Bus pruhy sú u nás značené dvoma rôznymi značkami.
Prvá:
upload.wikimedia.orgZnačka Vyhradený jazdný pruh (č. C 24a) označuje jazdný pruh vyhradený v smere jazdy pre vozidlá vyznačené na značke príslušnými významovými symbolmi zo zvislých značiek a jeho situovanie vo vzťahu k ostatným jazdným pruhom. Značka sa taktiež používa na označenie kombinovaného vyhradeného jazdného pruhu pre vyznačené vozidlá vyznačením viacerých významových symbolov zo zvislých značiek na značke, ako napríklad významového symbolu zo značky č. B 7 pre vozidlá pravidelnej verejnej dopravy, ako sú autobusy alebo trolejbusy, a významového symbolu zo značky č. B 11 pre cyklistov; vyhradený jazdný pruh pre vozidlá pravidelnej verejnej dopravy môžu používať okrem vozidiel pravidelnej verejnej dopravy aj vozidlá taxislužby zriadené na prepravu osôb. Značka č. C 24a sa používa najmä so značkami č. V 1a, č. V 2a alebo so značkou č. V 14 s príslušným nápisom na ceste (napríklad „BUS“) alebo s príslušným významovým symbolom zo zákazových značiek. V priestore križovatky sa vyhradený jazdný pruh označuje iba príslušnými vodorovnými značkami. Ak vyhradený jazdný pruh je vyhradený len na určitý čas, tento čas je uvedený v spodnej časti značky č. C 24aTakýto pruh teda môže cyklista použiť len vtedy, ak je v modrom krúžku piktogram bicykla.
Druhá:
upload.wikimedia.orgZnačky Obmedzenie v jazdných pruhoch (č. C 23a a č. C 23b) vyznačujú obmedzenie platné v príslušnom jazdnom pruhu v smere jazdy s použitím symbolu značky z príslušnej skupiny zákazových alebo príkazových značiek. Vyjadrenie počtu a usporiadania jazdných pruhov na značke č. C 23a a č. C 23b zodpovedá skutočnej dopravnej situácii na ceste. Zákaz alebo obmedzenie, ktoré sa týka odbočujúcej cesty, možno vyznačiť obmedzením v príslušnom jazdnom pruhu pre zaraďovanie pred križovatkou. V prípade, že obmedzenie v jazdnom pruhu pokračuje aj za križovatkou, je potrebné príslušnú značku zopakovať. Značky č. C 23a a č. C 23b sa umiestňujú v mieste, kde sa obmedzenie v jazdnom pruhu začína. Ak sa úsek platnosti obmedzenia končí mimo križovatky a ak nie je skôr skončený inak, platnosť obmedzenia v jazdných pruhoch sa končí umiestnením príslušnej značky, ktorá vyjadruje počet a usporiadanie jazdných pruhov zodpovedajúce skutočnej dopravnej situácii na ceste, počtu a usporiadaniu jazdných pruhov a ktorá už neobsahuje symbol zákazovej alebo príkazovej značky.Takýto pruh môže cyklista použiť, ak na značke zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel a nie zákaz vjazdu všetkých vozidiel. V Bratislave sa však tuším výhradne nachádza len zákaz všetkých vozidiel.
Dnešný stav je samozrejme veľmi nebezpečný. Najpomalšie vozidlo by malo ísť čo najviac pri pravom okraji cesty a nie v jej prostriedku (je nezmysel, aby pomalší cyklista idúci po Pražskej na Kramáre išiel v strednom pruhu 15 km/h a z oboch strán ho predbiehali autá a autobusy idúce 70 km/h (alebo aj viac). Je ale snaha (brzdená byrokraciou), aby sa bus pruhy menili na bus+cyklopruhy. Ideálne je, ak sa to spraví spolu so zmenou vodorovného značenia a vyhradený pruh sa rozšíri (ak je to možné). Ako ideálna šírka sa udávajú štyri metre, dnešné bus pruhy mávajú min. 3,25 m.
Veľakrát sa ale dá problém, kade jazdiť, elegantne obísť. Na väčšine ciest (napr. na tej Brnianskej) je ak krajnica a po nej cyklista môže ísť (ak neohrozí chodcov
), aj keď je pravým pruhom legálne nemôže ísť. Krajnica má spolu s čiarou vyše pol metra. Na Pražskej a Brnianskej je (v stúpaniach) celkom použiteľná, jamy a kanály (prekážky) sa dajú obísť cez bus pruh. Dole kopcom nie je problém ani dnes ísť v riadnom pruhu, to sa ide rýchlo.