Kedze vozim HT a uvazujem nad prechodom na celopruziak chcem sa zainteresovanych opytat aku maju skusenost so stupavostou resp klesavostou tychto bikov.
1. Stupanie Konkretne sa mi jedna o to ze mam modelovy kopec s urcitym kostantnym sklonom ktory teraz jazdim na pevnom zadku a 80mm vidle tak tak ze ho vyjdem, staci male nesustredenie, nepozornost alebo chyba v technike dvihne mi predok a som jasny.
Uvazujem o fulle ktory ma 120-140mm zdvihu vpredu aj vzadu, Je mi jasne ze geometria je tomu prisposobena ale stale mi to nejako nestimuje a mam pocit ze vyslapat ten kopec bude asi nerealne ked do toho este pripocitam ze si zadna stavba sadne do vacsieho sagu je to pri jazde do kopca z fyzikalneho hladiska dalsie minus.
2. Klesanie Zoberme si teraz opacny pripad prudke klesanie bez nejakych kamenov a podobnych zalezitosti, niekto zvykne davat nizsie sedlo, niekto stoji za zadkom za sedlom... pri mojej predpotopnej vidlici s realnym zdvihom max 50mm sa mi predok nejako vyrazne neponara... co vsak 140mm linearneho zdvihu chodiaceho skoro na doraz + zadna stavba ktora ma tendenciu "vyjst zo sagu?" Neviem ci som to popisal pochopitelne.
Zaujimali by ma vase skusenosti, je mi jasne ze to zas nebude tak horuce inak by sa tie fully nevozili stale viac a viac ale myslim ze debata na tuto temu tu este nebola. (alebo hej?)
1. zanaranie zadnej stavby a vplyv tohoto na stupanie nemusis vobec riesit ... v praxi nezaujimave, prakticky zanedbatelne, najdolezitejsie je geometria, niektore bajky to maju horsie, niektore lepsie, jedina podstatna vec je vidla, s vysokou vidlou je problem stupat, aj napriek zmene posedu, takze ak chces na takom bajku slapat stojky, je potrebne mat znizovanie zdvihu.
2. ak chces skutocne vyuzit potencial zdvihu v tazkom zjazde pri takejto vidlici, tak ci tak musis za sedlo, alebo
sedlo znizit.