Ono ten "zvuk špongie z kraja zdvihu" má zvyčajne na triku prepúšťacia drážka medzi + a - komorou. Mazací
olej ktorý maže vzduch. tesnenia zvykne "čvachtať" práve v tejto drážke. Toto sa dá vylúčiť jednoducho, zhoď z tlmiča dole samotnú vzduch. komoru a skús či sa ten zvuk prejavuje aj na samotnom tlmení. Ak nie, je to jasné,
tlmič nebol zavzdušnený.
Čo sa týka veľkosti komôr tak u CTD je len jeden rozmer a ten bude zrejme minimálne taký ako je XV u RP23. Možo dokonca aj väčší, no to by bolo treba prepočítať/premerať.
Mne z celého toho prejavu tlmiča príde, že je pretlmený čo sa VT týka a zas má veľký objem komory (dorazy).
Nastavenie velocity(compression) tune má síce vplyv na to ako bude tlmič využívať zdvih, no zďaleka nie tak výrazný ako objem a tlak vo vzduchovej komore.
T.j. presne princíp ktorý platí napr. u pružiny = ak máš mäkkú pružinu, tak ti vyštelovanie kompresií nepomôže. Treba tvrdšiu pružinu.