Presne tak. Deje sa to všade. Nepríklad vo Formule 1 nalákajú jazdcov na dobrú priľnavosť pneumatík a tie pneumatiky vydrža len cca 100 km.
A ani nechci vedieť aké drahé su tie gumy. Takto sú zdierané tímy plánovanou životnosťou.. A nejde len o pneumatiky, podobne sú na tom aj ostatné súčiastky formuly.
Tu je to trošku inak. Po tom čo sa ujko "majiteľ" F1 rozhodol, že nebude viacero značiek pneu a že chce "zatraktívniť" F1, tak sa ponúkli dve firmy s výrobou pneu. Michelin a Pirelli. Michelin ale chceli dvojnásobne viac. Takže "víťazný" výrobca ostal ten lacnejší. Kvalita gúm šla zámerne dolu, aby sa zvýšil počet zastávok v depe a predbiehania. V minulosti sa stávalo, že takmer celé preteky niektorí jazdci odjazdili na jedinej sade, po tom, čo hneď v prvom kole boli tvrdšie vymeniť za mäkšie (keď bola povinná jediná zastávka)....a to bolo aj v období s výkonnejšími motormi bez obmedzenia spotreby.
Zámer je, aby boli preteky napínavejšie a tak tímy hľadajú kompromis počtu zastávok v depe a dravosť jazdy. Prečo by inak jazdci nadávali, že nemôžu jazdiť na plný plyn ako v minulosti? Minimálne si spomínam konkrétne na Alonsa. Toto je ale trošku iná oblasť ako klasika = výrobca, zákonná záruka, reklamy a zmanipulovaný zákazník.
Ak sa nemýlim, "Option gumy" sú základné pre preteky - tých je viac kusov - štvoríc. A nie sú to vždy tie mäkšie.