DRCV vidlica je špecialitka pre Trek od Foxu. Systém funguje na princípe dvoch komôr z ktorých jedna je do určitej fázy zdvihu zavretá (asi polovica?) a pri prechode za túto časť zdvihu sa zrazu otvorí a vidlici rázne klesne progresivita. Rovnako fungujú aj tlmiče ale nie som si celkom istý na čo si dal Trek takéto špeciality vyrábať, pretože by som od toho čakal rovnaký efekt = skok v určitej fáze zdvihu a zanáranie sa vidlice/tlmiča.
Takže na tomto sa bude dať len ťažko niečo tuningovať, najjednoduchšie zohnať Float črevá a len ich prehodiť. No to bude na nejakú tú stovku.
DRCV vidlica je špecialitka pre Trek od Foxu. Systém funguje na princípe dvoch komôr z ktorých jedna je do určitej fázy zdvihu zavretá (asi polovica?) a pri prechode za túto časť zdvihu sa zrazu otvorí a vidlici rázne klesne progresivita. Rovnako fungujú aj tlmiče ale nie som si celkom istý na čo si dal Trek takéto špeciality vyrábať, pretože by som od toho čakal rovnaký efekt = skok v určitej fáze zdvihu a zanáranie sa vidlice/tlmiča.
Takže na tomto sa bude dať len ťažko niečo tuningovať, najjednoduchšie zohnať Float črevá a len ich prehodiť. No to bude na nejakú tú stovku.
Praveze zo suspension clinic mi odpisali, ze da sa tam zvysit progresivita upravou komory(asi zmensenim objemu?)a nezabudol som tam spomenut,ze ide o DRCV,takze dufam,ze vedia o com hovoria. inac fakt je to nezmysel zo strany treku tento vynalez u vidlice. tlmic funguje velmi dobre,s tym som velmi spokojny. ked stojim a slapem do riadneho strmaku,ani ma nenapadne zamykat ho, akurat vidlica chodi dost,takze tam ten efekt drcv nefunguje.
Zaujima ma hlavne,ze ci uprava vidlice so zdvihom len 120 bude mat citelny efekt? ja uz v tomto zivote asi do vyssich zdvihov nepojdem, cas a priority... a chcel by som z tohto dostat co najviac a na povazsky inovec je 120mm uplne akurat, dokonca aj v kalnici v bike parku sa s tym viem slusne zabavit.
No jediné čo sa tam dá upraviť, je naliať viac oleja na piest. Inak to ostane stále dvojkomorové DRCV a viac priestoru na úpravu tam nevidím. Takže si nemyslím, že po tejto úprave bude vidlica výrazne iná. Tam pomôže skôr ako som písal výmena systému za bežný Float.
ty sa nejako vyznas:) a to normalne ide vymenit vnutro tej vidlice takto? uz ma inac poraza z toho tunenia,stale mi cosi neda spat... aby to neskoncilo tak,ze dotunim,naskytne sa dobra kupa a hned pojde trek prec...
Navyše oleja tam nejde až tak veľa doliať, lebo by potom pretekal do spodnej komory a nebolo by to dobré, skôr ešte horešie.
No a s tou výmenou je už na Tebe. Skús si ju na nejakom inom biku aby si vedel, že Ti to sedí viac a uvidíš. Je však dosť veľký rozdiel vo Float 2012 a 2013. V 2013tom dostaly Floaty komplet novú podobu.
netreba z toho robit vedu, som si isty, ze chalani Ti vyrobia riesenie za malo penazi. kedze asi rovnako ako ja nedisponujes sustruhom ja mam upraveny rp drcv tlmic, kedze som chodil casto na doraz. chalani mi vysustruzili sulcek, ktory sa vlozi do druhej komory a da sa kedykolvek bez problemov odstranit, prip. upravit.
na tych fotkach co dal lapierre vidis tu trubicku ktoru drzi chlapik v rukavickach? vidis ako sa stensuje v istom mieste? vchadza do hrubsejsej trubicky, ktora tvori s tym sudeckom druhu komoru. stensenie tej trubicky funguje takp. ako ventil, vtedy sa obidve komory spoja.
pomocou vhodnej somarinky (tak aby nelietala a nerobila problem) sa cela komora zredukuje. asi niesi prvy, ktory ma pocit ze vidla nefunguje uplne vhodne - kedze trek sam uz vysiel s redukciami roznych objemov.
skusal som rozne tlaky v tej vidlici a fakt je to nanic, ked to prifuknem,tak zas nevie vyuzit cely zdvih atd... nechce sa mi to uz riesit,ale asi mi to neda spat a dam to vyriesit do suspension clinic
tej otazke nerozumiem celkom :-/ pozri ten nacrt - hore mas to cervene, to je pozitivna komora, komprimovany stav - tam je vidiet, ako sa jedna pozitivna komora spoji s druhou.
tam ked je stlacena ta vidla,tak to co je cervene,tam je vzduch? kade ide do hornej komory? sa to tvari,ako keby isiel len cez tu trubicu do dolnej komory.
sak ved ten nacrt to ukazuje celkom dobre nekomprimovany stav az volakych 50/60% zdvihu - vidla funguje na hlavnu pozitivnu komoru (ta vyblednuta oranzovo/cervena farba), kedze zhrubsena stena trubicky nepusti vzduch do DRCV komory (to je ten sudecek s dalsou trubickou). akonahle sa vidla viacej zanori, dostane sa do spoja obidvoch komor do hry to stensenie. vtedy sa spoja obidve komory, objem sa zvacsi a charakteristika sa zlinearni. ta cervena farba. na papieri mozno super koncept, ale v praxi pri optimalnom sagu malo koncovej progresivity.
vsimni si este ventil na tom prvom obrazku co som dal. cierna farba. pri fukani pumpu treba zakrutit hlbsie ako obvykle. prvy fuk na manometri jedna komora, este dalej zakrutit a druha komora. pri nastavovani sagu sa treba potom vzdy ovalit o DRCV vidlu a DRCV tlmic a prepruzit, aby sa spojili. ale to asi vies.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Takže na tomto sa bude dať len ťažko niečo tuningovať, najjednoduchšie zohnať Float črevá a len ich prehodiť. No to bude na nejakú tú stovku.
Takže na tomto sa bude dať len ťažko niečo tuningovať, najjednoduchšie zohnať Float črevá a len ich prehodiť. No to bude na nejakú tú stovku.
Praveze zo suspension clinic mi odpisali, ze da sa tam zvysit progresivita upravou komory(asi zmensenim objemu?)a nezabudol som tam spomenut,ze ide o DRCV,takze dufam,ze vedia o com hovoria. inac fakt je to nezmysel zo strany treku tento vynalez u vidlice. tlmic funguje velmi dobre,s tym som velmi spokojny. ked stojim a slapem do riadneho strmaku,ani ma nenapadne zamykat ho, akurat vidlica chodi dost,takze tam ten efekt drcv nefunguje.
Zaujima ma hlavne,ze ci uprava vidlice so zdvihom len 120 bude mat citelny efekt? ja uz v tomto zivote asi do vyssich zdvihov nepojdem, cas a priority... a chcel by som z tohto dostat co najviac a na povazsky inovec je 120mm uplne akurat, dokonca aj v kalnici v bike parku sa s tym viem slusne zabavit.
A to prifukanie nevykazuje pozadovany efekt...
Navyše oleja tam nejde až tak veľa doliať, lebo by potom pretekal do spodnej komory a nebolo by to dobré, skôr ešte horešie.
No a s tou výmenou je už na Tebe. Skús si ju na nejakom inom biku aby si vedel, že Ti to sedí viac a uvidíš. Je však dosť veľký rozdiel vo Float 2012 a 2013. V 2013tom dostaly Floaty komplet novú podobu.
trek uz aj sam ma zevraj nieco v ponuke, ale vyrobit to nebude problem: http://www.bicycling.com/mountainbikecom/bikes-gear/drcv-fork-air-volume-adjusters
na tych fotkach co dal lapierre vidis tu trubicku ktoru drzi chlapik v rukavickach? vidis ako sa stensuje v istom mieste? vchadza do hrubsejsej trubicky, ktora tvori s tym sudeckom druhu komoru. stensenie tej trubicky funguje takp. ako ventil, vtedy sa obidve komory spoja.
pomocou vhodnej somarinky (tak aby nelietala a nerobila problem) sa cela komora zredukuje. asi niesi prvy, ktory ma pocit ze vidla nefunguje uplne vhodne - kedze trek sam uz vysiel s redukciami roznych objemov.
vsimni si este ventil na tom prvom obrazku co som dal. cierna farba. pri fukani pumpu treba zakrutit hlbsie ako obvykle. prvy fuk na manometri jedna komora, este dalej zakrutit a druha komora. pri nastavovani sagu sa treba potom vzdy ovalit o DRCV vidlu a DRCV tlmic a prepruzit, aby sa spojili. ale to asi vies.