Moje skúsenosti s vlakmi od roku 2011, kedy som vlastne začal takto cestovať (vo vlaku som dovtedy nikdy nesedel)
Regionálne osobáky:- buď nemajú nič (vtedy posledný vozeň, chodbička na konci vlaku)
- majú vyhradené miesto na bicykle, ak je viac vozňový vlak, tak prvý alebo posledný vozeň (staršie len na opretie[kde aj tak neoprieš
bicykel aby nespadol alebo nezavadzal], novšie aj na zavesenie)
Rýchliky:- nemajú nič (vtedy posledný vozeň, chodbička na konci vlaku - asi jediný takýto rýchlik na SK je Šarišan, aspoň čo mám skúsenosť, snažím sa mu už úspešne vyhýbať, radšej si dám aj 2 prestupy)
- zjednodušená preprava bicykla (kde je pol vozňa s hákmi)
- pojazdná úschovňa batožín (špeciálny vozeň, tu už nemáš kontakt s bicyklom, zveríš ho sprievodcovi a nie každý takýto vozeň má z pre mňa nepochopiteľných dôvodov háky)
IC:- netuším, nikdy som takým nešiel
Málokedy som mal aj vypísaný lístok od bicykla, vždy som pri nakladaní povedal (aj sama pýtali), že kde vystupujem a na tej stanici mi sprievodca hneď podával bicykel, ešte sa mi nikdy nestalo, že by mi vlak ušiel, ale vždy som na to pripravený, že nasadnem na vlak, predsa nenechám bicykel samého cestovať
No a záchrannú
brzdu by som neťahal, nestálo by mi to za tie opletačky, asi by som ťahal za kratší koniec, ale po pravde neviem, kedy mám právo zatiahnuť záchrannú brzdu
A čo som zistil nedávno, tak na vnútroštátnu prepravu bicykla nepotrebuješ miestenku pre bicykel, aj keď to medzinárodný rýchlik vyžaduje a necestuješ mimo SR. Túto zimu ma prvýkrát na stanici teta presvedčila, že rezerváciu musím mať (dovtedy na medzinárodnom rýchliku to odomňa nikdy nechceli), ale nechal som sa poddať a kúpil, nevedel som, či nie sú nejaké novoročné zmeny. Sprievodca mi to potom vysvetlil.