whitemamut


Spokojny? Ked nieco nevies opytaj sa 😆. Tu sa dozvies viac ako v knihach

http://www.bajkomktajchom.sk/

27.02.2018 - 06:43:20
00
GZA napísal:
Tak nie každý točí ako kkt, pre mňa konfortna Kadencia je medzi 80-90

Kadencia 80 - 90 je podobne relevantná informácia ako keď ti špedícia napíše, že ti budú doručovať zásielku medzi 8:00 - 18:00h ;)
27.02.2018 - 08:45:29
02
Keď klesne pod 80 hodím na väčšie kolečko keď stupne nad 95 tak hodím menšie, toto platí pri zv samozrejme bez kopcov
27.02.2018 - 08:50:43
00
ivan napísal:
Nízka je na rovine. Do kopca sa podstatne zvýši - topiaci sa aj stebla chytá - viď Frumi. To steblo sa volá ľahší prevod.

Z toho mi skôr vyplýva, že na rovine točíš zbytočne ťažký prevod a teda sa snažíš "naháňať" watty. Do kopca to však neoklameš a podľa toho čo hovoríš, volíš ľahší prevod, lebo tie w/kg neudržíš.
Môžem sa mýliť, ale v tom prípade je to pre teba skvelá správa. Ak by si zapracoval na technike kadenčného šliapania tak pri súčasnom výkone by si sa mohol pekne zlepšiť vďaka vyššej efektivite šliapania. Skúsi si niekde dať spraviť test efektívnosti šliapania a pomer pravej a ľavej nohy. Pokiaľ ti vyjde krásna takmer ležatá osmička s rovnakými stranami tak si dobrý.
27.02.2018 - 08:53:09
00
Kristina napísal:
Kadencia 80 - 90 je podobne relevantná informácia ako keď ti špedícia napíše, že ti budú doručovať zásielku medzi 8:00 - 18:00h ;)



😅😅 aku si mal kadenciu?... ako kkt .

http://www.bajkomktajchom.sk/

27.02.2018 - 09:20:47
01
Kristina napísal:
Z toho mi skôr vyplýva, že na rovine točíš zbytočne ťažký prevod a teda sa snažíš "naháňať" watty. Do kopca to však neoklameš a podľa toho čo hovoríš, volíš ľahší prevod, lebo tie w/kg neudržíš.
Môžem sa mýliť, ale v tom prípade je to pre teba skvelá správa. Ak by si zapracoval na technike kadenčného šliapania tak pri súčasnom výkone by si sa mohol pekne zlepšiť vďaka vyššej efektivite šliapania. Skúsi si niekde dať spraviť test efektívnosti šliapania a pomer pravej a ľavej nohy. Pokiaľ ti vyjde krásna takmer ležatá osmička s rovnakými stranami tak si dobrý.


S tou kadenciou to bude asi takto. Kým som nemal wattmeter, nezaujímala ma, pretože som ani nevedel jej hodnotu. Prevody používam podľa subjektívnej potreby. Keď vládzem zaradím ťažší prevod - v opačnom prípade dám ľahší. Napr. včera. Cítil som sa dobre - dokázal som utiahnuť ťažší prevod - tak som ho použil. A zapracovať na nejakej technike kadenčného šliapania ? Pretek, tréning je o manipulácii s energetickým potenciálom nie o technike šliapania. Keď vládzeš šlapeš jak parádny koň - dokonalá technika - šlapanie ,,do kulata,,... Keď máš ,,energetický,, problém - začneš sa na bicykli krútiť jak paragraf - nepomôže ti žiadna lepšia technika šliapania. A to čo píšeš - ,,do kopca to neoklameš, volíš ľahší prevod,, - to myslíš vážne ? Ideš radiť viacnásobným víťazom tour de France, Gira /Wiggins, Froome, Dumoulin/ ako majú šlapať do kopca ?

https://www.strava.com/athletes/20576473

27.02.2018 - 10:06:42
00
a opat problem s pochopenim pisaneho textu :D
27.02.2018 - 10:18:33
08
Kristina napísal:
Z toho mi skôr vyplýva, že na rovine točíš zbytočne ťažký prevod a teda sa snažíš "naháňať" watty. Do kopca to však neoklameš a podľa toho čo hovoríš, volíš ľahší prevod, lebo tie w/kg neudržíš.
Môžem sa mýliť, ale v tom prípade je to pre teba skvelá správa. Ak by si zapracoval na technike kadenčného šliapania tak pri súčasnom výkone by si sa mohol pekne zlepšiť vďaka vyššej efektivite šliapania. Skúsi si niekde dať spraviť test efektívnosti šliapania a pomer pravej a ľavej nohy. Pokiaľ ti vyjde krásna takmer ležatá osmička s rovnakými stranami tak si dobrý.


Kristina ja som si teraz toto presne testoval s powermetrom na valcoch. Lava noha pri vyssich vykonoch dava 55% vykonu, prava len 45%. Maximalnu efektivu sliapania som dosiahol pri sustredeni na kruhove sliapanie okolo 72%. Pri vysokom vykone sa vsak hybala len pri 62%. Neviem ci je to sposobene valcami, alebo som len krivy :D

nevies poradit, akym treningom na tom zapracovat?
27.02.2018 - 10:30:55
00
Kristina napísal:
Z toho mi skôr vyplýva, že na rovine točíš zbytočne ťažký prevod a teda sa snažíš "naháňať" watty. Do kopca to však neoklameš a podľa toho čo hovoríš, volíš ľahší prevod, lebo tie w/kg neudržíš.
Môžem sa mýliť, ale v tom prípade je to pre teba skvelá správa. Ak by si zapracoval na technike kadenčného šliapania tak pri súčasnom výkone by si sa mohol pekne zlepšiť vďaka vyššej efektivite šliapania. Skúsi si niekde dať spraviť test efektívnosti šliapania a pomer pravej a ľavej nohy. Pokiaľ ti vyjde krásna takmer ležatá osmička s rovnakými stranami tak si dobrý.


k tejto teme tu daval nedavno Tulenik link na zaujmavu studiu borcov z GCN. Ale neviem to na rychlo najst.
Ak si spravne pamatam vysledok tak by som sa tym dako extra nezaoberal

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

27.02.2018 - 11:14:24
00
Janiiik napísal:
Kristina ja som si teraz toto presne testoval s powermetrom na valcoch. Lava noha pri vyssich vykonoch dava 55% vykonu, prava len 45%. Maximalnu efektivu sliapania som dosiahol pri sustredeni na kruhove sliapanie okolo 72%. Pri vysokom vykone sa vsak hybala len pri 62%. Neviem ci je to sposobene valcami, alebo som len krivy :D

nevies poradit, akym treningom na tom zapracovat?

Už tým, že si začal jazdiť na valcoch si začal pracovať na technike šliapania. Po zime sú zvyčajne poznať veľké zlepšenia. Valce ti nič neodpustia. Rozdiel vo výkone pravej a ľavej nohy je bežný. Všetci máme dominantnú jednu stranu. Dá sa na tom však vedome pracovať. Zamerať sa na prenesenie výkonu na slabšiu nohu a/alebo pedálovanie iba jednou nohou. Je dobré ak to môžeš sledovať. Skús si však najskôr zmerať či nemáš pravú nohu výrazne kratšiu ako ľavú. Ak áno, skús neskôr vyrovnávacie vložky do tretry.
27.02.2018 - 11:54:55
00
ivan Chceš tvrdiť, že všetci víťazi TdF sa už narodili so schopnosťou točiť pedálmi dokonalou technikou a vysokou kadenciou? :) Energetický výdaj je samozrejme oveľa vyšší s nesprávnou technikou vo všetkých športoch. :)
27.02.2018 - 12:00:41
01
A odkiaľ vieš, že nemám dobrú techniku šlapania ? Že volím zbytočne ťažký prevod - na dlhšom výjazde údaj 85 - priemerná kadencia nehovorí o ničom. Striedajú sa tam rôzne hodnoty. A okrem ,,ideálnej,, techniky existuje aj ,,osobitý,, štýl - závislý od somatotypu, ,,krivosti - nekrivosti,, asymetrie,... ktorý je pre daného jedinca najekonomickejší. Je x prípadov, kedy sa športovec pri snahe priblížiť sa ideálnej, najekonomickejšej,... technike vrátil späť k svojmu osobitému štýlu.

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 27.02.2018 - 12:27:56, celkovo upravené 1 krát.

27.02.2018 - 12:14:42
00
Skôr to vyzerá, že ani top Grand Tour jazdci nie sú hviezdy dokonalosti šliapania.

Lapierre Zesty 514 (http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6367.html)
Pell's Razzer Pro + RockShox Reba Race + some modifications

Všichni jsou zákeřná hladová klíšťata
jsou na svých prdelích vzájemně přisátá
a když se poslední na první zavěsí
pak z jeho prdele vlastní krev saje si

27.02.2018 - 12:24:43
00
Zo stránky absoluteblack:

Why pedalling at lower cadence seems actually better?

We all heard common advice to pedal over 90rpm on the road bike to be “more effective”. But as it turns out this statement is actually not exactly correct. Researchers* found that pedalling at 60 or 75rpm (compared to 90 & 105rpm) not only produces higher effective force (the one that actually propels the crank) but is also more economical energetically to the rider (economy of movement). It simply means that at lower cadence you deliver bigger effective force to pedals at a lower energetical expense.

What is your natural cadence on the road bike?

Or would you be keen to try pedal for one day at 75rpm and see what happens?

Economy of movement means, the less oxygen you consume (naturally) exerting same power, the more economical you are. Simply because it directly correlates to less energy demand.

Effective force, is the force that is applied perpendicular to the crank. All other force vectors are considered a “waste” as they don’t contribute to crank movement, but together create “resulting force” that is measured by all power meters produced today. But only the effective force matters when it comes to propelling the crank. So the bigger it is compared to other force vectors the more effective you are on the bike.

Study also noticed that “ In relative terms, elite cyclists [pedalling] technique is poor, but in absolute terms they produce more power, thus overcoming any difference in technique” Or simply speaking they can exert bigger force on pedals (because of training) despite other factors, thus riding faster.

*Study: “Effective force and economy of triathletes and cyclists” Candotti at all.

You can find whole study here:
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14763140601058490
27.02.2018 - 12:25:26
00
Každý pretekár si tisíckami hodín zaťažovania vytvorí vlastnú najekonomickejšiu techniku, ktorou dosiahne najlepšiu výkonnosť, výkon. A zvonku to už nejako vyzerať musí. No a to ako to vyzerá zvonku sa volá štýl. Keď šlo do tuhého, Sorensen sa na bicykli krútil jak žížala, Kirijenka sa v sedle nepohne. Sorensen, ... - keby zapracovali na technike ekonomickejšieho kadenčného šliapania. Nehovorím, že technika nie je dôležitá - ale skôr v koordinačne náročnejších športoch. V cestnej cyklistike rozhoduje ,,hrubá,, výkonnosť v silovo - rýchlostných /špurty/, silovo - vytrvalostných /časovka/, silovo - rýchlostných, silovo - vytrvalostných a vytrvalostných /klasiky/ a vytrvalostných /kopce/ schopnostiach.

https://www.strava.com/athletes/20576473

27.02.2018 - 12:44:34
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up