovolne vydas.

A k tomu overovaniu ci je cipnuta alebo nie. Sice len teoretizujeme, ale tak ako policajt meria rychlost aj ked nie je odbornik na fyziku, alebo meria hladinu alkoholu ci drog, aj ked nie je laborant a chemik, pri vhodnej legislative a pristrojovom vybaveni si viem predstavit, ze dokaze zistit priamo na ceste, ci mas ebabetu cipnutu a nesplnajucu normu. Nie je to raketova veda, len sme sto rokov za opicami


Pre pána Jána ty už sa netoč dokola stále. Diskusia nebola o tom či niekto niečo s čipnutým ebikom spáchal. Bola o reakcii na príspevok ako v CZ merajú a skúšajú či sú ebiky načipované. A tie tvoje argumenty že policajti merajú rýchlosť a nie sú odborníci na fyziku - nemusia byť, sú skolení a majú certifikovaný radar a umožňuje im to zákon o PZ, alkohol v krvi tiež merajú kalibrovaným dregerom a tiež na základe zákona o PZ. Testovať ebike nemajú, opakujem nemajú na základe čoho testovať pokiaľ sa s ním nedopustíš priestupku alebo TČ. Neviem si predstaviť že ma zastavia niekde na cyklotrase a budú chcieť môj ebike na test. Na základe čoho? HOWG.
04.07.2023 - 14:12:21
02
Článok z minulého roku k spôsobu kontroly elektrobicyklov:
Cyklisty v Lednici kontrolovali policisté. Zaměřili se i na elektrokola
V galérii sú aj fotografie testovacieho zariadenia.
04.07.2023 - 16:06:29
11
JoKo napísal:
A začína to rovno v predajniach - pri predaji sa ťa opýtajú, či to chceš za 200 Eur prečipovať, aby si mohol jazdiť rýchlejšie. To si nevymýšľam, je to skúsenosť otca mojej kolegyne. Samozrejme, že dal tie dve stovky a po dvoch mesiacoch jazdenia odpočíva - zlomená kľučka, nezvládol zjazd v lese. Kedysi sa trochu vozil, ale nikdy na MTB ani v lese. A pritom, kúpu pedelecu som kolegyni schválil a doporučil - jej otec je dôchodca, po infarkte, potrebuje sa hýbať.

a zase sme doma: JPP, sestra susedkinej babky, otca, koňa brat .... počul, že niekto povedal, že ...
v obchode mu ponúkli... :-)
okrem iného JoKo nikdy si si na žiletke nedal PIVO ? (alebo aj niečo iné ?) a neklam a neporušuj zákon :-)
a predpokladám, že v lese si nikdy nebol a reálne MTB poznáš len z "okna"
(lebo je to z príncípu (ortodoxného žiletkára) a Tvojích dlhodobých vyjadrení "mierne" nepriateľská skupinka :-),
ale rád sa v téme "odborne" vyjadruješ
04.07.2023 - 19:40:10
11
cokupit napísal:
. Ale ak nieco na tej ebabete spravis, niekoho zrazis, vletis pod auto, alebo len naseres svojou jazdou suseda,

jedna otázočka, ak niečo podobné spravíš na BIO bajku, je to samozrejme OK,
lebo si to dosiahol vlastnou silou, ALE bez použitia toho čo máš na krku :-)
04.07.2023 - 19:45:08
04
Aha, dalsi obhajovac porusovania zakona, ale vas tu je :D
Ked sa nehoda stane na bio, policia vsetko presetri, a je mozne ze sofer auta dostane zje*a.
Ale ty ako čiper mas o jeden podstatny problem navyse.
04.07.2023 - 20:15:46
04
keyboard_arrow_up