soused napísal:
Takže ja som neekologický huj keď moje auto má 35 rokov (a dúfam ze ešte dlho bude jazdiť 🫡) a najazdím na ňom max. 300km za rok, napríklad oproti takému podnikateľovi ktorý každé 2 roky odpíše eletroauto na firme a kúpi nové. Takže ja som ten neekologický huj. Tak?


Nie, to nikto netvrdí.
29.08.2023 - 14:17:57
00
soused
To si myslíte vy. Ten podnikateľ to auto po 2 rokoch nezošrotuje, ale slúži inde a jazdí za nižšie emisie ako nejaké staršie spaľovacie auto.
29.08.2023 - 14:23:50
00
takto.. minimalne podmienky na to aby to malo eko vyznam su hlavne nizsia eko stopa auta ked vyjde z vyroby, dlhodobe vyuzivanie toho auta/predlzenie zivotnosti, vyroba elektriny z obnovitelnych zdrojov.. zatial jedine v com dajmetomu postupujeme je posledny bod. ekostopa elektromobilu sa so spalovakom vyrovnava dnes niekde okolo 150-200tis km, a to je povacsine zivotnost kedy sa ludia auta zbavuju (nie u nas, u nas sa tieto smetiarske auta dovazaju a kupuju).. pri priemernom najazde (dakde sa tu aj vala statistika) su to auta cca 10+ rocne.. a kto si mysli ze vacsina ludi bude jazdit casom aj na 15-20 rocnych autach je podla mna dost na omyle. uz teraz to 10 rocne auto je technologiou casto za opicami, nie ked zacneme jazdit na "tabletoch", tam ten skok technologie bude podla mna citit este ovela viac
29.08.2023 - 14:25:35
00
CraObs
To je zasa aký zdroj tých 150-200 tis. km?
U Volva XC 40 a C40 sa pri európskom mixe vyrovná ich uhlíková stopa pri 77 tis. km. A to má Európa mix za 278 g CO2/kWh a Slovensko za 170 g (2021).
https://zive.aktuality.sk/clanok/21lt1bm/ako-je-to-naozaj-s-elektromobilmi-volvo-skumalo-ich-emisie-vratane-vyroby/
29.08.2023 - 14:33:41
02
CraObs aj keby sme pristúpili na tvoje vymyslene čísla tak ak zarátaš do premennej 95% recykláciu baterií tak tato tvoja teoria by platila len na 1 generáciou EVčok ..
29.08.2023 - 14:43:07
00
U benzínového a elektrického Hyundai Kona vychádza vyrovnanie CO2 pri slovenskom energetickom mixe pri nájazde 15 000 km ročne na asi 3 roky.
Príloha:
kona petrol.png
kona petrol.png 44.79 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
kona electric.png
kona electric.png 44.33 KiB thumb_up0thumb_down

29.08.2023 - 14:52:19
00
bicycletour napísal:
CraObs
To je zasa aký zdroj tých 150-200 tis. km?
U Volva XC 40 a C40 sa pri európskom mixe vyrovná ich uhlíková stopa pri 77 tis. km. A to má Európa mix za 278 g CO2/kWh a Slovensko za 170 g (2021).
https://zive.aktuality.sk/clanok/21lt1bm/ako-je-to-naozaj-s-elektromobilmi-volvo-skumalo-ich-emisie-vratane-vyroby/

Volvo v štúdii zistilo, že výroba elektromobilu vyprodukuje o takmer 70 % viac emisií skleníkových plynov ako výroba benzínového auta.
Elektrické auto ale skóre dorovná pri jazdení. Zhruba po prejdení 110-tisíc kilometrov už sú s modelom so spaľovacím motorom „narovnako“.

taky drobny problem spociva v tom ze zaruka u vyrobcov na baterie vacsinou konci po cca 150 tis
kupit spalovak z druhej ruky je riziko, ale ev je uz adrenalinovy sport. najma ohladom ceny baterii...
presiel som viacere inzeraty, ceny vysoko, o stave baterii radsej nepisu. ruska ruleta.
29.08.2023 - 14:54:47
00
peter120
Veď to som písal, že má Európa priemerne 2x CO2 náročnejší energetický mix ako Slovensko. V Poľsku pri najviac emisne náročnejšom mixe 635 g CO2/kWh sa Hyundai Kona pri nájazde 15 000 km vyrovná po 9 rokoch.

Zasa nepodložené tvrdenia o nespoľahlivosti ojazdených elektromobilov. Ich predaje naopak rekordne rastú. To neznamená, že keď má spaľovacia Škoda záruku na motor 2 roky, tak to je poruchový motor.
https://hnonline.sk/auto/servis/96095057-predaje-jazdenych-elektromobilov-rekordne-narastli-tieto-patria-medzi-najoblubenejsie
29.08.2023 - 15:03:40
00
bicycletour napísal:
CraObs
To je zasa aký zdroj tých 150-200 tis. km?
U Volva XC 40 a C40 sa pri európskom mixe vyrovná ich uhlíková stopa pri 77 tis. km. A to má Európa mix za 278 g CO2/kWh a Slovensko za 170 g (2021).
https://zive.aktuality.sk/clanok/21lt1bm/ako-je-to-naozaj-s-elektromobilmi-volvo-skumalo-ich-emisie-vratane-vyroby/

niekde tu zdroj v diskusii uz lezi, hladat ho nejdem.. ze cislo uz neplati je mozne, technologie postupuju.. tak ako toto konkretne volvo, tiez ma 110 globalne (alebo v EU teda 77), ale pri vypocte s B5, pricom v EU uz sa prechadza na B10 a moderne auta znesu este vacsie cislo a casom aj dojde..
tak ci tak sme na 5-8-10 rokoch :angel:
ja netvrdim ze to z dlhodobeho hladiska je/bude neriesitelne.. len ze hromadne preskocenie zo spalovaku na elektromobil teraz nic neriesi a neni to len otazka ceny
29.08.2023 - 15:22:20
00
Myslím, že od nejakého hromadného preskakovania sme ešte vééélmi ďaleko.
29.08.2023 - 15:24:34
01
my sme od vela veci veeeelmi daleko :) to je prave to
29.08.2023 - 15:38:02
01
To si treba vybrať, či pestovať potraviny alebo palivo. A to mi veľmi ekologické nepríde.
29.08.2023 - 15:58:10
00
Jaroh napísal:
Myslím, že od nejakého hromadného preskakovania sme ešte vééélmi ďaleko.


Preskakovanie naberie obrátky aj na Slovensku dnes je jediná prekážka nákupná cena, parita strednej triedy sa očakáva niekde okolo roku 2027. Pre príklad vo Švédsku prvý krát preskočili predaje 5% v Q2 2021 o 2 roky neskôr majú 38,6% novo predaných aut plne elektrické. Fínsko, Dánsko sú na podobných číslach.

bicycletour napísal:
To si treba vybrať, či pestovať potraviny alebo palivo. A to mi veľmi ekologické nepríde.


bicycletour
Nie netreba, výpočty hovoria že ak cela doprava prejde na batérie tak spotreba stupne o 10-15%, pri dynamickom riadení spotreby nebude potreba ani tento objem,naopak s narastajúcim objemom voliteľných zdrojov budú nabíjacie stanice pre elektromobily s inteligentom dynamickým riadením (napr. ZSE montuje roky iba inteligentne wallboxy) resp. pozitívna cenová motivacia spolu s batériovými úložiskami balancovať sieť. Problémom nie je objem ale voliteľná spotreba v príbehu dňa pretože regulovať výkon jadrových elektrární je drahé a výslednú cenu elektriny určuje "záverná elektrárna" tj najdrahšia - v špičkách plyn/uhlie. Preto sa bude najbližšie mesiace/roky prechádzať na dynamické ceny elektriny nie len pri nabíjačkách ale aj v domácnostiach.

Prílohy:

jkhjkjhjjkjhkjh.png
jkhjkjhjjkjhkjh.png 79.62 KiB thumb_up0thumb_down

30.08.2023 - 16:35:16
00
Podľa mňa sme už v štádiu, keď prekážkou kúpenia elekroauta, porovnateľnou s cenou, je nedostatok domácich nabíjacích bodov.
30.08.2023 - 16:50:27
00
Na skovensku? Alebo tam kde jestvuje aj stredna trieda?
30.08.2023 - 16:54:48
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up