laco: tak potom ok :) .. ale ono to je tazko posudzovat, kedze jazdis uplne inde ako ja. Porovnat by sme to mohli napr. na zelenej z Chlebu, ale neviem ci si to siel.
Leti: napr. 20e Specialized Stumpjumper 2004 :) /pravda, je to davno/, ale rekorderom je ina znacka, len som zabudol. Ad stred, tak dnes mozno uz nejake standardy, ale nebyvalo. Podobne vychytavky ako brain, nestandardny rozmer tlmica, nestandardny uchyt tlmica, nestandardna vidlica, nestadardna oska ..vzdycky mal Spesl nieco nestandardne,vravi sa tomu "vendor lock" :lol:

edit: k tym bodom, co sa tyka pedalov, Shimano M540 alebo aspon M520, eventualne nove XTcka. Lebo sa este niekde montuju aj stare sragory, ktore stacilo ist okolo blata a nedalo sa zapnut. Myslel som,ze to vyhynulo, ale nie. Cize nie uplne nepodstatne :D Ale tak, nestoji to vela.
19.11.2014 - 16:27:53
00
Ito: časy davno minule ale ze velmi davno ... Vidlica standard osky standard, brain je tak brutalna vychytavka na XC ze doteraz ju ziadan ina znacka nevedela nahradit a robia tu len nejake pokusy s elektrikou. K pedalom prosimta ziadne M520 ani 540. Kazdy dobry bike sa z pravidla predava bez pedalov z logickeho dovodu ktory hadam nemusim rozpisovat. A pedale maju byt v hodnote do 5 percent z ceny bikeu cize ak shimano kludne XT - XTR.
PS: pre mna bol rekorder za patku Intense M3 kedze je spojena s dropoutom to boli koruny a bolo to krasnych 6000 sk
19.11.2014 - 16:59:50
00
Poznam lepsiu vec ako je brain :) /ale je uz minulostou na bikoch/, brain je len nepodarena nahrazka/ ktoru ladili asi 7 rokov, nez to bolo ako tak pouzitelne a vydrzalo aspon par tisic, o tom ti moze este aj dnes porozpravat silva/. Ta vec sa vola Stable Platform Valve :) Spesl nie je leader ani v tlmicoch ani vo vidliciach. Ani v odpruzeni. Ani v rozmeroch kolies :P .. ci nechcem povedat, ze ma zle bajky. Len znovu opakujem to, co som povedal ako prve a cim sa rozputala hadka. Prosim, nerobit zo Specialized znacky nieco, co nie je :)
K bajku samozrejme pedale patria. Alebo vies jazdis bez nich ? :lol: .. XTR nedoporucujem, rozpadali sa. XT by mali byt ok. Ale su 2x take drahe ako M540, ktore ucel bohate splnia. Pedale v hodnote 5% bajku ? No potes koste ... ja pedale delim na 2 druhy, take co plnia svoj ucel, 1) nie su moc tazke, su lacne a vydrzia, 2) nie su moc drahe a su lahke :P


Naposledy upravil lto dňa 19.11.2014 - 17:09:55, celkovo upravené 1 krát.

19.11.2014 - 17:06:53
00
Tesakeste ti pridam jednu vec, nech to mas lahsie :lol: http://www.ibiscycles.com/bikes/ripley_29/, slovenske zastupenie ma. A este mas aj Lapierre, ale zabozruti mavaju problemy s capmi :lol:
19.11.2014 - 17:07:48
01
K bikeu pedale patria, teraz original pre teba aby si chapal o com hovorim a preco to top leadri na trhu riesia tymto sposobom. Bike sa predava bez pedalov lebo kazdy dobry - a teda drahsi bike kupuje clovek ktory od bikeu nieco uz aj ocakava a ma aj nieco odjazdene preto si zainvestuje do lepsieho. Pedale tam niesu z dôvodu: vyrobca nevie či človek jazdi našlap alebo flat, ak našlap čo ma oblubene alebo čo ma na inych bikeoch - shimano crank time mavic atd atd a tym padom nechce umelo navysovat cenu bikeu tak tam neda ziadne a ma v tomto kazdy slobodnu volbu.
Brain- dezinformacia v tvojom pripade, spesl nevyraba brain, vyraba to pre nich fox, spesl to len vyvíjal v spolupraci s foxom a neviem kolko speslov mas odjazdenych ked hovoris ze je brain zly :)
A ktomu SPV co bol na starych manitou tlmicoch ti teraz spravi kazde taiwanske decko to je technologia stara ako sam full bike, jazdil som manitou swinger aj metel a to bola fakt katastrofa. Brain funguje na absolutne inom systeme ako zastarale spv kde slo o pretlacanie planzety olejom kde bolo jedno ci tlacis na bike zvrchu alebo dostavas ranu zospodu do kolies. Treba dostudovat...
Pedale gripy sedlo velmi podstatne a často podcenovane casti bikeu, boty takties velmi dolezita volba. Su to časti kde je jazdec v kontakte s bikeom netreba to podcenovat. XTR som nejazdil neviem sa k tomu vyjadrit...(len sa mi nezda ze by boli spatne kedze je to top sada od shimana)
19.11.2014 - 17:24:44
00
Kedze som tu spominana vyjadrim sa:
vydrz tesnenia v braine prvy rok po kupe asi tak 5 az 6 tisic km, tuto sezonu ma 7 tisic este funguje, manzelov vydrzal zhruba tych 6 tisic aj tento rok, tesnenie uz je prerazene
to zmamena tlmic je v mode otvorenom neda da uzavriet.
Co sa tyka speslu ja som spokojna, mozem doporucit z hladiska geometrie urcite. Co sa tyka brainu to je individualne nie kazdy najazdi 7tisic rocne
co sa tyka lozisk, pri najazde 9 tisic boli na vymenu ( umyvam bike hadicou pravidelne )
19.11.2014 - 17:31:35
01
Joj ani nevies ako som rad ze prisiel niekto kto to ma aj odjazdene a vie podat recenziu z praxe. Neviem ako ine tlmice ale najazdit xy hodin(6-7000km) je velmi slusne cislo za rok a samozrejme tlmic aj vidlica po takejto sezone musi ist na repas co je normalna vec. Loziska 9000km a umyvane hadicou je z mojho pohladu luxusna vydrz. Ja bike umyjem tak 3xdo roka, jedine co musi byt stale ciste je pohon a pruzenie. Este ak sa da poprosim nazor na funkciu brainu ? :) Dakujem za odpoved.
19.11.2014 - 17:52:42
00
tlmic canecreek ad5, 25tisic km, parkrat len vycisteny a navazelinovany, uz nutna vymena tesneni tlmic manitou radium, ci co to je, prvy servis po asi 7-8tisic, potom drzal asi 20tisic, vyzera ze vydrzi vecne :lol:
klzne puzdra gary fisher asi 25tisic km , potom som menil teflonove vlozky v sybillinku, hlavne nie, ovsem sa vydrela mosadzna trubka, kedze som to nevedel este ako nato
loziska na gary fisher caliber, po asi 10tisic som ich vycistil, potom dalsich asi 15tisic, nakoniec som ich vymenil, ale vydrzali by asi dalsie km
novy gf asi tolko uz nevydrzi .. ani tlmice na nom :(
loziska Merida LRS, neviem ..10tisic ? Su tam stale :D
tlmic german-a LRS, asi 2tisic km, potom vzdy nutny servis vidlica marzocchi mx, 10tisic?, 2xvymeneny olej inac nic
vidlica marzocchi maraton,hodne cez 10-15tisic, nakoniec zacala tiect, nutne vymenit gufera asi
mam jednu staru MZ, ta funguje aj ked miesto oleja je hocico
vidlica RS Reba, najazdenych asi 20tisic, 2x meneny olej, inak nic, akurat klasicky problem s ich motion patronou a uz treba vymenit o-kruzok na tlmiacej casti
vidlica RS Pike, dost dostala do noh, neviem kolko km, cez 10tisic urcite, ale iny teren ako Reba, nic jej nie je /ojazdena pruzina akurat/, akurat ten o-kruzok nutne vymenit.
tlmic Fox RP2, mal asi 2tisic km, potom vytiekol :D
tlmic Fox Vanilla coil, snad 7-8tisic urcite, nic mu nie je
giant reign, tam az tak moc loziska nevydrzi,ale tak snad tych 6tisic hej, odchadzaju hlavne horne, uvidime co na to vazelinovane kusky, zatial drzia po asi 3tisicoch
loziska nabojov DT 240 maju asi 30tisic a je v nich stale sulovske blato roku pana 2003 :lol: /uz ich nejazdim/, zadny rafik Mavic 517 vydrzal asi 25tisic, potom zacal praskat (mal za sebou chudak demolaciu), podobne AC rafik zadny.
akceptovat 1x rocne vymenu lozisk sa da, tych 10t km, podobne vidlica , tlmic mozno 2x , teda mat nahradny. Ale ja takuto vydrz beriem ako normalnu, nie luxusnu. Si neviem predstavit, ze by som mal servisovat taketo veci kazdy stvrtrok :)

otazka je, ako tieto skusenosti suvisia s temou :)

ps: za poslednych 13 rokov aktivneho jazdenia, mam najazdene cez 80tisic km a cez milion vyskovych metrov, vsetko mtb. Nie je to vela, nie je to zavodne jazdenie, ani ziadne ine, extremne, len cisto pohyb mimo dosah notebooku, tak si myslim, ze ti do toho mozem trochu kecat :P
19.11.2014 - 18:15:24
03
tušim by sme mali založiť temu výdrž komponetov a rámov :)
19.11.2014 - 18:21:42
00
To je tazko .. rovnaky komponent moze vydrzat a nemusi. Staci jeden odporny blatovy maraton a koniec. Taktiez je velky rozdiel, kde to jazdis, ci kdesi po Fatre a davas tomu, alebo prevazne po hladkych cestickach v MK. Podobne aj ci nezabudnes nieco s udrzbou .. tazko. Ale tak nejak vseobecne sa asi da usudit, ze nieco vydrzi , nieco nie.

A hlavne strasne krucialna vec .. vaha. Ak ma niekto 70kg aj s batohom, tak to mu vydrzi vsetko asi naveky. To bol aj moj pripad. Aaaale staci, ze clovek zacne starnut a obcas sa zastavit napr. vo Vceline :rofl: .. a uz to nie je 70kg ani bez batohu :lol: .. potom si najde zalubu v nejakych drobnych skokoch a uz zacnu ramy praskat :D

edit: myslim,ze by ma mal niekto zastrelit aspon na 2 dni :tmi:
19.11.2014 - 18:24:51
01
no, vam sa kupuju bajky ked ste jak vyvarene slize :-) .......... ja som mal 70kg naposledy niekedy v 16-tich :-D
19.11.2014 - 18:45:30
00
K pedalom prosimta ziadne M520 ani 540. Kazdy dobry bike sa z pravidla predava bez pedalov z logickeho dovodu ktory hadam nemusim rozpisovat

Veru nie moc chapem, preco niekto odsudzuje Shimano pedale s najlepsim pomerom cena/vykon (520), ale k veci:
Tip od laco je zaujmavy, je vhodne ho zaradit do vyberu, tusim aj zaruku ma hai 5 rokov.
Inak pozor na rozdiel v geometrii tych haibikov - bolo by vhodne si vyskusat, co komu sadne.
Sleek 2014 vyzera dost kratky (113cm), 2013 je 115cm - oba maju dost kolmu vidlu a pritom maju oba o 2 cm dlhsiu TT ako Heet, ktory je s polozenou vidlou (uhol 66.5) ale dlhy az 120cm.

Este k nadstandardnej zaruke: dlzka zaruky neznamena, ze jej poskytoval (spravidla vyrobca) bude ochotny veci v ramci zaruky riesit. Do toho este obcas sikovni predajcovia , ktorym sa to nechce s vyrobcom ani riesit a tak sa vyjadria za neho, ze sa na to zaruka nevztahuje :)
5 rocnu vnimam ako uplne postacujucu. Dava ju vacsina "nemeckych" znaciek a u nas tusim Kellys.
Dalsi vyrobcovia skusaju vlastny pristup: komponenty/rockmachine-5-rocna-zaruka-za-poplatok-t35261.html
Celozivotna je viacmenej marketing, lebo je to o zivotnosti biku, ktora moze byt velmi kratka :)
Spesl na jednej strane dozivotna zaruka na ram ,ale na zadnu stavbu len 2 roky. Nehovoriac o tom co boli schopni vytvori par rokov dozadu (*****): http://www.bike-forum.cz/forum/zaruka-na-ram.html#comment1201122
No a Giant, je tiez teraz nejaky divny, volakedy daval 5 rokov a chvalil sa tym na webe, teraz sa horko-tazko niekde da dopatrat k tomu, ze okrem DH modelov je zaruka celozivotna, ale samozrejme ze u SK/CZ disributorov to klasicky neplati. Skoda reci.
19.11.2014 - 19:00:33
01
Je to o vahe a o style jazdy, ak je clovek lahky a zaroven ma dobry styl veci mu vydrzia sakra dlho. Ja mam odjazdenych osem sezon na zjazdakoch od znaciek RB, CANNONDALE, HARO, GIANT, IRONHORSE, SPECIALIZED. Na XC som nikdy nejazdil aktivne neviem sa k tomu vyjadrit, poskusane mam hlavne DH, Enduro, Trailbikei. Nech sa na mna nikto nehneva ale kupit si stroj za dva a pol az tri litre a potom byt nestastny z rocnej udrzby ktora vyde na 300-400 euro sa mi zda byt smiesne. Vidlica 60 tlmic 70 ostatne .... retaze kazety platnicky plaste loziska ak je vobec treba. Ja som kolkokrat na pretekoch odpalil za vikend dva plaste a par platniciek a to som bol rad ze nebol ziaden crash a damage na material :)
Loziska tazko povedat ktore su lepsie a ktore horsie ak sa bavime o OEM loziskach v rame. Ine tlaky ine krutenie atd.. dalo by sa diskutovat ci je lepsie ked chodi lozisko kol dokola ako na kolese alebo iba cca 90 stupnov ako pri vahadne napriklad. Neskumal som to, neviem. A isto zalezi aj od kusi aky clovek trafi ale to je uz o nahode asi.
Ito: paci sa mi ze mas tolko najazdene, myslim ze je to viac nez dost ked sa bavime o jazde v terene :) len tak dalej.
19.11.2014 - 19:12:32
00
No a mame to von. Cakal som, kedy to prezradis. Presne ako som si myslel. Jazdis hlavne zjazdy. Tym je povedane velmi vela. Mas velmi specificky pohlad na vec. Nehovorim , ze zly, ale specificky. Skutocne, pohlad zjazdara je taky : 400e na servis je ok. Pohlad cloveka, ktory si kupi bajk na XC, alebo podobne jazdenie, je 400e k-u-rva vela. A dalsie veci ako cistota chodu odpruzenia plno inych veci riesi inak. Skus si na bajku odjazdit 200km v terene, budes na vela veci pozerat inak a ver mi. .. priebeh zadnej stavby ta vobec nebude zaujimat :rofl: /ci ma loziska, alebo nie a podobne kraviny/

ps: moj nazor .. loziska na bajk nepatria /odpruzenie/. Je to omyl. Aspon take, ake sa davaju. Loziska su urcene na tocenie sa s malym silovym momentom a v cistom prostredi. Bajk ma lozisko, ktore je v spine, netoci sa skoro a posobia velke sily. Aj preto klzne lozisko ma svoj vyznam. Ale tiez ma svoje ale.
19.11.2014 - 19:18:12
02
K reklamaciam: Praskol som RB monster - vymena ramu bez problemov, Giant glory zadna stavba buchala do sedlovej ramovej trubky predneho trojuholnika pri dorazoch - dost problematicke ale nakoniec novy ram - robil to iste, HARO prasknute predny trojuholnik raz, zadna stavba dvakrat, vyreklamovane bez problemov az na to ze som na zadnu stavbu cakal 4 mesiace, Specialized P3 po 5 rokoch prasklina na zadnej stavbe - bol pouzivany na pumptracky a ako minizjazdacik cez zimu, bol dost dobity od padov aj napriek tomu bezproblemova vymena za novy.
To su moje skusenosti napriklad a nikto si odomna ziadne servisy ani nic podobne nepytal, vsetko je to len o slusnej komunikacii s predajcom... Staci zarucak a blok.
19.11.2014 - 19:22:17
00
keyboard_arrow_up