Zdravím bajkeri a bajkerky :)
Prednedávnom som si tu prečítal vcelku epickú tému o Haibikoch ;) a tá ma presvedčila jeden ojazdený kúpiť. S osadením som veľmi spokojný, vpredu 32 RLC Talas 100-120-140, vzadu Float RP23. Lenže...

Vidla: Systém znižovania zdvihu funguje, ako sa mu chce - po prvom prepnutí klesne na 125 (namiesto 120) a po druhom už len o 3-5 mm nižšie, čiže na 120 (namiesto 100). Stretol sa s tým už niekto a ako sa to dá opraviť?
Okrem toho mám pocit, že odtrh nie je zrovna z tých najlepších, skúšal som už viac nastavení tlaku. Pomohol by tomu olej s menšou viskozitou? Ak áno, aký by ste mi odporučili?

Tlmič: Pokiaľ je propedal zapnutý a nastavený na úrovni 1 a 2 (z troch), tlmič pri chode píska. Pri treťom nastavení síce tlmič nepíska (ani pri chode), ale je tak tvrdý, ako keby som ho zamkol - pri mojich 82kg s celou výbavou šlapem ako na HT :) Skúšal som namazať piestnicu, pískanie sa zhoršilo.

Budem vďačný za rady, ktoré by sa dali pri troche snahy zrealizovať doma, na Slovkolex teraz nemám financie.

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

21.07.2012 - 22:40:45
00
Talas je z ktoreho roku? Mne boj zblbol po tom, co som mal bicykel dlho hore nohami( mal som rozbite koleso) a natiekol olej do negativnej komory. Vidlica kopala, odtrh bol tragicky a chodila tazko, len na velkych prekazkach sa rozbehla. Po servise u uzivatela Lappiere (lacnejsie ako slovkolex :) ide vidlica vyborne ale citlivost na male prekazky nikdy nebude dokonala- dan za moznost znizovanie zvihu, neviem ci iny olej daco pomoze. Tlmic mi inak tiez piskal(pri zapnutom propedale) kopol som packy pri pade- to ho ale casom preslo. fungoval dobre aj ked piskal.

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

21.07.2012 - 23:04:57
00
Bike je model 2009, takže by som to hádal na 2008 alebo 2009. Keďže som ho kupoval z druhej ruky, neviem čo s ním bývalý majiteľ porobil, ale jedno viem isto - nešetril ho :)
Nemôžem povedať, že by vidlica chodila zle. Ani nekope. Ale ten jemnejší odtrh by som uvítal, preto ma zaujímajú nejaké tweaky.
Čo sa týka tlmiča, majiteľ mi tvrdil, že tento pískajúci neduh mal tlmič od začiatku a on teda propedal vôbec nezapínal. Pri vypnutom propedale totiž tlmič vôbec nepočuť. (V tomto mu celkom verím, chlap ani nevedel, ako sa nastavujú rôzne úrovne propedalu :)

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

21.07.2012 - 23:14:05
00
http://www.susp-clinic.sk/kontakt/
Zavolat
dohodnut sa
zmontovat
poslat
21.07.2012 - 23:19:46
00
Iný ako domáci servis pripadá v úvahu až po skončení sezóny ;)

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

21.07.2012 - 23:38:41
00
Tak čítam aj tu:)

Citlivosť Talasu je o niečo horšia, ak si vidlicu znížiš, všimeneš si, že vidlica je o niečo citlivejšia. Toto ešte výraznejšie cítiť u 36tkových talasov. Je to spôsobené objemom negatívnej komory pri plnom zdvihu ktorý je minimálny. Zmena oleja toho veľa nevyrieši. ;)

Čo sa týka znižovania zdvihu, to som už písal v inej téme.

Pískanie tlmiča je relatívny pojem, treba počuť. Ak je však zvuk výrazný nie je to dobré. Pravdepodobne zavzdušnenie oleja. Treba vymeniť tesnenia v časti tlmenia. Tie ako sadu v Slovkolexe však nekúpiš. ;)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

23.07.2012 - 20:35:07
00
Presne ako píše Lappiere... "pískanie" tlmiča spôsobuje vzduch v oleji a tam pomôže len výmena tesnení - moja osobná skúsenosť. Vidlicu Talas RLC 100-120-140 som mal tiež a mal som s presne tie isté ťažkosti ako ty. Mizerný odtrh, znižovanie fungovalo ako sa mu chcelo a po čase začala vidlica kopať. Servis a kompletné pretesnenie v Slovkolexe za sumu 101,- eur pomohlo len dočasne... tak išla vidlica na predaj. Ten môj bol ročník 2009.
24.07.2012 - 06:57:53
00
ja mam tiez 2009 a po servise u Lapierra mi pride vyborna. odtrh lepsi ako tuneny epicon. znizovanie zdvihu funguje presne (pouzivam ho casto) asi zalezi aj kus od kusu. jedine co mi na nej vadi je relativne velka progresivita, ale aspon nechodi po dorazoch...tuto zimu pojde zasa na vylet k Lapierrovi (dufam) aj s tlmicom...
24.07.2012 - 08:17:56
00
No tak vďaka páni za postrehy, čo mi prišlo zvláštne je absencia toho nepríjemného pískania pri propedal lvl3. Keď sa aj zhúpnem dozadu a tlmič ide do zdvihu, je to úplne tiché. Možno je to tým znížením prietoku, že by sa to zavzdušnenie neprejavilo?
Dnes som práve došiel z dvojdňovky po Veľkej Fatre (odporúčam :) ) a cestou som sa hral s tlakom vo vidlici. Pri 30% SAGu je citlivosť celkom dobrá, ale ten klasický problém s poslednými "mŕtvymi" 10-15 mm ostal. Čo som čítal, dá sa tento neduh odstrániť zmenšením objemu oleja nad piestom alebo zväčšením vzduchovej komory, uvidíme, čo to spraví po výmene oleja.
Ešte čo sa týka výmeny oleja,na penové krúžky a aj nad piest sa odporúča Float Fluid, RedRum alebo 80w prevodovkový olej, ale počul som, aj čítal, že to nemá veľký efekt, nakoľko sa po čase sa hustý olej aj tak zmieša s tým 7.5, ktorý je dolu v nohách. Má teda zmysel tam ten hustý vôbec dávať?

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

25.07.2012 - 12:43:26
00
Napíšem aj tu, Talas 2009 a staršie majú tri komory, z ktorých je jedna tlakovaná špec. ventilom. Ak tento ventil nevlastníš vyhni sa rozborke Talasu. Čiže s olejom v komore nespravíš asi nič.

Kde si čítal? Tento olej má na rozdiel od bežného tlmičového oleja výhodu v tom, že lepšie pramazáva - nesteče tak rýchlo zo stien vnútorností vidlice. Ak sa tento olej aj zmieša s tým ktorý je v mazaní (čo sa po čase stane) tak mu o niečo môže vlepšiť vlastnosti, čo sa mazania týka. Je totiž rozdiel mazať riedkym 5wt tlmičovým olejom a hustým Fluidom/Red Rumom. Ale tak ľudia všeličo napíšu... :)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

25.07.2012 - 17:43:20
00
Myslím, že chápem, ale pre istotu, vymeniť olej vo vidle môžem dúfam kľudne? ;) Mazanie a open bath.

Jeden prípad bol na akomsi anglickom (americkom) fóre, v druhom prípade to bolo v servise v MT, kde mi vraveli, že ten hustý mazací olej sa veľmi rýchlo vyplaví riedkym olejom, hlavne v prípade otočenia biku.

Inak čo sa týka oleja, skúšal som ho zohnať cez známeho automechanika, ale neúspešne, vraj také viskozity jeho dodávatelia nevedú. Ale ten dovozca olejov (aj Shell), ktorý sídli v ZA má aj predajňu? Prípadne by sa niečo také našlo vo Forstingeri?

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

25.07.2012 - 18:45:07
00
http://www.suncycle.sk/sk/katalog/udrzba-bicykla/oleje-do-vidlic/120
25.07.2012 - 19:59:54
00
Chod do obchodu, kde predávajú motorky. Môj oco má tiez autoservis a normálne zohnal vidlicový olej.
25.07.2012 - 20:42:39
00
vidlicovy zozenies 5,10, ale 15ku a husty 40ku uz tazsie
tiez beriem motorkovy valvoline
25.07.2012 - 20:43:45
00
Zo suncycle objednavam bezne, viem, ze to maju, ale chcel som to kupit rovno, nechce sa mi platit za postovne a cakat na kuriera. Ale ak inde 7 alebo 7.5wt nenajdem, tak si objednam.
Inak ta 80wt by mala byt prevodovkova, myslim, takze by to nemal byt problem, ci?

Čo si nevyšlapeš, nemáš právo zjazdiť

25.07.2012 - 20:58:13
00
keyboard_arrow_up